Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:52

russel schreef:
maar goed en ik doe dat een tijd en ik solliciteer vrolijk verder..... Werkgevers zijn daar niet van gecharmeerd want dat mis je kennelijk iets wat zij niet zien, JIJ kan toch beter krijgen?? Met jouw werkervaring en opleiding??? Die fiets ken ik nl al.


Die ken ik ook ja.
Tot mijn 22e ongeveer was het feit dat ik niet te beroerd was om verschillende jobjes aan te pakken, hoe slecht betaald ook, een teken van motivatie. Erna was het ineens een teken dat ik een jobhopper was Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:56

Als je een stok wilt om mee te slaan, zul je die ook altijd wel vinden.

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:34

Desiree schreef:
Als je een stok wilt om mee te slaan, zul je die ook altijd wel vinden.



Hoe bedoel je dat??

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:37

Merilyn schreef:
je krijgt bij mij een auto van de zaak. Ik heb de vacature onder commercieel staan op bokt! Dus niks eigen auto!!!!!

Doe er woon-werk kilometervergoeding bij en we praten verder Haha!

Stel dat ik vind dat ik arm ben...
In het geval dat Merilyn schetst, wel werk hebben maar geen personeel te vinden. Dan zou er voor mij de keus zijn of ik wil gaan verhuizen voor een (uitzend)baan of niet. De afstand woon-werk is te groot om elke dag te overbruggen.
Die keus is er dus wel, maar is het een reƫle keus?
Een verhuizing kost geld. Je laat al je vrienden achter en moet een nieuw sociaal leven opbouwen en dat kost ook weer geld. Je nieuwe huis (als je al iets betaalbaars kunt vinden) zou eigenlijk hier en daar een likje verf kunnen gebruiken, maar helaas is je bed bij de verhuizing kapot gegaan en je koelkast heeft de reis ook niet overleefd...
Soms lijkt het wel of er "keus" is, maar is die er niet!

Armoede (dat is voor mij: als je moet besparen op eerste levensbehoeften) is zeker niet in alle gevallen een keus.
Soms ook wel en ik denk dat de mensen die het hardste roepen dat ze zo arm zijn/dat de uitkering te laag is/dat de staat niks doet voor de minima in de groep "zelf gekozen" zitten.
De mensen die het door overmacht overkomt hoor je meestal niet.

En nu ga ik mijn biertje opdrinken, nog een peukie roken en hup, naar de videotheek... DVD'tje huren Clown

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:16

russel schreef:
Desiree schreef:
Als je een stok wilt om mee te slaan, zul je die ook altijd wel vinden.



Hoe bedoel je dat??

Dat werkgevers altijd wel iets te zeiken hebben om je niet aan te hoeven nemen.

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:38

@Marreke: Kelly services zit ook in belgie maar ik heb ook nog wel iemand nodig in zeeland. als dat in de buurt is, dan is er geen probleem, maar helaas is dat maar tijdelijk. (maand of 3) woon - werk km vergoeding is niwet nodig want je krijgt gewoon een tankpas bij de auto van de zaak.

Jammer genoeg dat ik verder van niemand meer op bokt een telefoontje heb gekregen wat betreft het schoonmaakwerk Boos! Wel veel PB's ik heb interesse maar niemand die na mijn reactie serieus contact opneemt.

Ik heb gelukkig 1 bokker wel kunnen voorstellen!

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:38

Heel erg off-topic, heb even op je site gekeken en daar zitten verdomd leuke banen tussen, ook tijdelijke zag ik en dat is weer heel aantrekkelijk voor mij, binnenkort maar eens gaan zitten voor een cv-tje Haha! Zo zie je maar weer waar zo een topic goed voor is. Clown

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:51

En dan staat nog niet eens alles erop, omdat de banen meestal al ingevuld moeten zijn voordat ze op het internet staan Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:42

Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. In sommige gevallen denk ik dat je wel wat kan veranderen. Maar in veel gevallen is het geen keuze die je zelf maakt.

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 01:07

Gigantisch veel leeswerk, heb ook lang niet alles gelezen, mmar ik vind dat de TS het wel heel zwart wit voor ogen heeft. Plenty situatues, waarin mensen gewoon financieel in een hoekje worden gedrukt, en dan heb ik het niet over diegen die hun geld aan verslavingen verspillen (die maken wel die keuze, ja)