Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:51

Karl66 schreef:
Misschien zou je een keer moeten reageren op jouw quote die ik nu al twee keer aangehaald heb Bloos


Dat heb ik gedaan Verward
Lees maar terug.
Hierboven weer trouwens Dromen

Pagina 25 onderaan Karl Ja
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-06 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:52

Karl66 schreef:

Karl66 schreef:
Alleen pas je je feedback aan aan de post waar je op reageert in plaats van recht door zee te zijn. Of het nu gaat om wat jij armoede vindt, of het nu gaat om wat jouw financieële situatie ies, of het nu gaat om waar je wel of niet recht op hebt, Of het nu gaat om mazzel hebben of je kansen grijpen. Je verhaal verandert voortdurend, blijkbaar wil jij koste wat het kost altijd jouw gelijk behalen.


Een mens heeft sowieso het recht om van gedachten te veranderen (ik vind overgens niet dat ik dat doe). Ik vind dat mijn woordkeus te wensen over laat. Goed, je leert wel wat op dit forum.
Ik vind sowieso dat je je kansen moet grijpen, maar dat hoeven niet altijd onrechtmatige kansen te zijn. Ook is het een feit dat ik geen fraude pleeg, alleen wil niemand dat nog horen. Dit topic ging in de eerste instantie niet over mijn persoonlijke situatie, maar omdat er allerhande voorbeelden werden voorgedragen voelde ik mij verplicht ook een voorbeeld te geven (en wat is er correcter, dan een beeld van mijn eigen situatie weergeven). Ikzelf zeur niet over armoede hoewel ik het ook moeilijk heb, terwijl er genoeg zijn die dat wel doen.


Mensen mogen van gedachten veranderen, maar wees dan eerlijk en zeg dat je geen gelijk had in plaats van te roepen dat je verkeerd begrepen bent of dat jouw nederlands zo krom is dat als je links zegt je rechts bedoeld.
[/quote]


En zo gaat het al de hele topic door, daarom krijg je iedere keer te horen dat je niet goed leest.
Iedereen weet toch als je links zegt, rechts bedoelt? Clown

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:53

Quellian schreef:
Hier ga je dus al de fout in. Je geeft hier aan dat je voor altijd gedeeltelijk een uitkering zult ontvangen, maar vergis je niet in de veranderende wetten. Ze laten de meest vreselijke zieke mensen werken hoor, dus onderschat dit alsjeblieft niet!


Mop, dat is een hele andere discussie die hier niet ter zake doet, het gaat hier om de stelling armoede is een keuze.
Niet of iemand wel of niet wordt goedgekeurt.

Snap ook n iet wat die opmerking met deze discussie te maken heeft in beide gevallen, of ik nu goed of af wordt gekeurt zit ik geramt betreft mn inkomen.

Dus wil je uitleggen wat hier nu het probleem is?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:53

Nou sorry, dat wellicht niet zo intellectueel onderlegd ben als jij Vanes. In een discussie die loopt lees ik niet altijd mijn stukjes terug, dus verander ze ook niet altijd. Als ik het beter had gelezen had ik dat wel gedaan nml Knipoog

lies

Berichten: 9647
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:53

Schimmelig schreef:
Er staat echter niet in mijn openingspost dat ik het specifiek over DAT geval van armoede had Knipoog
Ik heb het nu wel voldoende toegelicht en als het aankomt op DAT specifieke hokje armoede. Ben ik het met je eens. Mensen die niks aan hun situatie kunnen veranderen hebben te maken met overmacht.


Wat er niet in je openingspost staat, kan je dus ook weinig aanspraak op maken. Zoals ik al zei; moeten we de nuancering er zelf bij denken?

Je bent imo veel te laat met je toelichting, daarom komt het over als draaikonten. Als je dit op pagina 2 had rechtgetrokken, oke. Maar pas als je na 10 pagina's je stelling ten onder ziet gaan (die overigens al veel eerder ten onder ging), paste jij deze aan.
Niet geloofwaardig, sorry.

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:54

Quellian schreef:
Chiqa schreef:
Faye kan wel merken dat je niet weet waar je over kletst, ik béngedeeltelijk afgekeurt en zal dat ook blijven, die jalve uitkering wórdt mn leven lang aangevult door die verzekering, dus er valt niets te vervallen.


Hier ga je dus al de fout in. Je geeft hier aan dat je voor altijd gedeeltelijk een uitkering zult ontvangen, maar vergis je niet in de veranderende wetten. Ze laten de meest vreselijke zieke mensen werken hoor, dus onderschat dit alsjeblieft niet!

Naja, als het Chiqa overkomt straks is het haar eigen keuze he, als de uitkering wegvalt en ze moet gaan werken. Overigens wel raar als ze dat ineens wel zou kunnen Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:55

Chiqa schreef:
Quellian schreef:
Hier ga je dus al de fout in. Je geeft hier aan dat je voor altijd gedeeltelijk een uitkering zult ontvangen, maar vergis je niet in de veranderende wetten. Ze laten de meest vreselijke zieke mensen werken hoor, dus onderschat dit alsjeblieft niet!


Mop, dat is een hele andere discussie die hier niet ter zake doet, het gaat hier om de stelling armoede is een keuze.
Niet of iemand wel of niet wordt goedgekeurt.

Snap ook n iet wat die opmerking met deze discussie te maken heeft in beide gevallen, of ik nu goed of af wordt gekeurt zit ik geramt betreft mn inkomen.

Dus wil je uitleggen wat hier nu het probleem is?


Punt 1; noem me geen mop, je hebt niet met me geknikkerd, denigrerend gedrag vertoon je maar tegenover anderen.

Ik bedoelde hier enkel mee te zeggen dat je zeker kunt zijn van je financiele situatie NU, maar dat het elk moment kan omslaan. Dus dat je in principe NOOIT zekerheid hebt.

Duidelijker? Lachen

lies

Berichten: 9647
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:56

Chiqa schreef:
Mop, dat is een hele andere discussie die hier niet ter zake doet, het gaat hier om de stelling armoede is een keuze.
Niet of iemand wel of niet wordt goedgekeurt.

Snap ook n iet wat die opmerking met deze discussie te maken heeft in beide gevallen, of ik nu goed of af wordt gekeurt zit ik geramt betreft mn inkomen.

Dus wil je uitleggen wat hier nu het probleem is?


Huh? Jij had toch ook maar weinig inkomen schreef je ergens in de 1e 10 pagina's?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:56

ik denk dat je zelfs in het geval van "Neckermann-schulden" niet al te zeer met je vinger mag wijzen. Weet je wat ik typisch vind? Er zijn een paar mensen die mee doen aan de discussie met uitgesproken meningen over de situaties van anderen en weten deze ook te generaliseren, maar als iemand reageert op hún argumenten, klinkt plots "je hebt met mijn situatie niks te maken en daar hoef ik je ook niks over uit te leggen." Dat klopt, net zo min als mensen met 'Neckermann-schulden" uit hoeven leggen hoe ze aan die schulden komen omdat ze anders bekritiseerd worden. Natuurlijk zijn er mensen die zelf willens en wetens financiële verplichtingen aangaan die ze niet kunnen betalen, maar je kunt nooit in de portemonnee van 'n ander kijken!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:57

Schimmelig schreef:
Nou sorry, dat wellicht niet zo intellectueel onderlegd ben als jij Vanes. In een discussie die loopt lees ik niet altijd mijn stukjes terug, dus verander ze ook niet altijd. Als ik het beter had gelezen had ik dat wel gedaan nml Knipoog


Om te weten wat je schrijft, hoef je geen gemiddelde iq te hebben hoor, iedereen met een beetje verstand kan dat.

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:57

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:
Nee, deze definitie staat diametraal tegenover de latere definitie.

Hier zegt Schimmelig dat het niet om de mensen met "Neckermann-schulden" gaat maar om mensen die een laag bedrag te besteden hebben voor de eerste levensbehoeften.

Later zijn het juist de mensen met "Neckermann-schulden" die als armoedig gedefinieerd worden.


Heb ik al niet gezegd dat dat een BAD CHOICE OF WORDS was Lachen
Ik bedoelde het niet zo. Misschien in een opwelling het verkeerde stuk tekst getikt.
Wat ik bedoelde was:
Dat mensen door toedoen van schulden bij de Neckerman de eindjes aan elkaar moeten knopen.
Dat is wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen en snap ook niet dat ik dat stuk tekst zo heb kunnen neerzetten. Blijkbaar heb ik het niet goed terug gelezen.

Maar goed, dit zullen jullie wel weer niet pikken. Ookal heb ik nu zo'n 15 keer gezegd, hoe ik over dat specifieke geval van armoede denk Ja


Als je alleen in deze quote deze verspreking gemaakt had, zou ik je geloven maar ik kan er zo nog een stuk of 10 met een gelijke strekking naar boven halen. Dat je je mening en definitie hebt aangepast, prima maar wees er dan eerlijk over.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:02

Vanessa24 schreef:
Schimmelig schreef:
Nou sorry, dat wellicht niet zo intellectueel onderlegd ben als jij Vanes. In een discussie die loopt lees ik niet altijd mijn stukjes terug, dus verander ze ook niet altijd. Als ik het beter had gelezen had ik dat wel gedaan nml Knipoog


Om te weten wat je schrijft, hoef je geen gemiddelde iq te hebben hoor, iedereen met een beetje verstand kan dat.


Mijn vingers zijn altijd sneller dan mijn tact Bloos
Maar daar werk ik aan! Lachen

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:02

Chiqa schreef:
Quellian schreef:
Hier ga je dus al de fout in. Je geeft hier aan dat je voor altijd gedeeltelijk een uitkering zult ontvangen, maar vergis je niet in de veranderende wetten. Ze laten de meest vreselijke zieke mensen werken hoor, dus onderschat dit alsjeblieft niet!


Mop, dat is een hele andere discussie die hier niet ter zake doet, het gaat hier om de stelling armoede is een keuze.
Niet of iemand wel of niet wordt goedgekeurt.

Snap ook n iet wat die opmerking met deze discussie te maken heeft in beide gevallen, of ik nu goed of af wordt gekeurt zit ik geramt betreft mn inkomen.

Dus wil je uitleggen wat hier nu het probleem is?


Chiqa, stel (en hoop voor jou dat het niet gebeurd, maar voor heel veel mensen is het wel realiteit) dat jij alsnog goedgekeurd wordt.

- De verzekering betaalt niet meer, want je bent niet meer afgekeurd.
- Werkgevers zitten niet om jou te springen, want er zit wel een vlekje aan jou (namelijk afgekeurd geweest)
- Je hebt maar tijdelijk recht op een overgangsregeling voor je in de bijstand terecht komt.

Waar kunnen we jouw keuze vinden om in deze situatie terecht te komen vinden?

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:03

Trouwens Schimmelig, die webwinkel in jouw onderschrift, is dat jouw webwinkel?

lies

Berichten: 9647
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:04

Schimmelig schreef:
Mijn vingers zijn altijd sneller dan mijn tact Bloos
Maar daar werk ik aan! Lachen


Nu nog werken aan het toegeven van je ongelijk en je komt er wel OK dan!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:05

Karl66 schreef:
Als je alleen in deze quote deze verspreking gemaakt had, zou ik je geloven maar ik kan er zo nog een stuk of 10 met een gelijke strekking naar boven halen. Dat je je mening en definitie hebt aangepast, prima maar wees er dan eerlijk over.


Ik heb mijn mening in jouw oogpunt veranderd. Voor mij is hij nog altijd hetzelfde.
Misschien kun je zeggen dat ik hem lichtelijk heb bijgeschaafd (maar meer ook niet)
Ik heb dit topic naar aanleiding van een programma op NL 3 geopend, waar ik zag dat de Neckerman rekeningen op tafel lagen, vader shag rookte en de kinderen een playstation hadden en zichzelf 'armoedig' vonden.
Dat was eerder mijn strekking en dat is hij nu nog.

lies

Berichten: 9647
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:07

Schimmelig schreef:
Ik heb mijn mening in jouw oogpunt veranderd. Voor mij is hij nog altijd hetzelfde.
Misschien kun je zeggen dat ik hem lichtelijk heb bijgeschaafd (maar meer ook niet)


Haha, het wordt gewoon grappig zo langzaamaan *LOL*

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:07

lies schreef:
Schimmelig schreef:
Mijn vingers zijn altijd sneller dan mijn tact Bloos
Maar daar werk ik aan! Lachen


Nu nog werken aan het toegeven van je ongelijk en je komt er wel OK dan!


Welk ongelijk? Ik heb jou in jouw specifieke geval allang gelijk gegeven Lachen
Over je Oma, weet je nog Clown

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:07

Karl66 schreef:
Chiqa, stel (en hoop voor jou dat het niet gebeurd, maar voor heel veel mensen is het wel realiteit) dat jij alsnog goedgekeurd wordt.

- De verzekering betaalt niet meer, want je bent niet meer afgekeurd.
- Werkgevers zitten niet om jou te springen, want er zit wel een vlekje aan jou (namelijk afgekeurd geweest)
- Je hebt maar tijdelijk recht op een overgangsregeling voor je in de bijstand terecht komt.

Waar kunnen we jouw keuze vinden om in deze situatie terecht te komen vinden?


Ik HEB een VASTE baan. Ik heb een VAST inkomen, met gedeeltelijk een WAO uitkering, dus dit is voor mij niet aan de orde!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:07

lies schreef:
Schimmelig schreef:
Ik heb mijn mening in jouw oogpunt veranderd. Voor mij is hij nog altijd hetzelfde.
Misschien kun je zeggen dat ik hem lichtelijk heb bijgeschaafd (maar meer ook niet)


Haha, het wordt gewoon grappig zo langzaamaan *LOL*


Koe

Wat wil je hier nu weer mee zeggen? Rolleyes

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:09

lies schreef:
Schimmelig schreef:
Ik heb mijn mening in jouw oogpunt veranderd. Voor mij is hij nog altijd hetzelfde.
Misschien kun je zeggen dat ik hem lichtelijk heb bijgeschaafd (maar meer ook niet)


Haha, het wordt gewoon grappig zo langzaamaan *LOL*


Ik vind het al een tijdje komisch Haha!
Maar je begint al aardig bij te draaien Schimmelig.

lies

Berichten: 9647
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:09

Nietes, je hebt gezegd dat je mijn oma niet bedoelde Verward

Wat ik bedoelde met dat het gewoon grappig wordt is dat je blijft volhouden dat je de stelling niet hebt veranderd. Je hebt hem niet alleen veranderd, maar je hebt 'm zelfs omgedraaid Haha!

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:10

Schimmelig schreef:
Ik hoor steeds een soort van 'eigen schuld dikke ...' stemmetje Vork
Er is ooit gekozen voor kinderen, daarop volgde er ergens een scheiding (sjah, zo verdwijnen de problemen niet en ... de kinderen ook niet Clown ) DUS, moet er een oplossing gevonden worden. Vaak komen beiden partijen het niet overéén, vervolgens een lang slepende zaak.


Nog een ander voorbeeld over mensen die in de financieële problemen komen door een scheiding, wat niks met "Neckermann-schulden" te maken heeft.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:10

Chiqa schreef:
Karl66 schreef:
Chiqa, stel (en hoop voor jou dat het niet gebeurd, maar voor heel veel mensen is het wel realiteit) dat jij alsnog goedgekeurd wordt.

- De verzekering betaalt niet meer, want je bent niet meer afgekeurd.
- Werkgevers zitten niet om jou te springen, want er zit wel een vlekje aan jou (namelijk afgekeurd geweest)
- Je hebt maar tijdelijk recht op een overgangsregeling voor je in de bijstand terecht komt.

Waar kunnen we jouw keuze vinden om in deze situatie terecht te komen vinden?


Ik HEB een VASTE baan. Ik heb een VAST inkomen, met gedeeltelijk een WAO uitkering, dus dit is voor mij niet aan de orde!


Ook dán kunnen ze het ineens weer in de bol krijgen en je weer voor 100% aan het werk hebben. En niemand weet wat de politiek in de toekomst gaat doen en wat voor wijzigingen ze gaan doorvoeren.

Op het moment dat je (deels) afhankelijk bent van steun, zit je nooit 'veilig'. Je zult NOOIT zekerheid hebben wat betreft de toekomst.

Dit is dus geen beschuldiging of persoonlijke aanval, maar een waarschuwing in de hoop dat je je ogen opent.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:12

Karl66 schreef:
Schimmelig schreef:
Ik hoor steeds een soort van 'eigen schuld dikke ...' stemmetje Vork
Er is ooit gekozen voor kinderen, daarop volgde er ergens een scheiding (sjah, zo verdwijnen de problemen niet en ... de kinderen ook niet Clown ) DUS, moet er een oplossing gevonden worden. Vaak komen beiden partijen het niet overéén, vervolgens een lang slepende zaak.


Nog een ander voorbeeld over mensen die in de financieële problemen komen door een scheiding, wat niks met "Neckermann-schulden" te maken heeft.


Als je door de scheiding met Neckerman schulden komt te zitten, heeft het er wel degelijk mee te maken. Ja

Als mensen de zaken zo aanpakken is dat door eigen toedoen en niet door overmacht. Dat heeft dus weer niks te maken met de AOW, of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-06 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt