glijbaan in de louwert gebroken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:42

gistere is de glijbaan in zwembad de louwert gebroken, door het gewicht van en flink aantal
tieners die niet doorgleden.

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden ... 441686.ece

zou de kids lekker aansprakkelijk stellen voor hun lompe gedrag
Er staan bordjes, dat je niet mag "blijven hangen" word regelmatig omgeroepen
dat er "door" geleden moet worden
Wel jammer hoor, me kids vonden het altijd erg leuk die glijbaan

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:45

Ik zou ze wel aansprakelijk stellen als het er staan!! Maar ik vind toch dat een glijbaa daar tegen moet kunnen hoor!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:46

[quote="Niine"]
Ik zou ze wel aansprakelijk stellen als het er staan!! Maar ik vind toch dat een glijbaa daar tegen moet kunnen hoor![/quote

als er 10 kids van ongeveer 55 kilo op een kluitje zitten
dan is dat 550 kilo, nou dat is wel erg veel, ja toch
bovendien als je gelezen had, dan had je kunnen lezen, dat de glijbaan goed gekeurt was Cool

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:50

Dat is dan toch raar! En ik heb gelezen hoor Verward Maar dan nog!!! Rare glijbaan!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:51

Niine schreef:
Dat is dan toch raar! En ik heb gelezen hoor Verward Maar dan nog!!! Rare glijbaan!


denk dat geen ene glijbaan zoveel gewicht kan houden, er word uiteraad niet voor jan joepie geroepen dat je moet door glijden, dat geld trouwens voor alle glijbanen Haha!

Sissavi

Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:52

Die glijbaan in de Louwert is ook eng. Ik was altijd bang dat ik er uit zou vliegen als ik te hard ging, want dan ga je echt hoog! Maar vind dit wel erg raar, maar inderdaad er hangen bordjes en hopelijk hebben ze ervan geleerd want t is ook ronduit irritant als ze dat doen!

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:52

Ja ja daarin ben ik het ook met je eens!! Ze hadden het niet moeten doen zeker!! *heb besloten nooit meer met een hele klas in de glijbaan te gaan zitten Haha! *

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:57

Toevallig kwamen wij gister nog tijdens een buitenrit langs de louwert, pff stomme jeugd van tegenwoordig.

Slaat echt weer 10x nergens op!

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:44

Ach die glijbaan is ook niet nieuw meer, die staat er echt al jaaaaren vind het niets gek dat hij nu eens doorzakt.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:43

Goh, ben er de dag ervoor nog geweest met mijn leerlingen.

Ik vind het nogal slordig dat er geen constant toezicht is op de glijbaan, toch iets waar ongelukken kunnen gebeuren. Ik heb jarenlang in een zwembad gewerkt en de glijbaan was nooit onbeheerd.
Dit had absoluut voorkomen kunnen worden met goed oplettend personeel.

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:45

zo zeg gelukkig is er niemand ernstig gewond ik ging er vroeger ook altijd erg graag van af.

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:47

Toezicht op de glijbaan is er toch vanuit de toren? Maar wat wil je doen? de glijbaan opklimmen en ze allemaal een duwtje geven?

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:28

ik vind dat ze de kosten voor reparatie of een nieuwe glijbaan moeten betalen!!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:41

Deel de kosten van die nieuwe glijbaan door 15, en het zal vast betaalbaar zijn, dan maar een jaartje geen zakgeld en niet uitgaan hoor Knipoog 10 x 55 kg is 550 kg, maar volgens het artikel deden ze het om het water op te houden, laat dat nog eens 150 liter zijn en je zit op 700 kg...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:46

Ik weet het niet zo hoor.. ik denk dat het zwembad aardig gefaald heeft in oplettendheid. Zij zouden er ook voor moeten zorgen dat het allemaal goed gaat in de glijbaan.. Dat is hun zorgplicht.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:17

sorry hoor, maar ik werk bij Center Parcs in het zwembad, en we hebben nou eenmaal geen camera's IN de glijbaan zitten, wel bovenaan, en als we merken dat er water boven wordt tegengehouden (het water valt dan langs de trap omlaag) dan wordt er iets van gezegd, het is dus echt niet te wijten aan het personeel, er is simpelweg niet genoeg geld om op elk onderdeeltje een apart mannetje te zetten

Anneke_

Berichten: 1564
Geregistreerd: 09-09-05

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:34

Oei, aan de ene kant denk ik; Lomperds! (Die tieners.)
Aan de andere kant denk ik; Die glijbaan had dr tegen moeten kunnen.

Kdenk dat dit nog wel n discussie word! Vork

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:07

er word best wel toezicht gehouden, maar als jij net naar links kijkt en die kids zitten rechts, ja dan zitten ze gauw op een hoop en krap, daar ging de glijbaan. Gelukkig was de glijbaan onlnags gecontrollert en was goed bevonden, dan scheelt denk ik voor eht zwembad wel in de evt. claim!!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:38

Ik vind niet dat glijbaan daar tegen had moeten kunnen. Er staat duidelijk bij dat er maar één iemand mag glijden en dat men door moet glijden. Dat sommigen dat in de wind slaan is hun eigen verantwoordelijkheid en het is duidelijk aangegeven dat verboden is wat zij doen. Om welke redenen dan ook hadden ze dat dus niet moeten doen. Verboden is verboden, in elke situatie. De glijbaan is er niet op berekend en daarom hangen die borden er ook bij. Maar ik vind het neit meer dan logisch dat een glijbaan niet op 10/15 tieners + líters water is berekend. Want dat is ook niet waar hij voor bedoeld is.
Je ziet het veel vaker, dit soort dingen, ik vind het echt dóm. Waarom moeten mensen, vooral tieners, toch altijd de grens opzoeken? Ze hangen heus niet voor jan doedel zulke bordjes neer! Dan kan je je daar toch wel gewoon aan houden? lijkt me niet zo moeilijK!

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:20

Het met niet meer dan 1 persoon tegelijk van de glijbaan afgaan heeft te maken met het eventuele botsen op elkaar wat gevaarlijke situaties kan opleveren en niet met het gewicht.
Een glijbaan zou, ondanks dat je er niet vanuit gaat dat er 15 tegelijkertijd inzitten, wel dit gewicht moeten kunnen houden.
Kijk maar naar een bruggetje in een parkje, ook alleen bedoeld voor een voetganger of fietser, maar desondanks kan het toch vele honderden kilo's houden.

Ik blijf erbij; het is absoluut een taak van het personeel om de veiligheid van de gasten te garanderen, zij hadden toezicht moeten hebben op de glijbaan en zij hebben gefaald.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:27

Waarom gelijk weer die verwijten richting het personeel.
Je kunt wel overal iemand neerzetten maar dan wordt de entree van het zwembad nog duurder.
Tieners en ook oudere mensen moeten eens leren om zelf verantwoording te nemen voor hun daden.
Als er een bordje hangt dat er maar 1 persoon tegelijk van de glijbaan gebruik mag maken moet je niet met 15 personen tegelijk op die glijbaan gaan zitten.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:39

Je hebt helemaal gelijk dat ze zelf verantwoording zouden moeten nemen voor hun daden. Maar jij weet net zo goed als ik dat dat niet gebeurt. Pubers blijven pubers en die zullen altijd proberen tot hoever ze kunnen gaan.
En als er geen personeel is die dit voorkomt, kunnen zij dus zover gaan als hier is gebeurd.
En kaartjes duurder? Nee hoor, er hoeft geen extra personeel te komen, het personeel kan beter vanaf andere plaatsen surveilleren.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:20

Wat eng zeg, poosje geleden was ik er ook geweest.
Maarja het is de schuld van die jongeren.

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:20

ik vraag me eigenlijk af hoe dat eruit heeft gezien ? scheurde hij gewoon ?? of brak hij en viel het zooitje jongeren naar benee ofzo ??? heeft iemand het toevallig gezien ? gewonden ??

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: glijbaan in de louwert gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:27

Ljkt me erg schrikken, zo'n glijbaan is nogal iets als dat naar onderen komt! Je zou er maar net onder zwemmen. Scheve mond

Gelukkig is zoiets iig niet gebeurd. Ik vind wel dat de "daders" (een gedeelte van) de schade moeten betalen, het lijkt me van de zotte als ze er zonder straf vanaf komen (een zwembadverbod of zo noem ik bijv. niet echt een straf).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er foto's o.i.d. zijn gemaakt? Ik kan ze bij dat nieuwsbericht namelijk niet vinden.