Voor mensen die pvda stemmen en.. (hypotheekrente-aftrek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 14:14

Ik dacht dat jij groen links zou stemmen!

Ik vind het erg triest Lies als mensen alleem maar moeten werken om te leven. Ik ben daar geen voorstander van.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:15

Ik besef me wel degelijk dat wij het heel luxe hebben. Maar in relatie tot een paar jaar geleden hadden we het NOG luxer kunnen hebben... en ja, daar werken we beiden voor. Ik kan nog geen uurtje minder gaan werken hoor...Dus idd werken om te leven zoals wij dat graag willen. En dat is niet heel erg veeleisend.

Wij hebben met het kopen van het huis rekening gehouden met de HRA, juist OMDAT ik een paard heb...

Maar ja, als je dan niks meer kan plannen....

Anoniem

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:19

Tsja luxe, wij besparen inmiddels ook, aangezien ik door ziekte niet meer fulltime kan werken. Maar daarvoor wel een leuk huis buiten gekocht. En dat zou ik toch graag houden, anders wordt ik aan twee kanten genaaid. Haha! Bovendien verkoop je je huis nu niet meer zomaar. Een huisje buiten is voor velen onbetaalbaar. Hier tel je voor een rijtjeshuis in een middelmatige buurt al ruim drie ton!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:23

Nou Desiree, ik denk dat niemand daar voorstander van is Haha!

Iemand die mij iets kan ophelderen? Ik heb geen eigen huis en me er nooit zo in verdiept, maar hoe kan het eigenlijk dat huizen inmiddels meer dan 2 keer zoveel waard zijn, dan voor de euro ingevoerd werd?

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:24

Omdat alles 2x zo duur is geworden???

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:25

Ja daar heb je gelijk in. Onze enige eis was vier kamers, en een tuintje...
In 'onze' gemeente was dat al te duur, dus zijn we al een gemeente uitgeweken, en hadden we wel degelijk de HRA nodig om een leuk huisje te kunnen kopen. Wat overigens nog steeds een rijtjeshuis is.

Ik weet wel dat ik een paar jaar geleden jaloers was op tweeverdienende vrienden omdat die een kast van een huis konden betalen... Zijn we eindelijk tweeverdiener en blijkt dat dat nu ook niet meer lukt... (oh ja, en een zware auto op grijs kentenken.. nee, dat is voor ons ook niet meer gelukt..)

Maar dan nog hebben we brood op de plank dus niks te klagen! Hoe dat strakjes gaat als de ZF premie weer omhoog gaat weet ik nog niet trouwens...

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:26

Is dat echt zo dingetje? Dan zouden we toch allemaal aan de grond moeten zitten, aangezien ons loon niet 2 keer zoveel is (nog niet eens 1,2 keer zoveel, denk ik?).

Anoniem

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:26

lies schreef:
Nou Desiree, ik denk dat niemand daar voorstander van is Haha!

Iemand die mij iets kan ophelderen? Ik heb geen eigen huis en me er nooit zo in verdiept, maar hoe kan het eigenlijk dat huizen inmiddels meer dan 2 keer zoveel waard zijn, dan voor de euro ingevoerd werd?


Waarom is het brood twee keer zo duur, of een fles cola? Geen idee, als mijn salaris nou ook verdubbeld was Haha!

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:27

Cer schreef:
Maar dan nog hebben we brood op de plank dus niks te klagen! Hoe dat strakjes gaat als de ZF premie weer omhoog gaat weet ik nog niet trouwens...


Daar maak ik me dus ook wel een beetje zorgen over...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:28

lies schreef:
Is dat echt zo dingetje? Dan zouden we toch allemaal aan de grond moeten zitten, aangezien ons loon niet 2 keer zoveel is (nog niet eens 1,2 keer zoveel, denk ik?).


Nou Lies, er zitten ook een hoop mensen aan de grond hoor....
alleen wordt er door 'sommige' mensen dan gezegd dat die mensen teveel geld aan vakanties oid uitgeven Boos!
Dat ze gewoon proberen de rekeningen te betalen is nog niet bij ze opgekomen (hoe bedoel je buiten de realiteit staan)

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:30

lies schreef:
Is dat echt zo dingetje? Dan zouden we toch allemaal aan de grond moeten zitten, aangezien ons loon niet 2 keer zoveel is (nog niet eens 1,2 keer zoveel, denk ik?).


Naar mijn gevoel is dat echt zo...ja. Maar idd het salaris is het enige dat niet verdubbeld is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:31

lies schreef:
Nou Desiree, ik denk dat niemand daar voorstander van is Haha!

Iemand die mij iets kan ophelderen? Ik heb geen eigen huis en me er nooit zo in verdiept, maar hoe kan het eigenlijk dat huizen inmiddels meer dan 2 keer zoveel waard zijn, dan voor de euro ingevoerd werd?

Ik weet wel dat de grondprijzen omhoog gejaagd zijn, door de gemeentes. Dat was goud geld verdienen bij bouwprojecten. EN het is dubbelvangen he, want daarna is de taxatiewaarde ook weer hoger en kunnen ze weer hogere OZB opeisen. MAar met het opjagen van grondprijzen is het begonnen.

faye schreef:
lies schreef:
Nou Desiree, ik denk dat niemand daar voorstander van is Haha!

Iemand die mij iets kan ophelderen? Ik heb geen eigen huis en me er nooit zo in verdiept, maar hoe kan het eigenlijk dat huizen inmiddels meer dan 2 keer zoveel waard zijn, dan voor de euro ingevoerd werd?


Waarom is het brood twee keer zo duur, of een fles cola? Geen idee, als mijn salaris nou ook verdubbeld was Haha!

Dus iedereen is het er over eens dat we nog altijd niet bijgetrokken zijn van de euro? Want er wordt wel eens gezegd dat we daar over nu niet meer moeten zeuren.

Anoniem

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:34

Nou ik reken nog steeds om hoor (en sla iedere keer steil achterover Clown )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:35

ik dus ook.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:54

lies schreef:
Ik vind overigens de afschaffing van de hypotheekrente niet oké, alleen in het geval van huizen boven de 3 of 4 ton (regiogebonden) ofzo lijkt het me niet verkeerd.


En daar ben ik het nou weer niet mee eens.
Waarom de één wel en de ander niet?!?
Nee hoor, of alles of niets.
De mensen met een huis van 3 ton of meer zullen zich waarschijnlijk ook wel meer uit hun naad werken denk je niet?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:09

Ylana schreef:
[
De mensen met een huis van 3 ton of meer zullen zich waarschijnlijk ook wel meer uit hun naad werken denk je niet?
[/quote]

Dat is helemaal waar. Niemand krijgt het voor niets. En ik zie ook niet in waarom je voor hard werken afgestrafd moet worden en extra bekort.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:30

Ylana schreef:
lies schreef:
Ik vind overigens de afschaffing van de hypotheekrente niet oké, alleen in het geval van huizen boven de 3 of 4 ton (regiogebonden) ofzo lijkt het me niet verkeerd.


En daar ben ik het nou weer niet mee eens.
Waarom de één wel en de ander niet?!?
Nee hoor, of alles of niets.
De mensen met een huis van 3 ton of meer zullen zich waarschijnlijk ook wel meer uit hun naad werken denk je niet?


Ik weet niet zo goed welke kant ik moet opdenken w.b. dit. Als ze het heel eerlijk willen aanpakken, dan gaan ze controleren op inkomsten en uitgaven, maar dat is een onmogelijke opgave. En dan nog maar te zwijgen over de inkomsten die niet worden opgegeven bij de Belasting, dat zal dan alleen maar meer worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:40

Quellian schreef:
[

Ik weet niet zo goed welke kant ik moet opdenken w.b. dit. Als ze het heel eerlijk willen aanpakken, dan gaan ze controleren op inkomsten en uitgaven, maar dat is een onmogelijke opgave. En dan nog maar te zwijgen over de inkomsten die niet worden opgegeven bij de Belasting, dat zal dan alleen maar meer worden.
[/quote]

Wat onroerend goed betreft kan het nooit gaan om zwart geld. DAT is onmogelijk. Daarnaast zul je in alle lagen van de bevolking wel een keer zwart geld aantreffen, en dat is belangrijk. DE middenstand heeft veel baat bij zwart geld. Zonder zwart geld zou er namelijk veel minder uitgegeven worden aan luxe. Velen leven van luxe: reisbureau's, antiekzaken, juweliers, dure kledingzaken etc. Mensen kunnen zich vaak geen vakanties permitteren als ze niet stiekum ergens zwart bij verdienden.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:43

Desiree schreef:
Quellian schreef:
[

Ik weet niet zo goed welke kant ik moet opdenken w.b. dit. Als ze het heel eerlijk willen aanpakken, dan gaan ze controleren op inkomsten en uitgaven, maar dat is een onmogelijke opgave. En dan nog maar te zwijgen over de inkomsten die niet worden opgegeven bij de Belasting, dat zal dan alleen maar meer worden.
[/quote]

Wat onroerend goed betreft kan het nooit gaan om zwart geld. DAT is onmogelijk. Daarnaast zul je in alle lagen van de bevolking wel een keer zwart geld aantreffen, en dat is belangrijk. DE middenstand heeft veel baat bij zwart geld. Zonder zwart geld zou er namelijk veel minder uitgegeven worden aan luxe.


Nee, ik heb het misschien een beetje onzorgvuldig geformuleerd. Zal het nogmaals proberen:

Als je gaat kijken naar de verhouding inkomsten-uitgaven, zal iemand met een duur huis een groot inkomen moeten hebben. Als het allemaal net kiele-kiele gaat, dan zal zo iemand niet gekort worden. MAAR ik denk dat juist die mensen zwart geld zullen aantrekken om het leven wat te veraangenamen. En dat is dus niet te traceren en valt dus ook niet op te korten.

Zo duidelijker wat ik bedoelde? Bloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:05

Ik denkt dat ze toch wel zwart geld zullen aantrekken om het leven wat te veraangenamen, dat doet iedereen die daarvoor de kans krijgt.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:09

Ik bid God op mijn blote knietjes dat Wouter Bos niet aan de macht komt.
Ik hoop wel dat hij het idd in zijn programma opneemt, want ik denk dat dit toch wel een hoop stemmen gaat schelen bij de verkiezingen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:05

Ik help het je hopen.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:11

Desiree, mensen laten zich toch niet vrijwillig geld afpakken of denk ik nu te naief?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Voor mensen die pvda stemmen en.. (hypotheekrente-aftrek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:16

Om te voorkomen dat mensen denken dat dit topic ook over de val van het kabinet gaat heb ik de titel even aangepast Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Voor mensen die pvda stemmen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:44

Fitzroy schreef:
Desiree, mensen laten zich toch niet vrijwillig geld afpakken of denk ik nu te naief?

Eh jawel. Omdat ze niet meer verstand hebben of zo. Sja, sta er ook van te kijken .VAndaar dat ik dus dit topic opende. Kijk, degenen die iets huren kijken er anders tegen aan dan degenen die een eigen huis hebben in de meeste gevallen. MAar een mens wil ergens naar toe werken. En dat mag toch>? Ik ben ook met een rijtjeshuis begonnen. Nu woon ik eindelijk buiten. Daar hangt een prijskaartje aan, ik heb er Brabant voor verlaten. MAar dit is wat ik mijn hele leven lang al gewild heb. Dan moet dat toch kunnen?

MEnsen moeten keuzes kunnen maken. En als buiten wonen (een wens die velen koesteren) alleen maar straks weg is gelegd voor de rijke mensen, dan zou dat geen vooruitgang zijn.