Kabinet is gevallen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:08

Dat was een ontwikkeling dat iedereen er eigenlijk op zijn 55ste al uitgegooid werd of vervroegd afgeserveerd, ook om plaats voor jongeren te maken.
Ga maar eens solliciteren je bent al oud als je 40 bent.
Het is dus een hele omschakeling om opeens te roepen jullie moeten tot je 67ste doorwerken (of nog ouder), ik zie dat niet gedwongen gebeuren. Niet vanuit de werknemers en ook niet vanuit de werkgevers.
Dus moet het ergens anders vandaan komen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:10

Jullie? Knipoog ZOiets zal uiteindelijk denk ik toch een noodzakelijk kwaad worden, ben ik bang, maar de tijd zal het leren. Denk wel dat iedereen het erover eens is dat het systeem in zijn huide vorm niet kan blijven bestaan.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:18

Maar ik ben 47 en ik weet uit ervaring dat je gewoon als te oud en/of te lelijk niet meer voor een vaste baan in aanmerking kom!
Dan kunnen ze wel een mooi plan maken maar het staat volkomen buiten de realiteit! Kijk maar naar al die afvloeingsregelingen bij de grote bedrijven, al het personeel vanaf 55 jaar wordt gewoon opgebonsjoerd. Dan moet je dus nog( volgens deze plannen) 10 jaar solliciteren! En ik nog bijna 20!
Terwijl niemand op je zit te wachten, met al je ervaring en diploma's, je bent gewoon te duur!

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:40

Zoals de economische en demografische situatie zich ontwikkeld zal iemand met papieren op redelijk korte termijn waarschijnlijk weinig problemen hebben een baan te vinden. Het wordt moeilijker als je er al jaren uit bent en geen relevante werkervaring meer hebt, of als je alleen maar ongeschoold werk kan doen, wat door een oost-europese werknemer veel goedkoper gedaan kan worden.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:49

Wat ik trouwens altijd wel opvallend vind is dat er met zware beroepen geschermd wordt als het om langer doorwerken gaat. Mijn opa was bijvoorbeeld bouwvakker van begin jaren 20 tot ergens in de jaren 60. Die wist niet beter dan dat je 6 dagen in de week werkte, dat er nauwelijks vakantiedagen waren, moest elke dag op z'n fiets soms tientallen kilometers naar de bouwplaats en 's avonds weer terug, kende geen bouwliften, geen electrisch gereedschap, geen ergonomisch verantwoord maximaal gewicht. Maar hij kende dan ook niet het verhaal dat je als bouwvakker al op je 50e op bent omdat het werk zo zwaar is.

En het was vroeger zeker niet beter wat de arbeidsomstandigheden betreft, maar toen wist men niet beter dat je moest werken of je kwam bij de bedeling terecht. Ik krijg dan ook regelmatig het gevoel dat de "we hebben het zo zwaar" kaart wel heel erg gemakkelijk gespeeld wordt.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:06

@karl66, en jij zou zo met hem willen ruilen???? Ik heb jou hoger ingeschat!

Mijn oma moest nog water koken en dan zelf de was er door roeren, en ze poetste haar tanden met een soort zand....
En een douche hadden ze ook niet.

En idd ik heb ze nooit horen klagen, maar oh wat was ze blij met haar eerste wasmachine!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:13

Ik ben wel content met Balkenende 3. Ze hebben harde maatregelen genomen met de intentie problemen op te lossen. Inmiddels blijkt dat langzamerhand zijn vruchten af te werpen en dus vind ik dat ze ook zelf moeten kunnen oogsten en dat dat niet door 1 of ander links kabinet moet gebeuren dat vervolgens meteen weer meer over de balk gooit dan er is.
Nee laat de mensen nog maar een half jaar zien wat de maatregelen aan positieve resultaten heeft opgeleverd.

Kunnen we daarna door met Balkenende 4 Tong uitsteken

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:19

Als ik in het buitenland zou wonen dacht ik er misschien ook zo over......
Maar als je hier woont en je weet dat je geen speciale kant en klaar maaltijd meer hoeft mee te nemen van de AH, voor je gehandicapte buurvrouw( omdat ze het niet meer kan betalen), dan piep je wel anders!
Dan wordt je vanzelf een fan van Femke Halsema of Jan marijnissen.
Zoals mijn vvd overbuurman altijd zegt: als je links stemt krijgt Jan modaal het goed, als Jan modaal het goed heeft, krijgen de ondernemers het nog veel beter!
Vraag maar aan de ondernemers, paars of balkenende?

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:34

Dat ik in het buitenland woon komt omdat het hier nog te betaalbaar is (zelfs met een stuk grond voor de paarden). Ruim vrijstaand huis, 8000 m2 grond voor minder geld dan onze niet overdreven grote tussenwoning in Apeldoorn.
Klinkt misschien luxe en dat is het in zekere zin ook maar was wel min of meer noodgedwongen omdat ik 3 jaar terug op mijn 33e in de WAO ben geraakt en er ook niet meer uit zal komen (nee ook niet met de nieuwe regels). Dat was dus minder inkomsten, weg 13e maand, lager vakantiegeld, geen kansen meer op promotie etc... wel hoge ziekte kosten door 2 chronisch zieken. Heel leuk als je net een jaar een huis hebt

Maar dat zie ik toch echt allemaal niet als reden om fan van Jan Marijnissen of Femke Halsema te worden en ook niet van Wouter Bos.
Onder paars werd er heel veel geld uitgegeven en desondanks ook aan alle kanten aan de poten van het sociale stelsel gezaagd dus toen ging het al helemaal niet goed.
Ja er zijn harde maatregelen genomen door het kabinet Balkenende en nee ik was het zeker ook niet overal mee eens maar er moest wel wat gebeuren.

Lijkt me erg interessant een onderzoek onder ondernemers: kiest u links of rechts. Ik zet mijn geld op een meerderheid rechts.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:19

Hurrycane schreef:
Lijkt me erg interessant een onderzoek onder ondernemers: kiest u links of rechts. Ik zet mijn geld op een meerderheid rechts.

Uiteraard, rechts had ook als doel om de rijken rijker te maken door geld van de armen af te pakken.

Ach, nog tot november en dan is het Doei, doei naar de Bak vol ellende en z'n Muppet show.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:20

Karl66 schreef:
Wat ik trouwens altijd wel opvallend vind is dat er met zware beroepen geschermd wordt als het om langer doorwerken gaat. Mijn opa was bijvoorbeeld bouwvakker van begin jaren 20 tot ergens in de jaren 60. Die wist niet beter dan dat je 6 dagen in de week werkte, dat er nauwelijks vakantiedagen waren, moest elke dag op z'n fiets soms tientallen kilometers naar de bouwplaats en 's avonds weer terug, kende geen bouwliften, geen electrisch gereedschap, geen ergonomisch verantwoord maximaal gewicht. Maar hij kende dan ook niet het verhaal dat je als bouwvakker al op je 50e op bent omdat het werk zo zwaar is.

En het was vroeger zeker niet beter wat de arbeidsomstandigheden betreft, maar toen wist men niet beter dat je moest werken of je kwam bij de bedeling terecht. Ik krijg dan ook regelmatig het gevoel dat de "we hebben het zo zwaar" kaart wel heel erg gemakkelijk gespeeld wordt.


Tot deze post nam ik je nog serieus Scheve mond

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:21

Quellian schreef:
Uiteraard, rechts had ook als doel om de rijken rijker te maken door geld van de armen af te pakken.

Ach, nog tot november en dan is het Doei, doei naar de Bak vol ellende en z'n Muppet show.


Volgens Amondi niet...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:22

Hurrycane schreef:
Quellian schreef:
Uiteraard, rechts had ook als doel om de rijken rijker te maken door geld van de armen af te pakken.

Ach, nog tot november en dan is het Doei, doei naar de Bak vol ellende en z'n Muppet show.


Volgens Amondi niet...

Volgens mij wel... Scheve mond

Of we hebben het beide op een andere manier gelezen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:40

Hurrycane schreef:
Ik ben wel content met Balkenende 3. Ze hebben harde maatregelen genomen met de intentie problemen op te lossen. Inmiddels blijkt dat langzamerhand zijn vruchten af te werpen en dus vind ik dat ze ook zelf moeten kunnen oogsten en dat dat niet door 1 of ander links kabinet moet gebeuren dat vervolgens meteen weer meer over de balk gooit dan er is.
Nee laat de mensen nog maar een half jaar zien wat de maatregelen aan positieve resultaten heeft opgeleverd.

Kunnen we daarna door met Balkenende 4 Tong uitsteken


Ik weet dat je slim bent Hurry, maar dat je nu al content bent met Balk 3 die nog moet beginnen vind ik wel erg knap Tong uitsteken

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:42

sarabande schreef:
Ik weet dat je slim bent Hurry, maar dat je nu al content bent met Balk 3 die nog moet beginnen vind ik wel erg knap Tong uitsteken

Kristallen bol van Karl geleend? Haha!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:43

sarabande schreef:
Ik weet dat je slim bent Hurry, maar dat je nu al content bent met Balk 3 die nog moet beginnen vind ik wel erg knap Tong uitsteken


Ik verheug me zelfs al op Balk 4 Tong uitsteken Clown

Dat content was in de zin van blij dat er voor deze constructie word gekozen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:49

Ja ja ja Hur.... Scheve mond
Maar gelukkig geen half jaar meer.
Eerst op zomerreces en dan hebben ze het veel te druk met het land in gaan om te roepen hoe goed ze zijn voor de verkiezingen in november Knipoog

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:55

amondi schreef:
@karl66, en jij zou zo met hem willen ruilen???? Ik heb jou hoger ingeschat!

Mijn oma moest nog water koken en dan zelf de was er door roeren, en ze poetste haar tanden met een soort zand....
En een douche hadden ze ook niet.

En idd ik heb ze nooit horen klagen, maar oh wat was ze blij met haar eerste wasmachine!


Tja als je niet begrijpend leest, wordt het wel moeilijk om fatsoenlijk te discussieren Gaaaap

Wat is schreef is dat door het prepensioen mensen het gevoel hebben gekregen dat ze het zo zwaar hebben en dat tegenwoordig dus mensen al het gevoel hebben met hun 55e op te zijn vanwege het zware werk, terwijl men vroeger tot hun 65e doorging omdat men daar niet over nadacht.

De werkomstandigheden zijn een stuk beter geworden, we maken een stuk minder uren, ons leven is in heel veel opzichten een stuk gezonder geworden. Dus waarom zouden wij opeens niet meer tot ons 65e kunnen werken?

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:57

amondi schreef:
Als ik in het buitenland zou wonen dacht ik er misschien ook zo over......
Maar als je hier woont en je weet dat je geen speciale kant en klaar maaltijd meer hoeft mee te nemen van de AH, voor je gehandicapte buurvrouw( omdat ze het niet meer kan betalen), dan piep je wel anders!
Dan wordt je vanzelf een fan van Femke Halsema of Jan marijnissen.
Zoals mijn vvd overbuurman altijd zegt: als je links stemt krijgt Jan modaal het goed, als Jan modaal het goed heeft, krijgen de ondernemers het nog veel beter!
Vraag maar aan de ondernemers, paars of balkenende?


Als je PvdA stemt wordt jan modaal gepakt, want die is volgens de PvdA rijk en kan dus gaan inleveren. Het lijkt me stug dat jouw buurman erop zit te wachten dat deze groep het weer zwaar gaat krijgen.

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:00

Hurrycane schreef:
Ik ben wel content met Balkenende 3. Ze hebben harde maatregelen genomen met de intentie problemen op te lossen. Inmiddels blijkt dat langzamerhand zijn vruchten af te werpen en dus vind ik dat ze ook zelf moeten kunnen oogsten en dat dat niet door 1 of ander links kabinet moet gebeuren dat vervolgens meteen weer meer over de balk gooit dan er is.
Nee laat de mensen nog maar een half jaar zien wat de maatregelen aan positieve resultaten heeft opgeleverd.

Kunnen we daarna door met Balkenende 4 Tong uitsteken


hier ben ik het helemaal mee eens

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:02

Karl66 schreef:
Als je PvdA stemt wordt jan modaal gepakt, want die is volgens de PvdA rijk en kan dus gaan inleveren. Het lijkt me stug dat jouw buurman erop zit te wachten dat deze groep het weer zwaar gaat krijgen.


Tsja een tientje van iedere Jan Modaal telt harder aan als 100 euro van iedereen met een hoog inkomen.
Er zijn tenslotte heel wat meer Jan Modaals dan Joop van den Ende's e.d.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:11

Karl66 schreef:
Als je PvdA stemt wordt jan modaal gepakt, want die is volgens de PvdA rijk en kan dus gaan inleveren. Het lijkt me stug dat jouw buurman erop zit te wachten dat deze groep het weer zwaar gaat krijgen.


Ach het is maar internet dacht je dus ik roep gewoon maar wat onzin Scheve mond

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:15

Sarabande, volgens Wouter Bos is iemand met een aanvullend pensioen van 10.000 euro (samen met de AOW kom je dan op ca. 30.000 euro uit) en dus een modaal inkomen een rijkere oudere die meer belasting moet gaan betalen. Dat zijn toch echt zijn eigen woorden en niet de mijne.

Ik vind het prima dat jij vindt dat ik wat roep, maar ik kan het tenminste onderbouwen Pling

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:21

Karl66 schreef:
Sarabande, volgens Wouter Bos is iemand met een aanvullend pensioen van 10.000 euro (samen met de AOW kom je dan op ca. 30.000 euro uit) en dus een modaal inkomen een rijkere oudere die meer belasting moet gaan betalen. Dat zijn toch echt zijn eigen woorden en niet de mijne.

Ik vind het prima dat jij vindt dat ik wat roep, maar ik kan het tenminste onderbouwen Pling


Het spijt me ernstig, maar mijn calculator zegt dat je dan op een bruto bedrag van € 2500,-- per maand komt. Zal zo'n € 1800,-- netto zijn. Ja, vind ik veel, zeker boven modaal.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:25

En toch is een jaarinkomen van 30.000 euro modaal. Je trouwens ook moeilijk volhouden dat mensen met 1800 euro per maand rijk zijn (Tenzij je Wouter heet natuurlijk Bloos ).