christenen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:08

ja ik ben katholiek. gedoopt, communi en vormsel gedaan. maar zelf geloof ik niet in een god. ik ga ook bijna naar de kerk, alleen voor een bruiloft of begrafenis...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 17:38

of je geloofd in God, Jezus, enz. maar mag ook of je met een geloof bent opgevoed en wat je daar van vind

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:08

Ik ben katholiek gedoopt, communie en vormsel. Gelovig ben ik allang niet meer en de gang naar de kerk is steeds een straf voor mij omdat ik me daar verveel.

Maar de normen en waarden van het christendom zitten diep geworteld in onze cultuur en in de wetten. Zonder het te beseffen denken we als christenen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:37

Lilian1991 schreef:
ik niet.. Haha!

jeanie schreef:
En ik al zeker niet Extreme duivel



hmmm.. dit soort reacties slaan natuurlijk nergens op...

Ja ik ben Christen

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 11:32

slaat idd nergens op, maar goed, ook dat ben ik als christen wel gewend Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:37

Misschien moet je er ook niet te veel te koop mee lopen met "god dit en god dat". Want daar zijn de mensen tegenwoordig ook helemaal niet meer van gediend.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 11:40

vind ook niet dat ik het hoef te verbergen voor het gemak van een ander, en het is hier maar een simpele vraag, k zou nog veel verder kunnen uitbreiden, maar dat zie je mij niet doen:)
ik zou zeggen, respect voor elkaar of je nu wel of niet geloofd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:51

Maar hoe merken mensen in jouw omgeving dat je gelovig bent. Of merken ze dat niet?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:51

dat merken ze wel, maar meer door uitstraling dan door dat ik het constant over God heb, tuurlijk heb ik het er wel eens over, maar ook vaak omdat mensen er naar vragen.
als ik bv op me werk kom na een concert met kees kraayenoord ben ik helemaal happy en voel me top, collega's zien dat en vragen hoe dat komt, en ik vertel dat dan gewoon.

ik loop niet de hele dag tegen mensen te vertellen dat ik christen ben, maar ik laat het soms wel merken.

ook door keuzes die ik maak krijg ik nog wel eens vragen, zoals waarom ik dan zondags naar de kerk ga, maar ik laat me collega's of andere mensen in mijn omgeving in hun waarde als ze niet geloven, dat is hun keuze.

ook de manier waarop ik met mensen omga (respectvol) is soms reden tot vragen. ik probeer op die manier mijn geloof uit te dragen, maar niet op te dringen. je moet dat niet opdringen, dat werkt alleen maar averechts.

nou, mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel je mag ook pben

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:23

Ik ga ook op een respectvolle manier met mensen om. MAar dat vormt bij hen geen aanleiding tot vragen. Dat vind ik wel typisch.

Saar_

Berichten: 598
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:01

ik ben/word christelijk (protestant) opgevoed, gedoopt en ga naar cathechesatie. Maar niet streng (heb al maanden geen kerk gezien) maar vind het wel best zo!

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:42

Ja, ik geloof.
Ik ga zelden naar de kerk, als ik naar de kerk ga dan ga ik naar een 'halleluja'-kerk. Ik ben ook naar de EO jongerendag geweest voor de eerste keer dit jaar. Lachen

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:25

Desiree schreef:
Misschien moet je er ook niet te veel te koop mee lopen met "god dit en god dat". Want daar zijn de mensen tegenwoordig ook helemaal niet meer van gediend.


nee, dat heb ik dus door Vork maare.. vind je dan dat je met zown topic te koop loopt? was denk ik niet de bedoelding Lachen

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:28

Desiree schreef:
Maar hoe merken mensen in jouw omgeving dat je gelovig bent. Of merken ze dat niet?



whahah Lachen ik draag een rok ( als ik na school ga Tong uitsteken ) omdat ik op zown school zit met van die regels .... dit moet, dat moet.... enz... ( en dus ook een rok aan ) maarja, in het fietsenhok snel opkleden Lachen

Verder ga ik met allerlei mensen om, christelijke en niet christelijke of half christelijke vrienden. maarja, hoe ik het uit? ik vloek iig niet!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:38

Ik geloof niet.
Althans, niet in god.
Ik geloof in mijzelf, dat is genoeg Haha!

De mensen die wel in een god geloven moeten dat natuurlijk vooral doen, daar hebben ze mij niet mee!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:43

Natasja91 schreef:
Ik geloof niet.
Althans, niet in god.
Ik geloof in mijzelf, dat is genoeg Haha!

De mensen die wel in een god geloven moeten dat natuurlijk vooral doen, daar hebben ze mij niet mee!



mij heb je er ook niet mee als je niet in god gelooft ( tja, met zown opstelling kan ik je moeilijk gaan zeggen dat je er mij wel mee hebt Vork )

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:44

Er zijn hier echt al genoeg topic's over Ja

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:02

Ik ben christen.
Al heel jong had ik het gevoel dat God bestaat. Ik wilde zelf naar een christelijke middelbare school, om meer te weten te komen over het geloof. Rond mijn 17e heb ik overwogen welk geloof ik wilde volgen: christendom of jodendom. Ik besloot te kiezen voor het christendom, omdat ik was gaan geloven in Jezus.

Daarom ging ik naar de Ned Hervormde kerk, daar ging mijn moeder ook naar toe, en ik ging ook met vrienden naar evangelische bijeenkomsten, wat me wel aantrok, omdat daar heel open over het geloof kan worden gesproken.

Ik ga zelf naar een evangelische groep, en hou van de openheid van de mensen. We kunnen met elkaar praten en lief en leed delen, bidden en lol hebben, oh ja, en lekker eten. Vork

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:18

Zoolgangster schreef:
Ik ben christen.
Al heel jong had ik het gevoel dat God bestaat. Ik wilde zelf naar een christelijke middelbare school, om meer te weten te komen over het geloof. Rond mijn 17e heb ik overwogen welk geloof ik wilde volgen: christendom of jodendom. Ik besloot te kiezen voor het christendom, omdat ik was gaan geloven in Jezus.

Daarom ging ik naar de Ned Hervormde kerk, daar ging mijn moeder ook naar toe, en ik ging ook met vrienden naar evangelische bijeenkomsten, wat me wel aantrok, omdat daar heel open over het geloof kan worden gesproken.

Ik ga zelf naar een evangelische groep, en hou van de openheid van de mensen. We kunnen met elkaar praten en lief en leed delen, bidden en lol hebben, oh ja, en lekker eten. Vork


wauw, dat vind ik heel erg knap van je, er mee opgegroeid zijn ( net als mij ) is veel makkelijker.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:19

Schimmelig schreef:
Er zijn hier echt al genoeg topic's over Ja


problemen mee?

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:20

xMarit schreef:
Ik ben ook christen Lachen Ga naar de vrijgemaakt gereformeerde kerk, maar ben niet zo van de regeltjes Knipoog
Ga dus ook gewoon in mn spijkerbroek naar de kerk enz. Ik ben ook niet van plan om later nog in dezelfde kerk te zitten, want ik vind dat er teveel nadruk ligt op de regels en niet om het geloof zelf Haha!


Hee nichtje! Haha!
Ik ben ook gereformeerd vrijgemaakt! (Mee opgegroeit) Tong uitsteken Zou willen dat de orgel de kerk uit ging en dat we mooiere liederen zouden zingen. Maar het gaat niet om hoe de kerk eruit ziet, maar om je relatie met God. En die is bij mij heel goed! Ik schiet hm vaak te kort. Maar God staat altijd voor me klaar. Pling En God verhoort heel vaak mijn gebeden. Dat is echt heel gaaf! Cool

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:20

De kerkorgel vind ik nu juist het mooiste aspect aan een kerk!!!!! En dan Bach muziek erop, of Mozart! Daar kan niets tegenop hoor.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 13:45

wat muziek betreft; het heeft allemaal wel iets moois, alleen vind ik soms de manier waarop er gezongen wordt wat minder, zoals in de kerk waarin ik opgroeide.

maar heb dit weekend een cd opname met gezangen gehad waarbij de muziek wat in een nieuwer jasje was gestoken en het was echt vett gaaf!

k wil niet altijd beweren dat het opgroeien met geloof het makkelijker maakt, ik heb me ook een periode totaal ervan afgekeerd. maar nu heb ik een echte levende relatie met God en dat is echt iets geweldigs en ja ik schiet ook altijd tekort tegenover Hem maar Hij neemt me zoals ik ben

ps. voor de geintreseerden www.gedichtenengeloof.punt.nl

Anoniem

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:15

Citaat:
Maar de normen en waarden van het christendom zitten diep geworteld in onze cultuur en in de wetten. Zonder het te beseffen denken we als christenen.


bijna alle geloven hebben overeenkomstige normen en waarden zoals respect voor elkaar, je zult niet stelen etc etc etc. Vind dit nu niet specifiek christelijk. Onze maatschappij heeft ook zat tradities en dergelijke die afkomstig zijn van de geloven die er waren voor het christendom hier op kwam.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: christenen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:37

Ik ben Rooms-Katholiek, maar geloof niet in een god ofzo.
Ga ook zelden naar een kerk, bid niet, geen bijbel in huis.

Tja, ik vraag me af waarom we hier thuis eigenlijk een geloof hebben..