9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:06

NIEUW- EN SINT JOOSLAND - Negen katten en twee egels zijn vorige maand in Nieuw- en Sint Joosland in Zeeland door een onbekende dader om het leven gebracht. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

De beestjes zijn gedood doordat ze werden gevoerd met vis die was besmet met het landbouwgif Temik. Buurtonderzoek van de politie leverde niets op. De kattensterfte in het Walcherse dorp stopte op het moment dat in de buurt grote onrust was ontstaan en de regionale media hierover berichtten.


www.nu.nl

vreselijk, ik zou als de dood zijn om mijn katten daar nog buiten te laten lopen Boos!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:48

Wij hebben hier in Zoetermeer een tijd iemand gehad die brood overal neerlegde wat besmet was met een of ander gif.
Een aantal honden hebben dat toen ook niet overleefd.

Ook al is er hier al jaren niets meer gevonden, zorg ik dat ik mijn hond nooit iets laat eten wat buiten op de grond ligt.

Ik moet er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren. Heel sneu voor de eigenaren van de katten en ook sneu voor de egeltjes, die je al niet vaak meer ziet.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:00

Dat is hier best in de buurt...
Helaas lopen die mensen overal rond, triest

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:40

Je moet wel half gek zijn om zoiets te doen he.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:49

Bahbah, wat een mensen heb je toch op deze wereld. Bij ons in het dorp woont ook iemand, en die had ook katten. Maar die vond ze telkens vermoord ergens terug. ook echt systematisch haar katten. En toen had ze een neiwe gehaald, en gezegd dat hij gechipt en gezenderd was, maar die heeft ze na een paar dagen ook met de kop ingelsagen langs de beek terug gevonden. Echt verschrikkelijk..
Groetejs, mij

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:17

Het ergste is, dat je ook nog eens tussen al die gekken moet leven. Het zou mooi zijn als we ze naar een bepaald deel van de wereld konden moven, zodat wij daar geen last van hadden.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:51

Cayenne schreef:
NIEUW- EN SINT JOOSLAND - Negen katten en twee egels zijn vorige maand in Nieuw- en Sint Joosland in Zeeland door een onbekende dader om het leven gebracht. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

De beestjes zijn gedood doordat ze werden gevoerd met vis die was besmet met het landbouwgif Temik. Buurtonderzoek van de politie leverde niets op. De kattensterfte in het Walcherse dorp stopte op het moment dat in de buurt grote onrust was ontstaan en de regionale media hierover berichtten.


www.nu.nl

vreselijk, ik zou als de dood zijn om mijn katten daar nog buiten te laten lopen Boos!


nee toch..daar woont een vriendin van me..die ook katten heeft.
Ik ga dr snel even mailen..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:21

wat die man had gedaan hoort idd niet, maar we kennen de andere kant van de zaak ook niet. katten kunnen ook voor overlast zorgen, en bovendien houden veel mensen hun kat niet altijd binnen eigen tuin.
maar natuurlijk hoor je in de eerste plaats te informeren van wie die kat is en hen daarop wijzen, en nooit voor eigen rechter spelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:56

Bij beestenboel is dit vaak een discussie punt, loslopende katten. Veel mensen kunnen geen gehoor vinden bij katteneigenaars, als ze in hun eigen tuin worden lastig gevallen door andermans kat op wat voor manier dan ook. Maar een kat vermoorden, je moet het maar kunnen. Ik koos liever voor een andere oplossing: kat vangen en op laten halen door dierenambulance.

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:05

MRmichiel schreef:
wat die man had gedaan hoort idd niet, maar we kennen de andere kant van de zaak ook niet. katten kunnen ook voor overlast zorgen, en bovendien houden veel mensen hun kat niet altijd binnen eigen tuin.
maar natuurlijk hoor je in de eerste plaats te informeren van wie die kat is en hen daarop wijzen, en nooit voor eigen rechter spelen.


reageer je ook zo mild als het om kinderen gaat? die kunnen ook veel overlast veroorzaken.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:55

Charos schreef:
MRmichiel schreef:
wat die man had gedaan hoort idd niet, maar we kennen de andere kant van de zaak ook niet. katten kunnen ook voor overlast zorgen, en bovendien houden veel mensen hun kat niet altijd binnen eigen tuin.
maar natuurlijk hoor je in de eerste plaats te informeren van wie die kat is en hen daarop wijzen, en nooit voor eigen rechter spelen.


reageer je ook zo mild als het om kinderen gaat? die kunnen ook veel overlast veroorzaken.


Precies, je bent echt gestoord als je je ergernis op een onschuldig dier verhaalt..
Zo iemand zou ik persoonlijk wel af willen maken. Bah Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:19

Charos schreef:

reageer je ook zo mild als het om kinderen gaat? die kunnen ook veel overlast veroorzaken.

Zo mild als dus veel katteneigenaren reageren als iemand in zijn eigen tuin zijn duiven of andere vogels of konijn vermoord is door een kat.

prii

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Breda

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:03

Owh..Waarom zijn er toch mensen met diie zieke acties Boos!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:10

leven en laten leven....je bent zowiezo niet helemaal ok in je hoofd als je katten vermoord. Je bent al helemaal niet goed bij je hoofd wanneer je ze pakt omdat je de eigenaar niet moet.
En een kat in een tuin houden? Dat is toch haast niet te doen. Dus ze poepen in je tuin, big deal! Ik snap echt niet dat mensen zich daar nu zo vreselijk druk om maken.
Als ze je duiven pakken en vermoorden is dat natuurlijk ook niet goed. Als je weet welke kat dat is moet de eigenaar hem binnen houden of een belletje om doen. Met een beetje goed fatsoen kunnen we toch allemaal samen leven? Mijn buurman had duiven die structureel mijn was onderscheten, werd ik ook niet vrolijk van maar dan koop ik geen luchtbuks om ze uit de lucht te gaan schieten. Die beesten weten ook niet beter....

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:38

Desiree schreef:
Charos schreef:

reageer je ook zo mild als het om kinderen gaat? die kunnen ook veel overlast veroorzaken.

Zo mild als dus veel katteneigenaren reageren als iemand in zijn eigen tuin zijn duiven of andere vogels of konijn vermoord is door een kat.


Een mens neemt bewust beslissingen een dier niet, die reageerd op zijn instinct. Bewust dieren/mensen vermoorden is gewoon ziek.
Jij zo ook wel anders piepen als het je hond (je hebt toch een hond als ik het me goed herriner he?)betrof (die ook van het gif zouden kunnen eten).

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:54

Lusitano schreef:
leven en laten leven....je bent zowiezo niet helemaal ok in je hoofd als je katten vermoord. Je bent al helemaal niet goed bij je hoofd wanneer je ze pakt omdat je de eigenaar niet moet.
En een kat in een tuin houden? Dat is toch haast niet te doen. Dus ze poepen in je tuin, big deal! Ik snap echt niet dat mensen zich daar nu zo vreselijk druk om maken.
Als ze je duiven pakken en vermoorden is dat natuurlijk ook niet goed. Als je weet welke kat dat is moet de eigenaar hem binnen houden of een belletje om doen. Met een beetje goed fatsoen kunnen we toch allemaal samen leven? Mijn buurman had duiven die structureel mijn was onderscheten, werd ik ook niet vrolijk van maar dan koop ik geen luchtbuks om ze uit de lucht te gaan schieten. Die beesten weten ook niet beter....

Wel als ze in de zandbak van je kinderen poepen. Of in je groententuintje (zit je lekker te graaien....). Iedereen wil op zijn manier van zijn eigen tuin genieten. Mensen vinden dat honden ten alle tijde maar aangelijnd moeten worden, "want er zijn mensen die er bang voro zijn". Er zjin ook mensen bang voor katten (jajaja, je hebt veel rare figuren). Moeten die dan in hun eigen tuin dan toch maar geconfronteerd worden met andermans kat omdat diens eigenaar geen enkele cent er aan uit wil geven om zijn eigen kat in zijn eigen tuin te houden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:41

Charos schreef:

Een mens neemt bewust beslissingen een dier niet, die reageerd op zijn instinct. Bewust dieren/mensen vermoorden is gewoon ziek.
Jij zo ook wel anders piepen als het je hond (je hebt toch een hond als ik het me goed herriner he?)betrof (die ook van het gif zouden kunnen eten).

Beetje dom van je om dit te zeggen. Want dit heeft er totaal niets mee te maken. IK loop inderdaad ook kans dat mijn honden vergiftigd worden. Dit is een jaar of 6 geleden gebeurt hier in het dorp in 2 gevallen op EIGEN terrein.

Het instinct van een kat is niet in te dammen maar een katten eigenaar die zo nodig een kat wil buiten laten, moet gewoon zorgen dat zijn tuin dusdanig wordt afgeschermd dat de kat er niet uit kan. GEwoon hoog gazen hek met bovenaan een stroomdraadje. Kost geld ja. Maar dat heb je er natuurlijk voor over.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:56

Inderdaad als je je dieren op je eigen terrein houdt val je niemand lastig en zullen ze ook niet vergiftigd worden. Een oom van mij had een prachtige volière. Echt met stroomdraad afgezet en weet ik het al niet meer want er was al kapitalen aan vogels opgegeten. Heeft vanuit de kamer een filmpje gemaakt dat er 12 katten in zijn tuin zaten. Ongeveer 8 katten zijn door hem herkend en de eigenaars benaderd. Je wilt niet weten wat hun reactie was. Ondertussen bergen kattenstront in de tuin. Mijn oom heeft uiteindelijk de volière weggedaan.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet zo bereidwillig zijn als je alles met vogels hebt en niets met katten. En als je vindt dat katten toe moeten geven aan hun instinct dan moet je ze ook niet in huis houden en voeren maar ze in het wild gooien waar ze zelf hun prooi moeten vangen.

Ik zou het trouwens niet kunnen om katten te vergiftigen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-06-06 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:58

Desiree schreef:
Je moet wel half gek zijn om zoiets te doen he.

Idd. Arme beestjes Scheve mond

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:36

De hele katten-in-andermans-tuin-laten-schijten discussie is al vaker gevoerd hier op Bokt... (ik vind het uit volksgezondheidsoogpunt en sociaal oogpunt onacceptabel trouwens Bloos ) maar dat heeft niks te maken met het feit dat de een of andere halve gare het nodig vindt onschuldige dieren om te brengen. Dan mag je wat mij betreft meteen levenslang achter de tralies, iemand met zo weinig respect voor een onschuldig leven en de gevoelens van zijn medemens is wat mij betreft een gevaar voor de maatschappij Misselijk .

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:37

Desiree schreef:
Beetje dom van je om dit te zeggen. Want dit heeft er totaal niets mee te maken. IK loop inderdaad ook kans dat mijn honden vergiftigd worden. Dit is een jaar of 6 geleden gebeurt hier in het dorp in 2 gevallen op EIGEN terrein.

Het instinct van een kat is niet in te dammen maar een katten eigenaar die zo nodig een kat wil buiten laten, moet gewoon zorgen dat zijn tuin dusdanig wordt afgeschermd dat de kat er niet uit kan. GEwoon hoog gazen hek met bovenaan een stroomdraadje. Kost geld ja. Maar dat heb je er natuurlijk voor over.


Wij wonen op een perceel van 8000m2 dus ik moet dat allemaal gaan omheinen zodat mijn katten er niet uitkunnen? Zolang niemand last van ze heeft (en ik ga er vanuit dat dit dan gemeld word) dus niet.
Ik zie in dit verhaal nergens staan dat de katten overlast veroorzaakten en of dit gemeld is bij de eigenaar.
Dan nog heb je het recht niet om iemand zijn kat te vergiftigen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:48

Heb ik ergens gezegd dat ik het vergiftigen van dieren goed praat? Kanik me niet herinneren namelijk.

Verder is het op het platteland anders dan in de bouw. En de meeste mensen wonen nog altijd in de bouw en willen OOK huisdieren hebben dus ook katten.

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:52

Nee dat heb je idd niet gezegd, maar dat was als reactie op de originele post.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:20

Het is en blijft een hele laffe daad.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:38

Wat ziek. Scheve mond Mag je wel erge hekel hebben aan dieren.