Wie is beter? De mens of het dier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:54

steeffie schreef:

En het broeikaseffect dat word aangehaald, voor wie is dat nou in feite zo erg? Vooral voor de mens, want als de noordpool smelt lopen landen zoals bv Nederland onder water. De natuur heeft wel met veel grotere klimaatschommelingen te maken gehad (denk bv aan de ijstijd) en het altijd gered, dus dat zal het deze keer ook wel redden.

ik denk dat het nog erger is voor die dieren die daar leven. zoals de Pinguin ijsbeer en nog veel meer. wat moeten die dan? verdrinken?

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:57

wij kunnen ons aanpassen aan klimaten. dieren die op de noordpool hebben gewoond en die komen ineens in amerika, dat verschil is gewoon te groot.
het is wat mensen aanrichten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:53

Als mensen vivisectie op dieren goedkeuren, kunnen ze niet beweren dat ze zich niet beter voelen dan dieren. Ze offeren dieren namelijk voor zichzelf op.

Rocco1

Berichten: 1462
Geregistreerd: 23-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:38

Lowara schreef:
ik denk dat mensen zeker slimmer zijn dan dieren. niet in algemeen opzicht, maar wel in het opzicht om de boel de domineren en alls naar onze hand te zetten. Dat is de reden dat we nu zo leven, door de acties van mensen.
anders zaten we nu nog in grotten te grommen en vrouwen neer te knuppelen Knipoog
Dieren zijn zeker slim, in sommige opzichten vele malen slimmer dan mensen, maar helaas gebruikt de mens zijn hersens anders dan een dier en is dat de reden dat mensen de baas zijn over de wereld, en andere dieren niet

beter kun je het niet zeggen Knipoog Cool
ik ben het hier helemaal mee eens

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:47

JETSKeTjee schreef:
steeffie schreef:

En het broeikaseffect dat word aangehaald, voor wie is dat nou in feite zo erg? Vooral voor de mens, want als de noordpool smelt lopen landen zoals bv Nederland onder water. De natuur heeft wel met veel grotere klimaatschommelingen te maken gehad (denk bv aan de ijstijd) en het altijd gered, dus dat zal het deze keer ook wel redden.

ik denk dat het nog erger is voor die dieren die daar leven. zoals de Pinguin ijsbeer en nog veel meer. wat moeten die dan? verdrinken?


De opwarming van de aarde is een natuurlijk proces dat op dit moment aan de gang is en slechts versterkt wordt door menselijke activiteiten. Gelukkig is de mens een zo goede overlever dat ze dit zullen overleven. En dat niet alleen, ze zijn via speciale programma's voor deze dieren de enige kans om als soort om te overleven aangezien deze dieren daar zelf niet voor kunnen zorgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:18

Dat klopt. de mens werkt als een soort katalysator. MAar wat gebeurt, dat gebeurt. Er is immers ook ooit een ijstijd geweest en dat is ook veranderd.

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:42

Dieren zijn beter, als er op de wereld geen dieren zouden bestaan zouden wij niet kunnen leven. Als er geen mensen zouden bestaan zouden dieren wel kunnen leven. Niet dat het hierom gaat maar ik heb het meer op dieren dan op mensen. Mensen zijn in feite vreselijke monsters in het opzicht van dieren.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:05

idd helemaal mee eens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:07

Annelies200 schreef:
Mensen zijn in feite vreselijke monsters in het opzicht van dieren.

En t.o.v. elkaar! Moet ik opsommen? Heb ik geen zin in, is veel en veel te veel werk!

Voorbeelden te over hier op het forum. Zo vuil als mensen met elkaar om gaan, dat zie je bij dieren niet.

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:13

Ik vind dieren echt veel beter. Mensen zijn echte BEESTEN tegenover elkaar, tegenover het milieu en tegenover de dieren. Echt, soms schaam ik me diep dat ik ook een mens ben.

Ik heb zoveel respect voor de dieren en de natuur. Dieren handelen naar hun instinct, en doen het niet met bepaalde voorbedoelingen.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:52

Sommige zeggen dat mensen slimmer zijn.. Bedenk dan ( gewoon een voorbeeld) dat met de Tsunami alle dieren ver van te voren al naar de bergen waren gevlucht.. Dat honden hun baasje proberen te redden door naar de bergen te vluchten enz. Dat 5e instinct.. Dat maakt een dier erg bijzonder.. ze weten wanneer er een brand komt, een overstroming,een tsunami, een vulkaan uitbarsting.. Honderden mensen gaan dood.. Ondanks al het apparatuur.. en de dieren zitten ver van te voren al op een veilig plekje Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:01

Nessah schreef:
Sommige zeggen dat mensen slimmer zijn.. Bedenk dan ( gewoon een voorbeeld) dat met de Tsunami alle dieren ver van te voren al naar de bergen waren gevlucht.. Dat honden hun baasje proberen te redden door naar de bergen te vluchten enz. Dat 5e instinct.. Dat maakt een dier erg bijzonder.. ze weten wanneer er een brand komt, een overstroming,een tsunami, een vulkaan uitbarsting.. Honderden mensen gaan dood.. Ondanks al het apparatuur.. en de dieren zitten ver van te voren al op een veilig plekje Lachen


Dieren staan dichter bij moedertje aarde (geloof ik). Je kunt het, het beste vergelijken met de haren van je kat, die ook overeind gaan staan als het gaat regenen Bloos

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:12

Schimmelig schreef:
Nessah schreef:
Sommige zeggen dat mensen slimmer zijn.. Bedenk dan ( gewoon een voorbeeld) dat met de Tsunami alle dieren ver van te voren al naar de bergen waren gevlucht.. Dat honden hun baasje proberen te redden door naar de bergen te vluchten enz. Dat 5e instinct.. Dat maakt een dier erg bijzonder.. ze weten wanneer er een brand komt, een overstroming,een tsunami, een vulkaan uitbarsting.. Honderden mensen gaan dood.. Ondanks al het apparatuur.. en de dieren zitten ver van te voren al op een veilig plekje Lachen


Dieren staan dichter bij moedertje aarde (geloof ik). Je kunt het, het beste vergelijken met de haren van je kat, die ook overeind gaan staan als het gaat regenen Bloos


Ja dat denk ikook dat ze dichter bij moeder aarde staan. En dat maakt ze slimmer ( vind ik ) Lachen

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:22

Dieren, overduidelijk de dieren!
Een dier zie je immers niet de hele wereld in beslag nemen..
Wat wij wel gedaan hebben. Maar waar dat recht vandaan komt? Verward

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:30

Nessah schreef:
Ja dat denk ikook dat ze dichter bij moeder aarde staan. En dat maakt ze slimmer ( vind ik ) Lachen


Ik vind dieren absoluut niet slimmer dan mensen hoor Clown
Een dier heeft bijvoorbeeld besef van zichzelf, zijn soortgenoten, wat er boven hem staat (de mens). Een dier heeft weer geen besef van bv. een 'Godheid'.

peetie72
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:36

Citaat:
Zoals ik al schreef. Mensen zijn een plaag, het is nogal uit de hand gelopen. Mensen verstoren de boel.
Denk aan het ophokken van dieren. Iedereen die the lion king wel eens gezien heeft weet dat er verschillende soorten wezens zijn, planteneters, vleeseters en alleseters om de natuur in evenwicht te houden.
Mensen fokken grootschalig dieren voor consumptie, dit kan nooit de bedoeling zijn geweest.


Helemaal mee eens!!! Zelf ben ik inmiddels 5,5 jaar vegatarisch, en ik voel me beter dan dat ik elke dag een brok vlees naar binnen moet werken...
Er zijn genoeg vleesvervangers, dus vlees eten is in hedendaagse tijd helemaal niet meer nodig.
Maar helaas zijn er mensen die de beesten maar door blijven fokkken. Ik ben er van overtuigd dat BSE en vogelgriep daar het resultaat van zijn. De natuur zoekt zijn eigen manier om de balans terug te vinden, want die is op dit moment helemaal zoek...
Bossen worden gekapt, zodat er mensen kunnen wonen. Waardoor het evenwicht helemaal kwijt is....

Nee, mensen zijn rare dieren.... Ze helpen zichzelf alleen maar de vernietiging in.... De natuur vecht vanzelf terug...

Citaat:
Een dier heeft bijvoorbeeld besef van zichzelf, zijn soortgenoten, wat er boven hem staat


De meeste soorten wilde dieren zijn bang voor de mens, omdat zij hen eeuwenlang hebben afgeslacht... Dus wie is er nou beter??

peetie72
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:38

Citaat:
De opwarming van de aarde is een natuurlijk proces dat op dit moment aan de gang is en slechts versterkt wordt door menselijke activiteiten. Gelukkig is de mens een zo goede overlever dat ze dit zullen overleven. En dat niet alleen, ze zijn via speciale programma's voor deze dieren de enige kans om als soort om te overleven aangezien deze dieren daar zelf niet voor kunnen zorgen.


Normaal krijgt de natuur de tijd om zich aan te passen... Maar door mensenlijk toedoen wordt het broeikaseffect zodanig in een stroomversnelling gebracht dat dat niet mogelijk is.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:39

Lenneke_ schreef:
Zoals ik al schreef. Mensen zijn een plaag, het is nogal uit de hand gelopen. Mensen verstoren de boel.
Denk aan het ophokken van dieren. Iedereen die the lion king wel eens gezien heeft weet dat er verschillende soorten wezens zijn, planteneters, vleeseters en alleseters om de natuur in evenwicht te houden.
Mensen fokken grootschalig dieren voor consumptie, dit kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Maar ik weet ook dat ik anders denk dan de meeste mensen


Ik geloof dat ik me hier maar bij aansluit. Haha!

peetie72
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:49

[/quote]Mensen eten al sinds de oudheid vlees, dus ik zie niet in wat er onnatuurlijk is aan vlees eten?[quote]

Op zich is vlees eten niet onnatuurlijk, maar de wijze waarop wel. Vroeger hadden mensen niet 7 dagen per week een biefstuk op hun bordje liggen. Vaak alleen bij feesten en als er echt geen ander voedsel te vinden was. En van 1 koe haalden ze alles af, je had geen melkkoeien, vleekoeien en leerkoeien. Dit alles is het gevolg van de mens. Die wilt altijd een malser stukje vlees, lekkerdere melk en nog betere kwaliteit leer.
In deze tijd hebben we geen dieren meer nodig om te overleven dus waarom doen we het dan wel??
We overfokken zo'n beetje elk dier, zelfs dieren in de dierentuin worden soms afgemaakt omdat we geen plek meer voor ze hebben... En die zijn gefokt, voor menselijk vermaak...

peetie72
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:49

Oh oeps, die quote ging ff fout....

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:53

Het is inderdaad 'onnatuurlijk' om op grote schaal te fokken voor het vlees (bedenk wat je allemaal met de ruimte kunt doen waar nu de koeien, varkens en ander slacht vee op staat). Dat is ook prima akkerland (waarop veel gewassen verbouwd kunnen worden)

Ik denk niet dat de mens een plaag is Clown
Ik denk ook niet dat dieren slimmer zijn Clown

Ik denk wel dat we meer kunnen doen om het ecologisch evenwicht in balans te houden.
Ikzelf ben Taoist en voel mij vaak wel één met de natuur Ja

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:58

even offtopic maare wat is Taoist Blond

peetie72
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:00

Ja dat wou ik ook vragen....

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:01


Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:02

Zozo.. nooit van het bestaan af geweten.. ik ga het eens goed lezen Lachen