Wie is beter? De mens of het dier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:25

ja eigenlijk zijn we zoogdieren maar de meeste mensen vinden zich zo superier dat ze meer zijn in hun ogen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:21

steeffie schreef:
Je bent succesvol in evolutionair opzicht als je ervoor zorgt dat je soort voorbestaat. Dan kunnen we nog zoveel slechte lichamelijke eigenschappen binnen onze soort hebben, zolang we er niet dood aan gaan en gewoon nakomelingen krijgen gaan we er evolutionair gezien niet op achteruit Knipoog

Toch denk ik dat het allemaal naar onze eigen ondergang zal leiden.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:22

Verosjaak schreef:
ja eigenlijk zijn we zoogdieren maar de meeste mensen vinden zich zo superier dat ze meer zijn in hun ogen


Dat vinden ze doorgaans niet alleen, zo handelen ze ook, degene die er niet aan mee doet, delft het onderspit. Het klinkt wel erg negatief Knipoog , maar wij kunnen niet altijd aardig en lief zijn, want dan wordt over je heen gewalst. Of dwaal ik nu te veel af.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:27

Nee opala, dat klopt. Ik krijg door mijn manier van denken vaak enorm veel kritiek.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:55

Ik geef ook liever kritiek, dan dat ik het krijg Knipoog

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 14:04

ik ook. ze vinden dat ik dom ben. en trouwens ik denk er dan zo over maar delf echt niet het onderspit. Ik mishandel geen dieren maar delf niet het onderspit. ik kom voor dieren op als mensen zo gemeen doen maar delf niet het onderspit.

Denk dat dit komt omdat ik ook weer geen extremist ben. Ik eet ook gewoon vlees van dieren die vast wel opgesloten zijn geweest. En ook ik rijd paard Knipoog.

Dit zeg ik maar omdat sommige mensen ook ophokken en zelfs paardrijden een soort dierenmishandeling vinden omdast ze niet vrij zijn. Dierenmishandeling vind ik echt het opzettelijk pijn doen van dier. Ofdat het nu voor medicijnen is of niet je laat een paard niet zomaar doodbloeden zonder hem uit zijn lijden te verlossen. (had toevallig ook zo'n vreselijk filmpje gezien.)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:18

MAar er springen er wel een hoop op je nek als je zegt dat je tegen vivisectie bent.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:22

Daar begint het al mee. Wij mensen bepalen individueel wat goed of slecht is. Ik vind bijv. een vlieg doodslaan geen dierenmishandeling, een ander weer wel.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 14:25

@desiree: wat is vivisectie?? denk iets met opensnijden ofzo. maar kan er niet egt een mening over geven als ik niet weet wat het is. Knipoog

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:34

Ik heet wel geen Desiree, maar vivisectie is het uittesten van producten op dieren, dacht ik

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 14:36

ow oke. nee hier ben ik idd ook tegen..

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:44

Meestal denk je dan in de trant van cosmetica, maar onder deze producten vallen o.a. ook medicijnen, denk je er dan net zo over? Ik schets maar een beeld.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:04

medicijnen testen op dieren. als ik eerlijk moet zijn vind ik het wel degelijk oneerlijk. laten we dieren maar lijden om er zelf beter van te worden. das hetzelfde met het voorbeeld dat ze wat bloed aftappen van paarden en daarna laten doodbloeden terwijl ze niet hersendood zijn of beren die ook telkens in hun buik geprikt worden voor medicijnen en in een kooi zitten.

cosmetica gebruik ik niet egt behalve shampoo. voor dat ook maar dit topic gestart was heb ik er nooit egt op gelet of mijn cremespoeling op dieren is getest. het staat er namelijk niet op maar er staat ook niet proefdier vrij.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:32

Verosjaak schreef:
ja eigenlijk zijn we zoogdieren maar de meeste mensen vinden zich zo superier dat ze meer zijn in hun ogen


Eens. Ja

Op de vraag van de TS: Voor mij hangt dat van de mens en het dier in kwestie af.

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:57

Verosjaak schreef:
. (had toevallig ook zo'n vreselijk filmpje gezien.)
ik heb precies hetzelfde filmpje gezien en dat is in 1 woord zo ZIEK echt pure dierenmishandeling, en niet alleen met paarden Boos! maar met alle dieren Boos! mensen zijn Arrogant wezens (en al helemaal tegen dieren)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:59

Welke van de vele ellendige filmpjes waarin de mens laat zien hoe vies hij eigenlijk is?

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:01


Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:03

in de eerste afbeelding staat:play video now. daar moet je op klikken.
mischien dat de foto's al genoeg zijn, om te zien hoe ziek mensen kunnen zijn.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 19:36

ja alleen maar een beetje bloed voor medicijnen en al het andere bloed gaat verloren. en dan voor de volgende medicijn het volgende paard. maar het zijn idd niet alleen paarden ook beren,honden, katten, zeehonden, apen, en noem maar op.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:09

denk dta ik de stelling al anders had neergezet

"welke diersoort is beter? de mens...of alle andere diersoorten " ( dan klopt het kwa zinsbouw niet helemaal maar vooruit)

ik bedoel wij mensjes zijn ook maar gewoon opportunistische roofzuchtige zoogdieren

ik denk niet dat mensen beter zijn als andere dieren ...
we zullen onszelf wel boven andere diersoorten blijven stellen , maar dat is denk ik hetzelfde als in de natuur een dier een ander dier opeet...
overlevingsdrang
alleen wij mensen zijn in die gang van zaken veel roofzuchtiger/vraatzuchtiger/destructiever in dan een willekeurig ander dier

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:10

en ze nemen ook gewoon niet bloed af Boos! ze kunnen het net zo goed op zichzelf uittesten want wij zijn dan die die medicijnen moeten gebruiken!

Anoniem

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:26

JETSKeTjee schreef:
en ze nemen ook gewoon niet bloed af Boos! ze kunnen het net zo goed op zichzelf uittesten want wij zijn dan die die medicijnen moeten gebruiken!

Oké, jij bent dus de eerste vrijwilliger voor ongeteste medicijnen?
Ik heb astma en wil hier graag vanaf. De huidige medicijnen voldoen niet maar gelukkig wil jij voor mij testen of andere medicijnen beter werken...


Of dan toch liever een aap?

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:52

Citaat:
Oké, jij bent dus de eerste vrijwilliger voor ongeteste medicijnen?
Ik heb astma en wil hier graag vanaf. De huidige medicijnen voldoen niet maar gelukkig wil jij voor mij testen of andere medicijnen beter werken...


Of dan toch liever een aap?


Laat mij maar testten aanstat een aap.
Ik vind een aap net zo erg als een mens hoor en alle andere dieren included.
Wat wij tegenwoordig allemaal doen met dieren vind ik afschuwelijk.
Trouwens maken de mensen de wereld kapot en niet de dieren.
Dieren leveren hun bijdrage aan de natuur en wij maken alles kapot en kun je het einde van de wereld al gaan inschatten.
Over een aantal jaren krijgen we twee graden erbij.
Niet veel zou je zeggen maar als je het gaat vergelijken met de temperaturen van vroeger en nu is het veel...

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:29

die dieren hebben geen keus! hun keel wordt opengesneden en er word bloed afgenomen en laat het dier maar zelf aankl*ten! als ik dat paard zou zijn geweest dan zouden hun gelijk onder mijn hoeven zijn vertrapt Boos! in 2050 kan het in Nederland kan het 40 graden worden! en wiens schuld is dat? door de mensen zijn uitvindingen. mensen doen maar, zonder er bij stil te staan wat je aanricht!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: Wie is beter? De mens of het dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:52

Ik ben niet tegen het testen van medicijnen op dieren. Als het zou kunnen zou ik het liever anders zien, maar dat gaat nou eenmaal (nog) niet.

Als er nooit dierenproeven waren uitgevoerd hadden een heleboel mensen hier nu niet gezeten omdat we dan nog steeds zieke mensen zouden aderlaten. (bij wijze van spreken Knipoog )

En het broeikaseffect dat word aangehaald, voor wie is dat nou in feite zo erg? Vooral voor de mens, want als de noordpool smelt lopen landen zoals bv Nederland onder water. De natuur heeft wel met veel grotere klimaatschommelingen te maken gehad (denk bv aan de ijstijd) en het altijd gered, dus dat zal het deze keer ook wel redden.