over honden en kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

over honden en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:30

Dit even naar aanleiding van 2 andere topics die gesloten zijn. Het ene topic was op beestenboel en ging er over of honden nu wel of niet vals kunnen zijn (ik denk dat je onder honden net zo goed rotte appels kunt hebben als mensen overigens, omdat de natuur nu eenmaal niet perfect is en fouten maakt) maar die is gesloten om dat er op dit forum al een topic was over dit onderwerp, zij het over de aangevallen baby. MAar dit werd een beetje een discussie tussen ouders versus geen. ouders en sommigen waren ook niet helemaal redelijk meer. DUs die is ook gesloten. Nu zijn we helemaal uitgepraat.

Toch vind ik het terecht, evenals een hoop anderen, dat er vraagtekens worden gezet als een kind gebeten wordt. Wie is de schuldige? In het verhaal in het gesloten topic wil ik de ouders niet beschuldigen omdat ik begrepen heb (en ik hoop dat er niet gelogen is, maar dat zoekt de politie nog uit) dat ze de hond niet de mogelijkheid hebben gegeven om bij het kind te komen. Niemand heeft er erg in dat het in een hond op komt om naar boven te gaan, een gesloten deur te openen (met de klink) om het kind uit de wieg te halen en te doden. Wees reeel, dat komt toch in niemand op?

Sommige mensen blijven voor de hond op komen door allerlei motieven te noemen waarom de hond gebeten zou hebben. MAar wat voor motief dat ook geweest zou kunnen zijn (jalouzie, de meest genoemde), de hond had het kunnen laten bij grommen. Dat was eerlijk geweest. Doodbijten is toch echt gestoord gedrag. Bijten als hij door een kind in een hoek gedreven wordt is een ander verhaal. DAn zijn de ouders de schuldigen. MAar dat kan een 8 dagen oude baby niet.

Maar ook bij ouders zag ik een paar exemplaren die blind sloegen en riepen "als mijn hond mijn kind zou bijten dan schopte ik hem ook dood!!!". Dat kwam mij een beetje over als "ongeacht wat er aan vooraf is gegaan" en dat vind ik erg vals toe naar de hond. Daar vielen er wel meer over merkte ik. MAar dan kreeg je de dooddoener "als je zelf kinderen had, dan zou je wel anders redeneren". Nou, laat ik nou van die mensen zijn waarvan de liefde nooit voor de hond zou stoppen als er een kind kwam. Hoe ik dat weet? Ik hoef maar naar mijn moeder te kijken. Die is ook zo. Als ik de hond klierde en de hond beet mij, strafte ze mij en niet de hond. Dat is eerlijk gedrag en dan wordt een hond ook niet vals. Daarnaast werd de hond ook niet verstoten door mijn komst.

Verder wilde ik nog ingaan op de uitspraak "dieren zijn onbetrouwbaar". Lees eens een paar topics hier verderop, wat mensen allemaal uitgevreten hebben. Een hond is de schedel ingeslagen, een baby in de droger gestopt (ziek ziek ziek!!!) en een vrouw heeft haar 9 zuigelingen om zeep gebracht. Zijn nu alle mensen onbetrouwbaar? In nederland schijnt eenderde van de gezinnen een hond te hebben. DAn zouden er toch veel meer bijtincidenten moeten voor komen? MAar nee, want niet alle dieren zijn onbetrouwbaar. In veruit de meeste gevallen gaat het goed. En in de gevallen waar het niet goed gaat, dragen ook nog eens meestal de ouders de schuld. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Iemand nog wat? Alleen redelijke reacties s.v.p. die onderbouwd zijn met motieven.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:35

Waarom denk je dat het andere topic op slot is gegaan???? Wil je nu persé je gelijk halen???

Ik heb al getemd.....

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:36

Het is inderdaad niet de bedoeling om een nieuw topic te openen. Deze gaat dan ook op slot.