Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 11:11

GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen.


Hoe heeft die hond in vredesnaam bij het kind kunnen komen.
Arm kind ook..

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:12

Jeetje, wat erg

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:13

Wel erg hoor.

maar ik neem aan dat je een babykamer altijd afsluit. Zeker als je loslopende (grote) honden in huis hebt.

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:14

Oh, wat erg!

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:15

Verschrikkelijk !!!
Mensen laten vaak de kamerdeur op een kiertje staan en dan kan die hond er zo inlopen en je ziet wel vaker dat honden agressief op baby's reageren..
Echt erg sneu voor het kindje maar vooral ook voor de ouders

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:17

Een hond bijt niet zonder reden zomaar een kind dood van acht dagen, of hij moet gek in zijn kop geweesd zijn.

spijtig verhaal

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:18

Jeetje, zoiets verwacht je niet van je trouwe viervoeter. Arme mensen, zijn én hun kindje kwijt én hun maatje. Vreselijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren.

Wel vreemd dat zón hond ineens een kindje doodbijt. Dat lijkt me niet iets wat hij ineens bedenkt, misschien kronkel in de kop?

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:26

das erg
die mensen zijn nu niet alleen hun kind kwijt maar ook nog eens hun trouwe vriend.. de hond

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:28

Het staat wel vaker bekend dat honden moeite hebben met baby's hoor. Dat ze die zonder reden aanvallen. Onze hond reageert ook heel erg op kleine kinderen, is er niet van weg te slaan... die hoef je ook niet alleen ermee te laten. Niet dat hij het bij voorbaat al doet, maar wij vertrouwen hem er niet op, terwijl het zo een super dier is!

utjelover

Berichten: 743
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Brakel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:30

ow , dat is echt vreselijk zeg.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:34

Ik hoorde net op het nieuws dat het om een Husky gaat. De hond is inmiddels afgemaakt.

De moeder kwam om vier uur vannacht in de babykamer, en daar vond ze de baby op de grond. De baby is midden in de nacht door de hond uit het wiegje gehaald en doodgebeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 11:37

Staat inderdaad ook in het bovenste bericht.

Het blijven dieren inderdaad, dus 100% vertrouwen kun je ze nooit. Maar toch, hier ga je nooit vanuit dat het gebeuren kan

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:39

Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen). Zou er geen opzet bij zijn>?

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:43

Wat vreselijk, echt een drama. Heb je na negen maanden zwangerschap eindelijk je kleine mannetje.... Bijt die jaloerse hond het dood. Wil deze mensen heel veel sterkte wensen, bij alle verlies dat ze hier hebben. Want zonder kind en hond, is wel een hele zware dobber. Ik hoop dat ze er ooit boven op komen.

Anoniem

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:44

Desiree het wordt eens tijd dat ook jij gaat inzien dat er honden zijn die gewoonweg vals zijn en het in zich hebben een kind of mens te doden.

Het lijkt me verschrikkelijk om je kindje zo te vinden. Ik denk dat ik in staat was geweest die hond zelf een doodschop te verkopen.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:49

Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:50

Ik hoor wel eens dat huisdieren jaloers zijn op baby's, als de baby er is gaat er toch heel veel aandacht naar de baby en minder naar het huisdier...

Anoniem

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:51

Op dit moment kan ik even geen medelijden opbrengen voor de hond. Het gaat hier wel om een dood kindje...

De hond van mijn buren kan deuren openen. Misschien was dit bij deze hond ook wel zo.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:53

ja en misschien heeft de hond wel gewoon geprobeert om de baby in de nekvel te pakkenen is de baby hieraan overleden. Je weet het gewoon niet. maar de meeste van dit soort gevallen kun je de schuld afschuiven op de eigenaar van de hond.
Laatst bijgewerkt door LOCA op 09-06-06 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:53

Husky's zijn geen huishonden ik snap ook niet wat deze hond binnen doet.

Verschrikkelijk voor de ouders en de baby en terecht dat dit dier is afgemaakt.
Speculeren hoe het dier in de slaapkamer is gekomen heeft geen zin en opzet gaat al helemaal nergens over.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:55

jeanie schreef:
Husky's zijn geen huishonden ik snap ook niet wat deze hond binnen doet.



Dit is ook de grootste onzin, Husky kan een prima huishond zijn ze hebben gewoon heel veel beweging nodig, ben er mee eens dat het geen geschikte hond is om met kleine kinderen te houden.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:55

Ik snap ook niet helemaal hoe de hond op de babykamer kon komen....Maar goed, vreselijk voor die mensen....De rillingen lopen over mijn rug als ik dit lees, vooral omdat ik zelf ook zwanger ben en een hond heb.

Ik ben me nu al aan het inlezen over hoe we er het beste mee om kunnen gaan. Zo zijn wij van plan om een ton met hondenkoekjes bij de achter deur neer te zetten, zodat ze eerst de hond begroeten (en een koekje geven) en dan pas de baby. Zo kun je al heel veel jaloezie voorkomen. Verder de babyspullen alvast in de kamer zetten, zodat de hond eraan went dat die spullen er zijn. En de hond een rompertje van de baby in de mand geven, zodat hij aan de geur went.

Onze hond maakt ook deuren open, maar dit weet je toch van tevoren? Wij hebben overal ronde deurknoppen op. Verder plaatsen we een traphekje boven aan de trap.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:59

Hermesdeux schreef:
Het staat wel vaker bekend dat honden moeite hebben met baby's hoor. Dat ze die zonder reden aanvallen. Onze hond reageert ook heel erg op kleine kinderen, is er niet van weg te slaan... die hoef je ook niet alleen ermee te laten. Niet dat hij het bij voorbaat al doet, maar wij vertrouwen hem er niet op, terwijl het zo een super dier is!


mijn moeder past op kleine kinderen vanaf 3 maanden.
En hoe lief wij onze hond ook vinden, en hoe zeker we ervan zijn dat ze niks zal doen. We houden de hond áltijd uit de buurt. Honden kunnen inderdaad ineens erg jaloers reageren..

Ik vind het een vreselijk verhaal.. wat erg voor die mensen.
maar terecht dat het dier afgemaakt wordt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:01

Een husky die staat niet als agressief bekend voor zover ik weet echt vreemd.
Ik moet straks ook uit kijken met mijn hond je weet het nooit idd.

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:04

wat sneu! Wat is de bron?