1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:27

Dat zijn cijfers die er niet om liegen

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:37

Ja en?

Heb je de website van het NCB al gelezen?

Citaat:
NCB algemeen
Het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) is een onafhankelijke landelijke projectorganisatie. Vanuit de vestigingen in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam voert het NCB projecten uit en biedt het diensten en producten aan, gericht op het verbeteren van de positie van migranten in de Nederlandse samenleving.
Volwaardige participatie van migranten is voor het NCB een voorwaarde om tot een samenleving te komen, waarin alle beschikbare krachten en talenten optimaal gebruikt worden.
Om dat te bereiken dienen overheden, bedrijven en instellingen hun organisatie toegankelijker te maken voor migranten. De samenleving is immers sterk veranderd en de producten en dienstverlening moeten ook op de migranten worden afgestemd. Daarnaast moeten migranten beter worden toegerust om maatschappelijke mogelijkheden te kunnen benutten. Het NCB wil aan dit proces een concrete bijdrage leveren.


Bron >>NCB<<

Wat schrijven ze overal?
Bedrijven etc moeten zich aanpassen......

Dat is toch van de gekke.....
Migranten moeten zich aan Nederland aanpassen, niet andersom.
Nederland hoeft zich niet aan te passen.
De schuld op Verdonk of de overheid te steken is wel heel simpel.
Ik ben zelf een migrant in Belgie, en neen, Belgie past zich niet aan mij aan, ik moet me aan Belgie aanpassen.....zo simpel is het.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:50

Wat een vooroordelen zie ik weer voorbij gaan hier . Mijn buren Marokaans zijn hoog opgeleid en ze spreken vloeiend Nederlands. Hebben een goede baan.
Mijn andere buren komen uit Srilanka en zijn ook hoog opgeleid en hebben een goede baan.
Daarnaast wonen Nederlanders tja.......net een typisch geval van jammer.

Verder lees ik over Chinezen ja die hebben nogal wat grote drugskartels en veel afpersing onderling .........

Ik vind het dus veel 1 op de 10 Nederlanders die zich racistisch uit en of gedachtes heeft.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:03

Ik ook, en ik geloof niet dat veel mensen beseffen wat racisme eigenlijk inhoudt! Dat betekent dus gewoon dat je je eigen ras superieur vindt aan andere rassen. Ik vind het schrikbarend dat 10% zo denkt!

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:06

hm, ik ben niet racistisch, maar ik ben wel doods bang voor turken en marokanen met negers heb ik geen probleem..

komt er gewoon door ben nog geen een goede turk of marokaan tegen gekomen, altijd was er wat mee dood eng!! ik weet dat er ook goede tussen zitten hoor ,maar op tv van criminelen gezocht enzo weet naam zo eventjes niet meer.
zijn meestal toch getint wil het niet op de kleur afschuiven absoluut niet, vind zon kleur juis mooi lig niet voor niks onder de zonnebank haha

en laats een kennis van me was naar turkije geweest en die mensen daar zeiden van dat de criminelen naar het buitenland gingen zo ongeveer...

en ga nou niet metteen zo agresief reageren want niemand hier weet waarom mensen wel en niet racistich zijn. mensen hebben zo hun redenen..dus ook niet de mensen van hier over een kam halen.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:20

Jen33 schreef:
hm, ik ben niet racistisch, maar ik ben wel doods bang voor turken en marokanen met negers heb ik geen probleem..

komt er gewoon door ben nog geen een goede turk of marokaan tegen gekomen, altijd was er wat mee dood eng!! ik weet dat er ook goede tussen zitten hoor ,maar op tv van criminelen gezocht enzo weet naam zo eventjes niet meer.
zijn meestal toch getint wil het niet op de kleur afschuiven absoluut niet, vind zon kleur juis mooi lig niet voor niks onder de zonnebank haha

en laats een kennis van me was naar turkije geweest en die mensen daar zeiden van dat de criminelen naar het buitenland gingen zo ongeveer...

en ga nou niet metteen zo agresief reageren want niemand hier weet waarom mensen wel en niet racistich zijn. mensen hebben zo hun redenen..dus ook niet de mensen van hier over een kam halen.


Je mag er bang voor zijn, is je goed recht....
Je hoeft helemaal niet meteen alles te vertrouwen, waarom zou je?
Laat "hun" maar bewijzen dat het niet zo is.

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:32

We zitten met zijn allen in Nederland helaas in een cirkeltje en wie gaat dat doorbreken? Geen idee. Er is inderdaad een bepaalde groep die steeds weer negatief in het nieuws komt. Deze groeperingen vormen de basis voor reacties van Nederlanders. Door deze reacties van de Nederlanders gaan deze groeperingen zich weer negatief uiten etc etc.... Het einde is gewoon zoek. Ik weet zeker als we allemaal wat aardiger tegen elkaar zijn en van BEIDE kanten elkaars religie en gewoonten accepteren, we er weer een fijn land van kunnen maken waarin iedereen welkom is. UIteraard praat ik hier wel over de mensen die in hun eigen land niet meer veilig zijn. Wat dat betreft zijn we als Nederland in het verleden zelf fout geweest door het beleid daarin niet wat strikter te houden. We hebben zelf diverse groeperingen Nederland binnen gehaald zodat ze arbeid konden verrichten omdat er onder de Nederlanders geen capaciteit genoeg was. Daar moeten we nu de verantwoording voor nemen.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:44

Laten we het even simpel maken.....Buitenlanders moeten zich aan ONS aanpassen.
Wij niet aan hun.
Dat hele gemieter over integratie enzo is totaal niet nodig.
WIJ moeten ons niet aan hun aanpassen, ZIJ aan ons!

Discriminatie, onzin....als ze zich aan ONS zouden aanpassen is dat niet het geval.
Het is niet moeilijk, het is simpel.
Ik ken zelf vele buitenlanders, en ja ook in Nederland, nooit probelemen mee gehad, maar dat waren wel diegene die zich hebben aangepast.

Het is onzin te stellen dat er een probleem is, dat is er niet, eigenlijk wel maar dat zijn de niet aangepasten, die geven problemen.

Wanneer begrijpen mensen dat nu eens?
Zij komen naar hier, dus moeten ze zich naar onze "normen en waarden" schikken.
Niet andersom.
Ik racist, nee hoor....heb er geen problemen mee.....
Te vaak hoor ik: "Jij niet begrijp, jij racist"
Volkomen bullshit, hij moet begrijp....ikke doe moeite

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:03

Ik scheer ze ook wel over 1 kam allemaal.
Met name de getinte mannen.. En dan de marokanen en de turk. Bij mij komt dit voornamelijk door een aantal zaken die zich hebben voor gedaan. Een paar die zich door hun gedrag bij mij een hele afkomst in het donker hebben gezet.

Ik heb het niet zo op hun.. Loop er liever 10 meter voor om, dan erlangs te moeten..

Ik ben wel bevooroordeelt ja, maar bij sommige mensen van die afkomst is dan weer een uitzondering..
(een klasgenootje van me is marokaans of turks en daar ga ik best veel mee om.)

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:04

Ja, ik hoorde gister weer zo'n bizar verhaal van een groep skinheads die zomaar een hele groep islamitische mensen dood en zwaar gewond hebben geslagen... Waar gaat dit heen..?

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:06

Bovenstaand vond trouwens in Duitsland plaats..

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:14

Sannert schreef:
Ik scheer ze ook wel over 1 kam allemaal.
Met name de getinte mannen.. En dan de marokanen en de turk. Bij mij komt dit voornamelijk door een aantal zaken die zich hebben voor gedaan. Een paar die zich door hun gedrag bij mij een hele afkomst in het donker hebben gezet.

Ik heb het niet zo op hun.. Loop er liever 10 meter voor om, dan erlangs te moeten..

Ik ben wel bevooroordeelt ja, maar bij sommige mensen van die afkomst is dan weer een uitzondering..
(een klasgenootje van me is marokaans of turks en daar ga ik best veel mee om.)


Dat is je goed recht!
Ik loop zelf ook om een groep Nederlanders heen hier in Belgie.....
Daar is toch niets mis mee?

Ik zie het probleem niet hoor....echt niet......

Trouwens ik loop met een boog om elke groep heen....vooral die voetbal gasten.....

Wat maakt het uit? Niets toch?

Ik vind dat je best vooroordelen mag hebben, totdat het tegendeel bewezen is....
Is altijd al zo geweest, waarom nu dan anders?

Voorbeeld:

Duitsers zijn Nazi's, is niet waar, maar velen gedroegen zich zo op het strand in Castricum waar ik toenmaals woonde.
Mijn Kuil, wie kent het niet?

Ondertussen heb ik vele Duitse vrienden die niet zo zijn, ergo, ze hebben mij anders doen denken.
En ik ben er blij mee, ja echt.

Echter ik ben en blijf van mening dat iemand je moet overtuigen.
Niks overheid ofzo......

Racisme? Begin bij jezelf...... (daar bedoel ik mee, je moeten het zelf bewijzen of veranderen)
Oftewel, aanpassen en mee doen met iedereen!
Zo simpel is het.....

Trouwens, mijn favorite serie is Shouf Shouf....werelds! Zo kan het ook!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:09

Volgens mij zijn er net zoveel allochtonen die afkeer hebben naar Nederlanders.
Misschien zelfs wel meer.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:23

scooby schreef:
Volgens mij zijn er net zoveel allochtonen die afkeer hebben naar Nederlanders.
Misschien zelfs wel meer.


Dat heette honderd jaar geleden klassestrijd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:24

Wat verstaat men trouwens precies onder racisme? Ik vind sommige vooroordelen in dit topic dus ook al richting racisme gaan

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:25

racistisch ?
nee, maar ik heb het absoluut niet op moslims, en dat is mijn mening....

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:30

waar ligt volgens jouw dan het verschil tussen een mening en rasicme?

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:31

rasisme uitschelden e.d....ik zeg dat ik het niet op moslims heb...
net zoals je paard gaat kopen en zegt, nee staat me niet aan.....
dat vind ik een mening..ik ben heel erg betreft dat soort dingen....

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:38

Dat je het niet op moslims hebt zal neem ik aan ook blijken uit de houding die je naar "ze" hebt.
Racisme gaat wel iets verder dan uitschelden, naar mijn idee ben je al racistisch als je een ander behandeld naar zijn geloof/cultuur.
Denk dus ook dat het wel klopt dat er zoveel mensen racistisch zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:52

Tja, wat Scooby zegt inderdaad, maar uitschelden vind ik dus ook al veel te ver gaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:31

WEl raar. ZElf was ik ook best fel gekant tegen buitenlanders, maar juist door gesprek met ze aan te gaan (in de weinige kansen die ik kreeg), en waarschijnlijk had ik ook goede mensen voor, ben ik toch een stuk milder gestemd. Omdat ik de goeden niet wil afvallen zeg maar. Ik begrijp nog steeds echter wat mensen vaak tegen buitenlanders zouden kunnen hebben. Maar bot en redeloos rascisme is en blijft onbegrijpelijk. Van mij mag alleen het uitschot terug naar land van herkomst en dat zijn dan dus lang neit alle allochhtonen.

Ik denk dat het goed zou zijn als er meer confrontaties en gesprekken (en vooral mogelijkheden daartoe zouden moeten plaats vinden) van autochtonen en allochtonen onderling. Ik ben er van overtuigd dat dit begrip bevordert. En er moet strenger worden opgetreden tegen allochtone jongeren die de boel op straat en in de winkel verpesten. WAnt het NIET optreden tegen deze groepen werkt ook rascisme in de hand.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:54

Deed me denken aan de conclusies van een onderzoek dat laatst gedaan is, waarmee ik overigens alleen wil zeggen dat er toen geen haan naar kraaide.

Citaat:
Mensen in het 'koude' Noord-Europa hebben grotere hersenen dan mensen in het warmere zuiden, menen de onderzoekers. De barre omstandigheden dwong de vroege mens in Noord-Europa meer te jagen dan mensen uit het warmere Zuiden van het continent. Daardoor kregen de noordelingen meer proteïne, mineralen en vitaminen binnen, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.


bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3595 ... eanen.html

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:02

Citaat:
De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.


Ik vind dit echt een grappig stukje! Ik ken zelf heel veel allochtonen die enorm hoog opgeleid zijn..

Citaat:
Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.


De basis van het islam is eigenlijk vergelijkbaar met bijv. het Christendom of Boeddhisme. Het is erg jammer dat sommigen hun geloof verkeerd intepreteren en praktijken uitvoeren die niet in één lijn staan met het geloof, waardoor de niet-moslims een verkeerd beeld van de Islam krijgen. Overigens waren er ook vele oorlogen gevoerd vanwege het Christendom....

Citaat:
Laten we het even simpel maken.....Buitenlanders moeten zich aan ONS aanpassen.
Wij niet aan hun.
Dat hele gemieter over integratie enzo is totaal niet nodig.
WIJ moeten ons niet aan hun aanpassen, ZIJ aan ons!


Dit is echt niet zo simpel als je denkt hoor! Mensen die van bijvoorbeeld Viëtnam of China (of noem een vergelijkbaar land) naar Nederland trekken kunnen zich niet 1,2,3 aanpassen zonder een behoorlijk integratie-beleid. De culturele verschillen tussen een Aziaat en een Westerling zijn vrij groot. Nou heb ik begrepen dat jij nu in België woont. Met alle respect hoor, dat is niet bepaald vergelijkbaar... De culturele verschillen tussen Belgen en Nederlanders zijn niet immens groot, tenminste niet groter dan tussen een Viëtnamees en een Nederlander.

Citaat:
Discriminatie, onzin....als ze zich aan ONS zouden aanpassen is dat niet het geval.
Het is niet moeilijk, het is simpel.


En zo simpel is het helemaal niet. Sorry, maar dat vind ik een simpele gedachte. Discriminatie blijft en zal ook niet afnemen. Het maakt niet uit hoeveel moeite je doet om te integreren. Ik zie regelmatig voorkomen dat 'allochtonen' (ook mensen die hier geboren en getogen zijn) anders worden behandeld, waaronder ik soms ook. Nu wil ik niet beweren dat het overal gebeurt hoor. Ik werk in een nederlands bedrijf, waar diversiteit er juist toe doet. Ik wil gewoon aangeven dat sommige mensen, ongeacht hun afkomst, zo kortzichtig zijn dat ze mensen die anders zijn niet zullen en willen accepteren.
Laatst bijgewerkt door Youko op 04-06-06 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:02

Hahahaha, wat grappig! Doet me denken aan een groep onderzoekers die hebben onderzocht dat vis heel gezond is en een andere groep onderzoekers die NIET de meerwaarde van vis in hun onderzoek hebben aantonen zodat vis helemaal niet zo gezond is als wel gedacht.

Ik denk dat je een onderzoek zodanig kunt manipuleren, dat er een beetje uit komt wat in je straatje past. Want daar richt je je namelijk op en je zoekt naar bewijs.

Wat islam betreft, begrijp ik de angst die mensen ervoor ervaren door de manier waarop deze door bepaalde mensen bedreven wordt.
Ik denk dat de islam nu in dezelfde ontwikkeling zit, die het christendom een paar eeuwen geleden door maakte (gezien exact dezelfde fouten die worden begaan naar vrouwen en andere geloven toe). Je hebt een groep fundamentalisten die bloedlink zijn voor iedere samenleven. En je hebt een groep moslims, die qua ontwikkeling net zover zijn als de meeste huidige christenen. Zij zijn liberaal en staan hetzelfde in het leven als mensen uit een westerse cultuur.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-06-06 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:04

Waarom denk je dat de nederlanders zo racistisch zijn? omdat 9 van de 10 keer als er iets gebeurd in nederland dat het dan buitenlanders zijn.. en dan is het niet van ALLE buitenlanders doen dit, dat beweer ik ook niet.. maar het valt wel heel erg op dat onderhand 9 van de 10 keer als er iets gebeurd is dat het dan buitenlanders zijn, en ja dan worden mensen racistisch en krijgen een hekel aan buitenlanders. Ik durf savonds ook niet door eindhoven Stratum te lopen hoor! En zo zijn er nog velen anderen!

Wil niet zeggen dat ik erg racitstisch ben maar denk wel dat dit een grote reden is waarom mensen zo'n afkeer hebben