een stelling over de doodstraf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:49

Faas schreef:
Ik ben tegen de doodstraf omdat ik van mening ben dat het niet aan ons is om iemand van het leven te beroven. En ja, ik weet, dat heeft die persoon ook gedaan, en hij mag wat mij betreft ook zijn hele leven gemarteld worden door zijn geweten, maar ik vind niet dat wij dan hetzelfde moeten doen.

Gij zult niet doden gaat voor mij op. Ook als het gaatom iemand die zelf gedood heeft.


Maarja, wat als degene die vermoord is een familielid van jou is?
Ik denk niet dat je dan zal denken: gij zult niet doden?!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:51

SjAnnepAn schreef:
Er komen geen zieke/gekke mensen meer vrij, maar wanneer je iemand de doodstraf geeft voelt die niks meer ervan.
Je straft diegene veel meer door hem levenslang achter de tralies te zetten!


Maar dan blijf ik erbij dat levenslang in Nederland GEEN levenslang is!
Met t.v en sexkamertjes etc. zoals ShirleyA zegt.

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:55

danifur schreef:
SjAnnepAn schreef:
Er komen geen zieke/gekke mensen meer vrij, maar wanneer je iemand de doodstraf geeft voelt die niks meer ervan.
Je straft diegene veel meer door hem levenslang achter de tralies te zetten!


Maar dan blijf ik erbij dat levenslang in Nederland GEEN levenslang is!
Met t.v en sexkamertjes etc. zoals ShirleyA zegt.


Levenslang is Nederland is wel degelijk levenslang. Maar deze straf wordt niet vaak uitgesproken (wel vaker tegenwoordig).
Voor zover ik het heb begrepen is het uitgangspunt in Nederland ook iemand proberen op de het rechte spoor te krijgen i.p.v. iemand alleen maar te straffen. Dit in tegenstelling tot b.v. het systeem in de V.S. En persoonlijk zou ik dat systeem hier helemaal niet willen want daar vallen ex-gevangenen nog veel vaker terug in hun oude gedrag. Ze hebben n.l. niets nieuws/beters geleerd. Hooguit hoe ze zich kunnen handhaven tussen criminelen.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:01

BrankaZ schreef:
Levenslang is Nederland is wel degelijk levenslang. Maar deze straf wordt niet vaak uitgesproken (wel vaker tegenwoordig).
Voor zover ik het heb begrepen is het uitgangspunt in Nederland ook iemand proberen op de het rechte spoor te krijgen i.p.v. iemand alleen maar te straffen. Dit in tegenstelling tot b.v. het systeem in de V.S. En persoonlijk zou ik dat systeem hier helemaal niet willen want daar vallen ex-gevangenen nog veel vaker terug in hun oude gedrag. Ze hebben n.l. niets nieuws/beters geleerd. Hooguit hoe ze zich kunnen handhaven tussen criminelen.


Nou als jij dus gewoon een tv en van alles in je cel hebt, vind ik dat geen levenslang.
Dat bedoel ik ook met te soft in dit land..
Ik heb iig nog nooit gehoord van andere landen dat gevangenen daar een tv in hun cel hebben.

En dat soort mensen weer op het rechte spoor krijgen gaat nooit lukken.
Vaak vervallen ze toch weer in hun oude gedrag.
Maar in NL blijven ze het proberen.
Ze zeggen altijd.. een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen
Laatst bijgewerkt door danifur op 20-01-06 15:04, in het totaal 3 keer bewerkt

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:01

danifur schreef:
Faas schreef:
Ik ben tegen de doodstraf omdat ik van mening ben dat het niet aan ons is om iemand van het leven te beroven. En ja, ik weet, dat heeft die persoon ook gedaan, en hij mag wat mij betreft ook zijn hele leven gemarteld worden door zijn geweten, maar ik vind niet dat wij dan hetzelfde moeten doen.

Gij zult niet doden gaat voor mij op. Ook als het gaatom iemand die zelf gedood heeft.


Maarja, wat als degene die vermoord is een familielid van jou is?
Ik denk niet dat je dan zal denken: gij zult niet doden?!


Ik heb dat meegemaakt, de dader was gepakt en heeft al met al wel 2 hele jaren vastgezeten.. Ik ben ook tegen de doodstraf, ik zie het als iemand legaal vermoorden en dan????? Je krijgt diegene die vermoord is er echt niet mee terug.

Ik respecteer iedereen's mening, deze discussie zal ook een gebed zonder eind zijn.

Ik ben meer voor Levenslang, maar dan niet 20 jaar nee echt levenslang.

Gr. Kim

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:03

KimH schreef:

Ik heb dat meegemaakt, de dader was gepakt en heeft al met al wel 2 hele jaren vastgezeten.. Ik ben ook tegen de doodstraf, ik zie het als iemand legaal vermoorden en dan????? Je krijgt diegene die vermoord is er echt niet mee terug.

Ik respecteer iedereen's mening, deze discussie zal ook een gebed zonder eind zijn.

Ik ben meer voor Levenslang, maar dan niet 20 jaar nee echt levenslang.

Gr. Kim


2 jaar?

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:11

ik praat wel over 1989, de voorarrest er af gehaald, en een goeie advocaat enz enz. tja soms loopt het helaas zo

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:34

ja goed.. toen was ik 2

Maar toch.. jeetje, dat is wel wat!
En bar weinig voor moord dus!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:50

ik ben het oneens met de stelling. Doodstraf moet gewoon ingevoerd worden. Als met 100% zekerheid is te zeggen dat iemand een moord heeft gepleegd, met voorbedachte rade! dan moet diegene gewoon de doodstraf krijgen.

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:04

levenslang is hier in nederland meestal 20 jaar.

ik bent het helemaal met ghani eens. iemand moet zich maar 2 keer bedenken voordat men zoiets stoms doet.
ik vind dat die persoon best mag opdraaien voor de gevolgen, en hetzelfde mag ondergaan.

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:17

Even on-topic: Een politieke partij die de doodstraf in het partijprogramma zet heeft daar in NL alle recht toe. Ik vind het ook in strijd met de vrijheid van meningsuiting om dat te verbieden.

De parallele discusie OF die doodstraf moet worden ingevoerd is iets anders
Op zich vind ik dat de wet de mogelijkheid van doodstraf zou moeten hebben. Het is namelijk NIET zo dat omdat de mogelijkheid er is, daar maar te pas en te onpas gebruik van gemaakt moet worden, zoals in Amerika.

friendly
Berichten: 8403
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:47

Nou ik ben ook oneens hoor! Het is toch gewoon de mening van die partij?

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:49

vrij land toch? ik vind dat geen probleem. Het volk regeert toch? en als het volk, althans een deel dat vind, zou dat vind ik in principe geen probleem zijn als een partij dat ook vind.

Ik weet overigens niet of ik voor de doodstraf ben. Iedereen die een grote fout in zijn leven maakt, moet daarvoor gestraft worden, maar of doodstraf de oplossing is... aan de andere kant, misschien helpt het wel als mensen weten dat die straf er is en dus niet zo ver gaan met hun misdrijf. Aan de andere kant serie moordernaars die voor plezier of geloof killen, verkrachters, daar zou ik geen probleem met de doodstraf voor hebben. Dit is wel een moeilijk punt, want die mensen die dat doen, zijn ziek in hun hoofd, en kan je zieke mensen de doodstraf geven? voor de maatschappij?

tegenwoordig heb je toch die tbs centra, dat vind ik ook belachelijk, tripjes door de stad? op utrechts centraal station? dat klopt helemaal niet hier in nederland. De gevangenis in amerika vind ik wel erg heftig, maar als je voor een beetje wiet daar het hek niet uit komt, hoe kan een gestoorde tripjes maken? maar dat is natuurlijk een andere discussie.

_Lindy_
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Groningen

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:51

In heel weinig gevallen mag het van mij.
Detroux (weet niet hoe je het schrijft, die kindermoordenaar in Belgie) bijvoorbeeld mag van mij wel dood, die is volkomen ziek, daar kunnen ze toch niets meer aan doen.

Mango_Dream

Berichten: 35
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:09

Als we in Nederland zouden stemmen op een partij die de doodstraf invoert, dan moet die partij ook nadenken over de consequenties.

Ik heb ooit een verhaal gelezen of gehoord. Het verhaal is niet realistisch, maar wel iets waarvan ik dacht ik stem nooit voor de doostraf. Het verhaal ging ongeveer als volgt.

In en bepaald land wordt de doodstraf op de politieke agenda gezet. En er volgt een referendum. Maar niet een een referendum waarbij je annoniem blijft, maar waarbij achteraf te bepalen is of je voor of tegen hebt gestemd!

Een beste meneer Jansen (hij moet toch een naampie hebben ...) verdiept zich in de materie en komt tot de conclusie dat hij voor de doodstraf is. Dus hij gaat stemmen en stemt VOOR.

Efin meerderheid van de bevolking kiest voor en de doodstraf wordt vervolgens ingevoerd in de wetgeving van het betreffende land.

meneer jansen vervolgt vervolgens zijn normale leven en dit onderwerp raakt bij hem een beetje op de achtergrond. Tot dat hij zeg pak en weg 10 jaar later op eens een telefoontje van de rechtbank krijgt met het verzoek of hij een doodvonnis kan komen uitvoeren.

>;) En meneer Jansen dacht: "Ja maar, waarom ik? daar hebben we toch mensen voor indienst". "Ja, u!" zegt de rechtbank, "iedereen die ooit toendertijd VOOR de doodstraf heeft gestemd is oproepbaar om een doodvonnis van een ter dood veroordeelde uit te voeren. Het is niks moeilijks u hoeft alleen maar op een knopje te drukken. "
En het verhaal eindigt dat hij oog in oog met de dader staat en dat hij een rode knop voor zich ziet waar hij op moet drukken. En de vraag is, natuurlijk of hij hier mentaal toe in staat is. En wat zou jijzelf doen...

Wat logisch is wat hij had vast zich niet gerealiseerd dat hij gekozen zou worden uit een van de velen in het land die voor hadden gestemd.

En het zou mooi zijn als sommige mensen uit de weg worden geruimd in ons land. Want wat zij op hun kerfstok hebben is echt de Nederlandse staat geen rooie cent waard. Maar iemand moet die persoon wel doden, want anders wordt het doodvonnis nooit uitgevoerd. Ik zou hetzelf maar ook een ander deze baan nooit willen toekennen. Je zou maar op je geweten hebben dat iemand ten onrechte de dodelijke injectie heeft gehad en jij bent net toevallig diegene geweest die op dat knopje heeft gedrukt. brrr (kijk naar Amerika ...)

nee ik denk dat een politieke partij heel goed moet nadenken of ze zoiets op de agenda zetten. En dat staat los van de discussie dat er iets mis is met ons rechtstelsel. Want bij de loslopende TBS-ers zet ik ook mijn vraagtekens. Maar dat is inderdaad een andere discussie.

edwin2008
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-06-06

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:54

IK LEES DAT VEEL MENSEN TEGEN DE DOODSTRAF ZIJN.

Ik ben voor de doodstraf, in de volgende topic vertel ik waarom, stel: (realistisch gezien)

Ik ben een moordenaar die geen genade kent en ik heb diverse moorden gepleegt,
neem in uw gedachten dat ik bijvoorbeeld uw zoontje van 9 jaar mishandel, aanrand en gruwelijk de dood in jaag,
denk hierbij aan met een mes of pistool toetakelen en dus vermoord,
en ik vermoord nog meer mensen waaronder kinderen. Dit zijn fijten die daadwerkelijk gebeuren.
Wat zou je dan het liefst willen?

Een aantal straffen zijn tegenwoordig in Nederland actief:

1 tot 5 jaar voorwaardelijk (ik ben dan dus vrij, kan me gang weer gaan)
5 jaar + TBS (5 jaar zitten voor bijvoorbeeld 2 moorden en middels TBS behandeld worden)
10 jaar + TBS (10 jaar zitten voor bijvoorbeeld 4 moorden en middels TBS behandeld worden)
15 jaar + TBS (15 jaar zitten voor bijvoorbeeld 5 moorden en middels TBS behandeld worden)
Levenslang (ik ben een kostenpost voor de staat ik kost gemiddeld € 100,00 per dag, denk hierbij aan celruimte eten/drinken enz.)

Bij alle opties kost ik dus geld; een kostenpost voor de staat en dus ook voor U (belasting).
Dit zijn toch geen straffen voor mij als moordenaar???

Er is een betere straf voor mij: DE DOODSTRAF.

Als uw kind of andere dierbare door een moordenaar worden gedood (stel dus dat ik het ben) wat zou u als doodstraf willen:
(er zijn straffen die in de geschiedenis zijn gebruikt.)

OPHANGEN: Ik moet plaatsnemen op een valluik verborgen op een stellage van hout, iedereen kan kijken; ik krijg een touw (strop) om mijn nek. Gewacht wordt op het signaal dat het valluik kan worden geopend. Er zijn dan twee mogelijke doormethoden, namelijk: het luik wordt geopende en ik val circa 2 meter omlaag, ik voel een korte pijnstoot en breek mijn nek tussen de 3e en 4e rugwervel, ik ben dus binnen 10 seconden dood. Een tweede optie is dat het touw en dus de val niet lang genoeg is, ik val dus wel een stuk maar breek niet mijn nek, de uiteindelijke doodsoorzaak is dat ik langzaam stik, dit kan tot 20 minuten duren, waarvan de eerste 10 tot 15 minuten bij bewustzijn ( ik krijg dus geen zuurstof meer).

ONTHOOFDING: Ik kan op verschillende manieren worden onthoofd, èèn manier is dat ik op mijn knieen moet gaanzitten en mijn hoofd op een hout blok moet leggen, een aangewezen persoon zal mijn hoofd afhakken zodat het gescheiden van mijn romp is en het hoofd in een mand rolt. (als het fout mocht gaan heb ik zèèr veel pijn)
Een tweede manier is de onthoofd machine mijn hoofd moet ik dan in een klem leggen welke in het midden een gleuf heeft, boven in de stelage zit een hakmes bevestigd deze kan recht zijn maar ook in een schuine punt, de bedoeling is dus dat ik middels zo'n mes wordt onthoofd. (hetgeen zal niet of nauwelijks gevoelig zijn gezien er 0,2 seconden tussen de val en het afhakken van mijn hoofd zit). Hier kan ook iedereen kijken.

VUURPELETON / DE KOGEL: Je raad het al ik wordt doodgeschoten, dit kan op diverse manieren gebeuren het eerste is dat ik middels het nekschot wordt gedood (er wordt geschoten tussen het begin van je nek en het eind van je achterhoofd) ik ben direct door. Ook kan het zijn dat ik plaats moet nemen voor een vuurpeleton, dit wil zeggen dat ik door meerdere mensen (meestal 5 soms meer) wordt doodgeschoten. Als ik geluk heb is het eerste schot direct dodelijk, zo niet dan krijg ik eerst zogenaamde hagel schoten gaan ook door mijn huid heen en komen de naam zecht het al (hagel) overal in mijn lichaam terecht, dus in mijn benen, armen, buik, rug en hartstreek noem het maar op, maar ik ben nog niet dood, ik voel het wel want het is pijnlijk. Als het zo gaat krijg ik pas na soms zelf meer dan 10 minuten de dodelijke kogels, meestal zijn deze afkomstig uit machine geweren.
Er zijn meer manieren om mij neer te schieten, deze kun je zelf bedenken. Familie van het slachtoffer kunnen zien hoe ik wordt doodgeschoten.

VOOR DE LEEUWEN GOOIEN: Ook kan het doodvonnis betekenen dat ik voor de leeuwen wordt gegooid. Ik moet dan meelopen met de zogenoemde uitvoerder, deze moet toezien dat ik echt dood ga. Mijn opdracht is leeuwen uitdagen, ik moet in de meestal ronde circel springen en de leeuwen uitdagen. Ik moet dus zorgen zo lang mogelijk te blijven leven. Als dat niet lukt ben ik leeuwenvoer. Ik zal dus moeten rennen voor mijn leven, maar met meerdere leeuwen om mij heen wordt het lastig en zal ik gepakt worden en langzaam als avondeten door die leeuwen worden opgegeten, als ik pech heb en ze hebben genoeg dan lig ik daar een aantal uren met afgerukte benen en een half opengegeten buik/rug. Dit is behoorlijk pijnlijk en dus èèn van de beste manieren van de doodstraf uitvoeren. Dit is een stadion zo groot als de Arena dus kunnen 50.000 mensen getuigen zijn hoe ik wordt opgegeten.

GESPIESD WORDEN: Ik kan ook worden gespiesd, dit betekend dat er vanaf mijn anus een houten of stalen pin naar binnen wordt geduwd met als doel om via mijn mond weer naar buiten te komen, als er geen vitalen organen worden geraakt (longen/hart enz..) dan wordt het een lange pijnlijke door voor mij, worden deze wel geraakt dan krijg ik een korte maar extra pijnlijke dood.
Ook kan het zijn dat op de spies wijze mijn ledematen bijvoorbeeld armen en benen worden doorboord en uiteen getrokken.
Dit is wreet en ook nog een zeeeeeer pijnlijk.

VERGAST WORDEN: Ik moet plaats nemen op de stoel gaan zitten met mijn benen in een grote emmer gevuld met water, boven deze emmer hangt een net met gaspoeder, hetgeen ik op commando moet losknippen, doe ik dit niet dan wordt ik gemarteld met zwepen en messen en vervolgens opgehangen of doodgeschoten. Ik heb de doodstraf gekregen en wil dan dus maar zo snel mogelijk door, ik knip het net door en het gaspoeden valt in het water, een chemische reactie volgt en alle zuurstof wordt gas. Ik krijg het benauwd en hou mijn adem in hopende dat het gas snel uitgewerkt is, het tegendeel is waar; nadat ik mijn adem niet meer kan inhouden en ik toch adem wordt ik ziek dit kan wel 25 minuten duren. Ik vecht tegen de dood en uiteindelijk stik ik door zuurstofgebrek. Na deze dood wordt ik als een stuk vuil bij het afval gedumpt.

ELECTRISCHE STOEL: Ik wordt uit mijn cel gehaald en moet op een houten stoel gaan zitten, dit doe ik maar want anders, "zie vergast worden" wordt het anders gedaan, dus oke ik ga zitten, vervolgens wordt verteld wat er gebeurd.
Ik krijg 2 electroden op of rond mijn hoofd gemonteerd en 1 of 2 op mijn benen, vervolgens is het wachten op het startsein.
Dit komt meestal binnen 1 uur, stel dat ik onschuldig ben. Komt er geen telefoontje dan word er gestart met het electrocuteren van mij, het startsein is er en ik mag nog 1 ding zeggen. "vul maar in". Nadat ik mijn spreektijd heb gehad gebeurd het, de stroom wordt op de laagste stand aangezet, het enigste wat ik dan voel is een tinteling, vervolgens wordt iedere 30 seconden de spanning opgebouwd, na 1 minuten zit ik op de 150 volt met ongeveer 1 amp. Het begint serieus te worden, na deze minuut gaat het langzaam verder omhoog tot de 300 volt en 0,5 amp. Ik ben warm, daarna volgt een stroomstoot van 500 volt met 2 amp. kracht, ik wordt heet en ik plas bloed. LATER MEER.....
Laatst bijgewerkt door edwin2008 op 23-06-06 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:09

Een ter dood veroordeelde kost ook handen vol geld. Ik heb de link zo snel niet voor handen, maar ik heb al eens gelezen dat in de VS een ter dood veroordeelde nog meer geld kost dan een iemand die levenslang gevangen wordt gezet. Daarbij zitten ter dood veroordeelden van nog vele jaren in de gevangenis te wachten tot hun straf wordt uitgevoerd.
Verder is inherrent aan een dergelijke straf dat ook onschuldige mensen hem opgelegd krijgen, kijk maar eens in Nederland waar b.v. in de Puttense moordzaak flink is geblunderd en 2 mannen jaren onschuldig achter de tralies hebben gezeten. En juist doordat de straf onherroepelijk is, ook voor onschuldigen, is ie voor mij onacceptabel. Ook al zit daaraan vast dat seriemoordenaars dus levenslang krijgen i.p.v. de doodstraf.
Komt nog bij kijken dat ik mij niet wens te verlagen naar het niveau van een moordenaar. Een dood hoeft niet gewroken te worden met een dood. Wraak vind ik zo wie zo iets naars.

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:11

tjeej lastig. toch tegen denk ik omdat stel dat ze fout zitten? dan is het te laat meneer/mevrouw is al dood. en ja we zijn mensen dus we kunnen fouten maken! en dan kun je tog gewoon niet meer rustig meer leven van wat als ik dit doe wat als ik dat doe word ik dan al vermoord?? met zo'n gevoel zou ik leven dan denk ik. je weet niet waar de grens ligt. oh das een punt ja waar ligt de grens? wie bepaalt waar de grens ligt? wanneer krijg je de doodstraf wanneer niet? en is dat dan de juiste beslissing?

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:56

Hmm ik vind levenslang ook wel goed eigenlijk als ze gewoon ECHT niet vrij komen, lijkt me veel poedersuiker dan de doodstraf. Maar qua cellentekort en kosten enzo.. Tsja.. Misschien toch wel dan..

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:04

Ik ben duidelijk voor de doodstraf. Dan wel als er 100% zekerheid is dat iemand het heeft gedaan he..

Tuurlijk kun je iemand ook heel zn leven lang opsluiten zoals Talisa al zegt, maar inderdaad raken de cellen dan voller en voller, wat alleen nog maar meer geld kost.
En nu vind ik ook dat als je naar de gevangenissen kijkt in Nederland.. Het is te vergelijken met een *** hotel, behalve dan dat je niet naar buiten mag.

Mensen die opzettelijk anderen vermoorden, hebben zelf het recht tot leven niet. Ik zou echt voor een partij zijn, die de doodstraf wilt invoeren, mits 100% aantoonbare dader .

Anoniem

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:23

Ik ben voor de doodstraf. Mensen die zoiets vreselijks doen dat er hele gezinnen levenslang hebben door die persoon mogen van mij "afgemaakt" worden... Ze kosten alleen maar geld door ze vast te houden, houden cellen bezet en er is ook nog kans dat ze weer vrijkomen of ontsnappen. Nee, deze mensen hebben bij mij geen recht op leven, wat voor leven dat dan ook moge zijn...

Gaby
Berichten: 3406
Geregistreerd: 30-06-01

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:43

danifur schreef:
1 van die stellingen was: Moet een politieke partij in Nederland die de doodstraf wil invoeren verboden worden?


Voor mij ... ik weet het niet.
Ik denk niet dat zo'n partij verboden moet worden. Laat zo'n partij maar komen. Ik zie heel veel bokkers nu zeggen dat ze de doodstraf weer ingevoerd willen zien. En straks komt de doodstraf er.
Er krijgen een paar misdadigers de doodstraf, veel mensen vinden dat er nu serieus wat aan de misdaad gedaan wordt.
En dan komt er een Kees de B. langs.
Nou, ik kan nu al de krantenkoppen zien van "Hadden we maar ....". Ik wil weleens zien hoe Nederland met zo iets omgaat. Ik durf te wedden dat die hele doodstraf zo onder vuur ligt.
Maar dat is hoe ik me erover voel.

Mijn verstand - waar ik meestal naar luister - zegt iets anders.
Naar mijn mening moet men geen moordenaar worden om een moordenaar te straffen. Je kunt er nog zulke goede doekjes omheen winden, het doden van een persoon blijft moord. Al moordt de desbetreffende persoon de halve wereldbevolking uit, dan nog is het moord. En moord is niet terug te draaien.

Zou jij een misdadiger de kogel kunnen geven? Ik zou het alleen onder dwang kunnen als ik daarna een kogel kreeg.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 02:35

Ik ben absoluut voorstander van de doodstraf indien duidelijk is dat de dader ook daadwerkelijk de dader is Knipoog

En ik vind dat als je een leven neemt, je ook moet beseffen dat het je je eigen leven kan kosten. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat je nog zo lekker leeft met zoiets op je lever.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:30

Oud topic, maar omdat het ontopic verdergaat met inhoudelijke reacties laat ik hem open.

Ik verplaats hem wel even naar NM Lachen

Anoniem

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:34

nee doodstraf dan lijdt de gene niet beter levenslang