Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:54

Huertecilla schreef:
Veel liever een beer dan een vrouw. Vrouwen zijn in verhouding tot mannen van mijn leeftijd bijna vijftien in een dozijn, beren superzeldzaam ;)

Verder serieus; gewoon een heel fout tendentieus onderwerp imo.
En nu we toch tendentieus fout bezig zijn; de weg vragen aan een vrouw?? :+

Afgelopen zaterdag trouwens aangevallen door een man. Twee vrouwen hielden hem tegen _/-\o_
Gisteren aangifte van gedaan. Één van de moedige dames heeft getuigenis afgelegd.


Allemensen, je maakt wat mee daar, Huertecilla! Top van de dames om je te helpen!

Ik had als kind minder leuke ervaringen met vrouwen in het bos. Als kleuter wilden twee +- 15 jarige oppasmeiden dat ik me uitkleedde. Voelde meteen aan dat dat foute boel was en zei "nee." Gelukkig durfden ze verder niets te doen, en kwam ik veilig thuis, en weigerde verder ooit nog met die jongedames mee te gaan.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:18

@Cer: Geen enkel onderzoek kan tot nu toe bewijzen dat mannen en vrouwen verschillend denken omdat omgeving een te grote invloed heeft hierop. Zo denken meisjes van 6 jaar al vaak dat ze minder goed kunnen rekenen als jongens en ze minder sterk zijn, dit omdat ze dit zo al van kleinsaf meekrijgen. Zo doen vrouwen standaard meer huishoudelijke taken als mannen ook al werken ze evenveel uren omdat stereotypen in de opvoeding dit in stand houden.
Laatse maand kwam er een partnermoord door een vrouw in het nieuws (België), enkele dagen later volgden er nog 2 anderen. Media beïnvloedt ons enorm zonder dat we dit beseffen. Hoe meer agressie tegen vrouwen in de media komt, hoe meer dit ook vanzelfsprekend is en nagebootst wordt. Mannen zijn over het algemeen fysiek sterker, maar dat is niet zo een enorm verschil, niet zo enorm in de zin dat we zomaar geplukt worden en onze weerstand 0 is. Onze opvoeding bepaalt dan wel weer hoe we op agressie reageren, jongens worden meestal al van jongsaf aan aangemoedigd om agressiever te reageren waar meisjes 'dramaqueen' zijn als ze zich assertief durven gedragen.
Heel jammer om te zien dat vrouwen zich op alle fronten hebben laten gelden, maar dat door sociale media en media terug een verschrikkelijke achteruitgang voelbaar is. Als ik die talloze achterlijke influencer posts zie van vrouwen denk ik soms ook dat we minder slim zijn, gelukkig hebben sterke vrouwen in het verleden het tegendeel bewezen, maar die vrouwen halen zelden tot nooit het nieuws.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:32

xxCYNNxx schreef:
een man natuurlijk. De kans dat ik een kerel tegenkom die gewoon fatsoenlijk is en waarmee ik kan samen werken om 1) te overleven en 2) de weg terug naar beschaving te vinden is vele malen groter dan dat ik een creep tegenkom.
Beide verwezenlijken met een beer is kansloos. De kans dat die beer je uiteindelijk zal aanvallen en op zeer gruwelijke wijze zal doden is zeer hoog.

In het kader van willen overleven en de weg terug naar huis te vinden, zou kiezen voor een beer wel een heel erg domme keuze zijn.

Waar baseer je dit op?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:38


prompter

Berichten: 11247
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:39

Ik ga volgende week weer een paar dagen naar de Veluwe, om in het bos te wandelen. Ik loop soms 2 uur (op doordeweekse dagen) zonder ook maar iemand tegen te komen. Blijft een aparte ervaring als je je hele leven in de stad hebt gewoond :). Er schijnen wolven in dat gebied te zitten, maar die kom ik ook liever niet tegen :n . Maar er lopen echt maar heel weinig mensen - mannen in sommige bossen. Dat voelt voor mij heel veilig, maar ik kan me echt voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.

prompter

Berichten: 11247
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:42

DuoPenotti schreef:
Deze is in de lopende discussie misschien ook wel interessant

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -onderwijs


Hier moest ik wel om lachen DP, zo zie je maar weer dat N=1 helemaal niets zegt: "Toch hebben mannen bijvoorbeeld een beter ruimtelijk inzicht.". Als er 1 man is die geen ruimtelijk inzicht heeft is het mijn man wel, als er zoiets nodig is laat hij het aan mij over _O- _O-

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:44

Maar ik voldoe compleet aan dat vooroordeel. Helaas.
Betreft rekenen en wiskunde ook.
Maar betreft speelgoed weer niet. Ik pak de auto of de crossfiets. Niet de pop. Wel de dieren knuffel.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:55

Paar dagen geleden nog de hypothetische statistische berekening tegen gekomen met gegevens uit de VS. Als je het aantal aanvallen door beren extrapoleert zodat aantal beren in de VS = aantal mannen, dan zijn er als nog 485x minder aanvallen door beren dan door mannen. En zodra een beer ook maar 1 aanval (dodelijk of niet) op zijn naam heeft dan wordt die afgeschoten. In de VS is de kans dat een man wordt veroordeeld heel klein (en vrouwen die mannen aangeven worden soms veroordeeld).

Natuurlijk is het allemaal hypothetisch, want er zijn veel minder beren dan mannen.

Naar mezelf kijkend - de afgelopen maand 5 beren tegen gekomen en 0 problemen. Ook veel mannen tegengekomen en toch 2x gehad dat ik blij was dat ik de honden mee had, omdat die verbaal en 1 zelfs fysiek aggressief werd. Overdag, in hetzelfde park waar ik later een beer tegen kwam. :+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:56

Als we gaan generaliseren, ruimtelijk inzicht heb ik ook echt totaal niet en nooit gehad ook. :') Nu ik ouder ben begint het wel makkelijker te worden, maar ik gok dat dat iets met ervaring te doen heeft. :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:57

Maar wat jij zegt Oshaa.. dat kan dus eigenlijk helemaal niet :+

@betanine: wij zitten volledig op een ander spoor qua gesprek.. :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-05-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41779
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:58

Oshaa schreef:
Paar dagen geleden nog de hypothetische statistische berekening tegen gekomen met gegevens uit de VS. Als je het aantal aanvallen door beren extrapoleert zodat aantal beren in de VS = aantal mannen, dan zijn er als nog 485x minder aanvallen door beren dan door mannen. En zodra een beer ook maar 1 aanval (dodelijk of niet) op zijn naam heeft dan wordt die afgeschoten. In de VS is de kans dat een man wordt veroordeeld heel klein (en vrouwen die mannen aangeven worden soms veroordeeld).

Natuurlijk is het allemaal hypothetisch, want er zijn veel minder beren dan mannen.

Naar mezelf kijkend - de afgelopen maand 5 beren tegen gekomen en 0 problemen. Ook veel mannen tegengekomen en toch 2x gehad dat ik blij was dat ik de honden mee had, omdat die verbaal en 1 zelfs fysiek aggressief werd. Overdag, in hetzelfde park waar ik later een beer tegen kwam. :+

Aaaahw, ik dacht dat Canadezen vriendelijke blijhoofden waren. Bubble burst.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:59

Jemig San78, jij ook altijd met je vooroordelen …
:')

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:48

DuoPenotti schreef:
Deze is in de lopende discussie misschien ook wel interessant

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -onderwijs


Vrouwen minder pep? _O-

Echt overal waar ik kijk zijn vrouwen de kartrekkers en de mannen passief.

Wat een dom onderzoek, ze vergeten er ook bij te vermelden dat vrouwen slimmer zijn qua EQ over het algemeen.

Sorry, dit moest even. :+

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:50

betadine schreef:
@Cer: Geen enkel onderzoek kan tot nu toe bewijzen dat mannen en vrouwen verschillend denken omdat omgeving een te grote invloed heeft hierop. Zo denken meisjes van 6 jaar al vaak dat ze minder goed kunnen rekenen als jongens en ze minder sterk zijn, dit omdat ze dit zo al van kleinsaf meekrijgen. Zo doen vrouwen standaard meer huishoudelijke taken als mannen ook al werken ze evenveel uren omdat stereotypen in de opvoeding dit in stand houden.
Laatse maand kwam er een partnermoord door een vrouw in het nieuws (België), enkele dagen later volgden er nog 2 anderen. Media beïnvloedt ons enorm zonder dat we dit beseffen. Hoe meer agressie tegen vrouwen in de media komt, hoe meer dit ook vanzelfsprekend is en nagebootst wordt. Mannen zijn over het algemeen fysiek sterker, maar dat is niet zo een enorm verschil, niet zo enorm in de zin dat we zomaar geplukt worden en onze weerstand 0 is. Onze opvoeding bepaalt dan wel weer hoe we op agressie reageren, jongens worden meestal al van jongsaf aan aangemoedigd om agressiever te reageren waar meisjes 'dramaqueen' zijn als ze zich assertief durven gedragen.
Heel jammer om te zien dat vrouwen zich op alle fronten hebben laten gelden, maar dat door sociale media en media terug een verschrikkelijke achteruitgang voelbaar is. Als ik die talloze achterlijke influencer posts zie van vrouwen denk ik soms ook dat we minder slim zijn, gelukkig hebben sterke vrouwen in het verleden het tegendeel bewezen, maar die vrouwen halen zelden tot nooit het nieuws.


Ik denk dit ook, dat de media veel meer beïnvloed dan wel door hebben. Dat begint al met reclames. Films en ga zo maar door.

Wat ik niet begrijp van sommige vrouwen op social media is dat sommigen zo wanhopig aandacht proberen te vragen met hun lichaam.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:53

Nja, maar dat mogen ze zelf weten :j

Ik geloof niet dat de media al in deze mate aanwezig was bij bijv heksenjacht.. het is gewoon van alle tijden lijkt t …

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:37

Oshaa schreef:
Paar dagen geleden nog de hypothetische statistische berekening tegen gekomen met gegevens uit de VS. Als je het aantal aanvallen door beren extrapoleert zodat aantal beren in de VS = aantal mannen, dan zijn er als nog 485x minder aanvallen door beren dan door mannen. En zodra een beer ook maar 1 aanval (dodelijk of niet) op zijn naam heeft dan wordt die afgeschoten. In de VS is de kans dat een man wordt veroordeeld heel klein (en vrouwen die mannen aangeven worden soms veroordeeld).

Natuurlijk is het allemaal hypothetisch, want er zijn veel minder beren dan mannen.

Naar mezelf kijkend - de afgelopen maand 5 beren tegen gekomen en 0 problemen. Ook veel mannen tegengekomen en toch 2x gehad dat ik blij was dat ik de honden mee had, omdat die verbaal en 1 zelfs fysiek aggressief werd. Overdag, in hetzelfde park waar ik later een beer tegen kwam. :+


Thnx voor de cijfers! Lijkt mij best vet om beren in het wild tegen te komen! Heb echt leuke filmpjes op TikTok gezien van zwarte beren, die zijn gewoon fluffy :')

En voor de mensen die denken dat de mensen die voor beren kiezen nooit in het bos alleen lopen… het is een hypothetische zwaar beladen vraagstelling met achterliggende gedachte, betekend niet dat iedereen die beer zegt niks durft :+ ik wandel juist prima alleen, heerlijk. Ook in het bos, Veluwe, whatever. Te paard, nog leuker. En nee, ik schijt niet 7 kleuren en verstijf als ik een man zie, maar ik blijf wel ten alle tijden op m’n hoede, je hoeft maar net de verkeerde tegen te komen. Ik ben 1,60, het enige wat ik nog kan doen is mijn gewicht gebruiken :+

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:51

Cer schreef:
Maar wat jij zegt Oshaa.. dat kan dus eigenlijk helemaal niet :+


Wat kan niet? Dat ik nog leef na denk ik 40+ beren tegen te zijn gekomen in de afgelopen 2 jaar? :D :+


Rennie89 schreef:
Thnx voor de cijfers! Lijkt mij best vet om beren in het wild tegen te komen! Heb echt leuke filmpjes op TikTok gezien van zwarte beren, die zijn gewoon fluffy :')


Ik kom ze vooral op straat of rond het huis tegen! Van de 40 ofzo, waren er 4 tijdens een hike (3x in het bos, 1x langs de rivier), 25 op het terrein waar we woonden (vooral in of bij de appelboom of zwemmend in het meer) en de rest in een nog best drukke woonwijk. Die ene laatst in een woonwijk was nog het spannendste, omdat die totaal niet onder de indruk was van ons of de honden (waarvan mijn Canadese hond flink tekeer ging) maar gewoon rustig door wandelde richting ons. Wij zijn aan de kant gegaan en de beer stak heel rustig de straat over (via het zeebrapad) en een steegje in.
Ik denk dat ze die mogelijk dit seizoen gaan proberen te verplaatsen of afschieten, omdat die te erg gewend is geraakt aan mensen en in de canyon naast een school woont.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:02

Oshaa schreef:
Wij zijn aan de kant gegaan en de beer stak heel rustig de straat over (via het zeebrapad) en een steegje in.

:D :D Via het zebrapad dan nog! Weet niet hoe het in Nederland zit, maar voor Belgische mensen is dit zelfs vaak te moeilijk. :D

Suzanne F.

Berichten: 49403
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:52

Oshaa schreef:
Wij zijn aan de kant gegaan en de beer stak heel rustig de straat over (via het zebrapad) en een steegje in.


Net een man dus :D

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:25

Zoolgangster schreef:
Allemensen, je maakt wat mee daar, Huertecilla! Top van de dames om je te helpen!


Beiden ja. Tóp meiden inderdaad.
Incident was volledig door roddel en achterklap door .. ándere vrouwen. Uitsluitend gemene vroúwenroddel over ook die betreffende twee meiden.

Gisterenavond nog een paar vaten olie op dat vuur gegooid door met twee Britse dames en een NLse op een Brits feest te zijn/dansen. En nee, geen van drie mijn verloofde (ja commitment!); die komt van het weekeinde.
Het is blijkbaar niet te bevatten dat ik heel goed overweg kan met de NLse ex (is ma van onze zoon) en simpleweg heel goede (platonische) vrienden ben met de andere twee. En ja, het is een schánde dat ik geen muurbloempje en wel overal mooie bloemen tegen kom.

Voor míj is het *\%/* wat hier generalisered en stigmatiserend over ´de mannen´ opgegooid wordt. Steek ik *D bij af :P
Die stroom aan vooroordelen is overigens een onderstrepende bevestiging van het vrouwenfenomeen van gemeen roddelen op basis van aannames vanuit een minkukel met een ook zelf aangenomen vermeende hogere moraal.
Halleluja wat een ´feiten´ hier op basis van :roll:

Mijn verloofde is trouwens gelauwerd sportmens en al decennia in haar vrije tijd alleen in de natuur aan het trainen zonder enig incident. Volgens de logica van hier op deze draad is dat ´bewijs´ van dat er geen reden voor mannenfobie is.
Míjn roddelervaring idem ´bewijs´ voor gronden voor valsewijvenfobie.

Er is geen vrees groter dan de vrees dien men vreest: Beetje relativeren en gezond verstand is geen slechte zaak. La vida es bella; gá er voor *\%/*

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:47

Maar hoe zou je dan de geweldsincidenten / statistieken benoemen?
Dat zijn toch gewoon cijfers?
En daarnaast de ervaring van een aantal vrouwen in dit topic, telt dat niet?

Dat laatste (ach het zijn vast weer hysterische aanstellers die vrouwen) is denk ook onderdeel van het probleem..?

Mijn vriend vond het ook altijd maar een beetje overdreven, want geen ervaring mee.. totdat hij het een keer zag gebeuren… toen pas begreep hij hoe intimiderend sommige mannen kunnen zijn..

Ik denk dat mannen hier ook wat lastig over mee kunnen praten, want die kennen dat gevoel niet ..

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:02

Ik snap ook echt niet hoe iemand kan schrijven dat dit allemaal gemeen geroddel is, generaliserend en stigmatiserend terwijl de cijfers er niet om liegen.

Mannenfobie en valsewijvenfobie...

En vrouwen dan maar afvragen waar die vrouwenhaat vandaan komt? _-:(

Hier heb je het voorbeeld hoe het kennelijk werkt in een mannenbrein.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:24

HC laat even mooi zien hoe denigrerend sommige mannen denken over vrouwen en de ervaringen die ze zelf delen. Over hogere moraal gesproken... Bedankt voor je voorbeeld hè.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:56

Wel mooi dat het uitgerekend een man is die hier precies laat zien waar het schuurt.
Hij maakt alleen niet het punt dat hij dénkt te maken.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:50

Haha, nou inderdaad. Over generaliseren en denigreren gesproken.