Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoliekeDH

Berichten: 850
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:21

Goof schreef:
JoliekeDH schreef:
Ik denk dat er ook al een bepaalde lading zit in de vraagstelling; 'een vreemde man tegen het lijf lopen' en 'man alone in the woods'.
Dat voelt niet als een toevallige wandelaar, maar eerder alsof desbetreffende man daar bewust (alleen) in de bossen rondstruint.


Maar waarom ben ik als vrouw alleen dan wel de 'toevallige wandelaar' en zien we de man als iemand die 'bewust rondstruint'?
Ik vind dat echt een hele nare gedachte richting de man ('de man' in het algemeen) eigenlijk.



Dat is precies het punt want ik probeer te maken, dat er imo al een bepaalde lading aan 'de man' in deze vraagstelling wordt gegeven.

In mijn vraag komt de situatie namelijk redelijk op hetzelfde neer, maar verwacht ik dat de meerderheid het wandelpad zou kiezen.
Omdat de vraagstelling daar neutraler is, denk ik.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:01

Erg dat vrouwen zo wantrouwend zijn geworden. Net of elke man slechte bedoelingen heeft.
Belachelijk dit!

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:02

friezenfan2 schreef:
Maar jullie hebben dan nooit meegemaakt dat mannen je nafloten, opmerkingen maakte, te lang nakeken of zomaar aanraakte?


Zeker,ik denk dat bijna 100% van de vrouwen dat weleens heeft meegemaakt.

Maar dat maakt niet meteen van iedere vreemde man in een bos een gevaarlijk persoon.

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:07

Nee maar ik denk niet dat dit is wat mensen bedoelen als we zeggen liever een beer.

dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:13

Ik loop overwegend in een stuk bos waar mannen, mannen ontmoeten. Die hebben dus 9 van de 10x 0 interesse in een vrouw. Laat staan een vrouw met 4 honden waarvan 3x duitse herder (kruising). Geef mijn maar een legoen alleen wandelende mannen. Ik kom sowieso s ochtends om 5 a 6 uur bijna alleen maar alleen lopende mannen tegen in de polders ipv vrouwen. Misschien al jarenlang mazzel maar ik zie mannen niet direct als aanranders maar gewoon als mannelijke mensen. Tot nu toe klopt deze stelling

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 18:17

Het is wel sneu voor "de man" hoor. Mannen zat die je gewoon veilig kunt tegenkomen, zowel in een bos als in een donker steegje. De mijne zou zijn handen thuis houden, en ik kan hetzelfde zeggen over mijn broer en mijn vader.

Dus ja, voor al die normale, fijne mannen is dit heel sneu. Ik kan me voorstellen dat een man alleen de weg niet meer durft vragen aan een vrouwen, uit "angst" dat ze #metoo gaat lopen schreeuwen.

Ik kwam vandaag dit nog tegen:
Afbeelding
Beetje scheef afgesneden rechts, maar we snappen wel wat er staat.

Sneu, toch? Want.. het is de waarheid.

Ik zie mezelf niet als slachtoffer. Ik heb volgens mij nog nooit iets in mijn glas drinken gehad - maar ik laat dan ook mijn drankje niet onbeheerd achter. Ik loop ook niet 's nachts in mijn eentje op straat. Naakt rondlopen doe ik sowieso niet haha, maar ik snap wel wat er bedoelt wordt.

Daarmee zie je jezelf niet als slachtoffer denk ik - je probeert te voorkomen dat je een slachtoffer wordt.
Het is vooral sneu dàt we dat drankje niet onbeheerd kunnen achterlaten als we naar de wc moeten. Dat we 's avonds de auto nemen naar de nachtwinkel ik plaats van 10 min. te voet te gaan. Dat we ons anders kleden dan we zouden willen, want jeweetmaarnooit.



De implicatie van de vraag speelt idd wel een rol. Want ik zou, als de vraag anders gesteld wordt, het wandelpad kiezen :)
Met de vraag waar nu zoveel gedoe rond is, wordt geïmpliceerd "creepy". Ook de beer, maar vooral de man. En hij wordt volgens mij idd ook gesteld vanuit "the woods", niet vanuit het park achter de hoek.

Goof mwa. Ìs het een compliment? O, dat klink l*llig haha, zo bedoel ik het niet! Ik ken jou niet, en als jij hardloopt op je 44ste ben je sowieso beter in conditie dan mij, maar wat ik bedoel is: er zijn er ook die alles naroepen/nafluiten. En ik weet niet of het perse (altijd) als compliment bedoelt is, of ze bedoelen "hey, jij bent een mooie vrouw, en fijn dat je zo'n goede conditie hebt!" --> dat vind ik een compliment. "Lekkere kont" of "mooi koppel tieten" vind ik geen compliment van een vreemde, doe normaal zeg.
Je kàn het als compliment zien - maar ik vind het degoutant. Ben ik een koe op een vleesmarkt ofzo? Ik voel me heus niet aangerand als iemand fluit of me naroept, maar ik vind zo'n gedrag wél vervelend. Respectloos. What's next? Er hoeft niets te volgen, er zullen er genoeg zijn (mannen) die daar zelf de lijn trekken, maar er zullen er ook zijn bij wie dit "stap 1" is. Want ja - dat is wat de wereld helaas erg vaak laat zien.

Popstra het is wat ons (vaak door schade en schande) is aangeleerd. Moeders moeten hun dochters waarschuwen in plaats van dat vaders hun zonen vrouwvriendelijk opvoeden.
Lang niet allemaal! Maar het zijn er zo ontzettend veel dat heel veel vrouwen dus liever hun kans bij de beer/wolf wagen dan bij een man. Liever het dier dan het potentiële beest. En laat er van die beesten nou ziek veel rondlopen.. Het zijn er blijkbaar zò veel, dat velen de beer verzieken. Arme wereld.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:19

dierenfan schreef:
Ik loop overwegend in een stuk bos waar mannen, mannen ontmoeten. Die hebben dus 9 van de 10x 0 interesse in een vrouw. Laat staan een vrouw met 4 honden waarvan 3x duitse herder (kruising). Geef mijn maar een legoen alleen wandelende mannen. Ik kom sowieso s ochtends om 5 a 6 uur bijna alleen maar alleen lopende mannen tegen in de polders ipv vrouwen. Misschien al jarenlang mazzel maar ik zie mannen niet direct als aanranders maar gewoon als mannelijke mensen. Tot nu toe klopt deze stelling

Denk dat als je grote honden bij je hebt je niet zo snel lastig word gevallen gelukkig. De vraagstelling gaat dus om dat jij als vrouw alleen in het bos loopt, niet met honden of etc. Want dan zou ik ook prima de man kiezen als ik een paar flinke honden bij mij zou hebben :+

Punt blijft dat er ontzettend veel mannen zijn die dronken zijn of behoeftes hebben als excuus gebruiken voor bepaalde gedragingen. En dat jezelf opdringen en geen ja / nee krijgen of een ja na 100x maar genoeg reden is om aan een vrouw te zitten… En zolang dit niet veranderd zal de vrouw ook geen veiliger gevoel krijgen bij een vreemde man in het bos.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 18:58

Iemand gaf blijkbaar één van de mannen die niet blij was met het antwoord "beer" een drop-the-mic antwoord: "it's a hypothetical question, and you still wouldn't take "no" for an answer."

Dat dus.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:06

Nou ja het zit ook in een aantal religies ingebakken.. vrouwen moeten zich kuis kleden want anders …
En de vrouwen binnen die religies vinden dat helemaal prima … (om wat voor reden dan ook)
Vrouwen zijn snel een prutsmuts of een heks (jaja van je medevrouwen moet je het ook niet hebben, want die kunnen er ook wat van als er iemand in een laag decolleté of god forbid blote borsten voorbij komt).
De wereld is over het algemeen een tikje preuts en sommige mensen zijn agressief (dronken, drugs, vuurwerk, oorlog, geweld op straat).. en tegenwoordig ook meer verward.. het helpt allemaal niet zeg maar ..

Bang over straat gaan is een keuze, maar dat gevoel uitzetten is lastig ..
geweld van vrouwen tegen mannen is er ook, maar dat zit vaak meer in de relationele sfeer. Terwijl aanranding vaak random is, althans, ik kende de nafluiters en handtastelijke dronkelappen van vroeger niet persoonlijk..

Maar daar zullen vast onderzoeken naar gedaan zijn?

Sure_lee

Berichten: 10425
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:08

@LWDaisy, zou je het wel een compliment vinden als een vrouw tegen je zou zeggen wat een lekkere kont heb je, of een mooi koppel tienen of iets in die strekking?

Ik ben namelijk zo iemand die dat zo zou kunnen zeggen tegen een andere vrouw. Vanuit mij zou dat dan echt als compliment bedoeld zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:13

In die woorden ook?

Daarnaast, je kan dat aan de toon wel horen, hoe iemand dat bedoelt. Een compliment is leuk, maar “zo lekkere tietuh!” Of “psst
pssst k*nker***r” is niet heel charmant :)

Maar die mannen lopen niet in het bos, die lopen in de stad of rijden langs de boulevard … :+

Sure_lee

Berichten: 10425
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:20

Oh ja hoor. Ligt een beetje aan de persoon. Ook tegen een man kan ik een zelfde soort opmerking maken. Alleen niet over zijn tieten die hangen haha

Ik was gewoon benieuwd of het verschil maakt of een man of vrouw het zegt. Uiteraard met dezelfde toon.

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:22

Die sissende en roepende mannen kom je inderdaad (gelukkig!) niet in het bos tegen, het zijn toch meer de Ko de Boswachtertypes die ik tegen kom :D

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:22

LWDaisy schreef:
Moeders moeten hun dochters waarschuwen in plaats van dat vaders hun zonen vrouwvriendelijk opvoeden.


Misschien moeder en vader vervangen voor ouders?
Het is toch een kwestie van samenwerken en het goede voorbeeld geven?

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:39

Ik ben blijkbaar raar, ik kom echt liever een man dan een beer tegen.

Ik herken ook echt heel weinig van alle opmerkingen die andere vrouwen naar hun hoofd krijgen.
Ik werk overwegend in een mannenwereld en deel niet de grote gemeenschappelijke mening dat veel mannen niet te vertrouwen zouden zijn.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:51

friezenfan2 schreef:
Maar jullie hebben dan nooit meegemaakt dat mannen je nafloten, opmerkingen maakte, te lang nakeken of zomaar aanraakte?

Na fluiten en complimenten roepen was vroeger heel gewoon. Daar deden meiden ook totaal niet moeilijk over.

Snap niet dat dit nu zo een probleem is. Of eigenlijk, dat hier zo een probleem van gemaakt is

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:54

Daar deed ik vroeger ook moeilijk over hoor.

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:01

Er zijn hier vooral foute mannen ervaringen
en die heb ik ook hele ernstige zelfs. De ernstigste waren geen vreemden. De vreemden zijn meer sissen, kont knijpen etc geweest. Nooit in het bos,wel in de stad.
Maar.....
Ik was ondanks dat banger toen ik in een tent lag en een hyena en leeuw naast mijn tent ruzie hadden. De hyena tegen de tent aan, de leeuw twintig meter verderop....

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:27

.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 06-05-24 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:29

Popstra is een vrouw hoor. Of bedoelde je dat niet?

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:31

Suzanne F. schreef:
Popstra is een vrouw hoor. Of bedoelde je dat niet?

Post leeggehaald en om verwijdering gevraagd.

Raineri
Berichten: 6282
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:39

Popstra schreef:
friezenfan2 schreef:
Maar jullie hebben dan nooit meegemaakt dat mannen je nafloten, opmerkingen maakte, te lang nakeken of zomaar aanraakte?

Na fluiten en complimenten roepen was vroeger heel gewoon. Daar deden meiden ook totaal niet moeilijk over.

Snap niet dat dit nu zo een probleem is. Of eigenlijk, dat hier zo een probleem van gemaakt is



Maar dat jij het probleem niet begrijpt betekent niet dat er geen probleem is. Ik begrijp vrij veel niet omdat ik er te apathisch voor ben, maar door een meerderheid in de maatschappij worden dingen wel als onaanvaardbaar ervaren. Wie ben ik dan om te zeggen dat het kletskoek is? Ieder z’n ding en dat respecteer ik.

Lestrange01

Berichten: 2822
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:47

Popstra schreef:
Erg dat vrouwen zo wantrouwend zijn geworden. Net of elke man slechte bedoelingen heeft.
Belachelijk dit!


En wiens fout is het dat vrouwen wantrouwend zijn geworden? Het is bijna alsof er een deel van de wereldbevolking is die al eeuwen lang vrouwen onderdrukt....

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:03

Lestrange01 schreef:
Popstra schreef:
Erg dat vrouwen zo wantrouwend zijn geworden. Net of elke man slechte bedoelingen heeft.
Belachelijk dit!


En wiens fout is het dat vrouwen wantrouwend zijn geworden? Het is bijna alsof er een deel van de wereldbevolking is dat al eeuwen lang vrouwen onderdrukt....

Lestrange, als man zou ik het wel fijn vinden als je op je woorden lette. Ik heb nooit iemand onderdrukt (ik geef ook aan niemand leiding) en wens niet alleen vanwege mijn geslacht gewantrouwd te worden. Net zoals je een Marokkaan niet automatisch voor straatrover moet uitmaken. Net zoals niet elke Limburger een wietteler is. Net zoals niet voetbalsupporter een doorgesnoven vandaal is.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:25

Vrouwen die nooit in die positie zijn geweest dat zij zich onder druk hebben gevoeld, niet gehoord, gebruikt, onveilig of whatever, die zullen niet zo snel voor de beer kiezen. Gelukkig overkomt het niet alle vrouwen.

Er zijn ook zeker goede mannen, maar om de een of andere reden overheersen de mannen die geen positieve indruk geven.

Ik was ooit in een situatie dat ik nee bleef zeggen en de man werd woest, gelukkig kwam een andere vriend (van hem) tussenbeide en greep in. Dus ja, er zijn zeker goede mannen, maar het feit dat iemand boos word om een “nee” is gewoon onbegrijpelijk… en dat daar iemand anders voor nodig moet zijn om deze situatie te deëscaleren. Dit is overigens nog een milde situatie die ik benoem, helaas.