Temu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2038
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:40


Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:51

Citaat:
Temu neemt zelfs je audio op, snachts


Wow kun je dan vragen of je goed hebt geslapen...

En instagram als betrouwbare bron gebruiken ook niet een goeie.
Uberhaupt insta gebruiken is al risky

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:56


Eleeke

Berichten: 2038
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:01


Eleeke

Berichten: 2038
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:01

Echwel schreef:
Citaat:
Temu neemt zelfs je audio op, snachts


Wow kun je dan vragen of je goed hebt geslapen...

En instagram als betrouwbare bron gebruiken ook niet een goeie.
Uberhaupt insta gebruiken is al risky


De Bron is NOS, maar ik kon alleen de insta reel vinden.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:16

Eleeke schreef:
https://www.instagram.com/reel/C5gZzXIox87/?igsh=MXB5eTh2MGw2emY1dw==

Temu neemt zelfs je audio op, snachts. Mocht je het niet erg vinden dat je producten dmv slavernij zo goedkoop worden gehouden .

En nee je echte Nikes worden niet door slaven gemaakt en bevatte de geen kanker verwekkende stoffen.


:') :') Waarom snachts dan... overdags zouden ze er toch veel meer aan hebben?

Voor mij is het hebben van zo'n smartfone al je hele privacy opgeven, en als ik dan lees dat zo'n ding mensen "hun leven" is, en alles er maar op doen wat zelfs partners niet mogen lezen/ weten....Ach dan kan een Temu app er ook nog wel bij..

Overigens doe ik dan alleen alles via een laptop, met een hotmail account en een prepaid creditcard, waar alleen het bedrag op gezet wordt wat ik ga uitgeven... Helemaal een gekkie ben ik dan weer niet, en ja ik heb sinds een jaar zo'n smartfone, maar gebruik deze niet, vind die dingen veel te onhandig in gebruik, tot nog toe is dat ding alleen handig om filmpjes mee te maken... :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:40

Eleeke schreef:
https://www.instagram.com/reel/C5gZzXIox87/?igsh=MXB5eTh2MGw2emY1dw==

Temu neemt zelfs je audio op, snachts. Mocht je het niet erg vinden dat je producten dmv slavernij zo goedkoop worden gehouden .

En nee je echte Nikes worden niet door slaven gemaakt en bevatte de geen kanker verwekkende stoffen.

Ik heb a.d.h.v. de app gedownload en bij mij staan die opties uit. Dus vraag me af of dit standaard is, of een instelling waar je zelf akkoord voor moet geven?

Instagram (maar ook Facebook en Google Chrome) heeft trouwens ook dergelijke toegangspecificaties (camera, microfoon, contacten, e.d.). Ik vraag me af in hoeverre Temu dan anders is?

BeFunny

Berichten: 10603
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:18

Idd San87.
En alsof ze in Amerika zo netjes omgaan met gegevens :')
Het probleem zit hem in dat men denkt "veilig beschermd" te zijn.
Dat is niet zo. Niet op Temu maar ook zeker niet bij Google.

Dat is een beetje het punt wat ik eerder wilde maken. Die mensen die nou zo zitten te blaten over security daar verbaas ik me over dat ze uberhoubt gebruik maken van internet. Maar die mensen hebben ook een smartphone, shoppen ook online, hebben social media en betalen vast ook wel eens met de pin.

Nergens is de volledige veiligheid.
Sterker nog zelfs als je buiten even rondwandeld wordt je gefilmd. En als je je locatie aan hebt staan op je mobiel weten ze ook gelijk alle gegevens bij je gezicht. Met mijn andere telefoon kreeg ik een melding als ik op een nieuwe plek was geweest. Bijv een nieuwe supermarkt of ik die plaats wilde beoordelen.

Dat informatie niet gedeeld mag worden betekend niet dat gegevens niet gestolen kunnen worden.

Annonimiteid en veiligheid zijn een illusie tenzij je niks online doet. En alles contant betaald. Geen smartphone of watch etc hebt geen connectie met Google. Echt of the radar leeft.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:00

Tja, Facebook. Heb het al meerdere keren meegemaakt dat ik vriendschapsvoorstellen kreeg van mensen met wie ik een dagdeel had doorgemaakt. Wat dat betreft maak ik me geen enkele illusie meer.

DuoPenotti

Berichten: 29674
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:07

Bij Amerika die china boycot vraag ik me ook altijd af of het echt om de veiligheid gaat of omdat ze niet willen dat China groot word/is want dat willen ze zelf blijven.

BeFunny

Berichten: 10603
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:13

Oo natuurlijk wil Anerika de grootste zijn niet alleen met Google. Maar China is een heel erg groeiende markt op heel veel gebieden. Dus hier ook en ze doen het goed ook nog.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:25

Als je niet gevolgd/afgeluisterd/getracked etc wil worden, dan toch maar volledig offline. Maar iedereen laat een digitale footprint achter.

De tijd van anoniem zijn, is al lang verstreken.

Maar ik vind het wel opmerkelijk dat er een hele complot theorie is over afluisterende Temu.

(ik zou bijna aluminium folie gaan bestellen bij ze. := )

BeFunny

Berichten: 10603
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:31

Die complot theorien zijn er ook over Google.
Met al die smart apparaten die je moet koppelen aan Google home zoals soundsystemen en zelfs slimme lampen met voice.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:09

Ik kom er écht niet bij dat er zo laks wordt gedacht over (onder andere!) 's nachts afgeluisterd worden door een app waarvan je geen idee hebt wie erachter zit, alleen maar om wat euro's te besparen op dingen die je misschien wel, misschien toch niet, nodig hebt. Ik hoor echt horrorverhalen van cybersecurity experts bij mij in de familie. Er zit echt nog wel een behoorlijk verschil in gradatie tussen Europese of Noord-Amerikaanse privacy en dit hoor. En dat allemaal voor een hangertje van een rottweiler met vleugels, of een soeplepel in de vorm van een dinosaurus. Of een speeltje of halsband die je hond toch écht moet hebben anders gaat 'ie dood. Ik lees dit topic met open mond :=

BeFunny

Berichten: 10603
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:21

Temu is onderdeel van P.d.d ( Pinduoduo)holdings die is opgericht door Huáng Zhēng, een chinese Multimiljardair. Met dezelfde dollartens voor ogen als de Amerikaanse multinationals hebben.

Het snachts afgeluisterd worden kan ook bij Google onder andere maar daar lijkt het geaccepteerd. Maar wat doen zij met die gegevens? En waarom is snachts afgeluisterd worden erger dan overdag?

Ook over bijv Amazon gaan dergelijke horor verhalen rond.

Ik zie daar idd weinig verschil.

Wat mensen waar kopen en welke risicos ze daarvoor willen lopen is aan hun :j

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:37

VuurVleugels schreef:
Ik kom er écht niet bij dat er zo laks wordt gedacht over (onder andere!) 's nachts afgeluisterd worden door een app waarvan je geen idee hebt wie erachter zit, alleen maar om wat euro's te besparen op dingen die je misschien wel, misschien toch niet, nodig hebt. Ik hoor echt horrorverhalen van cybersecurity experts bij mij in de familie. Er zit echt nog wel een behoorlijk verschil in gradatie tussen Europese of Noord-Amerikaanse privacy en dit hoor. En dat allemaal voor een hangertje van een rottweiler met vleugels, of een soeplepel in de vorm van een dinosaurus. Of een speeltje of halsband die je hond toch écht moet hebben anders gaat 'ie dood. Ik lees dit topic met open mond :=


Ik zou juist bang zijn dat mijn hond dood ging van dat Temu of Ali speeltje :')

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:51

Ze leven allebei nog, al sinds de eerste knuffel gekocht werd in 2017. :Y)

BeFunny

Berichten: 10603
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:56

Ook in de NL dierenwinkels winkels liggen veel dierenbenodigdheden die gewoon geproduceerd zijn in China.

Denk bijv aan merken als Trixie.
Het is een Belgisch merk. Maar Trixie België is een groothandel waar de producten niet gemaakt worden maar ingekocht grootschalig en daarvandaan naar de winkels.

De prijzen hier zijn duurder omdat er zoveel tussenpartijen tussen zitten die er allemaal aan verdienen. De fabrikant verdient er bijna niks aan.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:00

VuurVleugels schreef:
Ik kom er écht niet bij dat er zo laks wordt gedacht over (onder andere!) 's nachts afgeluisterd worden door een app waarvan je geen idee hebt wie erachter zit, alleen maar om wat euro's te besparen op dingen die je misschien wel, misschien toch niet, nodig hebt. Ik hoor echt horrorverhalen van cybersecurity experts bij mij in de familie. Er zit echt nog wel een behoorlijk verschil in gradatie tussen Europese of Noord-Amerikaanse privacy en dit hoor. En dat allemaal voor een hangertje van een rottweiler met vleugels, of een soeplepel in de vorm van een dinosaurus. Of een speeltje of halsband die je hond toch écht moet hebben anders gaat 'ie dood. Ik lees dit topic met open mond :=


Ik ook! Maar gelukkig wonen we wat dat betreft in Nederland en niet in China, wij mogen inderdaad zelf kiezen waar we wat kopen.

Citaat:
Ik zou juist bang zijn dat mijn hond dood ging van dat Temu of Ali speeltje :')


De hond van buren zal me een zorg zijn. Maar bereiding van eten wat ik geacht word op te eten met dit soort spullen sla ik even over. Ik heb toch liever spul in de keuken dat gecertificeerd is.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:07

Zoals anti aanbak pannen? :D

Nou ja ik snap wat je bedoelt maar er zijn echt zoveel giftige dingen in omloop dat je soms niet meer weet waar te beginnen

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:27

VuurVleugels schreef:
Ik kom er écht niet bij dat er zo laks wordt gedacht over (onder andere!) 's nachts afgeluisterd worden door een app waarvan je geen idee hebt wie erachter zit, alleen maar om wat euro's te besparen op dingen die je misschien wel, misschien toch niet, nodig hebt. Ik hoor echt horrorverhalen van cybersecurity experts bij mij in de familie. Er zit echt nog wel een behoorlijk verschil in gradatie tussen Europese of Noord-Amerikaanse privacy en dit hoor. En dat allemaal voor een hangertje van een rottweiler met vleugels, of een soeplepel in de vorm van een dinosaurus. Of een speeltje of halsband die je hond toch écht moet hebben anders gaat 'ie dood. Ik lees dit topic met open mond :=


Gezien ik erom lachte, maar mijn telefoon ligt altijd binnen in de huiskamer en daar moet ie blijven, neem hem dus niet mee naar bed, neem dat ding uberhaupt zelden ergens mee naartoe, maar dat terzijde, maar ik geloof niet dat er maar iets spannends te horen zou zijn in een dood stille en lege woonkamer verder, en zou ik hem wel meenemen naar de slaapkamer, dan slaap ik snachts, wat gesnurk van de honden of van ons zou naar allerwaarschijnlijkheid ook niet heel spannend zijn, wat willen ze snachts dan van mensen weten of horen verder? denk dat overdags er veel meer leven in de brouwerij is..Vandaar dat ik een beetje moet gniffelen om dat afluisteren snachts.. :')

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:31

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het gaat om alléén 's nachts afluisteren. Eerder óók 's nachts afluisteren.

DuoPenotti

Berichten: 29674
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:37

Ja die led band vind ik nodig, van de ali of temu of van de welkoop, ja de goedkoopste die het zelfde is.
Mag jij nutteloos vinden, ik niet.

En afluisteren. Denk je echt dat gemiddeld huishouden zo spannend is?
En wie luistert dat allemaal na?
Of geeft hij alarm bij een woord dat in de lijst staat?
Welke dan dat dan?
Dat ik Xi Jinping niet vertrouw of zo? Die naam gebruiken wij niet zo vaak, lees nooit en nu ook de eerste keer dat ik hem type, moet ik nu bang worden, ik heb hem getypte....

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:51

BeFunny schreef:
Ook in de NL dierenwinkels winkels liggen veel dierenbenodigdheden die gewoon geproduceerd zijn in China.

Denk bijv aan merken als Trixie.
Het is een Belgisch merk. Maar Trixie België is een groothandel waar de producten niet gemaakt worden maar ingekocht grootschalig en daarvandaan naar de winkels.

De prijzen hier zijn duurder omdat er zoveel tussenpartijen tussen zitten die er allemaal aan verdienen. De fabrikant verdient er bijna niks aan.


Ja maar voor die producten gelden keurmerken. Echt niet alles uit China is per definitie slecht (en die mensen hebben ook werk nodig, maar pls onder goede omstandigheden). Het gaat erom dat Temu cs die controles niet hebben. Ik zou dat echt een te groot risico voor m’n dier, hypothetische kind of mezelf vinden.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:52

Maar wie luistert nu eigenlijk die miljoenen mensen af, en spreken die mensen dan ook alle talen ofzo? Want Temu wordt in heel veel landen gebruikt, dat zou dan toch ook wel voor miljoenen mensen een job betekenen, want voor je lol ga je toch geen uren lang huishoudens afluisteren....