Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:17

Vanavond allerlei verbindingen gegoogeld vanaf Toulouse, Limoges en La Souterraine. Alles met minimaal een overstap.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:54

Ja jammer hoor. Dat was toen echt niet. 's Avonds rond 22.30 vertrokken we, slaapcabine met 4 couchettes als ik me goed herinner. 's Morgens rond 9 reden we al het land binnen bij Roosendaal(?) en toen nog ff door naar Amsterdam.

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:14

mysa schreef:
Ja jammer hoor. Dat was toen echt niet. 's Avonds rond 22.30 vertrokken we, slaapcabine met 4 couchettes als ik me goed herinner. 's Morgens rond 9 reden we al het land binnen bij Roosendaal(?) en toen nog ff door naar Amsterdam.


Dat klinkt echt fantastisch <3

Ik ben echt een treinreiziger trouwens. Plak er gewoon dagje Parijs aanvast. Gebied vlak we Bordeaux inrijden is zo mooi <3

Maar even serieus, Nieuwspaal is satire toch. Ik geloofde de kop namelijk :')

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:07

Hahahahaha Raineri. Jij mag door voor de tweede ronde en dus de wasmachine. Inderdaad is Nieuwspaal satire en ik vind ze geweldig.
En omdat ik altijd over klimaat bezig ben, wellicht tot vervelends toe voor jullie, vond ik deze extra leuk. Even om mezelf lachen.

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:22

Echt beschamend hahaha. Maar deze kop had gewoon waar kunnen zijn :')

Vind het geen probleem hoor Pien! Is een vrij land. En als iemand het wel vervelend vindt: klein wiebeltje met je vingers en je leest er zo langs. Vind het wel leuk om te lezen.
Las tijdens de lunch een artikel uit de Volkskrant over het Panamakanaal. Ze ondervinden daar flinke economische schade door klimaatverandering, en dat is flink ironisch door de business die ze met dat kanaal voeren. Ze spreken nu over een mega project om alles te vernieuwen (incl stammen weg te jagen weer). Kennelijk is dat goedkoper dan de schade die ze nu lijden. Ook haast metaforisch voor wat vaker wordt aangekaart: niets doen is duurder. In Nederland worden de ecosysteemdiensten flink uitgeput door oa de agrarische industrie, laat je dat gebeuren valt er niets meer te bewerken op termijn en maak je giga verliezen. En dan hebben we het over alleen financiën. Niet eens hoe ons leven op welzijn gebied veranderd zal worden.

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:40

Als burgemeester kun je het moeilijk goed doen.

Halsema heeft in het diepste geheim de kamerleden bijgepraat over de extra beveiligingsmaatregelen tijdens 4 mei dodenherdenking. Er zouden signalen zijn dat het wel eens uit de hand zou kunnen lopen dat natuurlijk alles te maken heeft met Israël haar vergelding optreden in de Gazastrook.

Het schuingeschreven is het feitelijke nieuws. Er is gelekt want de Telegraaf schrijft onderstaand artikel en haalt daar allerlei anonieme meningen en verdachtmakingen bij als het om deze burgemeester gaat en haar beweegredenen.
Ik vind daar wel wat van!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1779930 ... herdenking

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:45

Die baggerkrant is al zo lang bezig Halsema te demoniseren en te verketteren.

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:49

mysa schreef:
Die baggerkrant is al zo lang bezig Halsema te demoniseren en te verketteren.
dank je wel voor deze reactie. Ik ben nog niet uitgekotst eerlijk gezegd. Wat een smerig artikel vind ik het en getuige van lage riool journalistiek en gevaarlijk ook voor de veiligheid van Halsema en rondom de dodenherdenking.

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:58


Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:47

Wilders zegt aangifte te doen tegen Timmermans - https://nos.nl/l/2517571

Ik heb het idee dat we allemaal een bijrol spelen in een grote klucht


En nee ik ben geen Timmermans fan (ook niet van Wilders) zelf, maar dit gaat veel te ver..

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:00

Echwel schreef:
Wilders zegt aangifte te doen tegen Timmermans - https://nos.nl/l/2517571

Ik heb het idee dat we allemaal een bijrol spelen in een grote klucht


En nee ik ben geen Timmermans fan (ook niet van Wilders) zelf, maar dit gaat veel te ver..


Wilders schreef:
“Ga de komende dagen allemaal aangifte doen tegen Frans Timmermans bij de politie in je eigen gemeente om de haat van links te stoppen."

Ja ga nog ook eens de politie extra belasten met deze onzin. Wat een poppenkast :=

irmaz

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:09

Echwel schreef:
Wilders zegt aangifte te doen tegen Timmermans - https://nos.nl/l/2517571

Ik heb het idee dat we allemaal een bijrol spelen in een grote klucht


En nee ik ben geen Timmermans fan (ook niet van Wilders) zelf, maar dit gaat veel te ver..

Ik vind het wel interessant om te zien hoever Wilders zelf blijkbaar zou gaan als hij zou zeggen "niets nalaten" om een doel te bereiken. :)*

Als ik zou zeggen dat ik niets zou nalaten om iets te bereiken dan bedoel ik daarmee alleen dat ik mijn uiterste best zou doen....

hetzelfde artikel schreef:
In een andere tweet roept Wilders zijn aanhangers op hem te helpen "een eind te maken aan deze levensgevaarlijke linkse ophitserij"

Persoonlijk vind ik deze oproep van Wilders een veel grotere bedreiging

Avalanche

Berichten: 16044
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:15

Wilders is dus niets veranderd.
Ik kijk er niet van op.

BigOne
Berichten: 38307
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:24

Wilders doet dit soort uitspraken ook maar o wee wanneer het over hem gaat. Uitspraak rechter: niet schuldig en dan kan hij de rechterlijke macht weer in de zeik zetten. Zo werken die populisten. Om te kotsen.

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:28

Echwel schreef:
Wilders zegt aangifte te doen tegen Timmermans - https://nos.nl/l/2517571

Ik heb het idee dat we allemaal een bijrol spelen in een grote klucht


En nee ik ben geen Timmermans fan (ook niet van Wilders) zelf, maar dit gaat veel te ver..


Dit is voor mij een signaal dat de formatie stuk aan het lopen is en een zondebok gezocht wordt om eigen Wilders gezicht te redden. DAT is een wel beproefde methodiek van populistische partijen.
Den Uyl heeft ook ooit zijn hand overspeeld in de formatie waar Wiegel toen van profiteerde. Het verschil met Wilders nu is, dat den Uyl de volle verantwoordelijkheid daarvan nam en Wilders de schuld elders gaat leggen en allerlei afleidingsmanoeuvre zal gaan zoeken ipv de hand in eigen boezem steken.
Zijn kiezers zullen dat allemaal gaan geloven. Den Uyl is indertijd keihard afgerekend op zijn mislukking de kans is groot dat het Wilders nog meer stemmen gaat opleveren. Zo gaat dat tussen verschillende groepen kiezers.

Voor de jonge Bokkers. Den Uyl was van de PvdA indertijd.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:31

Nog afgezien van alle zotheid: het was een verspreking: de bedoeling was 'niet nalaten', wat 'door blijven gaan/volhouden' betekent.

Ten tweede: het werd gezegd op hun eigen partijcongres, het was geen openbare landelijke oproep oid.

BigOne
Berichten: 38307
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:37

Even wat voorbeelden :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die laatste is hoe ik erover denk!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:40

Ik las gisteren de soap. Man man wat een onvolwassen gedoe weer. Boehoe iemand doet lelijk en dan nog veel naarder terugdoen. Nu maar hopen dat er niet een te fanatiekeling is die op jacht gaat naat Timmermans letterlijk %)


Wat is dat toch dat alles tegenwoordig -O- linkse ophitserij, linkse graaierij, linkse tv (lees de publieke omroep zou veel te links zijn en moet het liefst maar weg). Alles wat maar niet rechts is of doet aan buitensluiting van iemand moet vooral weg of de mond dichthouden. :n ;( wat toen islam was is alles links van de vvd geworden.

BigOne
Berichten: 38307
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:47

Dat is geen onvolwassen gedoe maar levensgevaarlijk voor onze maatschappij en vrijheid.

irmaz

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:53

BigOne schreef:
Dat is geen onvolwassen gedoe maar levensgevaarlijk voor onze maatschappij en vrijheid.

Dit dus. Wat hij doet is uit allerlei hoeken en gaten "moraal"ridders oproepen en die tegen een denkbeeldige vijand verzamelen. Hij geeft in bovenstaand bericht precies aan hoe ver hij gaat wanneer hij zelf woorden als 'alles aan' doen en 'niets nalaten' gebruikt.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:22

karuna schreef:
Wat is dat toch dat alles tegenwoordig -O- linkse ophitserij, linkse graaierij, linkse tv (lees de publieke omroep zou veel te links zijn en moet het liefst maar weg). Alles wat maar niet rechts is of doet aan buitensluiting van iemand moet vooral weg of de mond dichthouden. :n ;( wat toen islam was is alles links van de vvd geworden.


Rechts maakt er al jaren een puinhoop van. Maar Links heeft het keer op keer weer gedaan volgens velen.

Kijk eens wat een puinhoop de formerende partijen er van maken. 1 geluk dat NSC zich hoe dan ook aan de rechtsstaat wil houden. Maar wat als er weer verkiezingen komen en de PVV nog groter wordt? Nederland is nu al volledig onbestuurbaar, hoe moet dat dan wel niet.

Als het Timmermans nu lukt om iets met de VVD, NSC en nog een partij weet te regelen? Hoeveel water moet PVDA/Groenlinks dan wel niet bijnde wijn doen? En wat helpt dat op de langere termijn? Vroeg of laat zijn er toch weer verkiezingen.

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:35

Vermoed dat PvdA/GL niet gaat samenwerken met die partijen. Of heb ik iets gemist?

Ja die rechtszaak. Heb veel te zeggen. Maar ik zeg wel niets. Want alle energie gegeven aan Wilders is verspeelde energie.

Pieter Omtzigt gaat misschien een podcast maken met Maarten van Rossem. Dat belooft wat!! :):) hoop dat het er snel van komt. Maar vermoed dat hij eerst de formatie wil afronden voor hij uitingen maakt. Wat begrijpelijk is.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:48

Raineri schreef:
Vermoed dat PvdA/GL niet gaat samenwerken met die partijen. Of heb ik iets gemist?


https://nos.nl/l/2517292

purny

Berichten: 27511
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:53

De eerste aangiftes tegen Timmermans zijn binnen.
Heb het altijd al een eng mannetje gevonden, hier wordt het nogmaals bevestigd.

pien_2010

Berichten: 43416
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:58

purny schreef:
De eerste aangiftes tegen Timmermans zijn binnen.
Heb het altijd al een eng mannetje gevonden, hier wordt het nogmaals bevestigd.


Wie vind je een eng mannetje purny? Wilders of Timmermans?