Kassa's verdwijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:36

Ik hou van de zelfscan, vooral die waar je met zo'n scanner kunt rondlopen en alvast je tassen kunt inpakken. _/-\o_
Ik loop met de hondenbuggy door de winkel want dat scheelt heen en weer slepen en mijn rug vindt het fijner dan de soms zware tassen sjouwen.

Bij de Plus hier hebben ze 4 zelfscankassa's en ik geloof 3-4 bemande kassa's.
Lidl hier heeft geen zelfscan.

Skessa_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:39

Bij de kruidvat vind t idd wel fijn! Maar dat komt omdat er bijna nooit iemand achter de kassa staat en dan geen zin heb om te wachten tot er weer iemand uit de winkel moet komen .


Overigens een heel enkel keer gebeurt het me bij de normale kassa ook wel eens dat ik iets vergeet. Dan is het perongeluk achter m'n tas gevallen ofzo.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:40

Ik hou echt van de zelfscan. Action, Hema, Kruidvat, Etos, de supermarkten; bij ons lokale winkelcentrum kun je tegenwoordig bij al die gangbare winkels met de zelfscan afrekenen en ik kies er ook eigenlijk altijd voor. Ook met een volle kar. Lekker op m’n eigen tempo kunnen inpakken vind ik er echt het meest prettig aan, geen gesjoel meer met boodschappen die zo snel mogelijk in een tas gepropt moeten worden :') maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die het onprettig vinden dat de gewone kassa steeds meer verdwijnt.

FrNo
Berichten: 3672
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:42

Bij het Kruidvat vind ik het ook ideaal, vaak een rij bij de gewone kassa.

Ook in supermarkten gebruik ik meestal de scanner en bijna altijd de zelfkassa.
Vaak het snelst. En tijdens het winkelen al je krat/tas inpakken.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 19-11-23 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:43

Bellatrix schreef:
Er staat bij ons altijd iemand bij de zelfscan om een controle uit te voeren en/of je te helpen/fijne avond te wensen, dus ook snel opgelost.


Ja die staat er hier ook, vaak ongeinteresseerd, bij maar die moet ik dan aanspreken en dan komen mijn sociale angsten boven. Als er eentje op een stoel zit van wie het de verantwoordelijkheid is om alles te gescand te krijgen heb ik dat niet. Maar aan de zelfscan is het mijn verantwoordelijkheid. Vind ik.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:45

Ik geniet ook van een zelfscan met handscanner. Inclusief de bonus dat je al boodschappen doende het huidige totaalbedrag ziet.

Maar als er nog een gewone kassa is, kan je daar toch gewoon gebruik van maken? Warom je dan weer de winkel moet gaan boycotten snap ik echt niet. Er wordt gewoon aan jouw behoefte voldaan.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:53

Ik heb een hekel aan naar de supermarkt gaan, dus laat altijd bezorgen.

Als ik al naar de winkel ga heb ik nooit een praatje bij de kassa, wat mis je daar dan aan? ‘ Dat is dan *veel te veel geld*’ ‘ik wil graag pinnen’ ‘fijne dag’ ‘jij ook’
Behalve als ik iemand bekend tegenkom natuurlijk.

Er is ook overal personeelstekort dus dit is een logische ontwikkeling.

moonsparkle
Berichten: 21752
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:53

Hier bij de action zijn de zelfscankassa's weggehaald, er werd teveel gestolen

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:53

Ik gebruik ook contant geld en wil daarom bij een kasssa afrekenen. Een zelfscan heeft alleen pin bij ons in het dorp helaas.

Ik gebruik wel de zelfscanners en ga dan met het scan apparaat naar een gewone kassa waar ik dan contant kan afrekenen. Qua wachtrijen maakt het nooit zo uit en met mij als klant zijn ze zo klaar tenzij er een steekproef is.

Ragdollcat
Berichten: 14667
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:53

Bellatrix schreef:
Er staat bij ons altijd iemand bij de zelfscan om een controle uit te voeren en/of je te helpen/fijne avond te wensen, dus ook snel opgelost.



Precies, dus nog evengezellig en tegenwoordig kan je er ook gewoon met contant betalen.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:57

Hier ook geen fan van de zelfscan, betaal meestal contant omdat wij een boodschappen budget hebben, zo hoeven we niet steeds alles bij te houden, maar gaat er gewoon X bedrag elke maandag in de portemonnee waar we tot eind vd week mee kunnen doen.
Hele enkele keer gebruik ik zelfscan als ik iets voor mezelf haal en pin, maar altijd gezeik, dan mist er weer een barcode (gebeurd heel vaak op kortingsartikelen, die dan niet goed scannen), kan ik een product niet vinden en moet je gaan zoeken tussen die lijsten met welk soort tomaat je hebt ofzo.. En als het dan een keer goed gaat, krijg ik wel weer controle en duurt het nog 2x zo lang + hoop stress omdat ik dan bang ben dat ik iets vergeten ben ofzo, voel me altijd heel ongemakkelijk als ik gecontroleerd moet worden, beetje alsof je iets fout gedaan hebt, waardoor ik dus ook stress krijg van wat nou als ik iets fout gedaan heb :') . Voor mij een no-go. Pak altijd de kassa, zelfs al staat er een lange rij en is de zelfscan vrij, ik sta nog altijd liever in de rij :+ Misschien dat ik ook wel gewoon pech heb betreft controle, word vaker wel dan niet gecontroleerd.

Gelukkig hebben de supermarkten waar ik kom nog wel gewoon een kassa, soms laten ze ze onbemand, maar dan ga ik er gewoon stug staan en komt er wel iemand, wil toch contant betalen. Alleen onze Lidl is terug naar 2 kassa's en ik ben wel benieuwd hoe ze dat daar gaan doen straks met kerst e.d. Want iedereen gaat bij de gewone kassa's staan, daar staan nu altijd al lange rijen, rond de feestdagen zal het wel chaos worden.

Marjo

Berichten: 37258
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:57

I LOVE de zelfscan! Heerlijk, gelijk je boodschappen inpakken en ik heb nog nooit hoeven te wachten om te betalen. Bij elke winkel waar het kan, grijp ik de zelfscan :)

En ja, soms krijg je een controle, maar ik heb altijd mijn tas netjes teruggekregen.

[edit] De Lidl in Leusden heeft dus geen zelfscan en het personeel daar is duidelijk niet uitgekozen om de snelheid. Het duurt daar áltijd een eeuwigheid voordat ik de winkel uit ben. In tegenstelling tot de AH.

Om dan nog maar te zwijgen over de kassamedewerkers die een praatje proberen aan te knopen op basis van wat je koopt. Zo'n enorme cringe
Laatst bijgewerkt door Marjo op 19-11-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:59

Mizora schreef:
Ik geniet ook van een zelfscan met handscanner. Inclusief de bonus dat je al boodschappen doende het huidige totaalbedrag ziet.

Maar als er nog een gewone kassa is, kan je daar toch gewoon gebruik van maken? Warom je dan weer de winkel moet gaan boycotten snap ik echt niet. Er wordt gewoon aan jouw behoefte voldaan.


Ik heb de AH ook geboycot hoor :j
Ik betaal het liefst contant gewoonweg omdat ik dan beter zicht heb op wat erin komt en uit gaat.
Maar sinds 'onze' AH 1 open kassa heeft (2e word vrijwel nooit ingezet ook niet bij een rij, met uitzondering van het weekend) betekend dit dus ook dat ik daardoor structureel in een mega rij terecht kom, ongeacht het tijdstip -O-
Dan liever een winkel die wel gewoon zijn kassa's open heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:00

Ik vind de zelfscan ook echt geweldig! Meteen inpakken en er staat geen rij achter je (tenminste bij onze Jumbo dan).
Gewoon rustig op je eigen tempo aan de gang. Heerlijk!
Een controle vind ik geen probleem. Goed in de gaten houden dat je niets vergeet en dan gaat het prima.

Bij onze AH zijn er nog geen zelfscans.

Marjo

Berichten: 37258
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:03

Cayenne schreef:
Ik vind de zelfscan ook echt geweldig! Meteen inpakken en er staat geen rij achter je (tenminste bij onze Jumbo dan).
Gewoon rustig op je eigen tempo aan de gang. Heerlijk!
Een controle vind ik geen probleem. Goed in de gaten houden dat je niets vergeet en dan gaat het prima.

Bij onze AH zijn er nog geen zelfscans.


Zelfs al zal je wel eens wat vergeten, dan doen ze daar echt nog niet direct moeilijk over (tenzij je netjes al je AH Basic producten gescand hebt, en 'toevallig' de dure biefstuk vergeten bent natuurlijk :') ).
Het geeft alleen wat extra gedoe omdat je dan langer moet blijven staan omdat alles dan gescand moet worden.

Meeste fouten worden gemaakt met bonusartikelen waarbij het "2 voor ..." is. Als mensen dan 2 verschillende varianten pakken, dan vergeten ze nog wel eens beide te scannen :j .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:06

Marjo schreef:
Meeste fouten worden gemaakt met bonusartikelen waarbij het "2 voor ..." is. Als mensen dan 2 verschillende varianten pakken, dan vergeten ze nog wel eens beide te scannen :j .


Dat vertelde de cassiere hier ook! En wanneer er twee voor de prijs van één is, moet je ze ook beiden scannen.
Daar gaat het vaak mis, maar meestal is het echt niet moedwillig.
Wanneer je de controle hebt gehad krijg je hier een sticker en bij drie stickers een pak stroopwafels :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101917
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:06

Ik pak niet gelijk in, als ik wordt gecontroleerd halen ze mijn hele tas overhoop omdat ze tig items moeten scannen en kan ik het alsnog inpakken hoe ik het wil. :+ Dus ik scan mijn bonuskaart, dan probeer ik te betalen, lukt dat gelijk pak ik daarna mijn tas in op mijn manier, zo niet kunnen ze gewoon uit de kar pakken wat ze willen om te scannen. Daarna pak ik dan mijn tas in.

Ik kan er niet tegen als ze mijn tas overhoop halen. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:09

Bij een controle halen ze er toch maar iets van drie random items uit? Of is dat bij iedere winkel anders?

Century

Berichten: 5993
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:10

De AH pakt echt wel een item of 10 bij mij.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:15

Bij de appie is het inderdaad veranderd. Soms moeten ze meer dan 3 items scannen voordat je door mag.

Foaly

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:18

Ik had laatst een controle toen ik na het boodschappen doen nog bedacht dat ik de aubergine was vergeten en dus na het afrekenen nog even terug de winkel in ging. Stond ik daar met mn tas vol al afgerekende en ingepakte boodschappen en één aubergine _O-

Lukasje
Berichten: 11319
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:19

Oh ik vind het heerlijk dat ik die winkelwaren niet nóg eens moet vertassen. De band op, snel de band weer af pfff. Nee mijn rug is blij met de zelfscan!

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:21

Zelfscan vind ik prima maar idd wel echt o persoonlijk en we gaan zo van elkaar af leven... Fatsoen en respect is al zo moeilijk tegenwoordig en dit helpt daar niet bij

Daarbij denk ik dat t alleen maar een bron van duurdere boodschappen is omdat het toch wel standaard blijkt iets te "vergeten" te scannen

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:21

Foaly schreef:
Ik had laatst een controle toen ik na het boodschappen doen nog bedacht dat ik de aubergine was vergeten en dus na het afrekenen nog even terug de winkel in ging. Stond ik daar met mn tas vol al afgerekende en ingepakte boodschappen en één aubergine _O-


:')

Dat is het algoritme. Je word er sneller uitgepikt als je maar een artikel scant, en bepaalde combinaties van spullen worden er ook altijd uitgepikt. Dan heb je statistisch meer kans dat er ook gejat wordt :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:23

Met alcohol, energiedranken en vlees wordt je er ook sneller uitgepikt.