Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
princequillo schreef:Mars schreef:Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?
Sommige wel
Bij mijn vorige woonplaats was er ook een cassiere waarvan je eigenlijk al direct wist dat je daar een theekransje ging houden. Het was dan ook niet mijn favoriete cassiere, alleen al omdat het altijd zolang duurde voor je aan de beurt was gezien er met iedereen een praatje gemaakt moest worden
Nu ga ik vaak naar de Plus waar er altijd iemand bij de zelf scan staat om iedereen van dienst te zijn, controles uit te voeren etc. Ik maak meestal gewoon een kort praatje met haar. Hartstikke gezellig mens en niemand die er last van heeft.
Tatjanaa schreef:Zelfscanners zijn een uitkomst! Thuis je boodschappenlijstje maken, kind in wagen, kind scant alles, alles wordt direct afgestreept op je lijstje, scanner in houder en afrekenen. Lekker snel en effectief
Als ik een heel klein boodschapje heb <5 items, dan scan ik zonder scanner. Erger mij dood aan de mensen die hun weekboodschappen allemaal bij de zelfscanner gaan scannen. Die hebben het toch echt niet begrepen
Edit: én geen bonnetjes meer aan de kassa. Al mijn bonnen staan netjes in de app.
Winged schreef:Tatjanaa schreef:Zelfscanners zijn een uitkomst! Thuis je boodschappenlijstje maken, kind in wagen, kind scant alles, alles wordt direct afgestreept op je lijstje, scanner in houder en afrekenen. Lekker snel en effectief
Als ik een heel klein boodschapje heb <5 items, dan scan ik zonder scanner. Erger mij dood aan de mensen die hun weekboodschappen allemaal bij de zelfscanner gaan scannen. Die hebben het toch echt niet begrepen
Edit: én geen bonnetjes meer aan de kassa. Al mijn bonnen staan netjes in de app.
Ik scan het gewoon bij de zelfscankassa hoor. Maar ik doe boodschappen (1 pers) om de 3 a 4 dagen. Dus een mandje
RianneH schreef:Was laatst bij een jumbo waar ze een klets-kassa hadden, en dit was ook de eerste keer dat ik vriendelijk werd behandeld door degene die er achter zit. Volgens mij hebben ze deze ingevoerd op het moment dat ze ook de zelfscan erbij kregen en vind dat best een sympathieke actie.
Zelf ga ik toch veel liever via de zelfscan. Die van de AH is mij favoriet, degene in de Jumbo maakt zo’n hard geluid altijd, schrik me telkens rot door die bevelen
Overigens staan er bij mijn vast AH hele aardige medewerkers die altijd een fijne dag wensen, zelfscan of niet.
Marjo schreef:Al ontkom ik er bij de zelfscan bij AH Leusden ook niet altijd aan (iets met een oud collega die, 3 jaar nadat ik weg ben, nog elke keer dezelfde vragen stelt)
Koper schreef:Marjo schreef:Al ontkom ik er bij de zelfscan bij AH Leusden ook niet altijd aan (iets met een oud collega die, 3 jaar nadat ik weg ben, nog elke keer dezelfde vragen stelt)
AH Leusden is ook voor niet-oud werknemers de allerkutste winkel ooit om zelf je boodschappen te scannen De controles daar liggen ver boven het landelijk gemiddelde. En de medewerkers zijn het minst vriendelijke winkelpersoneel van de wijde omgeving. Ik doe regelmatig boodschappen bij AH maar ben elke dag zo blij en dankbaar dat ik dat niet meer in Leusden hoef te doen.
Suliko schreef:Bij TS, maar ook bij anderen, lees ik dat ze graag een praatje maken bij de kassa. Maar weten jullie wel zeker dat de kassière daar ook op zit te wachten? Zij zijn verplicht beleefd te doen. Maar volgens mij zit het gros van de mensen die achter een kassa zit echt niet te wachten op een koetjes en kalfjesgesprek met klanten.
Mars schreef:Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?
Popstra schreef:In Amerika heb je ook keuze tot zelfscan of kassa
In de zelfscans kun je daar zelfs zowel met pin als met cash betalen.
foxy80 schreef:Afgezien of er een babbelende cassière zit of niet vind ik het ontwerp van de zelfscan zo ontieglijk onhandig met dat rare platformpje. Voorzie iets waar je je trolly in kan hangen of op kan zetten zodat je je niet telkens ontieglijk moet bukken! En voorzie een degelijk omheind plateau waar je kan inpakken zonder dat je iets van dat rare platformpje af mietert!
FrNo schreef:Het wordt helemaal lastig als je kassabonnetje er achter valt. En je er niet met bij kunt. (De medewerkster geloofde me een liet me door het poortje, en ik wilde anders best op internetbankieren laten zien dat ik betaald had)
Exitium schreef:Popstra schreef:In Amerika heb je ook keuze tot zelfscan of kassa
In de zelfscans kun je daar zelfs zowel met pin als met cash betalen.
Dat kan in verschillende supermarkten in Nederland ook, en komt op steeds meer plaatsen. Ik volg nog een AH uit m'n oude woonplaats op Facebook en daar hebben ze toevallig recent het zelfscanplein onder handen genomen. Contant betalen komt daar ook binnenkort.
Brainless schreef:FrNo schreef:Het wordt helemaal lastig als je kassabonnetje er achter valt. En je er niet met bij kunt. (De medewerkster geloofde me een liet me door het poortje, en ik wilde anders best op internetbankieren laten zien dat ik betaald had)
Ze kunnen op hun apparaat precies zien wat je boodschappen waren en of er betaald is.
Ook kun je bij de AH het hekje openen met je bonuskaart.