Kassa's verdwijnen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:10

Was laatst bij een jumbo waar ze een klets-kassa hadden, en dit was ook de eerste keer dat ik vriendelijk werd behandeld door degene die er achter zit. Volgens mij hebben ze deze ingevoerd op het moment dat ze ook de zelfscan erbij kregen en vind dat best een sympathieke actie.

Zelf ga ik toch veel liever via de zelfscan. Die van de AH is mij favoriet, degene in de Jumbo maakt zo’n hard geluid altijd, schrik me telkens rot door die bevelen :)
Overigens staan er bij mijn vast AH hele aardige medewerkers die altijd een fijne dag wensen, zelfscan of niet.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:13

princequillo schreef:
Mars schreef:
Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?

Sommige wel :+

Bij mijn vorige woonplaats was er ook een cassiere waarvan je eigenlijk al direct wist dat je daar een theekransje ging houden. :') Het was dan ook niet mijn favoriete cassiere, alleen al omdat het altijd zolang duurde voor je aan de beurt was gezien er met iedereen een praatje gemaakt moest worden :=

Nu ga ik vaak naar de Plus waar er altijd iemand bij de zelf scan staat om iedereen van dienst te zijn, controles uit te voeren etc. Ik maak meestal gewoon een kort praatje met haar. Hartstikke gezellig mens en niemand die er last van heeft.


Ik hoorde bij een beoordelingsgesprek dat ik mij meer moest open stellen naar de klant toe. Ik had namelijk een collega die nogal van praatje pot hield en zowat in de achterste van de klanten zat.. ik moest meer zoals haar zijn :')

Nu bij mijn huidige werk stel ik mijzelf wel heel erg open naar de klant toe. Maar dat is ook een verschil met mijn huidige baan.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:27

Zelfscanners zijn een uitkomst! Thuis je boodschappenlijstje maken, kind in wagen, kind scant alles, alles wordt direct afgestreept op je lijstje, scanner in houder en afrekenen. Lekker snel en effectief ;)

Als ik een heel klein boodschapje heb <5 items, dan scan ik zonder scanner. Erger mij dood aan de mensen die hun weekboodschappen allemaal bij de zelfscanner gaan scannen. Die hebben het toch echt niet begrepen }:0

Edit: én geen bonnetjes meer aan de kassa. Al mijn bonnen staan netjes in de app.

Polarize
Berichten: 724
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:32

Ik laat als cassière altijd de klant beginnen met praten :') heb er zelf geen enorme behoefte aan maar ach, snap t wel als een klant even wat wil vertellen. Ik klets wel terug hoor, zolang het maar gepast is en niet een heel theekransje wordt. Praat de klant niet, dan is het de standaard "goeiemorgen, bonuskaart? Dat is dan zoveel euro, fijne dag!"

Bij de zelfscan trouwens hetzelfde, als het rustig is vind ik het helemaal niet erg als klanten even snel een praatje willen maken. Nee ik ben niet de grootste kletser, maar ken de vaste klanten wel redelijk en weet wel wat leuke dingetjes over hun leven, familie, dat soort dingen. Als het druk is op zelfscan hebben ze het zelf ook wel door en is het even snel groeten en weer gaan, maargoed hetzelfde is bij de kassa als het daar druk is.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:37

Tatjanaa schreef:
Zelfscanners zijn een uitkomst! Thuis je boodschappenlijstje maken, kind in wagen, kind scant alles, alles wordt direct afgestreept op je lijstje, scanner in houder en afrekenen. Lekker snel en effectief ;)

Als ik een heel klein boodschapje heb <5 items, dan scan ik zonder scanner. Erger mij dood aan de mensen die hun weekboodschappen allemaal bij de zelfscanner gaan scannen. Die hebben het toch echt niet begrepen }:0

Edit: én geen bonnetjes meer aan de kassa. Al mijn bonnen staan netjes in de app.

Ik scan het gewoon bij de zelfscankassa hoor. Maar ik doe boodschappen (1 pers) om de 3 a 4 dagen. Dus een mandje ;)

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:45

Winged schreef:
Tatjanaa schreef:
Zelfscanners zijn een uitkomst! Thuis je boodschappenlijstje maken, kind in wagen, kind scant alles, alles wordt direct afgestreept op je lijstje, scanner in houder en afrekenen. Lekker snel en effectief ;)

Als ik een heel klein boodschapje heb <5 items, dan scan ik zonder scanner. Erger mij dood aan de mensen die hun weekboodschappen allemaal bij de zelfscanner gaan scannen. Die hebben het toch echt niet begrepen }:0

Edit: én geen bonnetjes meer aan de kassa. Al mijn bonnen staan netjes in de app.

Ik scan het gewoon bij de zelfscankassa hoor. Maar ik doe boodschappen (1 pers) om de 3 a 4 dagen. Dus een mandje ;)


Dat kan ook in een prima rap tempo, het is geen kar vol :D Ik heb enkel weekboodschappen of een heel kleintje (brood, verse groente, o.i.d.)

Miepmiept
Berichten: 2040
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:47

RianneH schreef:
Was laatst bij een jumbo waar ze een klets-kassa hadden, en dit was ook de eerste keer dat ik vriendelijk werd behandeld door degene die er achter zit. Volgens mij hebben ze deze ingevoerd op het moment dat ze ook de zelfscan erbij kregen en vind dat best een sympathieke actie.

Zelf ga ik toch veel liever via de zelfscan. Die van de AH is mij favoriet, degene in de Jumbo maakt zo’n hard geluid altijd, schrik me telkens rot door die bevelen :)
Overigens staan er bij mijn vast AH hele aardige medewerkers die altijd een fijne dag wensen, zelfscan of niet.


Dat is wel mooi, dat kletsen hoeft nog niet eens perse maar dat je de tijd krijgt, een 'langzaamaan kassa'. Ik ga met mijn oom om boodschappen omdat hij het niet meer alleen kan en ik stoor me er enorm aan dat er vaak geen geduld is, maar bij de Aldi is geen zelfscan.

Zelf pak ik altijd de zelfscan, ik vind het ideaal. Als het erg druk is ga ik er ook speciaal voor naar de AH omdat de Lidl hier er ook geen heeft.

Koper

Berichten: 30354
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:48

Marjo schreef:
Al ontkom ik er bij de zelfscan bij AH Leusden ook niet altijd aan (iets met een oud collega die, 3 jaar nadat ik weg ben, nog elke keer dezelfde vragen stelt)

AH Leusden is ook voor niet-oud werknemers de allerkutste winkel ooit om zelf je boodschappen te scannen :+ De controles daar liggen ver boven het landelijk gemiddelde. En de medewerkers zijn het minst vriendelijke winkelpersoneel van de wijde omgeving. Ik doe regelmatig boodschappen bij AH maar ben elke dag zo blij en dankbaar dat ik dat niet meer in Leusden hoef te doen.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:20

Koper schreef:
Marjo schreef:
Al ontkom ik er bij de zelfscan bij AH Leusden ook niet altijd aan (iets met een oud collega die, 3 jaar nadat ik weg ben, nog elke keer dezelfde vragen stelt)

AH Leusden is ook voor niet-oud werknemers de allerkutste winkel ooit om zelf je boodschappen te scannen :+ De controles daar liggen ver boven het landelijk gemiddelde. En de medewerkers zijn het minst vriendelijke winkelpersoneel van de wijde omgeving. Ik doe regelmatig boodschappen bij AH maar ben elke dag zo blij en dankbaar dat ik dat niet meer in Leusden hoef te doen.


Oke en bedankt :')

11 jaar in die winkel gewerkt en ontzettend veel leuke en gezellige collega's gehad.

Maar joh, you do you!

ryukapple

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:38

Ik vind de zelfscan ook fijner. het gaat sneller en heb de tijd om rustig mijn spullen in te pakken.
Hoop dat er hier bij de aldi ook een zelfscan komt. die kassa's zijn ook echt verschrikkelijk omdat er achter de kassa geen plek is voor boodschappen en je super snel alles in moet pakken. Moet dan echt goed opletten hoe ik de boodschappen dan op de band leg zodat ik ze gelijk goed in mijn tas kan doen daarna

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:37

Suliko schreef:
Bij TS, maar ook bij anderen, lees ik dat ze graag een praatje maken bij de kassa. Maar weten jullie wel zeker dat de kassière daar ook op zit te wachten? Zij zijn verplicht beleefd te doen. Maar volgens mij zit het gros van de mensen die achter een kassa zit echt niet te wachten op een koetjes en kalfjesgesprek met klanten. :=


Toen ik nog achter de kassa zat vond ik een praatje wel leuk. Daarnaast denk ik ook dat klantcontact en klantvriendelijkheid een beetje bij zo'n baan hoort, dus ja, ook een praatje aan de kassa als een klant een praatje begint. Als je daar niet op zit te wachten past een andere functie misschien beter. En natuurlijk heb je als kassière soms je dag niet of ben je het na uren zitten wel eens zat. Dat heeft vast iedereen weleens ongeacht welke baan je hebt en is helemaal oké.

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:05

Hier in Woudenberg zijn de kassa dames en heren heel vriendelijk. Maken nog een praatje en vriendelijk goedenmorgen en goedenmiddag. Zowel bij de AH als bij de Jumbo
Ik vind dat altijd wel leuk want ik ken niemand hier. Ik ben import en woon buiten dus weinig tot geen contact met dorpelingen.
Ik gebruik nooit een zelfscan. Komt bij ik ook graag cash betaal om de inhoud van mn portomoneetje in de gaten te willen houden.

Zo lijkt het mij voor ouderen ook fijn als ze bij de kassas even aan spraak hebben.

In Amerika heb je ook keuze tot zelfscan of kassa
In de zelfscans kun je daar zelfs zowel met pin als met cash betalen.
Daar word je zowiezo altijd vriendelijk aan gesproken door het winkelpersoneel die in de winkels lopen.
Ik vind dat zelf erg belangrijk, persoonlijk vriendelijk contact. Het tovert vaak een lag op je gezicht en je komt graag weer terug.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:19

Mars schreef:
Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?


Ja ik vind het ook een beetje een loze uitspraak. Persoonlijk contact, een sociale maatschappij etc. zit voor mij niet in een kassapersoon.

Ik heb trouwens een hekel aan contant geld. Je moet het uitzoeken terwijl iedereen op je wacht en opeens is het op zonder dat je weet waaraan. Nee hoor, heerlijk dat je in Nederland tegenwoordig overal kunt pinnen.

Edit: en 'hallo' en 'tot ziens' zeg ik gewoon tegen degene die het zelfscanplein bewaakt.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:24

Ik wacht ongeduldig tot ze hier in het winkelcentrum eindelijk eens zelfscan krijgen. Zowel bij de jumbo als de aldi alleen bemande kassas helaas.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:01

Popstra schreef:
In Amerika heb je ook keuze tot zelfscan of kassa
In de zelfscans kun je daar zelfs zowel met pin als met cash betalen.

Dat kan in verschillende supermarkten in Nederland ook, en komt op steeds meer plaatsen. Ik volg nog een AH uit m'n oude woonplaats op Facebook en daar hebben ze toevallig recent het zelfscanplein onder handen genomen. Contant betalen komt daar ook binnenkort.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:17

Afgezien of er een babbelende cassière zit of niet vind ik het ontwerp van de zelfscan zo ontieglijk onhandig met dat rare platformpje. Voorzie iets waar je je trolly in kan hangen of op kan zetten zodat je je niet telkens ontieglijk moet bukken! En voorzie een degelijk omheind plateau waar je kan inpakken zonder dat je iets van dat rare platformpje af mietert!

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:23

Trouwens, zelfscan in de winkel dmv een app op de telefoon vind ik drama. Of het scant niet, of dubbel, of je internetconnectie valt weg, of de batterij geeft de geest, en je mag nooit vergeten te scannen wat je karretje in gaat. Vind dat dus zo zenuwslopend dat ik het liever niet doe.

Een handscanner vind ik dan wel beter, maar ook daar de stress of ik alles wel goed gescand heb voor het in het wagentje gaat, en ook niet per ongeluk dubbel. Daar verlies ik zo veel tijd mee dat ik liever pas aan afrekenen begin bij kassa (onbemand of bemand).

FrNo
Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:47

foxy80 schreef:
Afgezien of er een babbelende cassière zit of niet vind ik het ontwerp van de zelfscan zo ontieglijk onhandig met dat rare platformpje. Voorzie iets waar je je trolly in kan hangen of op kan zetten zodat je je niet telkens ontieglijk moet bukken! En voorzie een degelijk omheind plateau waar je kan inpakken zonder dat je iets van dat rare platformpje af mietert!


Het wordt helemaal lastig als je kassabonnetje er achter valt. En je er niet met bij kunt. (De medewerkster geloofde me een liet me door het poortje, en ik wilde anders best op internetbankieren laten zien dat ik betaald had)

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:47

Bij de AH hoef ik alleen maar in te loggen op hun netwerk en mijn batterij valt nooit uit. Tenminste, ik ga nooit met een lege telefoon boodschappen doen want het is ook m'n betaalmiddel. Ik heb nooit cash of een pinpas bij me.

Ik maak thuis een boodschappenlijstje, dat scan ik in de winkel, kieper het meteen in m'n krat of tas, dan hoef ik bij de kassa alleen m'n telefoon er langs te halen en vrij ben ik.

Dat vind ik efficiënter dan alles in m'n kar gooien, dan op de band, dan van de band weer op een handige manier inpakken terwijl de volgende klant al aan de beurt is.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:07

FrNo schreef:
Het wordt helemaal lastig als je kassabonnetje er achter valt. En je er niet met bij kunt. (De medewerkster geloofde me een liet me door het poortje, en ik wilde anders best op internetbankieren laten zien dat ik betaald had)

Ze kunnen op hun apparaat precies zien wat je boodschappen waren en of er betaald is.
Ook kun je bij de AH het hekje openen met je bonuskaart.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:14

Ik heb vandaag door dit topic voor het eerst met de handscanner boodschappen gedaan en het viel me reuze mee. Ook het verwijderen van een product ging superhandig.

Wel miste ik de ervaring, beetje raar, om al mijn boodschappen verzameld op de band te zien. Nu zaten ze in de winkel al in de tas en pakte ik het zo op de auto in. Wist niet dat ik het een ding vond om al mijn aankopen samen te zien of finaal door mijn handen te laten gaan bij een selfscan.
Nog een rare eigenschap erbij. Het is net zoals bij een kledingswinkel, je legt je aankopen aan de kassa en dan gaan ze dat opvouwen en in een tasje steken... Het hoort erbij.

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:26

Exitium schreef:
Popstra schreef:
In Amerika heb je ook keuze tot zelfscan of kassa
In de zelfscans kun je daar zelfs zowel met pin als met cash betalen.

Dat kan in verschillende supermarkten in Nederland ook, en komt op steeds meer plaatsen. Ik volg nog een AH uit m'n oude woonplaats op Facebook en daar hebben ze toevallig recent het zelfscanplein onder handen genomen. Contant betalen komt daar ook binnenkort.


Daar gaan ze veel mensen blij mee maken.

FrNo
Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:54

Brainless schreef:
FrNo schreef:
Het wordt helemaal lastig als je kassabonnetje er achter valt. En je er niet met bij kunt. (De medewerkster geloofde me een liet me door het poortje, en ik wilde anders best op internetbankieren laten zien dat ik betaald had)

Ze kunnen op hun apparaat precies zien wat je boodschappen waren en of er betaald is.
Ook kun je bij de AH het hekje openen met je bonuskaart.

Ja, dat klinkt logisch, maar ze hebben niet verder gecontroleerd. Ik stond trouwens met mijn rug naar de servicebalie/medewerkers, dus het kan best zijn dat ze mij al hadden zien betalen. (Was geen AH, dus kon niet via de bonuskaart)

Coco4life
Berichten: 1235
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:30

Ik vind het ook heel vervelend dat de kassa’s verdwijnen, vooral de contant kassa’s. Ik heb namelijk geen bankpas ofzo, dus als ik boodschappen moet doen voor mijn moeder kan ik nog maar naar 1 kassa.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:52

Ik blijf uit principe naar de gewone kassa gaan. Ik wil niet dat we nog meer naar zo'n robotmaatschappij gaan met chatbots in de klantenservice, digitale controle op je geld en zelf alles moeten fixen met cameras op je kop