Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43538
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:51

Hermelijnhof schreef:
Ooit de film Inferno gezien? Veel mensen vonden het angstaanjagend, ik zag er de oplossing in :-).


Dit gaat over genocide. Over lacherig doen om de helft van de mensheid uit te roeien. Ik vind dat buitengewoon ongepast.

Sannens
Berichten: 1437
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:52

Hermelijnhof schreef:
Solistar schreef:
boven een bepaald inkomen de toeslagen maar helemaal afschaffen, vind ik van de zotte. Ik ben van mening dat werken moet lonen. Altijd. Stel ik zit kwa inkomen op zo'n grens, zeg 60k. Als er dan een inkomensgrens voor toeslagen komt van 60k, dan kan ik beter minder uren gaan werken zodat ik onder die grens blijf, dan dat ik die grens aantik en mijn toeslagen vervallen.

Dit geldt nu trouwens in veel gevallen al zo. De middeninkomens vallen vaak al tussen wal en schip en dan heb ik het niet alleen over kinderopvangtoeslag.



Ik begrijp je insteek, maar vindt het allemaal nogal ondoordacht en ongenuanceerd.


Goed punt! Dank je wel voor deze nuttige inbreng!


De kinderopvangtoeslag gaat, in tegenstelling tot veel andere toeslagen, juist over een enorme schaal verdeeld. Dus ondanks ik vind dat het veel te duur is en de percentages omhoog moeten, denk ik dat de toeslagen hier echt wel mooi verdeeld zijn qua inkomen. Mijn partner en ik vallen zeker onder de hoge inkomens en wij zitten net in de schaal met de minimale toeslag.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:52

Hermelijnhof schreef:
Bij mij zit sterilisatie wel in het basispakket (al weet ik niet hoe dat volgend jaar is), de pil inderdaad niet.

Het zit niet in het basispakket, dit is voor iedereen hetzelfde.
Kosten zijn voor de vrouw ca 1500-2000 E en voor de man 300-500 Euro.

zonnebloem18

Berichten: 24871
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:52

Hermelijnhof schreef:
zonnebloem18 schreef:
Nee hoor in de meeste gevallen mag je een sterilisatie gewoon zelf betalen. De pil, of andere soort van anticonceptie worden ook allemaal niet vergoed.

De rest van de discussie ga ik niet eens op in. Met iemand die niet respectvol kan communiceren ga ik niet eens proberen een gesprek aan te gaan.


Bij mij zit sterilisatie wel in het basispakket (al weet ik niet hoe dat volgend jaar is), de pil inderdaad niet.

Sorry maar er is geen enkele zorgverzekeraar die de sterilisatie in het basispakket heeft zitten.
Afbeelding

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:52

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:
Dat is alleen maar omdat je het woord bekijkt als een paardenliefhebber (of honden, of whatever). Het IS feitelijk een premie (gratis geld) voor voortplanting (fokken).

Klopt, ik mekker erover, als je dat zo wilt noemen. En als je mijn probleem nog niet doorhebt, ga ik het niet overnieuw zitten typen, dat heb ik namelijk al een paar keer uitgelegd. Dan heeft het gewoon niet heel veel zin ;-).

Nou leg het me toch nog meer een keer uit, Hermelijnhof. Want ofwel ben ik niet zo snel van begrip ofwel is je uitleg niet heel duidelijk geweest tot nu toe ;)

En nee, voortplanting is geen fokken. De enige die hier voortplanting fokken noemt ben jij.

Vraag aan alle bokkers: noem eens mensen uit je omgeving (familie, kennissen, collega's) die het over "fokken" hebben als ze kinderen krijgen bedoelen. Gewoon omdat ik erg benieuwd ben naar wie er net zo gekleurd denkt als de TS?


Ach, je wilt gelijk. Je hebt gelijk hoor; voortplanting is niet hetzelfde als fokken. Dan kunnen al die andere Bokkers iets nuttigs gaan doen in plaats van mij of jou gelijk geven.

Voor wat betreft het eerste punt; ook dit is lastig, zie ik..... Ik schreef net al; als je het nog niet begrijpt, dan heeft het geen zin het nog eens uit te leggen. Dan ga je het ook niet begrijpen, en dat is prima. Geeft niks. Er zijn heel veel mensen in dit forum die het wel begrijpen, of ze het er nu mee eens zijn of niet, en die heel goed beargumenteerde en onderbouwde reacties geven, waar ik echt iets aan heb. De discussie kan, echt, ook zonder jou. :-) Fijne avond!

Benzz
Berichten: 2972
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:52

Koper schreef:
Vraag aan alle bokkers: noem eens mensen uit je omgeving (familie, kennissen, collega's) die het over "fokken" hebben als ze kinderen krijgen bedoelen. Gewoon omdat ik erg benieuwd ben naar wie er net zo gekleurd denkt als de TS?

Ik ken geen mensen die zo denken, maar goed: ik kreeg ook een enorme frons toen ik het start van dit topic las. En dat als geen kinderenhebbende.

Wintu

Berichten: 3194
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:53

Hermelijnhof schreef:
Dat is alleen maar omdat je het woord bekijkt als een paardenliefhebber (of honden, of whatever). Het IS feitelijk een premie (gratis geld) voor voortplanting (fokken).

Klopt, ik mekker erover, als je dat zo wilt noemen. En als je mijn probleem nog niet doorhebt, ga ik het niet overnieuw zitten typen, dat heb ik namelijk al een paar keer uitgelegd. Dan heeft het gewoon niet heel veel zin ;-).


Hoe noem ik jou dan, een fokproduct?

Ik persoonlijk, vindt dat iedereen een gezin moet kunnen stichten. Dat er wordt meebetaald aan opleiding en zorg, alleen maar goed. Kinderen zijn ook nodig voor de toekomst.
Ik zag een mooi idee voorbij komen, volgens mij was deze van DuoPenotti. Voor het eerste kindje krijg je de vergoedingen, voor elk kind dat volgt, moet jezelf volledig opdraaien, behalve dan zorg en educatie.

Trouwens, van 1 inkomen rond komen tegenwoordig? Hoe dan...
Laatst bijgewerkt door Wintu op 13-11-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:53

Ik ben al afgehaakt bij het woord "fokpremie". Wat respectloos.

Succes met je topic. Als je anders je beginpost had geformuleerd, had ik zeker meegedaan.

:evaw:

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:54

zonnebloem18 schreef:
Sorry maar er is geen enkele zorgverzekeraar die de sterilisatie in het basispakket heeft zitten.
[ [url=m/e3cJe3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh! Dan heb ik het helemaal mis, en als ik het duidelijk mis heb, geef ik dat graag toe! Gelukkig neem ik mij eigen verantwoordlijkheid, op mijn eigen kosten, dus is het voor mij niet noodzakelijk om gebruik van te maken. Ik mag hopen dat het indien noodzakelijk wel vergoed wordt.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:54

pien_2010 schreef:
Ik ben al afgehaakt bij het woord "fokpremie". Wat respectloos.

Succes met je topic. Als je anders je beginpost had geformuleerd, had ik zeker meegedaan.

:evaw:


Dank voor je succes-wens, fijne vond!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:55

Wintu schreef:
Hermelijnhof schreef:
Dat is alleen maar omdat je het woord bekijkt als een paardenliefhebber (of honden, of whatever). Het IS feitelijk een premie (gratis geld) voor voortplanting (fokken).

Klopt, ik mekker erover, als je dat zo wilt noemen. En als je mijn probleem nog niet doorhebt, ga ik het niet overnieuw zitten typen, dat heb ik namelijk al een paar keer uitgelegd. Dan heeft het gewoon niet heel veel zin ;-).


Hoe noem ik jou dan, een fokproduct?

Ik persoonlijk, vindt dat iedereen een gezin moet kunnen stichten. Dat er wordt meebetaald aan opleiding en zorg, alleen maar goed. Kinderen zijn ook nodig voor de toekomst.
Ik zag een mooi idee voorbij komen, volgens mij was deze van DuoPenotti. Voor het eerste kindje krijg je de vergoedingen, voor elk kind dat volgt, moet jezelf volledig opdraaien, behalve dan zorg en educatie.

Trouwens, van 1 inkomen rond komen tegenwoordig? Hoe dan...


Ik ben inderdaad een fok-product van mijn ouders. Een gewenst en geliefd fok-product, dat gelukkig wel.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:55

Hermelijnhof schreef:
Dan kunnen al die andere Bokkers iets nuttigs gaan doen in plaats van mij of jou gelijk geven.
*knip*
De discussie kan, echt, ook zonder jou. :-) Fijne avond!

Zo dan.. #does lief.

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:56

Hermelijnhof schreef:
Ach, je wilt gelijk. Je hebt gelijk hoor; voortplanting is niet hetzelfde als fokken. Dan kunnen al die andere Bokkers iets nuttigs gaan doen in plaats van mij of jou gelijk geven.

Voor wat betreft het eerste punt; ook dit is lastig, zie ik..... Ik schreef net al; als je het nog niet begrijpt, dan heeft het geen zin het nog eens uit te leggen. Dan ga je het ook niet begrijpen, en dat is prima. Geeft niks. Er zijn heel veel mensen in dit forum die het wel begrijpen, of ze het er nu mee eens zijn of niet, en die heel goed beargumenteerde en onderbouwde reacties geven, waar ik echt iets aan heb. De discussie kan, echt, ook zonder jou. :-) Fijne avond!

:')

Maak jij je altijd zo af van mensen die argumenten hebben waar je het niet mee eens bent?

Zelfs als meerdere mensen vallen over jouw "fokpremie" blijf je zo'n begrip gebruiken. Ik kan niet anders dan concluderen dat je
- ofwel ergens mee zit en dat met iemand praten een betere oplossing zou zijn dan een topic openen op bokt
- je je verveelt en denkt mensen een beetje te kunnen opruien met je grove gedoe.

Ik wacht nog steeds geduldig op je uitleg. Want die zie ik nergens terug. En wellicht dat anders één van de veel beter dan ik begrijpende bokkers het even kan samenvatten? Want volgens jouw eigen woorden zijn er daar veel van. Dus is er vast wel eentje bij die even helder kan verwoorden wat jij probeert te zeggen.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:57

Koper schreef:
Kijk, dit vind ik zo grappig he. als jij het met iemand eens bent is het ineens een nuttige bijdrage :')

Fijn dat je iets te lachen hebt gevonden, jammer dat je de bijdragen van mensen die het met me oneens waren, en die ik bedankte voor hun genuanceerde bijdrage, even over het hoofd hebt gezien.

Janneke2

Berichten: 22941
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:57

Hermelijnhof schreef:
zonnebloem18 schreef:
Sorry maar er is geen enkele zorgverzekeraar die de sterilisatie in het basispakket heeft zitten.
[ [url=m/e3cJe3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Het is toch God geklaagd.
Niet alleen de pil, ook sterilisatie...
Om moedeloos van te worden.
Citaat:
Oh! Dan heb ik het helemaal mis, en als ik het duidelijk mis heb, geef ik dat graag toe! Gelukkig neem ik mij eigen verantwoordlijkheid, op mijn eigen kosten, dus is het voor mij niet noodzakelijk om gebruik van te maken. Ik mag hopen dat het indien noodzakelijk wel vergoed wordt.
[/quote]

Dat hopen we dan maar, dat voor jou persoonlijk de pil 100% betrouwbaar blijkt.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-11-23 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2972
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:57

Hermelijnhof schreef:
pien_2010 schreef:
Ik ben al afgehaakt bij het woord "fokpremie". Wat respectloos.

Succes met je topic. Als je anders je beginpost had geformuleerd, had ik zeker meegedaan.

:evaw:


Dank voor je succes-wens, fijne vond!

Pien is anders een hele fijne discussiepartner, dus ik vind het jammer dat ze afhaakt, maar begrijp haar volkomen.

Wintu

Berichten: 3194
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:57

Hermelijnhof schreef:
Ik ben inderdaad een fok-product van mijn ouders. Een gewenst en geliefd fok-product, dat gelukkig wel.


Misschien hadden ze je wat respectvoller kunnen leren communiceren..

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:59

Koper schreef:
Maak jij je altijd zo af van mensen die argumenten hebben waar je het niet mee eens bent?


Nee, al die mensen die het niet met me eens zijn (dat zijn de meesten) en dat genuanceerd wisten te beargumenteren, heb ik vriendelijk bedankt voor hun bijdragen. Maar als mensen het niet met me eens zijn omdat ze te gevoelig zijn voor mijn woordkeuze of omdat ze perse gelijk willen hebben (terwijl ik alle meningen in dezen prima vind, ik vroeg alleen welke partij er gestemd gaat worden, zoals ik in mijn OP ook schreef), tsja, dan haak ik inderdaad af. :-)

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:59

Hermelijnhof schreef:
Ooit de film Inferno gezien? Veel mensen vonden het angstaanjagend, ik zag er de oplossing in :-).


Verder alles wel in je bovenkamer?

Dit is in de geschiedenis van de mensheid overigens verdrietig genoeg al vaker gebeurd, maar zonder blijvend resultaat.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:00

Janneke2 schreef:
Dat hopen we dan maar, dat voor jou persoonlijk de pil 100% betrouwbaar blijkt.


Uhm; wie zegt dat ik de pil gebruik? Misschien ben ik wel lesbisch, a-seksueel, niet sexueel actief, gesteriliseerd, gebruik ik een condoom, wat dan ook.

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:00

Ik moet toegeven dat ik best moet grinniken om de woordkeuzes van fokpremie, fokproduct en fokken. Ik zie zoiets verder niet beledigend ook. Het is maar net hoe je het opvat misschien. De rest van de uitspraken vind ik wat schokkender dan de termen an sich eigenlijk. Als een HBO opgeleide vrouw uit een net opgevoed gezin heb ik geloof ik in mijn omgeving echt wel eens vaker het woord fokken voor het krijgen van kinderen gehoord. Maar niet perse in de nare zin van het woord, nee gewoon als een luchtige term voor wat het daadwerkelijk is.

Anyhow, draagt verder weinig bij. Ben benieuwd hoe dit topic verder gaat verlopen. :+

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:01

verootjoo schreef:
Hermelijnhof schreef:
Ooit de film Inferno gezien? Veel mensen vonden het angstaanjagend, ik zag er de oplossing in :-).


Verder alles wel in je bovenkamer?

Dit is in de geschiedenis van de mensheid overigens verdrietig genoeg al vaker gebeurd, maar zonder blijvend resultaat.


Het is in de geschiedenis gebeurd dat iemand in een laboratorium een virus ontwikkelde met dit gevolg? Wow. Nooit geweten. :+

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:01

Van mij mag kindertoeslag etc gerust blijven bestaan. Niet iedereen heeft een fors betaalde baan, al dan niet door omstandigheden/keuze/interesse/etc. Het zou niet eerlijk zijn om enkel mensen die ‘rijk genoeg zijn’ kinderen te laten krijgen. Wat ik wel vind is dat anticonceptie vergoed moet worden en kindertoeslag mag verminderen per kind of stoppen na 2 kinderen. Wil je er nog meer? Prima, maar dan op volledig eigen kost.

Verder mogen al die toeslagen van mij wel inkomst bepaald zijn.
Laatst bijgewerkt door Swifter op 13-11-23 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:03

Hermelijnhof schreef:
verootjoo schreef:
Verder alles wel in je bovenkamer?

Dit is in de geschiedenis van de mensheid overigens verdrietig genoeg al vaker gebeurd, maar zonder blijvend resultaat.


Het is in de geschiedenis gebeurd dat iemand in een laboratorium een virus ontwikkelde met dit gevolg? Wow. Nooit geweten. :+


Dat er mensen uitgeroeid werden door andere mensen…
Het hoe maakt daarin natuurlijk weinig uit.

Palmera

Berichten: 9493
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:04

Swifter schreef:
Van mij mag kindertoeslag etc gerust blijven bestaan. Niet iedereen heeft een fors betaalde baan, al dan niet door omstandigheden. Het zou niet eerlijk zijn om enkel mensen die ‘rijk genoeg zijn’ kinderen te laten krijgen. Wat ik wel vind is dat anticonceptie vergoed moet worden en kindertoeslag mag verminderen per kind of stoppen na 2 kinderen. Wil je er nog meer? Prima, maar dan op volledig eigen kost.

Maar, daar gaan we weer. Dan gaan mensen rekenen, waar er 2 eten eten er ook drie. De kleertjes vsn de oudere kinderen hergebruiken: kortom, de wens is gigantisch en het moet allemaal nét lukken. En dan blijkt nummer 3 een zorgenkindje met medische- en leerproblemen. Wat dan?