Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:32

robert45 schreef:
Leven van 1 inkomen bijvoorbeeld? Dat dit voor veel mensen niet haalbaar is vanwege financiële kanten snap ik. Alleen zou ik dan zelf niet aan kinderen beginnen.


Alleen nog kindjes voor de rijken… daar krijgen we wel een mooiere maatschappij van denk je?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:32

Koper schreef:
robert45 schreef:
Leven van 1 inkomen bijvoorbeeld? Dat dit voor veel mensen niet haalbaar is vanwege financiële kanten snap ik. Alleen zou ik dan zelf niet aan kinderen beginnen. Ik denk dat vele problemen in gezinnen komen omdat ouders nooit aan thuis zijn.

Je begint toch niet aan kinderen lijkt mij om ze bij de opvang te laten verblijven?

Zelf ben ik ook nooit naar een opvang geweest.

Vind je dit nou zelf niet een beetje heel erg 1958 klinken?



Vertel wat is er mis met dat een van beide ouders thuis is als de kinderen dit ook zijn?

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:32

purny schreef:
lies schreef:
Daarnaast ben ik wel voor gratis kinderopvang, vanwege het tekort op de arbeidsmarkt.

En laat er in de kinderopvang nou net een groot tekort zijn.


Dat maakt het wat ingewikkeld, i know :')

@robert45 Ik denk dat het niet meer mogelijk is, om op 1 inkomen te leven. Althans, niet op een modaal inkomen. Het leven is gewoon te duur geworden, ook zonder kinderen. Ik ken echt niemand die vrijwillig niet werkt (behalve een paar beroepswerkelozen helaas).

KSHancox
Berichten: 1262
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:33

robert45 schreef:
Vertel wat is er mis met dat een van beide ouders thuis is als de kinderen dit ook zijn?


Omdat alleen rijke stinkerds dan nog voorplanten en de gemiddelde Hollander dat niet kan betalen? En wie gaat dan thuiszitten? De vrouw meestal denk ik...

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:35

Doubtless schreef:
robert45 schreef:
Leven van 1 inkomen bijvoorbeeld? Dat dit voor veel mensen niet haalbaar is vanwege financiële kanten snap ik. Alleen zou ik dan zelf niet aan kinderen beginnen.


Alleen nog kindjes voor de rijken… daar krijgen we wel een mooiere maatschappij van denk je?


Ik schrijf toch duidelijk dat IK niet aan kinderen zou beginnen wanneer ze op jonge leeftijd al naar de opvang moeten? Wat een ander doet moeten ze zelf weten. Van mijn part breng je ze direct na de bevalling naar de opvang.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:39

Het bruto-inkomen van huishoudens bedroeg in 2020 gemiddeld €75.200 euro. Ongeveer 10% van de Nederlanders verdient meer dan €70.000. Als we dat als maatstaf aanhouden loopt het aantal nieuwe gezinnen wel lekker snel terug!

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:44

KSHancox schreef:
robert45 schreef:
Vertel wat is er mis met dat een van beide ouders thuis is als de kinderen dit ook zijn?


Omdat alleen rijke stinkerds dan nog voorplanten en de gemiddelde Hollander dat niet kan betalen? En wie gaat dan thuiszitten? De vrouw meestal denk ik...


Ik schrijf toch duidelijk dat IK dit zo zou doen.

En dat ik ook snap dat dit niet voor iedereen haalbaar is??

Wie thuis gaat zitten moet diegene maar in goed overleg bepalen.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:46

Ja was dat in de praktijk maar zo.
De jaren '40 roepen, ze willen graag hun opvattingen terug :)

Cowboy55
Berichten: 8509
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:54

secricible schreef:
Ja was dat in de praktijk maar zo.
De jaren '40 roepen, ze willen graag hun opvattingen terug :)


Hmmm…..veel van die opvattingen zijn verboden sinds de jaren 40……

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:58

robert45 schreef:
Ik schrijf toch duidelijk dat IK dit zo zou doen.

En dat ik ook snap dat dit niet voor iedereen haalbaar is??

Wie thuis gaat zitten moet diegene maar in goed overleg bepalen.

Helemaal goed toch, ga jij lekker thuis zitten met je kinderen.

Maar wat nou als beide partners graag willen werken. Dan is het toch wel heel fijn dat dat kán, vind je zelf ook niet?

Nog afgezien van dat ik niet helemaal voor mij zie nog hoe je dit zou invullen voor éénoudergezinnen. Hoe moeten die voor 1 inkomen zorgen én thuis zijn bij die kinderen?

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:02

Koper schreef:
Nog afgezien van dat ik niet helemaal voor mij zie nog hoe je dit zou invullen voor éénoudergezinnen. Hoe moeten die voor 1 inkomen zorgen én thuis zijn bij die kinderen?


Dan betaalt ouder 1 volledig voor het huishouden van ouder 2? Of na de geboorte nooit meer uit elkaar… of een héle goed betaalde parttime baan…

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:06

En als die tweede ouder er gewoon niet is? Een BAM of jonge weduwe/weduwnaar? Gewoon de bedelstaf maar?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:08

Koper schreef:
robert45 schreef:
Ik schrijf toch duidelijk dat IK dit zo zou doen.

En dat ik ook snap dat dit niet voor iedereen haalbaar is??

Wie thuis gaat zitten moet diegene maar in goed overleg bepalen.

Helemaal goed toch, ga jij lekker thuis zitten met je kinderen.

Maar wat nou als beide partners graag willen werken. Dan is het toch wel heel fijn dat dat kán, vind je zelf ook niet?

Nog afgezien van dat ik niet helemaal voor mij zie nog hoe je dit zou invullen voor éénoudergezinnen. Hoe moeten die voor 1 inkomen zorgen én thuis zijn bij die kinderen?


Was voor mij prima geweest om thuis te zijn voor de kinderen als ik ze had. Why not?

Als beide ouders willen werken ook helemaal prima. Ik zeg toch niet dat er verplicht een op de kinderen moet passen? Breng je kind lekker naar de opvang als je dat graag wilt.

Ik zie dus ook niet in waarom kinderopvang helemaal gratis zou moeten zijn.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:11

Juist als ik aangewezen zou zijn op opvang omdat ik anders geen inkomen heb, dan zou ik huiverig zijn voor gratis opvang. Ergens ben ik toch bang dat het dan alleen maar berg af gaat met de kwaliteit (nog meer kinderen per persoon).

Wat je dan verder in in de hand werkt is een 2-klasse maatschappij waarin particuliere opvang met kleinere groepjes ineens populairder wordt bij de hogere inkomens.

Laat ze eerst maar eens met een waterdicht financieel plan komen.

Ik zit trouwens niet in NL maar in dat nog duurdere kleine vlekje in het midden. Moet er wel bij zeggen dat de kwaliteit erg hoog was.
Gelukkig inmiddels wel schoolgaand.


Afbeelding

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 01:02

Toch grappig dat er zo weinig antwoorden komen op TS haar eigenlijke vraag :P

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 01:06

Partij voor Ouders en Kinderen (POK) :P

Wintu

Berichten: 3050
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 01:26

Oh, het afgeven op mensen die meer verdienen dan modaal is ook weer begonnen. Bah vies woord he.

Ik werk niet, ja vrijwillig en ik ben geen beroepswerkloze en houdt ook mijn hand niet op. Ik krijg geen toeslagen, we betalen enkel maar. Dus dat afgeven is echt niet nodig, ook mensen die meer verdienen zijn mensen hoor ;)
En ja, ik ben thuis voor mijn zoon, omdat het kan, gatver zo jaren 50.

Misschien een beetje respect voor elkaars keuzes ipv gelijk zo alles over een kam scheren.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:46

Wintu schreef:
Oh, het afgeven op mensen die meer verdienen dan modaal is ook weer begonnen. Bah vies woord he.

Ik werk niet, ja vrijwillig en ik ben geen beroepswerkloze en houdt ook mijn hand niet op. Ik krijg geen toeslagen, we betalen enkel maar. Dus dat afgeven is echt niet nodig, ook mensen die meer verdienen zijn mensen hoor ;)
En ja, ik ben thuis voor mijn zoon, omdat het kan, gatver zo jaren 50.

Misschien een beetje respect voor elkaars keuzes ipv gelijk zo alles over een kam scheren.

Wat mij betreft, als dat jouw eigen keuze is, super en fijn dat het lukt bij jullie. Alleen, als een man (zoals robert45) zo'n beetje impliceert dat 1 van de 2 maar thuis moet blijven, ja, dan ga ik ook wel een beetje steigeren. Het is in de meeste gevallen immers dan ma die thuisblijft, want ja, er is nog steeds zoiets als een inkomensongelijkheid waardoor het meestal meer loont als pa blijft werken.

(En ja, mijn man verdient ook ruim boven modaal, en ja ik ben ook een paar jaar thuis geweest voor de kinderen.)

Popstra
Berichten: 13806
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:46

Doubtless schreef:
Sheran schreef:
Klopt, dat is ook een benadering. Lijkt me een minder humane benadering, dat wel.


Hangt af van de vorm. Als je nu ziet wat ouderen ondergaan om maar zo oud mogelijk te worden, is dat humaan? Mensen die hun tijd uitzitten in een aanleunwoning/verzorgingstehuis, vereenzamen, niet de zorg krijgen die ze verdienen, financieel het water tot aan hun lippen hebben staan… is dat meer humaan?

Ik vind het bijzonder dat er mensen blijven die discussieren over kinderen, terwijl wij op relatief korte termijn te maken gaan hebben met enorme problematiek door vergrijzing.


Dat probleem dat zou ontstaan door een zogenaamde vergrijzing roept men al 30 jaar. Ik zie nog steeds geen enorme problemen. Jij?
Ik zie ons belasting geld vooral over de grens gaan in een richting die Brussel wil. Teken dat we te veel betalen!
Dat vergrijzings probleem is net zulke bullshit als het mensen pesten met dat het klimaat moet veranderen. Ons dat schuldgevoel aan smeren. Bang makerij want oh oh wat zijn wij slecht bezig in dit land....

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:50

:wow:

Ah , dit topic was nog niet bizar genoeg, nu zijn ook vergrijzing en het klimaatprobleem een hoax.

Ja Popstra, klopt, alles wat jíj niet direct in je dagelijkse leventje voelt is nep. Onmógelijk dat er problematiek is als jij het niet begrijpt of meemaakt, dan moet het wel nep zijn.

996981
Berichten: 9804
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:51

Popstra schreef:
Dat probleem dat zou ontstaan door een zogenaamde vergrijzing roept men al 30 jaar. Ik zie nog steeds geen enorme problemen. Jij?
Ik zie ons belasting geld vooral over de grens gaan in een richting die Brussel wil. Teken dat we te veel betalen!
Dat vergrijzings probleem is net zulke bullshit als het mensen pesten met dat het klimaat moet veranderen. Ons dat schuldgevoel aan smeren. Bang makerij want oh oh wat zijn wij slecht bezig in dit land....

Zolang je je voornamelijk op stal begeeft ondervind je inderdaad weinig last van vergrijzing. In het bedrijfsleven wordt dat probleem echt al
lang gevoeld. De berichtgeving over structurele en oplopende personeelstekorten gemist? Gemist dat er meer mensen dan ooit kampen met een burn-out, omdat ze met minder mensen hetzelfde werk moeten doen?

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:52

de vraag was 'Hoe kan het dat we mensen met een kinderwens blijven subsidieren'? toch?

- Hoe kan het dat er subsidie blijft gaan naar de landbouw?
- Hoe kan het dat er subsidie is voor duurzaamheid?
- Hoe kan het er subsidies naar dorpscentra gaan?
- Hoe kan het huurtoeslag / zorgtoeslag nodig is?
- Hoezo krijgen studenten een beurs....

Zo zijn er nog wel meer vragen.

Ik ben er in ieder geval voor om alle extra toeslagen die je kan krijgen inkomensafhankelijk te maken.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:54

Blue_Eyes schreef:
Wintu schreef:
Oh, het afgeven op mensen die meer verdienen dan modaal is ook weer begonnen. Bah vies woord he.

Ik werk niet, ja vrijwillig en ik ben geen beroepswerkloze en houdt ook mijn hand niet op. Ik krijg geen toeslagen, we betalen enkel maar. Dus dat afgeven is echt niet nodig, ook mensen die meer verdienen zijn mensen hoor ;)
En ja, ik ben thuis voor mijn zoon, omdat het kan, gatver zo jaren 50.

Misschien een beetje respect voor elkaars keuzes ipv gelijk zo alles over een kam scheren.

Wat mij betreft, als dat jouw eigen keuze is, super en fijn dat het lukt bij jullie. Alleen, als een man (zoals robert45) zo'n beetje impliceert dat 1 van de 2 maar thuis moet blijven, ja, dan ga ik ook wel een beetje steigeren. Het is in de meeste gevallen immers dan ma die thuisblijft, want ja, er is nog steeds zoiets als een inkomensongelijkheid waardoor het meestal meer loont als pa blijft werken.

(En ja, mijn man verdient ook ruim boven modaal, en ja ik ben ook een paar jaar thuis geweest voor de kinderen.)


Ik weet niet waarom je gaat steigeren? Ik zeg nergens dat dit de vrouw MOET zijn.

Blijkbaar is het heel erg dat je als man gewoon je kinderen een stabiele basis wilt geven zonder ze te dumpen bij de opvang.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:54

Zie jij niet wat we overal voor gigantisch personeelstekort hebben dan? Een deel daarvan is te wijten aan de vergrijzing...
(Dit was @popstra)

@robert45: het is het moeten waardoor ik ga steigeren. Prima als jij dat de beste manier vindt, maar er zijn andere meningen.

KSHancox
Berichten: 1262
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:59

Daarmee zeg je dat je kind naar de opvang brengen (of dumpen zoals je het zo charmant noemt) geen stabiele basis is. Op zich mag je dat wel beargumenteren, vooral omdat het iets is wat veel mensen zich niet kunnen veroorloven.

En voordat er gezeken wordt: die van mij gaat ook nog niet naar de opvang zo lang hij nog niet echt met andere kindjes kan spelen. Maar niet iedereen verkeert in die positie en de wereld lijkt me niet echt beter worden als alleen gezinnen zoals dat van mij kinderen kunnen krijgen.