Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:24

Jessix schreef:
Ook dat vind ik prima. Het gaat mij er gewoon om dat hij salaris krijgt.

Dus hij moet gratis gaan werken?

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:25

Benzz schreef:
Jessix schreef:
Ook dat vind ik prima. Het gaat mij er gewoon om dat hij salaris krijgt.

Dus hij moet gratis gaan werken?

Waar lees je dat? Ik schrijf letterlijk steeds dat hij salaris moet krijgen. :D

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:26

Jessix schreef:
Waar lees je dat? Ik schrijf letterlijk steeds dat hij salaris moet krijgen. :D

Oh dan zit ik iets te fanatiek erin en begreep ik je verkeerd! Sorry!

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:29

AppleSter schreef:
Precies. Laat hem het salaris namens PVDA / GroenLinks krijgen dat hij zou moeten krijgen, passend bij de functie.


... ik ben er niet principeel op tegen dat een lijsttrekker betaald wordt voor het voeren van campagne.
'Het is werk - en hoort dus in principe betaald te worden.'

Gebruikelijk is dit niet.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:30

Benzz schreef:
Jessix schreef:
Waar lees je dat? Ik schrijf letterlijk steeds dat hij salaris moet krijgen. :D

Oh dan zit ik iets te fanatiek erin en begreep ik je verkeerd! Sorry!

Ik denk het! _O- Ik heb gewoon "moeite" (nou ja, dat is ook een groot woord) met de term wachtgeld. Dat is prima voor politici die hun baan kwijt raken. Over de hoogte van het bedrag zeg ik al helemaal niets. Dat verdienen ze gewoon.

Alleen is of lijkt het nu alsof je gebruik maakt van de uitkering terwijl je gewoon al een nieuwe baan hebt. Dat is denk ik waar mensen over struikelen.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:39

Jessix schreef:
Alleen is of lijkt het nu alsof je gebruik maakt van de uitkering terwijl je gewoon al een nieuwe baan hebt. Dat is denk ik waar mensen over struikelen.

Mwah.... ik las vandaag toch echt dat hij maar van zijn spaargeld moet leven omdat hij zoń riant salaris had. Dat las ik niet van jou!!!

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:39

Janneke2 schreef:
Citaat:
(Hoeveel Tweede Kamerleden op rechts steken geen poot uit, maar krijgen net zo goed een riant salaris...?)

Citaat:
:j
Dit dus.......

Citaat:
Timmermans krijgt wachtgeld en daar werkt hij als lijsttrekker gewoon voor. Dat wordt vanuit Europa betaald en daar heeft hij recht op.

(Zo zit het uiteraard net niet.
Hij heeft gewerkt voor zijn wachtgeld. Daar heeft hij gewoon recht op. Verder is hij nu ambtloos burger, wordt verder niet betaald voor het lijsttrekkerschap.)
Citaat:
Dus alleen links zou hard werken? Rechts niet? Vertel, inhoudelijk graag.

Ik gooide na een serie niet beantwoorde vragen van mijn kant eens een 'links - rechts' balletje op.
Resultaat: 'hap'. ;)

Maar je krijgt ook een soort van inhoudelijke onderbouwing.
(Of nu ja, die had je al gehad, maar kennelijk overheen gelezen.)

Dat is dat ik het prima vindt als iemand die bedragen te hoog vindt,
maar als je dat vindt,
waarom duikt dan keer op keer de naam van één enkele politicus op...?

En met de oude term van Dries van Agt, ik ben van mening dat de pvv en fvd een aantal non-valeurs aan boord heeft. (Zelden aanwezig bij debatten, bijvoorbeeld.)
Als je de bedragen te hoog vindt, mag je van mij daar ook wel iets over zeggen.


Of misschien gaat het je specifiek over deze persoon.
Omdat hij sociaal-democraat is?
Een baard draagt?
Een baan mbt het milieu heeft gehad...?
Nog weer iets anders....?


Ik hap niet zo snel, ben ook niet bepaald links/rechts aan het denken mbt de gedragingen van politici.
Ik veroordeel Rutte (en ook zeker z’n partij, de VVD) dat hij alles bij elkaar heeft gelogen, meermaals voor camera. En dingen beloofd niet te doen die vervolgens dan wel gebeuren. De VVD had hier op in moeten grijpen, je wilt niet de partij zijn van de liegende premier.
Hoekstra net zo; alle principes overboord zodra hij €300.000 kan verdienen.

Timmermans mag eruit zien zoals hij wil, prediken wat hij wil etc. Maar met doen wat je zegt krijg je meer mensen mee de juiste richting van op dan maar blijven roepen en zelf heel wat anders doen.

Hij heeft niet voor z’n wachtgeld gewerkt, hij heeft gewerkt voor een riant inkomen bij de EU. En voor z’n idealen zou ik hopen. Maar z’n lijsttrekkerschap staat los van z’n wachtgeld, aangezien de PVDA het niet overmaakt.

Is er een politicus die openlijk praat over het wachtgeld van Timmermans? Ik heb wel meer dan 1 gehoord over het wachtgeld. Het is ook buitensporig hoog voor een “sociaal democraat”. Helemaal eens.

Jouw mening is de jouwe; mijn mening de mijne en ik ga over mijn eigen woorden. Ik ben meer van kwaliteit (bijdragen aan debatten bijvoorbeeld; grote partijen zijn uiteraard meer aanwezig bij debatten want meer mensen in de kamer) dan kwantiteit en kijk zelf vooral naar; wat zegt men? En wat doet men zelf?
Dat stukje practice what you preach mis ik bij veel te veel lijsttrekkers momenteel.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:43

Benzz schreef:
Jessix schreef:
Alleen is of lijkt het nu alsof je gebruik maakt van de uitkering terwijl je gewoon al een nieuwe baan hebt. Dat is denk ik waar mensen over struikelen.

Mwah.... ik las vandaag toch echt dat hij maar van zijn spaargeld moet leven omdat hij zoń riant salaris had. Dat las ik niet van jou!!!

Nu snap ik je even niet meer. Wat lees je niet van mij?

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:46

Benzz schreef:
Mwah.... ik las vandaag toch echt dat hij maar van zijn spaargeld moet leven omdat hij zoń riant salaris had. Dat las ik niet van jou!!!

Nu snap ik je even niet meer. Wat lees je niet van mij?[/quote]
Dat hij geen wachtgeld had moeten ontvangen en van zijn spaargeld had moeten leven, dat was een argument van een ander.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:47

Oh verkloot een quote

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:51

Benzz schreef:
AppleSter schreef:
Precies. Laat hem het salaris namens PVDA / GroenLinks krijgen dat hij zou moeten krijgen, passend bij de functie.

Dat is een stuk hoger dan wat hij nu krijgt.


Probleem opgelost! PVDA/GroenLinks betaald hem voor z’n werkzaamheden, waardoor hij afziet van wachtgeld vanuit de EU.

Ben heel benieuwd hoe hoog dat salaris zal zijn. En wat z’n stemmers daar dan weer van vinden als dat werkelijk zo buitensporig hoog is. Was er niet iets met een Balkenende norm in Nederland voor ambtenaren?

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:52

Benzz schreef:
Dat hij geen wachtgeld had moeten ontvangen en van zijn spaargeld had moeten leven, dat was een argument van een ander.

Oh sorry, ik las het niet goed. 8)7 Nee, hij hoeft niet van zijn spaargeld te leven, dat vind ik ook onzin. Hij mag gewoon verdienen, hij is de lijsttrekker van GL/PvdA.

Krijgt hij pas salaris als hij daadwerkelijk minister wordt? Geen idee eigenlijk hoe dat werkt in de politiek.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:56

AppleSter schreef:
Timmermans mag eruit zien zoals hij wil, prediken wat hij wil etc. Maar met doen wat je zegt krijg je meer mensen mee de juiste richting van op dan maar blijven roepen en zelf heel wat anders doen.

Hmm, je blijft maar suggereren dat hij hypocriet is.
Ja, hij zal best gevlogen hebben als EU commissaris. Dat hoort tot het diplomatieke werk.
Citaat:
Hij heeft niet voor z’n wachtgeld gewerkt, hij heeft gewerkt voor een riant inkomen bij de EU.

...
Eerst lees ik een soort van beschuldiging
(alsof de commissaris, die volgens vriend en vijand een megaklus door het EU parlement heeft gekregen 'niets gedaan zou hebben')
volgende zin poneert dat het hem om het geld te doen was.

Accoord, niet iedereen is even vaardig met de pen, maar na een serie 'hak' postings ga ik aan close-reading doen.
Ook in het kader van de kwaliteit van jouw bijdragen ;)
Citaat:
En voor z’n idealen zou ik hopen.

Accoord, daar ga ik van uit, als je deze zin hier neerzet klinkt het erg twijfelig.
Citaat:
Maar z’n lijsttrekkerschap staat los van z’n wachtgeld, aangezien de PVDA het niet overmaakt.

Ja.
Dat gaat niet over Timmermans, maar over hoe het in de politiek geregeld is.
Citaat:
Is er een politicus die openlijk praat over het wachtgeld van Timmermans?

Hakken maar weer.
(Ik wed dat er heel wat politici zijn met wachtgeld.)
Citaat:
Ik heb wel meer dan 1 gehoord over het wachtgeld.

... een jaar of tien geleden heb ik er ook heel wat politici over gehoord - en toen is de wachtgeldregeling voor Tweede Kamerleden en ministers en 'staatsen' flink versoberd.
Citaat:
Het is ook buitensporig hoog voor een “sociaal democraat”. Helemaal eens.

Is dat de pijn?
Dat iemand van de rode familie een riant salaris krijgt...?
... een paar pagina's terug stond een goed voorstel over boetes, oa verkeersboetes naar inkomen.

Is dit een indirect voorstel om vvd'ers een riant salaris te gunnen
en leden van de rode familie voor het zelfde werk veel lager te betalen...?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:28

Even goed lezen; Ik ben niet voor of tegen “de rode familie” (m’n ouders hebben altijd PVDA gestemd nota bene) en ik ben ook niet voor of tegen VVDers.

Heb ik nu al niet meermaals Rutte ter sprake gebracht? En wat ik vind van zijn gelieg en teflon laag?
En Hoekstra, die al z’n idealen voor Nederland zo overboord gooit om z’n baan als commissaris veilig te stellen?

Verder: Gelijke monniken, gelijke kappen. Dus de rode familie evenveel belonen voor het werk dat de rechtse familie doet. Waar zeg ik dat dat anders zou moeten zijn? Ik heb het alleen over de Balkenende norm gehad, daar moeten alle Nederlandse politici in Nederland aan voldoen.

Ik ben tegen “Do as I say, not as I do”. Het gaat uiteindelijk gewoon over geloofwaardigheid. Als jij ergens volledig achter staat gedraag je jezelf daar ook naar als je verwacht dat anderen zich daar ook aan gaan houden. Links of rechts, dat maakt niet uit.
Aan het gedrag van Timmermans (korte vluchten, mega huis zonder zonnepanelen, wachtgeld innen na zelf ontslag te nemen) zie ik inderdaad niet dat hij voor z’n eigen idealen heeft gewerkt als commissaris. Vandaar mijn twijfel in die opmerking.
Wat betreft “gewerkt voor z’n salaris” , geld speelt altijd een rol. Hij zal deze functie niet voor €1000 per maand hebben aangenomen en dat hoeft natuurlijk ook niet. Alle waar naar z’n geld. Maar wachtgeld aannemen terwijl je zelf ervoor kiest op te stappen, daar heb ik wel een probleem mee.

Wat betreft “niet handig met de pen” ; Akkoord schrijf je niet met cc maar met kk :D

Je mag een mening hebben over “de kwaliteit van mijn bijdragen” maar het is natuurlijk niet aan jou of je mijn bijdragen passend of goed genoeg vindt. Mijn mening is duidelijk anders dan die van jou, maar zolang we netjes blijven in deze discussie mag iedereen z’n standpunten delen.

Er komen straks nog heel wat wachtgeld regelingen bij in Nederland, nu de halve kamer heeft besloten op te stappen. Omdat politici zelf hun wachtgeldregelingen bepalen en wij burgers daar niets over te zeggen hebben blijft die regeling (ook in afgeslankte vorm) in stand en dat kost ons bakken geld.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:43

AppleSter schreef:
Even goed lezen; Ik ben niet voor of tegen “de rode familie”

Prima.
.. en zo hoort het ook,als het gaat om gelijke beloning voor hetzelfde werk.
Ik refereerde aan de opmerking
"Het is ook buitensporig hoog voor een “sociaal democraat”. Helemaal eens.".
(Waarbij de politieke richting ook om één of andere reden tussen aanhalingstekens stond.)

Citaat:
Ik heb het alleen over de Balkenende norm gehad, daar moeten alle Nederlandse politici in Nederland aan voldoen.

... aangezien een persoon die jij vaak genoemd hebt in Brussel werkzaam was, geldt de Balkenendenorm niet.
(Ik vind het prima als ze zoiets invoeren, daar niet van - maar het ding is niet van toepassing.)

Citaat:
Aan het gedrag van Timmermans (korte vluchten, mega huis zonder zonnepanelen, wachtgeld innen na zelf ontslag te nemen) zie ik inderdaad niet dat hij voor z’n eigen idealen heeft gewerkt als commissaris.

Gosh....

Trouwens, wat doe jij zelf in dit verband...?

Citaat:
Maar wachtgeld aannemen terwijl je zelf ervoor kiest op te stappen, daar heb ik wel een probleem mee.

Dat mag je zo voelen.
De regels liggen anders.



Citaat:
Je mag een mening hebben over “de kwaliteit van mijn bijdragen” maar het is natuurlijk niet aan jou of je mijn bijdragen passend of goed genoeg vindt.

;)
Het was een plaagstootje.
Na één bepaalde politicus zonder toelichting genadeloos te hekelen maakte jij een opmerking over de kwaliteit van je bijdragen.

Couldn't resist....!

(Ik behoud mij trouwens wel degelijk het recht voor om een mening te hebben over de kwaliteit van iemands bijdragen.)

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:59

Janneke2 schreef:
AppleSter schreef:
Even goed lezen; Ik ben niet voor of tegen “de rode familie”

Prima.
.. en zo hoort het ook.
Ik refereerde aan de opmerking 'dat het wachtgeld wel erg hoog was voor een sociaal democraat'. (Waarbij de politieke richting ook om één of andere reden tussen aanhalingstekens stond.

Citaat:
Ik heb het alleen over de Balkenende norm gehad, daar moeten alle Nederlandse politici in Nederland aan voldoen.

... aangezien een persoon die jij vaak genoemd hebt in Brussel werkzaam was, geldt de Balkenendenorm niet.
(Ik vind het prima als ze zoiets invoeren, daar niet van - maar het ding is niet van toepassing.)

Citaat:
Aan het gedrag van Timmermans (korte vluchten, mega huis zonder zonnepanelen, wachtgeld innen na zelf ontslag te nemen) zie ik inderdaad niet dat hij voor z’n eigen idealen heeft gewerkt als commissaris.

Gosh....

Citaat:
Maar wachtgeld aannemen terwijl je zelf ervoor kiest op te stappen, daar heb ik wel een probleem mee.

Dat mag je zo voellen.
De regels liggen anders.



Citaat:
Je mag een mening hebben over “de kwaliteit van mijn bijdragen” maar het is natuurlijk niet aan jou of je mijn bijdragen passend of goed genoeg vindt.

;)
Het was een plaagstootje.
Na één bepaalde politicus zonder toelichting genadeloos te hekelen maakte jij een opmerking over de kwaliteit van je bijdragen.

Couldn't resist....!


Klopt, ik heb die aanhalingstekens met een reden gebruikt bij sociaal democraat. Ik zou persoonlijk anders verwachten van iemand die een sociaal democraat beweerd te zijn. Vandaar mijn aanhalingstekens. Wat dat betreft zijn SP-ers de werkelijke sociaal democraten.

Wat betreft de Balkenende norm; Ik reageerde op iemand (weet zo even niet wie) die aangaf dat Timmermans nog hoger beloond zou worden namens PVDA/GroenLinks voor z’n lijsttrekkerschap. In dit kader mijn reactie mbt de Balkenende norm die dan geldt. Dat is zeker van toepassing als hij voor z’n lijsttrekkerschap wordt betaald.

En Gosh, ja; dat buitensporige gedrag, daar past Gosh inderdaad goed bij. Gosh past ook bij Hoekstra nu.

Voellen met dubbel L?
De regels liggen anders omdat ze goed voor zichzelf zorgen en zelf de regels bepalen. Niemand gaat z’n eigen privileges zomaar afschaffen.

Waar heb ik een bepaalde politicus zonder toelichting gehekeld? Ik hekel niemand in persoon, ik heb onderbouwend toegelicht waar ik moeite mee heb wat betreft Timmermans als lijsttrekker/ commissaris en ook andere politici.

Nu een wedervraag; Waarom heb jij Timmermans zo hoog zitten? Leg eens uit, ik ben oprecht benieuwd.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:08

Misschien heeft Janneke Timmermans niet per se zo hoog zitten, maar reageert ze meer op de enorm grote anti-sfeer die uit de laatste pagina's gontst. Maar goed, dat is invullen van mijn kant. Ik zit zelf namelijk al een paar pagina's op mijn handen...

Geen fan zijn van een politicus is één ding, bericht na bericht herhalen waarom je zó hard geen fan bent een tweede.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:45

Ik herhaal puur omdat ik het gevoel heb dat het niet aankomt. Er wordt mij verweten dat ik zonder inhoudelijk te gaan iemand hekel, wat pertinent onjuist is. Het is geen haat, geen anti-sfeer, maar inhoudelijke argumenten waar ik mee kom. En niet alleen wat betreft Timmermans, ook andere politici. Alleen blijft de discussie maar om Timmermans draaien terwijl ik bewust een paar andere partijleiders er ook heb ingegooid, die wat mij betreft niet veel beter handelen of hebben gehandeld.

Timmermans is blijkbaar erg populair hier, want alleen daar komt steeds reactie terug op mijn bezwaren. Maar wat maakt die man nu zo bijzonder? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.

Je hoeft van mij niet op je handen te zitten hoor, volgens mij is dit een discussie topic. Ieder maakt z’n keuze op z’n eigen manier en we leren van elkaars standpunten. Als je elkaar alleen maar naar de mond praat heb je tenslotte geen discussie.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:55

AppleSter schreef:
Klopt, ik heb die aanhalingstekens met een reden gebruikt bij sociaal democraat. Ik zou persoonlijk anders verwachten van iemand die een sociaal democraat beweerd te zijn. Vandaar mijn aanhalingstekens.


... ik word er een beetje giechelig van.

Ik vroeg nog iets over hoeveel jij vliegt en hoeveel zonnepanelen jij dan hebt.
Het is op zich je goed recht om geen antwoord te geven,
maar als je dan iemand anders zo kapittelt krijg ik associaties.
('Wees niet als de schriftgeleerden die vooraan staan en luidkeels verkondigen hoe braaf ze wel niet zijn...' - ik weet niet of je de parafrase herkent.)
Citaat:
Wat betreft de Balkenende norm; Ik reageerde op iemand (weet zo even niet wie) die aangaf dat Timmermans nog hoger beloond zou worden namens PVDA/GroenLinks voor z’n lijsttrekkerschap.

"Moet kunnen."
Citaat:
In dit kader mijn reactie mbt de Balkenende norm die dan geldt. Dat is zeker van toepassing als hij voor z’n lijsttrekkerschap wordt betaald.

... lijsttrekkers worden in Nederland niet betaald.
Nul, nada, niente. :')

Citaat:
De regels liggen anders omdat ze goed voor zichzelf zorgen en zelf de regels bepalen. Niemand gaat z’n eigen privileges zomaar afschaffen.

... och.
Als gezegd: 'de politiek' heeft een jaar of tien geleden de regels flink versoberd.
Of dat 'zomaar' was, kunnen we over debatteren.
Het woord 'privilege' klinkt mij te middeleeuws. (Een machthebber verleent iemand als gunst een privilege.)
Lijkt mij dus niet van toepassing voor een openbaar toegankelijk ambt (het recht om gekozen te worden geldt voor vrijwel iedere Nederlander boven de 18 jaar)
waarbij de bezoldiging via democratische weg wordt vastgesteld.

Misplaatst taalgebruik, dus.

Citaat:
Waar heb ik een bepaalde politicus zonder toelichting gehekeld?

Waar niet...?
En als ik er iets over vroeg, geen antwoord.

Citaat:
Ik hekel niemand in persoon, ik heb onderbouwend toegelicht waar ik moeite mee heb wat betreft Timmermans als lijsttrekker/ commissaris

... vooral DAT je er moeite mee hebt. (Ik herinner mij de instemming met de woorden dat het wachtgeld voor iemand van zijn politieke richting veel te hoog was.)
Citaat:
Nu een wedervraag; Waarom heb jij Timmermans zo hoog zitten? Leg eens uit, ik ben oprecht benieuwd.

... oej, dan heb je nu pech.
Kijk even bij de posting van VuurVleugels - mij is ooit geleerd om geen antwoord te geven op de verkeerde vraag.
(Om even in termen van R+ te spreken doe je er dan goed aan om een andere vraag te stellen.)

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:00

Timmermans is populair omdat hij een goed CV heeft. Als je internationaal in de politiek zit, ben je bijv in principe verder gekomen dan iemand die alleen tot nationaal niveau is gekomen. Dat was de insteek alleen met Kaag ook, en dat is niet zo succesvol ervaren door de meeste mensen.

Het topic draait alleen nu wel erg om de berichten van AppleSter, en die berichten staan naar mijn idee best ver af van de insteek van dit topic.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:09

Ladyson schreef:
Timmermans is populair omdat hij een goed CV heeft. Als je internationaal in de politiek zit, ben je bijv in principe verder gekomen dan iemand die alleen tot nationaal niveau is gekomen. Dat was de insteek alleen met Kaag ook, en dat is niet zo succesvol ervaren door de meeste mensen.


Mw Kaag was diplomaat. Dan werk je weliswaar internationaal, maar niet in de politiek.

In partijen zoals D'66 en de PvdA (en nog een stel, vul maar aan) geldt dat de meeste politici beginnen in de gemeenteraad en gestaag (soms sneller) 'opklimmen' en in de landelijke politiek terecht komen.
Voor bestuursfuncties op EU niveau geldt inderdaad dat je je sporen verdiend moet hebben op nationaal niveau.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:23

Ik snap dat gezeur over de zonnepanelen bij Timmermans niet.. Niet elk huis is daar nu eenmaal geschikt voor. Ik heb er even op gegoogled en zag dat zijn huis een aantal kleine dakkapellen heeft. Daar kun je een paar panelen tussen frotten wellicht, maar daar heb je nauwelijks iets aan.

En ik kan helemaal niks vinden over al die binnenlandse vluchten.. dus als je daar een bron van hebt, graag!

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:33

Ik ben ook geen fan van Timmermans en vind ook wel dat hij wel iets meer een goed voorbeeld zou mogen geven. En dat hoge wachtgeld, tja het is inderdaad wel heel erg veel.

Maar waar het uiteindelijk om gaat. Wat is jouw verwachting hoe hij het land gaat besturen. En wat voor beleid hij gaat voeren mocht hij premier worden.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:38

Naar mijn mening draait dit topic vooral om alles aan de linkerkant, zodra er een wat rechtsere mening (ik spreek zelf niet van links-rechts, ik ben van mening dat er meer aan de hand is dan typisch links of typisch rechts; partijleiders van rechts kunnen net zo niet transparant zijn als die op links) bij komt kijken dan is het not done.

De TS vraagt in dit topic hoe maak jij je keuze? Waarop ik heb aangegeven dat ik mijn keuzes baseer op wat een partij gestemd heeft in het verleden én kijk naar wat ze doen, niet alleen naar wat ze zeggen. Daar is een hele discussie uit ontstaan.

Ik zo’n topic als dit -en in een rare tijd als dit- is discussie haast niet te voorkomen. Maar dat is toch alleen maar gezond? Je kunt geen mening vormen als je alleen in je eigen cirkel blijft praten met mensen die het met je eens zijn. Juist door discussie kun je een goede keuze maken.

Sorry dat ik blijkbaar niet alle vragen heb gezien Janneke. Ik ben niet beroerd ze te beantwoorden, maar schrijf vanaf m’n telefoon en dat is niet altijd even overzichtelijk.
Wij hebben 15 zonnepanelen die jaarlijks meer dan 6000kw opleveren. Gekocht ivm het laten plaatsen van ons zwembad in de tuin 2 1/2 jaar geleden, deze draait in het seizoen volledig op de zonnepanelen. Ons huis ook, maar in de winter doen ze niet veel en dan heb je ze juist nodig, dus echt heel blij worden we er niet van. Het kostte vooral een hoop geld ze te laten leggen. We hebben ze puur laten leggen omdat we de stijgende belastingen op energie zagen opkomen.

Ikzelf hou niet van vliegen, maar als het nodig is stap ik in. Binnenkort weer na heel lange tijd, voor vakantie. Ik heb geen vliegschaamte ofzo. Mijn man vliegt zakelijk regelmatig en ik ben al sinds m’n 9e vegetariër.
Genoeg info zo? Oh, ik was VVD stemmer, maar afgehaakt op stikstof en teflon Rutte. Ook rechts is duidelijk niet alles, net als links voor mij.


Ik weeg mijn taalgebruik bewust, dus helemaal prima als jij het misplaatst vindt.

Het was Benzz (die mij overigens een wat kinderachtige pb stuurde eerder vandaag waar ik netjes op gereageerd heb) die insinueerde dat Timmermans van PVDA /GroenLinks een stuk hoger salaris zou krijgen. Daar ben ik op in gegaan.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:40

Janneke2 schreef:
Ladyson schreef:
Timmermans is populair omdat hij een goed CV heeft. Als je internationaal in de politiek zit, ben je bijv in principe verder gekomen dan iemand die alleen tot nationaal niveau is gekomen. Dat was de insteek alleen met Kaag ook, en dat is niet zo succesvol ervaren door de meeste mensen.


Mw Kaag was diplomaat. Dan werk je weliswaar internationaal, maar niet in de politiek.

In partijen zoals D'66 en de PvdA (en nog een stel, vul maar aan) geldt dat de meeste politici beginnen in de gemeenteraad en gestaag (soms sneller) 'opklimmen' en in de landelijke politiek terecht komen.
Voor bestuursfuncties op EU niveau geldt inderdaad dat je je sporen verdiend moet hebben op nationaal niveau.


Dat je een goed CV hebt en verder bent gekomen wil niet standaard zeggen dat je dan “deugt” of het beste met je volk voor hebt als volksvertegenwoordiger.
Ik haal Hoekstra maar weer eens aan, macht en geld doen bij velen de principes overboord gooien. En dan ben je iemand met een goed cv zonder ruggengraat.