Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:37

verootjoo schreef:
Staat een uithuiszetting bij van een autonoom incl ambassade bordjes, hoe verzin je dat. Uiteindelijk werd dr hek doorgezaagd en werd ze meegenomen door boze politiemannen.
Dat er dan geen lichtje gaat branden bij andere autonomen :?

Als het verhaal al begint met “de overheid is niet te vertrouwen” dan is alles erna toch koren op die molen…?
Ze pakken alles van je af, zelfs je huis, en dan sluiten ze je op…
Plus, ze denken een heel andere richting op, dus er brand wel een lichtje, alleen een ander lichtje

Amber_anne

Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:46

@renee wat een moeilijke situatie en ik wil je ook sterkte wensen

Ik luister veel podcasts over cults en het boek 'terror, love and Brainwashing van Alexandra Stein' wordt vaak aangehaald. Misschien is dat interessant om te lezen.

Een ding wat vaak genoemd wordt en wat het aller moeilijkste is, is om het geen ruzie te maken. Dat is waar de cult op hoopt en zo worden ze nog meer geïsoleerd. Wat je nu doet is dus goed

Veronica2
Berichten: 2690
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:48

Cer schreef:
Onze multinationals, als in een Nederlands bedrijf?
Of bedoel je Coca Cola?

Ons eigen Akzo Nobel produceerde iets meer dan 100 jaar geleden cocaïne voor het leger in de eerste wereldoorlog. In die tijd gold het als een medicijn en daarmee hielden ze de manschappen op de been.
Dit is meer een voorbeeld dat voortschrijdend inzicht ook tot verbeteringen leidt. Maar misschien hadden we geen drugsoorlogen gehad als het gebleven was zoals toen.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:52

Veronica2 schreef:
Cer schreef:
Onze multinationals, als in een Nederlands bedrijf?
Of bedoel je Coca Cola?

Ons eigen Akzo Nobel produceerde iets meer dan 100 jaar geleden cocaïne voor het leger in de eerste wereldoorlog. In die tijd gold het als een medicijn en daarmee hielden ze de manschappen op de been.
Dit is meer een voorbeeld dat voortschrijdend inzicht ook tot verbeteringen leidt. Maar misschien hadden we geen drugsoorlogen gehad als het gebleven was zoals toen.

Realllyyyyy ??
Ik ga dat googlen :j
Thanks

Over cults etc.. inderdaad het afzonderen van familie is een tool om mensen mee te krijgen. Contact houden zonder ruzie te maken is wellicht het meeste wat je kan doen.

Maxima_s:
Wat een beslissing zeg.. kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is geweest ..

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:20

KSHancox schreef:
Maxima_S wat heftig. Ik kan me voorstellen dat het heftig is om te zien. En natuurlijk gecondoleerd met je moeder.

Je geeft aan dat je bepaalde delen wel begrijpt. Ben je bereid meer uit te leggen over hoe mensen in dergelijke groepen terecht komen en hoe ze besluiten om ook echt stappen te nemen om soort van het 'gevecht' met de overheid aan te gaan? De vraag komt voort uit oprecht nieuwsgierig zijn naar hoe dat werkt. Zelf ben ik namelijk echt niet iemand die die verhalen ziet en dan denkt 'ja, dit gaat werken'.

Al snap ik ook als je er liever niet verder op in wilt gaan, vanwege de meningen in het topic. :)


Misschien een beetje zoals Cruyff het zei? Je ziet het pas als je het doorhebt ;-)

Mijn moeder was altijd al anders dan alle anderen, zoals ze zelf zei; haar tijd vooruit :-) in elk geval anders.

Ik weet niet precies meer hoe ze erop gekomen is maar zij was ook betrokken toen er in groningen/drenthe sprake was van het landje „wonderland“ het zogenaamde stukje ongeclaimed niemandsland waar een autonome staat zou ontstaan. Naja, het idee was wel heel aanlokkelijk ;-)

Anyway, ikzelf ben al even helemaal uit de pro‘s en con‘s want linksom of rechtsom, het is allemaal een pot nat. Oppositie en regering is allemaal een handpoppen show (voor mij). Ik richt mijn focus op mijn pad zoals ik dat voor mij zie en doe daarmee niemand kwaad, betaal wat ik moet en doe zo goed als dat lukt wat ik wil :-) liever vóór iets zijn als tegen, dat kost bakken energie.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:25

Goof schreef:
Ik vind het eigenlijk superjammer dat er zulke nare, oordelende berichten worden geplaatst. Hiermee sluit je direct elk gesprek en zal iemand als Gabbergill nooit behoefte hebben om de andere kant van het verhaal toe te lichten.
Ik heb ook een mening over het hele verhaal 'soeverein', maar vind de menselijke gedachten erachter wel interessant.
Ik ben oprecht wel nieuwsgierig wat de 'andere kant' precies gelooft en vanuit welke overtuiging en motivatie. Hoe komt iemand daar?



Als je je volledig inleest enzo is het wel degelijk interessant en zoals die mensen hier benoemt worden als profiteurs enzo valt het allemaal wel mee.

Ze houden hun handje niet op voor een uitkering en het gaat zoveel verder en dieper dan vele mensen weten en wat ik hier lees.

Ik ben het beide niet maar heb me er wel heel erg in verdiept. Ook ken ik een groep mensen die dit wel doen.

Ik ken er 1 de betaalt geen verzekeringen en ook geen gemeentebelastingen. De laatste parkeerboetes zijn vervallen en ga zo maar door.

Heeft hij ee problemen mee gekregen?
Nee zeke niet. Hij heeft een nette onderbouwing gemaakt en de boetes zijn weg.

De beweegredenen om dingen nieet te willen betalen op manieren hoe deze opgedragen worden komen voort uit een ander kader dan hier besproken wordt

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:41

Bienotje schreef:
Niet nodig om wat over te melden, heeft ook niet nodig om te melden dat je er wat over wil melden maar toch niet doet. Had je ook voor je kunnen houden en ongekend laten ;-)

Had gekund

Ik vertel alleen dat ik alleen al door de toon die in dit topic gezet is heel weinig behoefte heb mijn ervaringen met deze mensen te delen. Het nare stukje toon jij precies.


Er wordt op een hele negatieve manier met benamingen richting deze mensen gepraat. Ik dacht dat dit topic er was om het te bespreken? Dan mag de toon toch wel wat lager richting deze mensen?

Of je het er mee eens bent of niet zijn mensen gewoon mensen en hebben we al jaren andere meningen. Een autonoom doet jou persoonlijk niks en dit geldt ook voor een soeverein. Waarom dan zo'n afgunst?

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:42

GabberGill schreef:
Als je je volledig inleest enzo is het wel degelijk interessant en zoals die mensen hier benoemt worden als profiteurs enzo valt het allemaal wel mee.

Ze houden hun handje niet op voor een uitkering en het gaat zoveel verder en dieper dan vele mensen weten en wat ik hier lees.

Wat mij frappeerde in dit topic is dat meneer Youri P zelf niet autonoom leeft (of hoe zeg je dat) maar zoals ik begrepen heb wel een vereniging heeft waarbij mensen contributie aan hem betalen.
De man is jurist, maar de adviezen die hij geeft houden mensen niet buiten juridische problemen.

Ik heb geen moeite met mensen ""die hun handje ophouden voor een uitkering"".
In tegendeel.
Beschaving is wat mij betreft vooral een kwestie van hoe je omgaat met kwetsbare mensen.
Dus dat wie niet kan werken geld krijgt: prima!

Maar binnen mijn informatie is de contributie aan YP twijfelachtig.

Citaat:
Ik ben het beide niet maar heb me er wel heel erg in verdiept. Ook ken ik een groep mensen die dit wel doen.

Ik ken er 1 de betaalt geen verzekeringen en ook geen gemeentebelastingen. De laatste parkeerboetes zijn vervallen en ga zo maar door.

Heeft hij ee problemen mee gekregen?
Nee zeke niet. Hij heeft een nette onderbouwing gemaakt en de boetes zijn weg.

Mij ontgaat geloof ik iets.
'Verzekeringen' zijn niet verplicht. (Zorgverzekering wel, de zorg is sowieso bezig onbetaalbaar te worden.)
Gemeentebelasting kan worden kwijtgescholden (ivm weinig geld - op zich terecht) en parkeerboetes zijn ook wel mouwen aan te passen.
Citaat:
De beweegredenen om dingen nieet te willen betalen op manieren hoe deze opgedragen worden komen voort uit een ander kader dan hier besproken wordt

... welk kader dan...?
Want dat was de vraag, en daar ben ik benieuwd naar.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:49

Ze doen je niks als je er niet in meegaat. Maar de ‘goeroe-autonomen’, zo’n Jeanette Lohuis bv of die Yoeri Plate die dan wel geen autonoom is maar wel zelfde soort ellende aanricht, lichten mensen op met alle gevolgen van dien. Ze trekken mensen de afgrond in en storten ze in ellende.
Dat vind ik wel een probleem en is ook het probleem van onze samenleving want het kost uiteindelijk bakken met geld.
Geen verzekering betalen kan trouwens prima, er is niks verplicht, behalve de zorgverzekering, tenzij je gemoedsbezwaarde bent, maar dat geldt vaak voor mensen van de Ger. Gem. Kerk die daarvoor een ander vangnet hebben. Maar als je wat overkomt zoals je huis dat affikt, ben je behoorlijk de pineut.

Ik denk overigens ook niet dat het afgunst is, zou voor geen miljoen willen ruilen.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:50

Ik zal dit is volledig navragen zodat ik geen verkeerde dingen zeg.

Zorg is verplicht maar het heeft weer te maken met grondwetten die voor de wetboeken zijn gemaakt en altijd als eerste in gang treden en dat was iets met dwang en iets verplichten is weer dwang en ga zo maar door. Het een slaat het ander.

Ik ga dit is goed bij iemand navragen en dan kom ik hier zeker op terug.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:01

Ik heb met verbazing de teksten van Youri Plate zitten lezen op de socials en zijn foto’s bekeken.

Ik kan enerzijds geloven dat mensen hier in willen geloven en kracht uit halen, maar deze man ziet er toch totaal onbetrouwbaar uit op foto’s en zijn teksten zijn echt heel slecht geschreven.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:13

Houdt allemaal even in je achterhoofd dat iedere gladiool zich jurist kan noemen? Geen beschermde titel. Ik kan morgen een gelikte website maken waarbij ik inspeel op gevoelens die er bij beïnvloedbare mensen leven, vragen om lid te worden voor een bepaald bedrag waarbij ze een schimmig document krijgen met onzin die ze ook nog geloven . Veel reclame maken op telegram, Twitter enz en over een maand heb ik een paar duizend euro, misschien wel meer. En die mensen die mijn oliebol geloven zijn weer 100 euro armer.
https://www.advocatie.nl/nieuws/zelfben ... isleidend/

https://videre.fail/de-staatsgek-youri- ... -tijdlijn/

https://chrisklomp.nl/autonoom-een-gera ... e-yourist/

Veronica2
Berichten: 2690
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:23

GabberGill schreef:
Ik zal dit is volledig navragen zodat ik geen verkeerde dingen zeg.

Zorg is verplicht maar het heeft weer te maken met grondwetten die voor de wetboeken zijn gemaakt en altijd als eerste in gang treden en dat was iets met dwang en iets verplichten is weer dwang en ga zo maar door. Het een slaat het ander.

Ik ga dit is goed bij iemand navragen en dan kom ik hier zeker op terug.

Goed idee om nog even na te vragen hoe dat precies zit. De wet die hierover gaat, is makkelijk te vinden: https://wetten.overheid.nl/BWBR0018450/2024-01-01

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:41

_Reneee schreef:
Aan bewind heb ik inderdaad ook al zitten denken, dat kun je als kind gewoon aanvragen, al moet er dan wel officieel iets mis met haar zijn. Ik zit er ook aan te denken haar huisarts te bellen.

Of inderdaad afstand nemen, want dit bezorgt me alleen maar stress.

Een zorgverzekering heeft ze wel, ze heeft alleen problemen met de belastingdienst vanwege omzetbelasting en met het UWV omdat ze haar coronasteun niet terug wil betalen (oh de ironie).

Bij haar is het zo dat ze ervan overtuigd is dat mensen geen personen zijn maar bedrijven (omdat de overheid onze naam in brieven met hoofdletters spelt, ja ja) en dat ze daarom zelf mag weten met welke instantie ze een contract aan gaat.


Je kunt ook beschermingsbewind aanvragen, ik neem aan dat je kunt aantonen dat jou moeder het zelf niet meer kan/doet. Heb je al eens bij de gemeente of een advocaat geïnformeerd wat jij kunt doen om je moeder te beschermen?

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:45

Veronica2 schreef:
GabberGill schreef:
Ik zal dit is volledig navragen zodat ik geen verkeerde dingen zeg.

Zorg is verplicht maar het heeft weer te maken met grondwetten die voor de wetboeken zijn gemaakt en altijd als eerste in gang treden en dat was iets met dwang en iets verplichten is weer dwang en ga zo maar door. Het een slaat het ander.

Ik ga dit is goed bij iemand navragen en dan kom ik hier zeker op terug.

Goed idee om nog even na te vragen hoe dat precies zit. De wet die hierover gaat, is makkelijk te vinden: https://wetten.overheid.nl/BWBR0018450/2024-01-01

Ja die weet ik maar bedoel meer hoe hun dit precies zien. Want ik vind dat opzich te lastig om hier te verwoorden.

Ik heb me wel ingelezen en vind het interessant alleen ben niet ver genoeg om daar echte uitspraken over te doen en zal dit dus van een ander moeten vernemen zodat er geen verkeerde info besproken wordt.

Ik heb wel gemerkt dat er vele gradaties hierin zijn.

Veronica2
Berichten: 2690
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:58

Gabbergill, goed idee hoor om even de informatie op een rijtje te hebben, het is allemaal niet zo eenvoudig. Het klopt in elk geval wel dat een zorgverzekering verplicht is in Nederland middels de zorgverzekeringswet.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 01:54

Veronica2 schreef:
Gabbergill, goed idee hoor om even de informatie op een rijtje te hebben, het is allemaal niet zo eenvoudig. Het klopt in elk geval wel dat een zorgverzekering verplicht is in Nederland middels de zorgverzekeringswet.

Nee dat weet ik maar er was weer iets waar die groep op baseert dat dit niet verplicht zou moeten zijn. Iets met persoon en burger

Maar dat moet ik echt even helder hebben voordat ik daar uitspraken over doe

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 06:00

mysa schreef:
Cer: de dingen die je noemt zijn idd gebeurd, of ongeveer gebeurd. Maar dat zijn geen dingen waarvan ik denk: Hoe is mogelijk. Dat soort dingen verbaast me echt niet. Het zijn ook op zichzelf staande dingen. Geen onderdelen van een stappenplan van 'de overheid'.

Het is vooral problematisch dat ze de aanleiding vormen om de fantasie op hol te laten slaan van naïeve mensen. En dat wordt aangewakkerd door de onruststokers die baat hebben bij ordeverstorinng en wantrouwen.

Alles in die kringen is overgoten met een geheimzinnig, bijna bovennatuurlijk sausje.

Alleen wie wakker is trapt niet in het grote complot.


De toeslagenaffaire bijvoorbeeld verbaasd je niet? Ik was daar toch echt door in shock eigenlijk :o ....

Dar de overheid zo om kan gaan met zijn burgers. En eigenlijk nog, want opgelost is het niet...

Ik snap wel dat mensen de overheid gaan wantrouwen. En daar zou de overheid eens wat aan moeten doen.

Ik zou mensen in dit gedachtengoed niet wegzetten als naïef, maar als ongehoord. Ergens laten we als maatschappij iets liggen hoor, dat dit zo groeit :o

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:33

Maxima wat heftig en mooi wat je voor je moeder gedaan hebt.

Ruitje, ik ken zeer intelligente mensen en rijk, die ook in allerlei schokkende theorieën geloven.
En ja een overheid met Groningen, toeslagen affaire op zijn conto speelt dit soort ontwikkelingen en gedachten, complottheorieën wel in de kaart.

DuoPenotti

Berichten: 29834
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:37

Citaat:
Ik snap wel dat mensen de overheid gaan wantrouwen. En daar zou de overheid eens wat aan moeten doen.

Ik zou mensen in dit gedachtengoed niet wegzetten als naïef, maar als ongehoord. Ergens laten we als maatschappij iets liggen hoor, dat dit zo groeit


Dit heb je wel goed gezegd vind ik.

Kijk als je zelf schulden maakt omdat je meer dan de buurman wilt moet je maar op de blaren zitten imo.

Maar als je er niets aan kunt doen en de overheid zorgt daarvoor?

Dat is met de toeslagenaffaire zo. Maar ik heb het zelf ondervonden met het uwv.
Je bent al lange tijd ziek. Je hebt al vele jaren geknokt om toch te werken. En als dat dan echt niet meer lukt word dat nog tegen je gebruikt ook nog.
En kom je zonder uitkering te zitten. En in toch al zware tijden mochten wij jaren op 1 loon verder. En je voelt je dan behoorlijk genaaid door onze overheid.
Nu hebben wij gelukkig enorm zuinig geleefd geen schulden gemaakt en is het goed gekomen. Ook maar net...

Dat had ook anders kunnen gaan. En dan verlies je je huisje waar je al die jaren zo hard voor hebt gewerkt.
Je verliest je dierbare paarden...
En dan komt er iemand met de oplossing...
Ik snap wel dat als iemand dan heel glad op je in komt praten. Jezelf geen enkel goed gevoel meer hebt over onze overheid. Dat je er in mee kunt gaan. Want kwijt ben je anders alles toch al.. Dus voor je gevoel niets meer te verliezen.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:38

ruitje schreef:
Ik zou mensen in dit gedachtengoed niet wegzetten als naïef, maar als ongehoord. Ergens laten we als maatschappij iets liggen hoor, dat dit zo groeit :o


De "volgers" zijn uiteraard mensen die zich niet gehoord of gezien voelen. Ontevredenheid is de beste voedingsbodem om mensen tegen elkaar op te zetten. Dan is het slechts een kwestie van verdeel en heers.
Maar er is ook een groep die sluw is, en er veel geld aan verdient.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41721
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:45

verootjoo schreef:
Ze doen je niks als je er niet in meegaat. Maar de ‘goeroe-autonomen’, zo’n Jeanette Lohuis bv of die Yoeri Plate die dan wel geen autonoom is maar wel zelfde soort ellende aanricht, lichten mensen op met alle gevolgen van dien. Ze trekken mensen de afgrond in en storten ze in ellende.
Dat vind ik wel een probleem en is ook het probleem van onze samenleving want het kost uiteindelijk bakken met geld.
Geen verzekering betalen kan trouwens prima, er is niks verplicht, behalve de zorgverzekering, tenzij je gemoedsbezwaarde bent, maar dat geldt vaak voor mensen van de Ger. Gem. Kerk die daarvoor een ander vangnet hebben. Maar als je wat overkomt zoals je huis dat affikt, ben je behoorlijk de pineut.

Ik denk overigens ook niet dat het afgunst is, zou voor geen miljoen willen ruilen.

Als je een auto hebt, is een WA-verzekering ook verplicht.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:12

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:
Ze doen je niks als je er niet in meegaat. Maar de ‘goeroe-autonomen’, zo’n Jeanette Lohuis bv of die Yoeri Plate die dan wel geen autonoom is maar wel zelfde soort ellende aanricht, lichten mensen op met alle gevolgen van dien. Ze trekken mensen de afgrond in en storten ze in ellende.
Dat vind ik wel een probleem en is ook het probleem van onze samenleving want het kost uiteindelijk bakken met geld.
Geen verzekering betalen kan trouwens prima, er is niks verplicht, behalve de zorgverzekering, tenzij je gemoedsbezwaarde bent, maar dat geldt vaak voor mensen van de Ger. Gem. Kerk die daarvoor een ander vangnet hebben. Maar als je wat overkomt zoals je huis dat affikt, ben je behoorlijk de pineut.

Ik denk overigens ook niet dat het afgunst is, zou voor geen miljoen willen ruilen.

Als je een auto hebt, is een WA-verzekering ook verplicht.


Oh ja die.
Maar dan moet je ook wegenbelasting betalen :') en accijns op de benzine.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41721
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:21

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Als je een auto hebt, is een WA-verzekering ook verplicht.


Oh ja die.
Maar dan moet je ook wegenbelasting betalen :') en accijns op de benzine.

Jup :)). Vadertje Staat neemt en neemt.

Maar wegenbelasting en accijnzen zijn geen verzekeringen.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:30

Nee maar las op verschillende autonome websites ook problemen met de belastingen.

Die hoef je niet zelf te betalen maar zouden betaald moeten worden van je geboortetrust.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 21-01-24 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt