Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:35

Als die gast vrij komt is hij gewiekst genoeg om een prima leventje voor zichzelf te regelen vermoed ik... en dan maar hopen dat hij een beetje zijn best doet om niet weer een jongedame van het leven te beroven.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:56

Cayenne schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik snap niet dat die gast überhaupt nog een podium krijgt om weer uit “De sprookjes van Van der Sloot” voor te lezen.


Voor de moeder van Nathalee heeft het wel meerwaarde om hem te horen zeggen dat hij haar dochter heeft vermoord.
Dit voelt voor haar als gerechtigheid voor Nathalee en dan maakt het niet eens zoveel uit of zijn verhaal klopt met hoe hij haar om het leven heeft gebracht.


Dat snap ik, voor Beth is het natuurlijk heel belangrijk. Maar om er nou weer tv over te maken gaat natuurlijk nergens over. Een seriemoordenaar sluit je op en je gooit de sleutel weg. Deze jongen blijft maar op tv komen.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:25

Eindelijk, daar kon hij ook niet omheen. Hij had toch ook al bij Peter R de Vries bekend op beeld.
Maar zijn geloofwaardigheid is wel echt 0.

Verschrikkelijk voor de nabestaanden, het is te hopen dat hij nooit meer vrij komt en ook nooit meer in de publiciteit, dat verdient zo'n figuur niet.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:14

Ik vind het maar een zwak bod. Even bekennen, spijt betuigen en flink strafvermindering...

Ik voel geen vierstemming maar hoop dat voor de nabestaanden natuurlijk wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:57

Ik ben er wel een beetje bang voor dat hij straks roept dat hij deze verklaring ook weer verzonnen heeft en dat de moeder van Nathalee dan toch geen rust heeft.
Ik zie hem er helaas wel voor aan om zo enorm wreed te zijn.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:09

Deze jongen heeft absoluut geen empathie. Dus het zou mij niet verbazen als hij deze verklaring weer intrekt.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:34

Zitten best wat gaten in zijn verhaal, als je iemand met een grote steen het gezicht verpletterd, mag je aannemen dat er een flinke bloedvlek plus de steen op het strand gelegen hebben. Natuurlijk kan hij het weg geruimd hebben. Maar daar hoor je niks over.
Blijkbaar was zijn verhoor met een leugendetector gedaan en heeft hij de waarheid gesproken.
Maar ja iemand die prima chronisch kan liegen....

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:40

Tja die steen pleur je zo in de zee natuurlijk. Dan vind je hem nooit terug.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:45

De waarheid zullen wij nooit horen.
Alleen hij weet het.

Helaas hebben zulke types overal vriendjes. Hij is toch ook getrouwd (of alweer gescheiden) en met die vrouw een kind.
Had/heeft een handel netwerk in peru in de gevangenis.
Hij is zo gewiekst.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:19

Wat ik nogal bijzonder vind in deze hele zaak; Joran was nog vrij jong ten tijde van dit, hij en dat meisje vonden waarschijnlijk elkaar echt heel leuk, op dat strand, zoenen&vrijen, undsoweiter ( Ze vonden elkaar daar toch leuk genoeg voor)

Waarom heeft hij dan besloten om haar te vermoorden? Wat is er gebeurd?

Dat het ondertussen een gewiekste jongeman is geworden, dat snap ik nog wel gezien alles wat er gebeurd is.

Hiermee keur ik zijn huidige gedrag niet goed, maar ik snap de aanloop (de moord) gewoon niet.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:20

Nielojram schreef:
Wat ik nogal bijzonder vind in deze hele zaak; Joran was nog vrij jong ten tijde van dit, hij en dat meisje vonden waarschijnlijk elkaar echt heel leuk, op dat strand, zoenen&vrijen, undsoweiter ( Ze vonden elkaar daar toch leuk genoeg voor)

Waarom heeft hij dan besloten om haar te vermoorden? Wat is er gebeurd?

Dat het ondertussen een gewiekste jongeman is geworden, dat snap ik nog wel gezien alles wat er gebeurd is.

Hiermee keur ik zijn huidige gedrag niet goed, maar ik snap de aanloop (de moord) gewoon niet.


Volgens zijn verhaal wilde zij niet verder gaan dan een beetje zoenen en toen werd hij boos.

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:37

Je kunt je niet 'inleven' in iemand die geestelijk ziek is. Want je maakt de denkfout dat hij denkt zoals jijzelf doet :o

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:24

Nielojram schreef:
Wat ik nogal bijzonder vind in deze hele zaak; Joran was nog vrij jong ten tijde van dit, hij en dat meisje vonden waarschijnlijk elkaar echt heel leuk, op dat strand, zoenen&vrijen, undsoweiter ( Ze vonden elkaar daar toch leuk genoeg voor)

Waarom heeft hij dan besloten om haar te vermoorden? Wat is er gebeurd?

Dat het ondertussen een gewiekste jongeman is geworden, dat snap ik nog wel gezien alles wat er gebeurd is.

Hiermee keur ik zijn huidige gedrag niet goed, maar ik snap de aanloop (de moord) gewoon niet.


Zoals dat bijna altijd gaat in dit soort gevallen en dat is wanneer een vrouw nee zegt of hem beledigd op wat voor manier dan ook. Hij had ooit gezegd dat ze hem een knietje had gegeven en toen had hij haar geslagen. Denk ook niet zozeer dat Joran haar leuk vond maar gewoon makkelijk, ze was dronken en hij wilde seks.

Een leugendetector zegt echt niks, die dingen zijn zo onbetrouwbaar als wat. Meer een pressie middel dan iets anders.
Laatst bijgewerkt door alice0cullen op 19-10-23 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:25

Dat dus zws. is hij psychopatisch en was hij dit al. Er was ook sprake van drugs en toen al vreemde verklaringen vanuit zijn kant. Hij heeft later toch weer een jonge vrouw omgebracht? Zal zws. hetzelfde soort verhaal/verloop geweest zijn.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:54

Het 2e slachtoffer zag er behoorlijk anders uit, voor zover je dat in deze casus kunt meerekenen. 2e moord was wel op exact dezelfde datum, 5 jaar later.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:03

Wat maakt dat uit? De moeder van zijn kinderen zag er ook weer heel anders uit.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:13

Omdat mensen die meerdere mensen vermoorden, doorgaans, voor een zelfde type uiterlijk gaan.

Beetje off topic :)

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:36

Dat heb ik nog nooit gehoord.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:40

Nou je hebt het nu wel over een niche van bewuste seriemoordenaars die gericht op zoek gaan naar een bepaald type om om zeep te helpen. Volgens mij is dat niet echt v/d Sloot zijn type van probleem hoor.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:44

Van der sloot krijgt zijn zin niet en dat kan hij niet hebben. Denk dat uiterlijk daar bij hem niets uitmaakt.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:12

Ben benieuwd hoe hij als kind was en of er toen al opvallend gedrag was.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Van der Sloot heeft bekend in de zaak Holloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:18

Ik lees net op NOS dat Aruba de mogelijkheden aan het bekijken is om hem na deze bekentenis toch nog te vervolgen.
Ik zou het mooi vinden als dat nog lukt. Zo’n gestoorde gek hoort nooit meer op straat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:20

Griffioen schreef:
Ben benieuwd hoe hij als kind was en of er toen al opvallend gedrag was.


Ik weet niet precies meer hoe het in elkaar zat, maar ik meen me uit docu's te herinneren dat hij altijd ontzettend gepamperd is.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:32

tiwi1969 schreef:
Ik lees net op NOS dat Aruba de mogelijkheden aan het bekijken is om hem na deze bekentenis toch nog te vervolgen.
Ik zou het mooi vinden als dat nog lukt. Zo’n gestoorde gek hoort nooit meer op straat.

Hij zit toch sowieso tot minimaal 2045 vast?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:40

Griffioen schreef:
Ben benieuwd hoe hij als kind was en of er toen al opvallend gedrag was.


Heel erg off topic dit, maar vaak als er een persoonlijkheidsstoornis aanwezig is (bijvoorbeeld de antisociale persoonlijkheidsstoornis, het meest aannemelijk), zie je in de vroege jeugd al bijvoorbeeld een opstandig oppositionele stoornis of een normoverschrijdende gedragsstoornis.
Vaak ontstaat het vanuit een vorm van kwetsbaarheid, bijvoorbeeld ouders met psychiatrische problematiek, middelenmisbruik, laag inkomen, laag IQ, het als kind nooit goed doen voor de ouders, etc. Het komt in ieder geval niet uit de lucht vallen :n