Oorlog Israël

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:38

Tja, dat is natuurlijk het nadeel van boycotacties vanuit de burgers: als je enkel de projecten stillegt waarbij Netanyahu of zijn oorlogskabinet persoonlijk betrokken zijn, dan leg je helemaal niets stil. Ik vind het sowieso een (weliswaar schrale) troost dat de wereld Gaza blijft onder de aandacht brengen, hoe vaak zijn ze al niet "vergeten"? (Ik heb in ieder geval heel wat conflicten nooit meegekregen). Hopelijk trekken die betrokken Israelische wetenschappers de juiste conclusie en scharen ze zich aan de kant van diegenen die Netanyahu weg willen. En krijgt de de toekomstige Nederlandse regering een signaal dat de Nederlandse bevolking een rechtvaardiger koers wil zien.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 23:53

hwn schreef:
Ik hoorde net dat één van de gijzelaars, een vrouw van 70, omgekomen is bij de bombardementen.


Correctie: op Times of Israel zie ik beelden van een mannelijke gijzelaar die omgekomen is. Kan natuurlijk dat het er meerdere zijn.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:57

hwn schreef:
BigOne schreef:
En bezetting van uva ? Die zogenaamde studenten hebben volop de tijd gekregen om weg te gaan, in plaats daarvan bekogelen ze politie met stenen en vuurwerk. Tja, dan moet je niet janken.


Waarom moesten ze weggaan? En hoeveel mensen zouden er stenen of vuurwerk gegooid hebben? Nederland met zijn pro Israel standpunten durft nog wel eens "creatief" zijn met zijn berichtgeving (hebben we ook gezien met de opening van het holocaustmuseum). Ik vind er trouwens niet direct iets over terug online, maar heb zelf ooit nog een betoging tegen de oorlog tegen Irak meegemaakt die in mijn ogen heel vredig verliep, met uitzondering van enkele klopgrage "robocops" op het eind van de betoging. Zag ik 's avonds beelden op TV, leek het alsof heel Brussel kort en klein geslagen was door allochtonen. Ben vanaf dat moment altijd opgestapt tussen de zgn "oproerkraaiers" (de AEL kreeg toen de schuld) om te zien of ze echt zo erg waren, niet dus, ben uiteindelijk zelfs eventjes lid geworden van hun organisatie.


Ik heb al helemaal geen hoge pet op van de nieuwsbronnen in Nederland. NOS :roll: :r
Maar wat bedoel je met : 'hebben we gezien bij het holocaust museum'...
Daar werd toch geprotesteerd en gescandeerd?, schandalig
Ben hoe dan ook benieuwd hoe onze regering omgaat met het bezetten van universiteiten, het vernielen van spullen, gooien met stoeptegels en dat daar docenten aan meededen?
Tja, als dat echt zo is, onvoorstelbaar >;)

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:16

Ze slepen de hele inboedel naar buiten om daar de barricaden mee op te bouwen.

https://youtu.be/MOQz3Bb0qfc?si=76RCbKxdqdG9Vu6S

Ik ben geen fan van wat Israel doet, maar ik begrijp niet waarom universiteiten de deelnemende studenten achteraf niet gewoon van de universiteit af stuurt. Als gewone scholieren dit zouden doen dan hoefden ze niet terug te komen.

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:04

Loretta schreef:
Ze slepen de hele inboedel naar buiten om daar de barricaden mee op te bouwen.

https://youtu.be/MOQz3Bb0qfc?si=76RCbKxdqdG9Vu6S

Ik ben geen fan van wat Israel doet, maar ik begrijp niet waarom universiteiten de deelnemende studenten achteraf niet gewoon van de universiteit af stuurt. Als gewone scholieren dit zouden doen dan hoefden ze niet terug te komen.


Zijn het (allemaal) studenten dan?

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:11

ravellie schreef:
Ik heb al helemaal geen hoge pet op van de nieuwsbronnen in Nederland. NOS :roll: :r
Maar wat bedoel je met : 'hebben we gezien bij het holocaust museum'...
Daar werd toch geprotesteerd en gescandeerd?, schandalig


Daar werd geprotesteerd tegen het feit dat de Israelische president Herzog, een genocideverdachte die letterlijk zei dat "een heel volk verantwoordelijk is voor 7 oktober", en een voormalige voorzitter van een vereniging van illegale joodse nederzettingen in Palestijns gebied (dus twee mannen die bijdragen aan de etnische zuivering tegen het Palestijnse volk) uitgenodigd werden voor de opening van een holocaust-museum. Het feit dat jij het anders geïnterpreteerd hebt, bewijst weer de efficiëntie van de manipulerende media (hadden wij hier in België ook 20 jaar geleden, lijkt hier nu wel een pak beter te gaan)

@Loretta, waarom zouden die studenten van school gestuurd moeten worden? Omdat ze tegen genocide zijn? Omdat zij optreden omdat de rest van de wereld het vertikt? Helden zijn het! Wij moesten ons schamen dat we hier alleen maar wat zitten l*llen achter ons schermpje en verder niks.

Edit: de Belgische bevolking lijkt wel het minst te doen van allemaal, maar misschien is dat omdat onze politici toch iets harder (maar nog veel te traag) hun nek proberen uitsteken. De politieke debatten hier gaan voor een groot deel over Gaza, boycotten van Israël,... Moest al veel langer gebeurd zijn natuurlijk, maar beter laat dan nooit. België wil proberen Europa mee te krijgen, maar als het niet lukt, dan hopelijk in ons eentje, we zijn blijkbaar de 3de grootste importeur van Israëlische producten in Europa.

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:58

In het verleden, waren het altijd de studenten die demonstreren/strijden tegen onrecht in de wereld.

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:25

hwn schreef:
@Loretta, waarom zouden die studenten van school gestuurd moeten worden? Omdat ze tegen genocide zijn? Omdat zij optreden omdat de rest van de wereld het vertikt? Helden zijn het! Wij moesten ons schamen dat we hier alleen maar wat zitten l*llen achter ons schermpje en verder niks.


Omdat ze de hele universiteit slopen.
Ik sta wel achter hun standpunten, alleen niet achter de rellen.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:32

@Loretta, ze zetten meubilair buiten en zeggen zelf dat ze proberen alles zo netjes mogelijk te houden. Slopen ziet er voor mij iets anders uit hoor.

Ik kreeg deze link nog doorgestuurd van een vriendin. Heel aangrijpend.

In Gaza zoeken elke dag duizenden Palestijnen naar verdwenen familieleden - https://nos.nl/l/2519723

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:50

Loretta schreef:
hwn schreef:
@Loretta, waarom zouden die studenten van school gestuurd moeten worden? Omdat ze tegen genocide zijn? Omdat zij optreden omdat de rest van de wereld het vertikt? Helden zijn het! Wij moesten ons schamen dat we hier alleen maar wat zitten l*llen achter ons schermpje en verder niks.


Omdat ze de hele universiteit slopen.
Ik sta wel achter hun standpunten, alleen niet achter de rellen.


De schade in de historische gebouwen is aanzienlijk ja. Afval, tags, vloeren. Makkelijk 10k schade. Zonder eventuele structurele schade aan het pand, wat op het oog in alle redelijkheid wel mee zal vallen.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:50

Meerdere van mijn vrienden zijn actief geweest bij de UvA en UU protesten. Zij zijn vreedzaam aan het protesteren, hebben inderdaad barricades gebouwd, maar voornamelijk met eigen spullen. Daarnaast zijn er ook academisch personeel, docenten en betrokken onderzoekers van de universiteiten bij die er volledig achterstaan.
Er zijn talloze filmpjes gemaakt waar vol op ze wordt in gemept door de ME, terwijl zij gewoon rustig op de grond zitten.
Ik wil echt niet zeggen dat er niets misgaat, er zijn zoveel mensen en er ontstaat zo snel chaos, maar de bedoeling is absoluut vreedzame protesten.

Door de geschiedenis heen zijn het vaker studentenprotesten geweest die daadwerkelijk sociale verandering en rechtvaardigheid tot stand hebben gebracht. Altijd weggezet als naïef en relschoppers, maar uiteindelijk bewezen aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Bij protesten om Vietnam, Apartheid, segregatie (dat de civil rights act tot stand bracht), Irak, het tot stand brengen van democratie in Praag, democratische reformatie in Mexico en ga zo maar door.

Ik vind het ontzettend goed dat er zoveel jonge mensen opstaan tegen de onderdrukking en uitmoorden van de Palestijnen. Het bombarderen van Rafah is natuurlijk absurd. Ik ben benieuwd of Rutte terug gaat komen op zijn eigen woorden in maart, dat als Israël Rafah aan zou vallen, alles zou veranderen.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:40

Ik sta ook achter de demonstratie maar niet op deze manier.
Jouw vrienden zullen vast vreedzaam op de grond hebben gezeten maar ik heb mezelf toch maar eens verplicht wat filmpjes te kijken. En ja, daarin worden natuurlijk de wat gewelddadige deelnemers getoond. Waarschijnlijk een handje vol maar die zijn vaak wel de aanzet tot agressie.
Ik zag een paar filmpjes waar onherkenbare mensen met gezichtsbedekking compleet uit hun plaat gingen. En bijvoorbeeld de politie aanvielen met blijkbaar ammoniak.

Ook een man die als een imbeciel stond te trappelen en te schreeuwen.

Dat soort dingen stuiten me enorm tegen de borst, wie het ook doet en waarom hij het doet maakt niet uit.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:05

hwn schreef:
@Loretta, ze zetten meubilair buiten en zeggen zelf dat ze proberen alles zo netjes mogelijk te houden. Slopen ziet er voor mij iets anders uit hoor.

Ik kreeg deze link nog doorgestuurd van een vriendin. Heel aangrijpend.

In Gaza zoeken elke dag duizenden Palestijnen naar verdwenen familieleden - https://nos.nl/l/2519723


Ja ja, klinkt leuk, alsof het een theekransje was. Het meubilair horen ze vanaf te blijven(neem je eigen zooi mee). En slopen gebeurde uiteraard bij het verwijderen barricades. Dom bezig en heeft niet bepaald de grote steun van de bevolking.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:16

Ze hebben ook veel eigen spullen, zoals pallets, meegenomen voor barricades? En lekker makkelijk dat 'de bevolking' (wie zijn dat eigenlijk, ik hoor ook veel steun namelijk) het niet steunt vanachter een schermpje en verder niets doet om aandacht te vragen voor de humanitaire crisis die zich afspeelt in Gaza. Dat heeft dan weer niet mijn steun.

Ik begreep dat bij de UvA er een anti-protestgroep kwam waardoor het uit de hand liep en er later gewelddadig is opgetreden door de ME. Ik denk dat je relschoppers bij protesten niet voorkomt, al zijn het er 10 man op een groep van 1000 vreedzame protesters, moet je dan maar helemaal niet meer protesteren?
Natuurlijk veroordeel ik agressief gedrag bij protesters, maar ik veroordeel ook ME die vol op zittende, rustige mensen in mept, niet alleen op benen, maar ook op hoofden (genoeg filmpjes van gezien en foto's van bloedende koppies). Van beide kanten is het niet oké, maar er is zo weinig overzicht en zo veel chaos bij zulke situaties, dat het gewoon heel snel escaleert en het onduidelijk is wie er aanstichter of verdediger is. Daarnaast wordt de escalatie door de media enorm uitgelicht (ook van beide kanten, trouwens), terwijl het meest van de tijd er gewoon heel rustig aan toe gaat.

Zoals ik al eerder zei, het zijn keer op keer studentenbewegingen geweest die protesteerden en daadwerkelijk verandering tot stand hebben gebracht in de geschiedenis als het gaat om sociale onrechtvaardigheid. Daar vielen soms zelfs honderden doden. Maar dan is het antwoord volgens jullie om protesten te veroordelen en verder niets te doen en toe te kijken?

En het zijn niet eens alleen studenten, ook docenten, onderzoekers en ander personeel van de universiteiten hebben zich er bij aan gesloten. In heel Europa en de Verenigde Staten zijn er nu protesten gaande bij universiteiten, ik vind het oprecht bijzonder dat er zoveel mensen opstaan. De minister van educatie van Spanje juicht het zelfs toe en de Universiteit van Barcelona heeft al besloten om samenwerkingen met Israël te ontbinden. Eerder braken de universiteiten ook banden met Rusland. En waarom dat belangrijk is? Omdat Israël alle universiteiten in Gaza heeft plat gebombardeerd, terwijl hun eigen universiteiten op Palestijnse grond zijn gebouwd na de Nakba. Daarnaast werken de Israëlische universiteiten nauw samen met de militaire academie, weigeren ze al jaren lang scholing te bieden aan Palestijnen en houden ze dehumaniserend gedachtegoed over de Palestijnen in stand. Zo worden Palestijnse wetenschappers gecensureerd en verweten van ongeldige kennis, al meerdere Palestijnse wetenschappers zijn opgepakt vanwege het verspreiden van 'onrechtmatige' kennis. Het gaat om aandacht vragen voor de onrechtvaardigheid die zich afspeelt en het westen wijzen op hun bizarre instandhouding van het samenwerken met Israël en bijdragen aan dit conflict.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:24

Dat niemand verder iets doet is ook overdreven. Alsof het iedereen koud laat?

Het drama Gaza beheerst al maanden het nieuws. Ik vind het alleen een nogal futiele actie. Alsof de regering in Israël zich laat weerhouden door studentenprotesten in Europa. Ze trekken zich immers al niets aan van demonstraties van hun eigen bevolking.
En een paar wetenschappelijke projecten die stilgelegd worden boeit ze ook echt niet.

Deze mensen zijn niet voor rede vatbaar.

Op persoonlijke noot: Demonstreren past niet bij mij. Ben ik te conflict-mijdend en mensenmassa-mijdend voor. Ik ga wél in debat met andersdenkenden, zowel op socials als irl. En vaak kom je dan toch wel op een stukje gezamenlijke grond.


Bovendien kun je wel aan de gang blijven met demonstreren want er is zo verschrikkelijk veel onrecht in de wereld, heel recent ook nog.

Invasie van Oekraïne, het drama in Nagorno Karabakh, Sudan etc.

Biden zegt te stoppen met munitie leveren zolang Rafah belegerd wordt. Dát zet waarschijnlijk zoden aan de dijk.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:32

Het gaat er ook niet om dat Israël zich er iets van aantrekt, het gaat erom dat overheden en andere belangrijke instanties van Europese landen en Amerika, zoals universiteiten, iets anders gaan doen en zich anders gaan opstellen tegenover Israël. Dat maakt namelijk wel een impact.

Ik probeerde niet te zeggen dat de rest niets doet, dialoog aangaan is ontzettend belangrijk. Maar het enkel veroordelen van protesten en de mensen die daar zijn, ze dom noemen of naïef (niet alleen hier, ook in de media), dat is zo zonde. Het zou mooi zijn als iedereen die tenminste iets doet, gewoon in zijn waarde gelaten kan worden. En niet een hele grote groep te veroordelen, omdat er een paar idioten tussen zitten die je helaas overal hebt.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:37

Europese regeringen gaan ook niet overstag door studentenprotesten, die sturen de ME.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:49

Waarom stel je dat nu al? In het verleden zijn er nieuwe wetten aangenomen rondom racisme, segregatie, sociale rechtvaardigheid en zijn er democratische hervormingen ontstaan door studentenprotesten.
Dat heeft tijd nodig, maar het betekent echt niet dat de studentenprotesten van nu geen impact gaan hebben.

AJ+ heeft net op instagram geplaatst dat de volgende universiteiten al stappen heeft ondernomen: University of California, Trinity College Dublin, Northwestern University, Brown University, Evergreen State College, University of Barcelona, Suny Purchase College, University of Minnesota en Rutgers University.
Die stappen bestaan uit samenwerkingen ontbinden met Israëlische instituties, transparantie over investeringen, het ter beschikking stellen van scholarships voor Palestijnse studenten, het opzetten van community's voor Palestijnen.

Boycotten, niet investeren en sancties stellen heeft een impact en als grote instanties als universiteiten dat gaan doen, volgen wellicht andere instanties en overheden ook. Universiteiten zijn ontzettend belangrijke organen binnen de maatschappij en economie.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:49

@Mysa, de invasie van Oekraine heeft de hele wereld direct maatregelen genomen (al vind ik er wel iets van dat de enige oplossing wapenleveringen is, ik heb de indruk dat ze het spelletje aan de gang willen houden, maar ben niet genoeg geïnformeerd, en dat is trouwens een ander topic, waar ik niet graag in lees). Tegen Israël wachten we nog op de eerste acties, na 75 jaar onrechtvaardigheid en 7 maanden buitensporig geweld en het aanvallen van alle mogelijke beschermde instanties die je je maar kan indenken (bezette burgerbevolking, pers, hulporganisaties, ziekenhuispersoneel, hulpkonvooien, vluchtelingenkampen...).

Het feit dat Biden nu wapenleveringen wil stoppen, is inderdaad goed nieuws, maar wie zegt dat die studentenprotesten niet bijgedragen hebben tot zijn beslissing. En ik vind dat altijd zo'n dooddoener: "ja maar, waarom protesteren jullie niet tegen dit of dat?" Trouwens, er is volgens mij geen enkel conflict dat al zo lang aansleept, en waar niemand lijkt te kunnen/willen ingrijpen op overtredingen.

@Suliko, bedankt voor je nuttige bijdragen. Ik hoor verslagen van protesten inderdaad liever van mensen die erbij waren/zijn, zoiets beoordeel je niet op een filmpje, en soms durven tegenstanders zich inderdaad ook mengen tussen actievoerders om juist relletjes uit te lokken (indertijd hier in België ging men er zelfs vanuit dat er politiemensen infiltreerden, maar ik weet niet of dat ooit bewezen is, gelukkig vielen er door de mand omdat ze een oortje in hadden waarbij ze instructies kregen. Die tijden zijn hier gelukkig voorbij denk ik - voorlopig toch, zal afhangen welke regering we daarna krijgen).

Ik zag gisteren online een pro Palestijnse demonstratie (geen idee hoe of wat of waar, was gedeeld door een joodse bron), met allemaal Palestijnse vlaggen, en er stond één iemand tussen met een Joodse vlag te zwaaien. Hij kreeg heel wat aandacht van omstaanders, maar het vreemde (en eigenlijk wel het mooie ook, iets met verdraagzaamheid) was: geen van de pro-Palestijnse demonstranten besteedde er aandacht aan, ieder deed gewoon zijn ding.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:51

Suliko schreef:
AJ+ heeft net op instagram geplaatst dat de volgende universiteiten al stappen heeft ondernomen: University of California, Trinity College Dublin, Northwestern University, Brown University, Evergreen State College, University of Barcelona, Suny Purchase College, University of Minnesota en Rutgers University.
Die stappen bestaan uit samenwerkingen ontbinden met Israëlische instituties, transparantie over investeringen, het ter beschikking stellen van scholarships voor Palestijnse studenten, het opzetten van community's voor Palestijnen.


VUB (Vrije Universiteit Brussel) ook al, ik las deze gisteren:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/08 ... tellingen/

Weliswaar beperkt, enkel bij onderwerpen die militair kunnen gebruikt worden, maar iets is beter dan niets.

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:34

Ik kots echt van rutte die de boel weer verdraait en framed en de protesten antisemitisch noemt. Er zijn tig joodse mensen zelf bij en er wordt geroepen "jews and muslims stand as one". En de media gaat er gewoon in mee. Onbegrijpelijk, triest en ik vraag me echt af waarom zelfs groene partijen doen alsof hun neus bloedt.

Lau07
Moderator

Berichten: 1592
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:09

Soepblik schreef:
Ik kots echt van rutte die de boel weer verdraait en framed en de protesten antisemitisch noemt. Er zijn tig joodse mensen zelf bij en er wordt geroepen "jews and muslims stand as one". En de media gaat er gewoon in mee. Onbegrijpelijk, triest en ik vraag me echt af waarom zelfs groene partijen doen alsof hun neus bloedt.


Waar lees je dat hij de protesten antisemitisch noemt? Als ik zijn reactie lees dan lees ik dat hij het antisemitisch vindt om de schuld van het geweld in Gaza bij Nederlandse Joden in de schoenen te schuiven, en niet de protesten an sich.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op 09-05-24 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wijziging eerste zin

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:14

Ja, Anja Meulenbelt schreef daar een tijd geleden een mooi artikel over:

https://www.anjameulenbelt.nl/weblog/2024/04/01/113776/

Ik haal er even de laatste zinnetjes uit (maar lees het gerust helemaal, ik hou van de manier waarop ze schrijft, en altijd interessant) omdat dit naadloos aansluit bij de post van Soepblik:

Kauthar Bouchallikht had gelijk, toen ze besloot dat Groen Links niet meer te redden was. En vertrok.

Ik wil niets meer met die bende in de Tweede Kamer te maken hebben, die denkt dat ze het volk vertegenwoordigen. Mij niet, in ieder geval.

Wij gaan door, met protesteren, we kunnen niet anders. Marwan Bishara, een wijze commentator op Al Jazeera zei: we have no other option if children die.


Edit: en nav de laatste post ook nog deze quote:

Het is absoluut antisemitisme om alle joden in Nederland aan te zien op de daden van Israël Maar tegelijk: ik kan wel de namen noemen van organisaties die zeggen de ‘joodse gemeenschap’ in Nederland te vertegenwoordigen, maar vooral bekend staan als de vertegenwoordigers van Israël.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:30

Eventjes een kleine link naar het songfestival. Ik heb niet gekeken (boycot as usual) en ben geschokt dat Israel wel door is en België niet (Nederland, gefeliciteerd trouwens, al vond ik onze song wel beter, sorry :o ): kleine vakbondsactie voor de start van de uitzending door de vakbonden van de vrt. Dat verzacht de bitter pil dan weer een beetje.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/vakb ... ~bd0d8e74/

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:17

Geen idee of België beter was dan Israël. Van Nederland weet ik ook niets.

Over de studentenprotesten: de onderhandelaars schoven aan met gezichtsbedekking en de gesprekken werden in het Engels gevoerd. Bijzonder!

Dat zou ik persoonlijk niet willen, weet graag wie ik tegenover me heb. En dan in het Engels onderhandelingen voeren terwijl veel mensen onvoldoende Engels spreken. Dat vraagt om miscommunicatie.