Vandebron legt klanten met zonnepanelen heffing op

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:18

germie schreef:
Ik heb een behoorlijke overcapaciteit aan panelen. De reden is dat ik op advies voor een gezin heb laten installeren, terwijl ik alleenstaand ben. Heb dus 7 panelen die rond de 2000-2500 per jaar op kunnen wekken.
Ik lever dus bijna dagelijks nu meer terug dan ik verbruik (behalve in de winter, dan verbruik ik meer dan ik teruglever).
Ik voel me ergens wel genaaid ja.
als je over het jaar gemeten goed uitkomt is het toch OK…of mis ik iets? Vind 2000-2500 per jaar voor 1 pers niet extreem veel hoor?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:27

paars schreef:
germie schreef:
Ik heb een behoorlijke overcapaciteit aan panelen. De reden is dat ik op advies voor een gezin heb laten installeren, terwijl ik alleenstaand ben. Heb dus 7 panelen die rond de 2000-2500 per jaar op kunnen wekken.
Ik lever dus bijna dagelijks nu meer terug dan ik verbruik (behalve in de winter, dan verbruik ik meer dan ik teruglever).
Ik voel me ergens wel genaaid ja.
als je over het jaar gemeten goed uitkomt is het toch OK…of mis ik iets? Vind 2000-2500 per jaar voor 1 pers niet extreem veel hoor?

Ik gebruik nog geen 1000. Dus heb echt een enorme overcapaciteit.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:49

germie schreef:
paars schreef:
als je over het jaar gemeten goed uitkomt is het toch OK…of mis ik iets? Vind 2000-2500 per jaar voor 1 pers niet extreem veel hoor?

Ik gebruik nog geen 1000. Dus heb echt een enorme overcapaciteit.


Hoe verwarm je je huis en warm water?

Want Zolang de salderingsregeling nog blijft bestaan, kan je de overtollige stroom van de zomer, verbruiken in de winter.

Als je wil investeren kan je gelijk voor airco's gaan, maar een goedkopere manier is om met "gewone" elektrische kachels te gaan werken in combinatie met een boiler voor heet water voor douchen.

Even gekeken, een 80L boiler kost zn €250 en een goede elektrische kachel rond de €100. Dan kan je voor een relatief klein bedrag je overtollige elektriciteit op maken.

Dan verbruik je veel minder gas en/ of kan je misschien volledig van het gas af.

Of je levert 1500kwh per jaar extra terug en met een terugleververgoeding van rond de €0,05 krijg je daar nog z'n €75 per jaar voor.