Klaar met nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14766
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:41

Nanne schreef:
KSHancox schreef:
Nado geeft inderdaad een supernette reactie, respect daarvoor.

Ik snap de kinderachtige reacties ook wel hoor. Er zijn meer dan genoeg mensen op de wereld die jaloers zijn op alles wat we hier hebben. Als je het feitelijk bekijkt, hebben we het gewoon echt heel goed. Het spreekwoord over groener gras bij de buren is er niet voor niets, soms is het lastig om te zien wat je allemaal wel hebt als je er middenin zit (met nog een heleboel mopperaars ook, want wees eerlijk: Hollanders kunnen wel echt zeiken hoor).

Je hoeft je hier niet snel zorgen te maken over verhongeren, schoon water, een dak boven je hoofd, gezondheidszorg, scholing et cetera. Kan het beter? Natuurlijk. Waren sommige dingen vroeger beter? Vast wel, maar echt niet alles. Is Nederland poedersuiker? Mwah, valt best mee. :)


Natuurlijk kunnen Nederlanders zeiken, maar als iemand liever in Finland, Zweden, IJsland or whatever wil gaan wonen is dat prima toch?
Dat zijn ook geen derdewereldlanden oid dus er zijn genoeg andere opties dan Nederland.


Soms vind ik het gewoon jammer dat iemand geen "afwijkende" mening mag hebben. We hoeven toch niet allemaal hetzelfde te zijn en te denken?

Bokt zou denk ik niet bestaan als iedereen hetzelfde zou denken, dan zou je nooit een discussie hebben als iedereen het met elkaar eens zou zijn. Heel saai ja!

Ik hoef zelf niet per se het land uit maar ik heb wel familie die vertrokken is naar Noorwegen, prima toch? Ik kan alleen aanraden (en dat is denk ik ook wat veel mensen hier al proberen te zeggen, de een serieuzer als de ander) om wel van tevoren goed uit te zoeken of het in dat land op de punten die voor jou belangrijk zijn, ook daadwerkelijk beter is.

Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:41

veneri schreef:
Het lijkt hier wel censuur!
Wat ik zeg, denk en voel mag niet. Want de overheid heeft de bevolking ingeprent dat het hier zo goed is.
WAS! Het WAS. Hier goed. Het is nog ok,.maar wordt steeds minder.
Er zijn veel mensen die dit voelen en ervaren. Die reacties zou ik hier graag zien
Mensen die het niet met mij eens zijn, prima, maar skip dit topic.
Probeer mij niet op andere gedachtes te brengen.
Dat is nou weer een voorbeeld van "geen vrijheid van meningsuiting" meer hebben.


TS, nogmaals de vraag: Welk land wil je naar toe?
Waar is het beter dan in Nederland, en vooral waarom?
Ben oprecht benieuwd naar je mening hierover.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:42

Maar TS. Je zegt nu "het is slecht in NL, ik wil hier weg"
Tegelijkertijd zeg je ook "ik heb hier een goed en leuk leven"

Je zegt "ik wil naar een plek waar het beter is" (maar tegelijkertijd maak ik uit je woorden op dat het nergens echt beter is?), maar je bent ook boos op mensen die uit een land komen waar het slechter is en die ook een plek zoeken waar het beter is (namelijk NL).

Ik begrijp je niet zo goed...

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:42

Ja meit, cEnSuUr! Het is hier inderdaad verschrikkelijk. Wat let je om asiel aan te vragen ergens anders?

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:45

veneri schreef:
Er zijn veel mensen die dit voelen en ervaren. Die reacties zou ik hier graag zien
Mensen die het niet met mij eens zijn, prima, maar skip dit topic.
Probeer mij niet op andere gedachtes te brengen.
Dat is nou weer een voorbeeld van "geen vrijheid van meningsuiting" meer hebben.

Oh sweet irony.

Je bent op zoek naar een echokamer, die ga je hier niet vinden. Probeer feesboek eens, of één van de vele telegramgroepen.

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:46

veneri schreef:
De meeste reacties hier zijn idd nogal kinderachtig, en geven ook de welbekende polarisatie en links en rechts gedachtegangen aan.
Veroorzaakt door de puinhoop, weer veroorzaakt door onze overheid.

Dat mensen mijn standpunten niet zien of willen zien dat is prima,.maar dit tooic is voor gelijkgestemden.

En nee, we hebben het niet slecht in NL. Nog niet....


Ik snap je punten hoor en er zijn echt dingen die ik ook zorgelijk vind in dit land en die mijns inziens geen goede veranderingen teweeg gaan brengen.

Echter zolang je nog benoemt dat je een leuke baan en een goed leven hebt is dat toch goud waard??

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:48

Als ik je zo lees past trouwens Denemarken denk ik het beste bij je. Veel soortgelijke types.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:48

Nederland is toch (op het weer na) top?
Ik zou geen ander land kunnen bedenken op aarde waar de dingen zo goed geregeld zijn, als in Nederland. Natuurlijk gaan er ook dingen heel erg fout (toeslagenschandaal, aardbevingen in groningen, om maar wat te noemen.. stem aub niet meer op de coalitiepartijen mensen, die mogen nu wel weg), maar over het algemeen hebben we hier voor het merendeel een perfect leven. Ik prijs me echt gelukkig!
Heel benieuwd tot welke conclusie (en welk land) je komt TS, ik zou het niet kunnen verzinnen voor je..

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:49

Als iemand die veel heeft meegekregen uit dit soort 'sferen' kan ik je een ding aanraden:

Verminder drastisch de hoeveelheid nieuws en internet die je consumeert.

Dan zie je dat veel van deze "problemen" geen problemen (voor jou) zijn, maar dingen waarover mensen elkaar lekker opjutten op het internet.

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:50

Wat je zegt, denkt en voelt mag wel. We hebben hier namelijk een democratie met bepaalde grondrechten, in tegenstelling tot Noord-Korea. Dat betekent echter ook dat er hier vrijheid van meningsuiting is, en dat mensen het dus mogen zeggen als ze het niet met je eens zijn.

Ik ben het overigens met je eens dat er echt dingen mis gaan in Nederland. De toeslagenaffaire, Groningen, de belachelijke fossiele subsidies, huizencrisis, scheve inkomensverdeling, de hoeveelheid kinderen die opgroeien in armoede, onverdraagzaamheid richting vluchtelingen en lhbti-ers....Het kan allemaal nog veel beter.

Aan de andere kant, als ik kijk naar bijvoorbeeld Amerika waar zorgverzekeringen (voor zover die beschikbaar zijn) echt een chaos zijn en 1x flink ziek zijn kan leiden tot torenhoge schulden.
Of naar Polen en Hongarije die steeds verder afdwalen van democratische waarden.
Of Duitsland waar extreem rechts weer in opkomst is.
En dan heb ik het nog niet over landen als China of Brazilië of Uganda....

Dan denk ik, het is hier zo slecht nog niet. Er gaan namelijk ook heel veel dingen goed in Nederland. Vergeleken met heel veel andere landen mogen we in onze handjes knijpen. Zeker als je een goede baan hebt en een leuk leven, dan behoor je echt tot de 'lucky few' van deze wereld. Enige dankbaarheid is echt wel op zijn plaats.

Gitana

Berichten: 2710
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:52

inderdaad, zoals JudithGigi zegt.
Maar TS waarom verhuis je dan niet naar een ander land. Als het je zo erg in de weg zit, ga dan in een ander land kijken, niemand houdt je tegen. Dan kan je OF daar blijven, OF je ziet in dat het wel meevalt in NL. winwin! Maar dan frustreer je je in ieder geval niet meer :)

thequeensmum
Berichten: 3558
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:56

Sommige van je punten kan ik me goed voorstellen, andere helemaal niet. Maar wat bedoel je met ‘opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen ?

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:56

TS: ik denk dat je weinig gelijkgestemden vindt. Niet op bokt en ook niet in de algemene bevolking van NL. Jij leest vermoedelijk (doordat je erop focust/zoekt) overdreven veel berichten die alles wat niet deugt onder een vergrootglas leggen. Zo werken SM-algoritmen nu eenmaal.
Maar zowel ontevreden mensen zijn er helemaal niet in NL. Anders zaten we hier niet met 18 miljoen, dat zijn echt niet allemaal vluchtelingen/asielzoekers/allochtonen.

Roosje01

Berichten: 10741
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:58

Ik kan me wel in je punten vinden ts misschien ga ik in de toekomst ook weg uit nl naar België of Duitsland. Helemaal nu ze met ons pensioen geld gaan lopen gokken heb je straks jaren gewerkt krijg je geen pensioen meer. Vind het vreemd dat er geen referendum over werd gehouden dat de pensioen wet maar gewoon zomaar veranderd is..
Auto rijden word waarschijnlijk ook onbetaalbaar voor de gemiddelde burger. Benzine auto mogen straks niet meer verkocht worden, en benzine is duur en rekening rijden etc. Niet iedereen heeft geld voor een (nieuwe) elektrische auto. Zorg word steeds duurder.

Huizen zijn er niet. Mijn vriend en ik wilde eigenlijk graag kinderen, maar we wonen in een klein appartement met 1 slaapkamer. en uitzicht op een groter huis is er niet, want zodra er eentje op de verhuursite komt zijn er 1000en reacties. Kopen is financieel niet haalbaar helaas. Dus ja ik voel mij ook steeds minder gelukkig in Nederland. Dus mocht mijn vriend ooit overstag gaan dan zou ik graag emigreren, en nee nergens is perfect maar misschien zijn we daar wel gelukkiger.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:06

secricible schreef:
Maar TS. Je zegt nu "het is slecht in NL, ik wil hier weg"
Tegelijkertijd zeg je ook "ik heb hier een goed en leuk leven"

Je zegt "ik wil naar een plek waar het beter is" (maar tegelijkertijd maak ik uit je woorden op dat het nergens echt beter is?), maar je bent ook boos op mensen die uit een land komen waar het slechter is en die ook een plek zoeken waar het beter is (namelijk NL).

Ik begrijp je niet zo goed...
Maar dan ook echt precies dit, contradictio in terminis.

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:10

veneri schreef:
Het lijkt hier wel censuur!
Wat ik zeg, denk en voel mag niet. Want de overheid heeft de bevolking ingeprent dat het hier zo goed is.
WAS! Het WAS. Hier goed. Het is nog ok,.maar wordt steeds minder.
Er zijn veel mensen die dit voelen en ervaren. Die reacties zou ik hier graag zien
Mensen die het niet met mij eens zijn, prima, maar skip dit topic.
Probeer mij niet op andere gedachtes te brengen.
Dat is nou weer een voorbeeld van "geen vrijheid van meningsuiting" meer hebben.


Het is meer censuur en geen vrijheid van meningsuiting als je mensen weg wilt hebben op een topic waar iedereen welkom is en mee mag praten. Jij vindt juist dat mensen die het niet met jou eens zijn niet mogen reageren en dus hun mening niet mogen geven.

Ik vind aardig wat dingen hier goed geregeld, maar ook een hoop juist niet. En die dingen ga je pas zien als je er zelf in zit. Ik ben het alleen met een hoop dingen in de OP niet eens. Maar ook niet met degene die zeggen dat het in Nederland allemaal heel goed geregeld is en er geen ander land is die het zo goed geregeld heeft.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-06-23 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:12

Roosje01 schreef:
Helemaal nu ze met ons pensioen geld gaan lopen gokken


Newsflash: pensioenfondsen beleggen in het oude systeem óók. Aangenomen dat je dat met 'gokken' bedoelt.
Verschil is dat alle winst die met jouw inleg wordt gehaald ook daadwerkelijk voor jouw pensioen is, en dat jij geen gemiddelde van alle inleggen en winsten meer ontvangt. Jouw inleg compenseert dus niet de inleg van andere mensen die minder afdragen aan het fonds. Anderzijds krijg jij niet meer dan wat je zelf hebt ingelegd.

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:12

Je wilt niet dat nederland mensen opvangt die het in eigen land slecht hebben. Maar zelf wil je wel naar een ander land..

Hypocriet.

En dan wil je ook nog mensen in je topic weigeren...

Jij gaat ooit wel een koekje van eigen deeg krijgen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-06-23 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:13

Ik kan me op zich prima vinden in de negatieve punten van de ts. Daar is niets over gelogen. En dat mag je echt wel denken. Mogelijk denkt de ts daar niet altijd aan, ik ook niet, maar af en toe maak ik me zeker wel zorgen om de genoemde punten. Ik lees niet dat de ts weg wil, maar nadenken over zoiets is toch niet verkeerd? En de conclusie kan ook zijn dat je toch wilt blijven.

Censuur is zeker wel een punt, alles tegen corona wordt of weggehaald of als belachelijk afgedaan. Ook op bokt. Er zijn mensen die een ban hadden omdat ze simpelweg openlijk toegaven dat de maatregelen er niet voor hen waren (en was veelal nog waar ook, want thuisblijven was een advies en dat mag je in de wind slaan). Op facebook, twitter en weet ik veel waar gebeurde exact hetzelfde. Er was ooit een enorm populaire fb groep met een naam als 'weg met de 1.5m'. En die werd gewoon offline gehaald. Je mocht niet schrijven wat je dacht, en als je op fb iets tegen de maatregelen schreef, dan werd dat gewoon minder getoond.

Rekening rijden en al die andere belastingverhogingen, er komt geen einde aan. Het kabinet wilde zelfs 26 cent per liter aan melk extra hebben was een kortdurend plan. Dat geeft toch wel aan dat er dingen niet kloppen.

De kosten om slechts 0.000036 graad opwarming tegen te gaan, van dat geld kun je heel wat mensen gewoon helpen.

De zorg in Nederland, het is eerder de goedkoopste zorg of waar het meeste aan verdiend wordt. De wachtlijsten zijn enorm lang en je krijgt niet wat je wilt. Als ik vorig jaar niet gewoon elke dag gebeld had, hadden ze me gewoon wel een half jaar langer met een open wond laten lopen. Ondertussen zijn er 3 maanden leven weggegooid. Dat is niet normaal. Als je niet direct dood gaat moet je maar wachten.

Huizen zijn te duur, als je nu kinderen hebt die puberen, nou, wanneer denk je je dat die huisje,boompje , beestje krijgen? Er zijn geen huurwoningen en kopen is te duur. Ondertussen wordt het krijgen van kinderen nog steeds gesubsidieerd i.p.v. ontmoedigd.

Alles vergelijken met landen waar het minder is, is behoorlijk kinderachtig in mijn ogen. Dat weet de TS ook wel. Ze schrijft ook niet dat ze direct wil emigreren, maar af en toe komt het wel in de ts op. En dat snap ik dus best.

Het zal nergens perfect zijn, maar het gaat er om dat als je weg gaat dat je een plek vindt waar je gelukkiger kunt worden. Overal is wat, maar waar ben je het meest gelukkig? Die vraag probeert de TS beantwoord te krijgen. En de uiteindelijke conclusie kan best zijn dat het Nederland is. Maar ook dan is het niet verkeerd om je twijfels en zorgen te hebben.
Dus TS, ik deel je gevoelens zo nu en dan. Ik denk ook wel eens over andere landen na. Dat wil echter niet direct zeggen dat ik morgen weg ben. En de ene mens kan ook sneller een onzekerheid op zich nemen dan een ander.
Dus nadenken prima, een beslissing nemen is niet nodig. En de ts belachelijk maken is gewoon belachelijk van degenen die dat doen.

Roosje01

Berichten: 10741
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:16

Ibbel schreef:
Roosje01 schreef:
Helemaal nu ze met ons pensioen geld gaan lopen gokken


Newsflash: pensioenfondsen beleggen in het oude systeem óók. Aangenomen dat je dat met 'gokken' bedoelt.
Verschil is dat alle winst die met jouw inleg wordt gehaald ook daadwerkelijk voor jouw pensioen is, en dat jij geen gemiddelde van alle inleggen en winsten meer ontvangt. Jouw inleg compenseert dus niet de inleg van andere mensen die minder afdragen aan het fonds. Anderzijds krijg jij niet meer dan wat je zelf hebt ingelegd.


Eh als ze verkeerd beleggen ben je straks je pensioen kwijt en krijg je niks meer of heb je dat stuk niet meegekregen?

veneri
Berichten: 882
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 18:17

Ik hoef hier nog niet weg, maar denk er wel steeds meer over na, omdat er steeds meer ingeleverd moet worden op allerlei vlakken. En het gaat nog veel verder. Wat gaat de toekomst brengen? Kunnen jongeren ooit nog het huis uit? Is er nog zorg voor ouderen? Etc etc.
Nederland moet weer worden hoe nederland was.
Uit de EU en eigen land aansturen met een ander kabinet zou daarvoor denk ik een goed begin zijn.
En natuurlijk moeten vluchtelingen geholpen worden. Maar ook dat systeem moet op de schop en moet veel strenger op gecontroleerd worden.

Er is zoveel wat niet meer klopt in nederland,dat maakt dat ik niet meer trots ben op nederland.

rien10
Berichten: 14742
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:18

Adelaide71 schreef:
Urbanus schreef:
Kun je dansen op de maan?



Is er nog plaats tussen de sterren, waar je heen kan gaan?

Jij pikt mijn tekst.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:20

Uit de EU heeft de situatie in de UK inderdaad ook stukken beter gemaakt.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:22

veneri schreef:
I
Nederland moet weer worden hoe nederland was.


Vrogah was alles beter aflevering 984478 :=

Vrijheid van meningsuiting houdt overigens niet in dat iedereen het er met je eens moet zijn, dat zou juist censuur zijn :j

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:24

Ok doei :wave: