Klaar met nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:52

veneri schreef:
fransje23 schreef:
Ts, jij bent toch ook gewoon een stukje Nederland.
Waarom stroop je de mouwen niet op en ga werken aan een beter Nederland?

Het zit hier zo in elkaar dat het daadwerkelijk kan.

:)

Alleen al het feit dat je een topic als dit kunt openen is een groot goed!
Heel veel mensen op de wereld kunnen dat simpelweg niet.

Kijk ook eens naar wat wel goed gaat.


Zeg maar hoe? Op een trekker naar Den Haag? Om dan vervolgens met hangende pootjes op het maliveld te staan toeteren, en met waterkanonnen weggedreven te worden als het ze te lastig wordt?
Wat voor zin heeft dat.
De vlag ondersteboven hangen? Rutte lacht wel verder hoor.


Misschien een politieke partij oprichten of je aktief aansluiten bij een partij die je aanspreekt?

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:52

Cer schreef:
Als TS weg wil kan ze zich daar toch op oriënteren? Het is niet alsof er nooit mensen weggaan uit Nederland ..

Of dat wel of niet lukt, dat zal blijken. En of het goede redenen zijn, is denk persoonlijk.. ?


Emigreren uit onvrede? Die zit vaak in jezelf ... dat neem je mee.

@ Echwel: niet te vergelijken. Overal zijn betere en minder goede dingen, maar over het algemeen doet Nederland het beter, denk ik.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:53

Mars schreef:
FVD stemmer denk ik, aan de OP te zien.
Wellicht dan verhuizen naar een land waar geen reptielen aan het roer staan? Hoewel, dan ben je zelf een immigrant in dat andere land.. moeten ze jou dan wel opnemen?


Ik denk eerder PVV, het 'weg uit de EU' en 'terug naar NL 20-25 jaar geleden' schreeuwt PVV. Maar goed, best wat overlap met FvD natuurlijk en als je in die hoek zit snap ik deze denkwijzen want je wordt keer op keer op een cirkelredenatie gezet. Geen begin, geen eind, alleen maar 'het gaat niet goed het gaat niet goed het gaat niet goed'.

Nee, het gaat niet goed nee. Kan 10x beter. Maar dat volstrekte absurde gekrijs dat het allemaal slecht is en dat dat voorál niet aan jou ligt en dat je niks meer mag zeggen, daar ben ik toch zo hard klaar mee hè. Mensen die tegen je ingaan is *geen* censuur en als je dat hierbij denkt, snap je gewoon niet hoe het werkt. Wat ik dan ook wel weer snap, want echt goede educatie over maatschappelijke vraagstukken krijg je niet in die hoek.

Ik vind Rutte ook een absolute ramp en hoop dat 'ie snel verdwijnt, maar niet omdat ie een liegende reptiel zou zijn. Nou ja, liegen wel. Maar vooral gewoon omdat 12 jaar lang dezelfde aan de macht op geen enkele manier gezond is.

Ik wil ook graag Nederland uit, emigreren blijft toch wel een beetje een verre droom. Waarom? Omdat ik verliefd ben op het idee van een huisje in een dicht bos in Scandinavië. Geen enkele andere reden, want NL is écht een goede plek om te leven.

Als je me nu zou willen excuseren ga ik even mijn nichtje vertellen dat ik nog net zoveel van haar houdt als ze op vrouwen valt dan op mannen. Dat moet ze af en toe horen, want er zijn zekere mensen in dit land die haar in dat geval zouden willen censureren...

Babootje

Berichten: 26442
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:53

MoniqueT schreef:
Onderwerpen: politiek, sociale voorzieningen, armoede, woningtekort en gezondheidszorg. Mijn leraar had vandaag een Nederlandse in de klas die geschokt was over het aantal daklozen in de stad, de gemiddelde jongere in Spanje woont tot ver na zijn dertigste thuis, want lonen zijn laag en kosten stijgen enorm. In Amerika zijn hele stadsdelen overgenomen door mensen die op straat leven. Er zijn enorm veel vluchtelingen uit Zuid-Amerikaanse landen, waar ook geen huisvesting voor is.


Conclusie: Nederland kent zijn problemen, maar ik ben benieuwd waar TS denkt dat het beter is.


Dat is inmiddels hier ook het geval.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:54

MoniqueT schreef:
Emigreren uit onvrede? Die zit vaak in jezelf ... dat neem je mee

Die kans is zeer groot, maar soms is t de enige manier om erachter te komen misschien? Het ondervinden …

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:55

Cer schreef:
@Monique: Oh ja dat heb je al eens geschreven :j best dubbel, nare reden om te verhuizen, wel fijn dat t kon!


Jazeker! Makkelijk is het ook niet altijd hoor, de weg vinden in de gezondheidszorg bijvoorbeeld. En inmiddels 12 jaar later is de pijn echt wel weer een stevige belemmering in ons leven.

De mooie natuur hier, het fijne huis en de liefde voor de taal en het land maken voor mij veel goed. Politiek vind ik interessant, zowel hier als in Nederland dus ik volg vrij veel.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:56

Nou wie dan ipv Rutte

Kaag? Hoekstra??

Voor mij vind ik bv Dylan Zegerius een wijf met ballen.


Maar verder zou ik het ook niet meer weren

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:56

VuurVleugels schreef:
Als je me nu zou willen excuseren ga ik even mijn nichtje vertellen dat ik nog net zoveel van haar houdt als ze op vrouwen valt dan op mannen. Dat moet ze af en toe horen, want er zijn zekere mensen in dit land die haar in dat geval zouden willen censureren...

Dat is wel een ding hier .. de toenemende intolerantie.. en agressie, geweldsincidenten..

Maar dat zal ergens anders misschien ook zo zijn..

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:57

veneri schreef:
een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.

Citaat:
Ik noem je geen gepeupel hoor, dat is in mijn ogen hoe het kabinet tegen de bevolking aankijkt.


Fijn dat jij mij zo niet noemt.
Ik heb Lubbers I en II meegemaakt en weet hoe rechtse kabinetten denken.
(En hoe dat voelt. |( )

Maar dat is niet wat jij hier schrijft.
Zowel Lubbers I en II als Rutte 1 t/m 4 steunen toch echt op een Kamermeerderheid.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:57

Citaat:
Als je me nu zou willen excuseren ga ik even mijn nichtje vertellen dat ik nog net zoveel van haar houdt als ze op vrouwen valt dan op mannen. Dat moet ze af en toe horen, want er zijn zekere mensen in dit land die haar in dat geval zouden willen censureren...


Lief!

En ja Cer, die intolerantie is helaas niet alleen Nederlands.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:59

VuurVleugels schreef:
Mars schreef:
FVD stemmer denk ik, aan de OP te zien.
Wellicht dan verhuizen naar een land waar geen reptielen aan het roer staan? Hoewel, dan ben je zelf een immigrant in dat andere land.. moeten ze jou dan wel opnemen?


Ik denk eerder PVV, het 'weg uit de EU' en 'terug naar NL 20-25 jaar geleden' schreeuwt PVV. Maar goed, best wat overlap met FvD natuurlijk en als je in die hoek zit snap ik deze denkwijzen want je wordt keer op keer op een cirkelredenatie gezet. Geen begin, geen eind, alleen maar 'het gaat niet goed het gaat niet goed het gaat niet goed'.

Nee, het gaat niet goed nee. Kan 10x beter. Maar dat volstrekte absurde gekrijs dat het allemaal slecht is en dat dat voorál niet aan jou ligt en dat je niks meer mag zeggen, daar ben ik toch zo hard klaar mee hè. Mensen die tegen je ingaan is *geen* censuur en als je dat hierbij denkt, snap je gewoon niet hoe het werkt. Wat ik dan ook wel weer snap, want echt goede educatie over maatschappelijke vraagstukken krijg je niet in die hoek.

Ik vind Rutte ook een absolute ramp en hoop dat 'ie snel verdwijnt, maar niet omdat ie een liegende reptiel zou zijn. Nou ja, liegen wel. Maar vooral gewoon omdat 12 jaar lang dezelfde aan de macht op geen enkele manier gezond is.

Ik wil ook graag Nederland uit, emigreren blijft toch wel een beetje een verre droom. Waarom? Omdat ik verliefd ben op het idee van een huisje in een dicht bos in Scandinavië. Geen enkele andere reden, want NL is écht een goede plek om te leven.

Als je me nu zou willen excuseren ga ik even mijn nichtje vertellen dat ik nog net zoveel van haar houdt als ze op vrouwen valt dan op mannen. Dat moet ze af en toe horen, want er zijn zekere mensen in dit land die haar in dat geval zouden willen censureren...


Ben ik benieuwd: wat is dan volgens jou (aangezien je mijn denkwijze en de reden daarvan denkt te begrijpen) wel de goede hoek?
Hoe kunnen de problemen die in NL spelen dan worden opgelost?
Dit gaat veel verder dan alleen de politiek in NL, helaas.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:00

Ik heb niet alles gelezen maar ik ben het wel met je eens. Alleen ik heb het voor mezelf wat groter getrokken... ik vind in het algemeen gewoon heel veel mensen stom. En ik heb het ook opgegeven wb mijn medemens. Dus ik heb gewoon besloten om lekker mijn leventje te leiden, ook al ontploft de hele boel om me heen. Mensen helpen zichzelf en hun omgeving toch wel naar de vernieling, en als je daar gewoon vanuit gaat, kan het alleen maar meevallen :D
Gewoon jezelf omringen met leuke mensen, genieten van je leven en als je het ergens niet meer leuk vindt, lekker weggaan.
Ik heb met eigen ogen gezien dat we zeker geen verkeerde uitgangspositie hebben hier. We hebben eten en drinken, we zijn hier vooralsnog erg veilig, en we hebben enorm veel mogelijkheden.
Ik heb net als jij (de topicstarter) wel geconstateerd tijdens corona dat de wet en grondrechten enzo echt een lachertje zijn, en dat je overheid zomaar je ergste vijand kan worden. En ja, ik ben daar ook van geschrokken.
Maar wat ik zei, ik laat alles maar zoveel mogelijk langs me heen gaan. We zijn gewoon met te veel stomme mensen op de wereld, die ruzie met je willen, dingen voor jou willen bepalen, etc. En we zijn helemaal vastgelopen in onze systeempjes. Dus we zijn probleem 1 aan het oplossen met een oplossing die weer probleem 2 veroorzaakt, en probleem 2 is weer de oorzaak van probleem 3, en die houdt dan weer probleem 1 in stand. Ik denk dan... als je probleem 1 aanpakt zijn alle drie de problemen er niet meer. Maar dat gaat niet omdat we teveel vastgeroest zitten.
Helaas, niks aan te doen. Accepteren en door.
Ik zou zelf wel op een lekker warm en dunbevolkt eiland willen wonen. Of lekker rondreizen. Of misschien ergens in een hutje op een berg wonen.. maar voor nu is Nederland op zich een goeie uitgangspositie van waaruit je lekker overal heen kunt. Zolang ze van m’n grondrechten afblijven en ik m’n dingetjes kan doen en betalen, blijf ik gewoon hier en negeer ik alle ruis. Als het me te heet onder de voeten word, dan verkoop ik m’n huis en ben ik pleite. Dus ja, ik snap je.
Veel mensen zeggen dat jij ongelijk hebt, maar zij halen er dingen bij die hier niks mee te maken hebben. Ik heb zelf ook met eigen ogen gezien dat er mensen in Cuba zijn met honger, en dat er mensen in de townships in Zuid-Afrika keihard hun best doen om expres gehandicapte kinderen te maken om meer geld van de overheid te krijgen omdat ze anders geen geld hebben voor eten. Ja, dat is erger dan dat je meer moet betalen voor je brandstof. Helemaal mee eens. Maar daar gaat het hier niet over. De regering is totaal de weg kwijt. Helemaal met jou eens. Maar ik denk eigenlijk niet dat dit systeem nog te redden is. Vroeg of laat gaat het klappen en ik voorzie een hoop ellende voor volgende generaties. Ik ga het in ieder geval niemand aandoen om in die tijd te moeten leven.

Babootje

Berichten: 26442
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:02

Earth schreef:
Maar weten jullie hoe dit is in andere landen? Want dit is niet alleen maar in Nederland.


Kennissen van mij zijn jaren geleden geëmigreerd naar Frankrijk, daar een aantal jaren gewoond en een maison d'hote gehad. Daarna naar Spanje verhuist. Die zeggen je kunt beter naar Spanje dan Frankrijk. Spanje is (nog steeds) relatief goedkoop qua wonen en levensonderhoud.
Ik heb kennissen die geëmigreerd zijn naar Noorwegen al veel jaren geleden en daar ook niet meer weg zouden willen. Gewoon ook omdat het leven daar geen ratrace is.

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:06

veneri schreef:
Zeg maar hoe? Op een trekker naar Den Haag? Om dan vervolgens met hangende pootjes op het maliveld te staan toeteren, en met waterkanonnen weggedreven te worden als het ze te lastig wordt?
Wat voor zin heeft dat.
De vlag ondersteboven hangen? Rutte lacht wel verder hoor.


Neem geen voorbeeld aan de boeren, want die zijn slecht georganiseerd en krijgen bij gebrek aan visie weinig voor elkaar.

Dat is voor jou een valkuil.
Je bent duidelijk slecht geïnformeerd.

Start met een degelijk boek uit de bibliotheek over de werking van democratie.
En kijk naar die groepen die wel succes boeken, ondanks Rutte.
... de Groningse Bodem Beweging.
De mensen die vasthielden aan het dossier van wat we nu de toeslagen affaire noemen.
Ondanks alles gebeurt er veel op milieu gebied, onder andere Tata wordt nu nauwlettend in de gaten gehouden. Schiphol begint voorzichtig in te binden.
De LHBTI'ers krijgen ruimte waar in 1980 nauwelijks voorstelling van te maken viel -
en de lijst is langer.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 21:06

Janneke2 schreef:
veneri schreef:
een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.

Ja kom op zeg.

Ik wens niet met 'gepeupel' aangeduid te worden.
Ik baal al zo'n tien jaar van de neoliberale kabinetten R 1 t/m 4 - maar ze hebben wel |( een Kamermeerderheid.

Jij schijnt te denken dat ze het gewoon zelf doen, en wellicht denk je daarom wel 'einde democratie', maar zo werkt het niet.
Zoals mijn oma al zei: 'Lieverkoekjes worden niet gebakken' - soms (al |( tien jaar) doet een kabinet de stomste dingen...

Citaat:
wie gelooft het gedraai van dit kabinet nog? waar ze over nadenken leggen ze in de week, alleen even om ons te laten geloven dat er zorgvuldig over nagedacht is, wordt er nee gezegd, dan gebeurt het alsnog. :(

Concreet, graag.

De grootste hobby van Rutte is 'geen besluit nemen, het aan de markt overlaten'.
Met als tweede: 'sorry zeggen als het fout gaat - en dan niet aftreden'.

Ik vind het vreselijk.
... maar misschien bedoel jij iets heel anders?


De hobby van Rutte is denk ik om te doen alsof hij geen besluit neemt, zodat hij met zijn vingertje naar een ander kan wijzen en dan kan zeggen "dat had ik anders moeten doen." En vervolgens alsnog geen verantwoordelijkheid te nemen. En nog de brutaliteit te hebben om gewoon door te gaan en te blijven zitten.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:12

Babootje schreef:
Spanje is (nog steeds) relatief goedkoop qua wonen en levensonderhoud.
Ik heb kennissen die geëmigreerd zijn naar Noorwegen al veel jaren geleden en daar ook niet meer weg zouden willen. Gewoon ook omdat het leven daar geen ratrace is.


Ha ja, mee een Spaans inkomen is het wel wat minder goedkoop dan wanneer je mee Nederlandse pensioen komt.

Die Spaanse volksaard is relaxed, komt het vandaag niet, dan morgen wel. En dat is zowel aangenaam als soms bloedirritant.

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:14

veneri schreef:
De hobby van Rutte is denk ik om te doen alsof hij geen besluit neemt, zodat hij met zijn vingertje naar een ander kan wijzen en dan kan zeggen "dat had ik anders moeten doen." En vervolgens alsnog geen verantwoordelijkheid te nemen. En nog de brutaliteit te hebben om gewoon door te gaan en te blijven zitten.


En ten tijde van Lubbers I en II (cda en vvd) waren er cda'ers die als Tweede Kamerlid zeiden 'dat hun baas in het kabinet zat'.

Ik ben blij dat die partij tegenwoordig lekker klein is.

De Tweede Kamer is de baas in dit land, niet de regering.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:21

Cer schreef:
Waarom zijn jullie uiteindelijk verhuist Monique?
En de anderen die verhuist zijn?

In dit topic zie ik best wat mensen die in een ander land zijn gaan wonen, dus zo raar is dat op zich niet..

Wat al eerder geschreven werd, mensen in Groningen met de gasproblematiek en bijv slachtoffers van het toeslagen schandaal (ik las een artikel over mensen die nu de staat maar gaan aanklagen), in een ander topic de intolerantie tegen bijv de regenboogvlag, of het steeds meer thuis moeten blijven wonen van ouderen … ook allemaal dingen waar iemand over na kan denken..?


Nou inderdaad, er zijn toch best wel heel wat topics voorbij gekomen van mensen die vertrokken zijn. Daar werd leuk op gereageerd en gevolgd. Je gaat toch altijd wel omdat je denkt/hoopt iets ergens anders wel te vinden?

Ik vind dat TS een beetje raar neergezet wordt nu. En nogmaals, ik ben het niet eens met haar hele opsomming. Maar ook ik zou wel serieus willen onderzoeken wat mijn opties ergens anders zijn.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:23

veneri schreef:
Ben ik benieuwd: wat is dan volgens jou (aangezien je mijn denkwijze en de reden daarvan denkt te begrijpen) wel de goede hoek?
Hoe kunnen de problemen die in NL spelen dan worden opgelost?
Dit gaat veel verder dan alleen de politiek in NL, helaas.


Leuk dat je het vraagt, over deze vraag buigt een deel van mijn studie zich dus ik houd me hier graag mee bezig. Hier is, in deze context: woorden.

Allereerst, verbreed je horizon. Lees naast je eigen nieuwsbronnen ook eens anderen. Let op, ik zeg niet dat je ze volledig moet vervangen! Maar meerdere zienswijzen op hetzelfde fenomeen helpen je een meer meta-perspectief op dingen te hebben waarna je zelf tot een conclusie kan komen wat je ergens over denkt. Dat kan alleen maar eerlijk als je dingen vanaf alle, of in ieder geval meerdere, kanten heb bekeken. Trouw, AD, Parool, Telegraaf, online bronnen noem maar op, ze bieden allemaal een ander perspectief met andere woorden.

Daarnaast stuurt de manier waarop we praten over een onderwerp de manier waarop we naar dat onderwerp kijken (een discours heet dat) en komt daarbij ook macht om de hoek kijken. Als vooraanstaande personen altijd zeggen 'de kleur groen is slecht', en een gewoon persoon blijft zeggen 'de kleur groen is goed', zal de discours toch zijn dat de kleur groen fout is. En als je dan de kleur groen bent en eigenlijk gewoon neutraal (neem een Marokkaanse man die gewoon werkt, belasting betaalt en zijn kinderen normaal opvoedt) is dat toch knap l*llig. Daarom is het belangrijk om kritisch te kijken naar wat er wordt gezegd, en door wie. Waarom zegt diegene dat de kleur groen slecht is? Wat voor bewijs heeft diegene dat de kleur groen slecht is? En dat bewijs, waar is dat eigenlijk van verkregen, wie is door wie betaald om dat bewijs bij elkaar te zoeken? Dat vereist een doorklikwerk, en dat is vermoeiend, maar zo werkt de mens helaas. Er ligt altijd wel ergens een adder, aan alle kanten, en geen enkele partij laat die adders allemaal zien.

Woorden hebben macht, veel meer dan je denkt. Een concreet voorbeeld ligt bij je verwoording omtrent LGBTQ+. Je zegt letterlijk: "Opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen notabene". Opgelegd = negatief, dwangmatig. Notabene = negatief, verduidelijkend hoe negatief. Als je had gezegd "Kinderen die op jonge leeftijd al te maken krijgen met allerlei identiteiten die ze wel of niet aan moeten nemen" had dat al veeeel minder sturend geweest. Natuurlijk heb je dan ook voors en tegens, maar geef je zelf veel evenwichtiger aan dat je iets twijfelachtig vind zónder een hele groep mensen als 'negatief' weg te schrijven.

Woorden hebben macht. Het spreekwoord luidt niet voor niets 'De pen is machtiger dan het zwaard', met woorden stuur je de hele wereld aan! Kijk daarom heel goed naar de woorden die je voorgeschoteld krijgt vanuit meerdere hoeken, en kijk ook waar ze vandaan komen. Neem niks klakkeloos aan. Niet van Wilders, niet van Rutte, niet van Klaver, niet van Ouwehand, niet van... Vul maar in. "Doe je eigen onderzoek", wat je zeker sinds corona heel vaak hoort, is eigenlijk heel goed advies. Maar doe dan wel echt onderzoek, bekijk dingen van meerdere kanten. Dus ook de wetenschappelijke kant! Zoals bijvoorbeeld tijdens corona, maar ook de klimaatcrisis. Alleen dát is goed onderzoek.

Geloof me, het doet wonderen voor je wereldbeeld (die wordt veel gebalanceerder ipv alleen maar negatief) én je kunt veel bewustere keuzes maken welke maatschappelijke fenomenen je steunt en welke niet. Dat zijn al enorme stappen richting een betere wereld, waar je ook bent :)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 28-06-23 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:26

Vuurvleugels _/-\o_ _/-\o_

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:34

Juist VV, zoals ik aandraag dat we het feitelijk op gezondheidszorg echt heel goed hebben. En ook op andere zaken. Dat zijn de feiten, de cijfers maar daar wordt overheen gelezen.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:35

veneri schreef:
Doubtless schreef:
@TS: mag ik vragen op welke manieren jij je inzet om de afbreuk tegen te gaan en bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland?


Mag je vragen. Het eerlijke antwoord is niet.punt.
En waarom? Omdat dit kabinet doet wat het wil. Alles is al vooraf uitgewerkt, dus er iets tegen doen heeft geen zin. En ik doe wat vele NLers met mij doen: klagen op social media, hopen op betere tijden en vrezen voor wat nog komen gaat.
Omdat we machteloos zijn.
Verkiezingen is ook zoiets. Wat je ook vind van een PVV, ze werden op een na grootste. Democratie? Nee hoor. Daar gaan ze niet mee regeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat is ook deels oorzaak van de frustratie die ik hier uit; de machteloosheid....


Duidelijk. Ik denk ook niet dat emigreren je gevoel gaat oplossen. Je gooit je handen in de lucht en kruipt onnodig in een slachtofferrol. Als je niet tot een ander copingmechanism komt, is dit de wanhoop en ontevredenheid die je toekomt. Ik wil je sterkte en succes wensen, want het lijkt me heel vervelend en beperkend om zo in het leven te staan.

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:39

Niobe schreef:
Is TS wel echt serieus dan? Dit zijn toch van die onderwerpen die geheid negatieve reacties oproepen, ik vind het echt zo’n trolvraag


Eens en ik ga stuk op de reacties, heerlijk :D

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:39

Chapeau, Vuurvleugels!

Over emigratie: ik kan het (bijna) iedereen aanraden, die vanuit een positieve instelling verandering in zijn leven wil. Niet uit onvrede, niet omdat je alles in je eigen land waardeloos vindt, om er dan later achter te komen dat het elders geen haar beter is. Of zelfs nog veel slechter, want je mag in Nederland eigenlijk alles doen en zeggen, zelfs zonder respect voor anderen en dat is lang niet overal zo.

Emigreren is spannend, is investeren in jezelf, je verdiepen in een andere cultuur, met andere wetten en regels en vaak ook nog een nieuwe taal leren. Of, zoals ik hier veel zie, gewoon alleen met landgenoten omgaan in je eigen Belgische, Nederlandse of Britse kliek en blijven mopperen op je thuisland. Maar je mag nog meer mopperen, want die stomme Spanjaarden spreken geen woord buiten de deur, je krijgt een boete omdat je niet door had dat je je belasting had moeten gaan betalen op een kantoortje ergens, die tuinman had al drie dagen geleden moeten komen, maar ja, zijn tante is ziek ... enzovoort. Even wat dik aangezet, maar ik zie ze hier zoveel om me heen. Over de Spaanse politiek hebben ze niks verkeerds te zeggen, maar dat komt gewoon omdat ze die niet snappen, niet verstaan en ook niet volgen dus. Heerlijk land, op in het zand. Tot ook hier een gelukszoeker je huis kraakt of je auto leeghaalt.

Maar ben je nieuwsgierig naar het land, de cultuur, de taal en de mensen, dan gaat er een wereld voor je open. Ik geniet er al twaalf jaar van!

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:40

Op zich is Nederland nog zo'n slecht land niet, maar als iemand die in het buitenland woont kan ik je wel begrijpen. Ik verhuis alleen dan naar Denemarken omdat ik Nederland juist te rechts en te individualistisch vind. Vooral tijdens de Coronaperiode viel het me op hoe veel meer het hier een "wij doen het samen"-mentaliteit was. Natuurlijk is er een zeer rechtse elephant in the room qua Deense politiek - de migratiepolitiek, maar maatschappelijk en economisch gezien liggen de meeste partijen hier wel linkser dan hun Nederlandse metgezellen. En de echt extreemrechtse partijen zijn hier nog slechter georganiseerd dan in Nederland. Denk aan iemand van DF die wel weer een stukje Schleswig-Holstein terug wilde hebben. _O- (Sorry, ik zie Denemarken genoemd worden als soort rechtspopulistische-utopie en ik denk alleen maar: oei, dan kom je van een koude kermis thuis. :'))

Daarbij blijft - geen één land is perfect en met alleen push-factoren kom je nergens. Mocht je echt jezelf happy willen voelen in een plek, dan heb je minstens net zoveel pull-factoren nodig in een ander land. Emigreren is niet een simpel iets om te ondernemen en het kost veel geld, energie en moeite. Dan moet je ook wel zeker willen dat je niet alleen klaar bent met Nederland, maar ook klaar bent voor een andere mogelijkheid. :D

Edit: MoniqueT zegt het eigenlijk een stuk beter dan ik had het kunnen doen. :+