Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
germie schreef:8nnemiek schreef:Dat is een kwestie van wachten totdat er wat meer laadplekken zijn. Dan plug je hem in bij aankomst, en bij vertrek haal je hem los en rijd je zo weer door naar huis.
Het tanken zelf kost misschien maar 5 minuten, maar het (om)rijden ervoor duurt wel heel wat langer. Plus het stinkt Net als roken, als je niet meer rookt merk je pas hoe vies en vervelend het is haha
En dat mag dus niet, want dan hou je een parkeerplek bezet waar een ander weer kan laden. Dus je moet er bij blijven. Dat is dus wel een dingetje.
IMANDRA schreef:germie schreef:En dat mag dus niet, want dan hou je een parkeerplek bezet waar een ander weer kan laden. Dus je moet er bij blijven. Dat is dus wel een dingetje.
Je hoeft er niet bij te blijven? Nee je mag ze niet onnodig lang laten staan maar dit is prima.
plutolover schreef:Janneke2 schreef:Op zich: vervoer is te vervuilend
EN te goedkoop.
(...)
In het kader van 'geef geen antwoord op de verkeerde vraag'
de goede aanpak is het hele systeem aanpakken.
Vervoer is te goedkoop
de klimaatverandering te duur,
dus moeten er een hele serie zaken worden aangepakt,
waarbij ik vind dat openbaar electrisch vervoer vooraan staat.
En het OV dus op oude sterkte, niet dat schamele krakkemikkige beetje van nu.
En ja, betalen voor asfaltgebruik etc hoort daar ook bij.
niet mee eens. Ik werk om te leven en niet ik leef om te werken. Ik moet niet aan denken om in de randstad te gaan wonen omdat ik dan dichterbij werk ben..
Citaat:ik ben blij met mijn huis in een dorp aan het bos en half uur van mij werk af. Ik zou dood ongelukkig worden in de randstad..
Janneke2 schreef:En uiteraard - het is ontzettend triest dat het jarenlang zo gegaan is en mensen hun leven hebben ingericht op onhoudbare zaken.
Anne_GTI schreef:Dan ga ik ander werk zoeken. Want als buschauffeur moet je toch eerst naar je bus. Vechtgenoot werkt ook van 5.30 tot 16.00 en dat is met OV ook niet te doen. Dus 2 auto's die kilometers draaien.... 60.000 km per jaar woon werk verkeer.... tel maar uit...
germie schreef:8nnemiek schreef:Dat is een kwestie van wachten totdat er wat meer laadplekken zijn. Dan plug je hem in bij aankomst, en bij vertrek haal je hem los en rijd je zo weer door naar huis.
Het tanken zelf kost misschien maar 5 minuten, maar het (om)rijden ervoor duurt wel heel wat langer. Plus het stinkt Net als roken, als je niet meer rookt merk je pas hoe vies en vervelend het is haha
En dat mag dus niet, want dan hou je een parkeerplek bezet waar een ander weer kan laden. Dus je moet er bij blijven. Dat is dus wel een dingetje.
Cer schreef:Janneke2 schreef:En uiteraard - het is ontzettend triest dat het jarenlang zo gegaan is en mensen hun leven hebben ingericht op onhoudbare zaken.
Nou ja waarschijnlijk de mensen die lekker geleefd hebben, gereisd hebben, trailer particulier achter een grijs kenteken hadden hangen (op diesel want lekker goedkoop), gunstig een huis konden kopen, met de overwaarde nu zonnepanelen en een warmtepomp hebben, en nu lekker in een fijn huis wonen en tegen de rest van de mensen zeggen “hee hee, doe dat es allemaal niet!
Dat kan niet meer
Janneke2 schreef:Ehm, ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.
Ik weet al veertig jaar dat vervoer te goedkoop is, en dat is hoe ik/Klaas en ik de boel altijd georganiseerd hebben.
Misschien geniet ik vreselijk van stedentripjes naar Barcelona en vakantie op de Seychellen en die trailer achter de auto -
... maar nee.
Ik weet dat de bomen niet tot in de hemel groeien en daar leef ik naar.
Calviniste, ja.
De daad bij het woord voegen.
Geen stedentripjes.
Geen vliegreizen, vakantie meestal in eigen land en Knollie reist alleen maar naar een andere stal.
De auto is al weer jaren de deur uit.
De aarde heeft zo haar grenzen.
Marjo schreef:Ladygiroc schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat kmvreters meer betalen dan iemand die nog geen 5000 km op een jaar rijdt. Ongeacht wat voor auto.
Zal alleen een meerjarenplan worden zoals het al jaren is.
Ja? Moeten we ons scheel betalen om te mogen werken? Ik vind dit nogal kort door de bocht gedacht namelijk
Ladygiroc schreef:Marjo schreef:
Ja? Moeten we ons scheel betalen om te mogen werken? Ik vind dit nogal kort door de bocht gedacht namelijk
Hogere kmvergoeding bij je werkgever regelen. Zij willen immers dat jij naar hun gaat.
Marjo schreef:Janneke2 schreef:Ehm, ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.
Ik weet al veertig jaar dat vervoer te goedkoop is, en dat is hoe ik/Klaas en ik de boel altijd georganiseerd hebben.
Misschien geniet ik vreselijk van stedentripjes naar Barcelona en vakantie op de Seychellen en die trailer achter de auto -
... maar nee.
Ik weet dat de bomen niet tot in de hemel groeien en daar leef ik naar.
Calviniste, ja.
De daad bij het woord voegen.
Geen stedentripjes.
Geen vliegreizen, vakantie meestal in eigen land en Knollie reist alleen maar naar een andere stal.
De auto is al weer jaren de deur uit.
De aarde heeft zo haar grenzen.
Ik denk dat wij iets anders verstaan onder 'te goedkoop'. Een benzineprijs van 1,80-2,00 vind ik allesbehalve goedkoop. Voor €5,30 met de trein van Amersfoort naar Utrecht, vind ik allesbehalve goedkoop (zeker omdat je minstens €20,00 op die kaart moet hebben staan om überhaupt te kunnen inchecken).
En wat me daarin het meest wringt, is dat er in Europa geen lijn getrokken wordt. Benzine in Luxemburg is een halve euro goedkoper dan hier!
Janneke2 schreef:... als eerder gezegd:
ik vind het al zo'n dertig jaar of langer een onzin discussie.
Zoals eerder gezegd: de trein is idioot duur en we hebben veel te weinig spoor.
Zeker in Drenthe waren er veel 'buurtsporen' - allemaal wegbe"zuinigd".
Zuinig voor wie...?
De planeet heeft het nakijken.
(Ik heb jaren in de forenzen trein gestaan in de spits. Met rijbewijs en geld genoeg om een koekblik te kopen.)
En benzine is heussies waar duur,
maar als het om Shell & co gaat,
heeft de planeet nog steeds het nakijken -
dus is er helaas geen sprake van 'betalen voor de schade die je veroorzaakt'.
Marjo schreef:Janneke2 schreef:... als eerder gezegd:
ik vind het al zo'n dertig jaar of langer een onzin discussie.
Zoals eerder gezegd: de trein is idioot duur en we hebben veel te weinig spoor.
Zeker in Drenthe waren er veel 'buurtsporen' - allemaal wegbe"zuinigd".
Zuinig voor wie...?
De planeet heeft het nakijken.
(Ik heb jaren in de forenzen trein gestaan in de spits. Met rijbewijs en geld genoeg om een koekblik te kopen.)
En benzine is heussies waar duur,
maar als het om Shell & co gaat,
heeft de planeet nog steeds het nakijken -
dus is er helaas geen sprake van 'betalen voor de schade die je veroorzaakt'.
Ik vind je berichten nogal onsamenhangend. Eerst zeg je dat het vervoer te goedkoop is, maar vervolgens vindt je het wel te duur ?
Marjo schreef:Janneke2 schreef:... als eerder gezegd:
ik vind het al zo'n dertig jaar of langer een onzin discussie.
Zoals eerder gezegd: de trein is idioot duur en we hebben veel te weinig spoor.
Zeker in Drenthe waren er veel 'buurtsporen' - allemaal wegbe"zuinigd".
Zuinig voor wie...?
De planeet heeft het nakijken.
(Ik heb jaren in de forenzen trein gestaan in de spits. Met rijbewijs en geld genoeg om een koekblik te kopen.)
En benzine is heussies waar duur,
maar als het om Shell & co gaat,
heeft de planeet nog steeds het nakijken -
dus is er helaas geen sprake van 'betalen voor de schade die je veroorzaakt'.
Ik vind je berichten nogal onsamenhangend. Eerst zeg je dat het vervoer te goedkoop is, maar vervolgens vindt je het wel te duur ?