Rekening rijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29994
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:19

Kinke schreef:
Kaitlyn schreef:
Nou ik heb er maar vast één uitgezocht.
https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30- ... gIa_vD_BwE
Graag in Onyx Black, pine interieur, nordic twilight, actieradius van 480 km en een trekgewicht van 1600 kilo.
Nu nog een lieve donateur vinden. :')


Misschien zijn ze goedkoper per 2 :D Dan wil ik er ook wel 1. Scheelt weer voor die donateur :D


Stapelkorting?
Oke dan stapel maar door, dan doe mij die maar ipv de Hyundai....

of zou het 1 Plus 1 gratis zijn *\o/*
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 27-06-23 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:20

Ik had in april 4% verhoging van mijn loon moeten krijgen ivm CAO verhogingen. Maar ik heb het niet gekregen want ik heb in December immers een looneis neergelegd met de gesprekken en die gekregen.
Ik kán hier een punt van gaan maken, maar weet dat ik daarmee de arbeidsrelatie wel ga verpesten als ik dat doe. :+


Kinke schreef:
Kaitlyn schreef:
Nou ik heb er maar vast één uitgezocht.
https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30- ... gIa_vD_BwE
Graag in Onyx Black, pine interieur, nordic twilight, actieradius van 480 km en een trekgewicht van 1600 kilo.
Nu nog een lieve donateur vinden. :')


Misschien zijn ze goedkoper per 2 :D Dan wil ik er ook wel 1. Scheelt weer voor die donateur :D


Is vast te onderhandelen. Mijn oude Corolla levert vast nog een paar duizend op, dus ik hoef niet alles te krijgen van donateurs. :')

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:20

Ik vind een EV gewoon helemaal niet zo leuk... Liefst zou ik een auto willen met een V8 motor erin. }:)

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:21

8nnemiek schreef:
Je hebt gelijk :j Dat ligt wel aan je COA. Er zijn veel sectoren waar het echt in de CAO of bedrijfsregels staat. Dan zijn ze het verplicht.
Ik zou zelf eigenlijk niet gauw een baan aannemen op een flinke afstand zonder reiskosten := Ook nooit meegemaakt bij het productiewerk enzo waar ik vroeger heb gewerkt, daar kreeg ik altijd netjes die 19 cent wat toen nog belastingvrij was.


Da's prachtig, maar zo werkt het voor velen niet.
Ik ken zelfs iemand die in de thuiszorg werkte die maar een paar cent kreeg. Ik zou er ook voor bedanken, maar lang niet iedereen heeft die luxe.
Je vergeet ook alle werknemers die zonder CAO werken

DuoPenotti

Berichten: 29994
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:21

Jessix schreef:
Ik vind een EV gewoon helemaal niet zo leuk... Liefst zou ik een auto willen met een V8 motor erin. }:)

Zet je mp3tje maar aan voor de sound beleving :D

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:22

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:
Ik vind een EV gewoon helemaal niet zo leuk... Liefst zou ik een auto willen met een V8 motor erin. }:)

Zet je mp3tje maar aan voor de sound beleving :D

Ja dat heeft de Mustang idd. :')

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Rekening rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:23

Of je maakt zelf de geluidjes :')

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:24

Kaitlyn schreef:
Ik had in april 4% verhoging van mijn loon moeten krijgen ivm CAO verhogingen. Maar ik heb het niet gekregen want ik heb in December immers een looneis neergelegd met de gesprekken en die gekregen.
Ik kán hier een punt van gaan maken, maar weet dat ik daarmee de arbeidsrelatie wel ga verpesten als ik dat doe. :+


Huh? dan houden ze zich dus niet aan de CAO?

DuoPenotti

Berichten: 29994
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:24

Jessix schreef:
Ja dat heeft de Mustang idd. :')

Neeeee, echt? Neeeeeee -O- Bestaat dat?!

Toch niet de Mach E?

Die staat namelijk op mijn verlanglijstje mocht de 10e wat worden......
Dat zet ik dan niet aan...gewoon stil.....

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Rekening rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:26

Ik heb maar bij een baan reiskostenvergoeding gehad. En dat was de 1e zoveel km voor jezelf. Bij de rest kreeg ik niks. Zo normaal vind ik het dus niet idd, al helemaal niet de maximum vergoeding.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:27

Kinke schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik had in april 4% verhoging van mijn loon moeten krijgen ivm CAO verhogingen. Maar ik heb het niet gekregen want ik heb in December immers een looneis neergelegd met de gesprekken en die gekregen.
Ik kán hier een punt van gaan maken, maar weet dat ik daarmee de arbeidsrelatie wel ga verpesten als ik dat doe. :+


Huh? dan houden ze zich dus niet aan de CAO?


Dat klopt.
Maar ik kan voor circa €80 netto per maand ongelofelijk heisa gaan maken, of denken: nouja in september komt er een CAO verhoging van 2% en houd ik alsnog €40 netto over.
Maar eigenlijk had die 2% in september ook al over de verhoging van de eerdere 4% moeten gaan.

Ook al vind ik 80 euro erg veel geld, daar kan ik een week boodschappen van doen of een keer de tank volgooien...


DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:
Ja dat heeft de Mustang idd. :')

Neeeee, echt? Neeeeeee -O-

Toch niet de Mach E?

Die staat namelijk op mijn verlanglijstje mocht de 10e wat worden......


Ja :') Mijn vorige werkgever had deze auto.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 27-06-23 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:27

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:
Ja dat heeft de Mustang idd. :')

Neeeee, echt? Neeeeeee -O-

Toch niet de Mach E?

Die staat namelijk op mijn verlanglijstje mocht de 10e wat worden......


Ik weet niet welke. Ik hoorde het laatst van mijn garagehouder. Voor mij trouwens een old timer, mocht ik op 1 juli 30 jaar lang € 10.000,- per maand winnen. Dan komt het met het rekeningrijden ook wel goed. ;) :D

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:27

Kaitlyn schreef:
Nou ik heb er maar vast één uitgezocht.
https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30- ... gIa_vD_BwE
Graag in Onyx Black, pine interieur, nordic twilight, actieradius van 480 km en een trekgewicht van 1600 kilo.
Nu nog een lieve donateur vinden. :')

Ik wil een actieradius van 1100km en dan in 5 minuten vol, net als mijn diesel doet. 480km betekent voor elk wissewasje een laadpaal zoeken als je een dagje weg wilt. Beetje zonde van de tijd. Dus leuk bedacht, maar geen auto voor serieus gebruik.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:28

Dan hoop ik voor je dat ze zich dan wel aan de CAO houden. Waarom zouden ze dat in september wel doen als ze dat in april niet hebben gedaan?

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:29

germie schreef:
Kaitlyn schreef:
Nou ik heb er maar vast één uitgezocht.
https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30- ... gIa_vD_BwE
Graag in Onyx Black, pine interieur, nordic twilight, actieradius van 480 km en een trekgewicht van 1600 kilo.
Nu nog een lieve donateur vinden. :')

Ik wil een actieradius van 1100km en dan in 5 minuten vol, net als mijn diesel doet. 480km betekent voor elk wissewasje een laadpaal zoeken als je een dagje weg wilt. Beetje zonde van de tijd. Dus leuk bedacht, maar geen auto voor serieus gebruik.


Oh nee daar gebruiken we de auto van mijn vriend dan wel voor. :+


Kinke schreef:
Dan hoop ik voor je dat ze zich dan wel aan de CAO houden. Waarom zouden ze dat in september wel doen als ze dat in april niet hebben gedaan?

Omdat mijn werkgever vond dat ik (en een collega) er geen recht op hadden omdat we beiden pas sinds 1 februari in dienst waren en eind vorig jaar onze looneisen hadden neergelegd.
Ik wil eigenlijk gaan praten dat ik dan iig 4% krijg ipv 2%, wil er toch wat meer uit halen.

Alleen om er iets/iemand op te zetten wil ik niet omdat dat je arbeidsrelatie zo verstoord.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:38

germie schreef:
Kaitlyn schreef:
Nou ik heb er maar vast één uitgezocht.
https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30- ... gIa_vD_BwE
Graag in Onyx Black, pine interieur, nordic twilight, actieradius van 480 km en een trekgewicht van 1600 kilo.
Nu nog een lieve donateur vinden. :')

Ik wil een actieradius van 1100km en dan in 5 minuten vol, net als mijn diesel doet. 480km betekent voor elk wissewasje een laadpaal zoeken als je een dagje weg wilt. Beetje zonde van de tijd. Dus leuk bedacht, maar geen auto voor serieus gebruik.


480km is echt niet “voor elk wissewasje een laadpaal zoeken” :=. Jij bent allesbehalve gemiddeld qua rijden, dat snap je hopelijk wel? Met 480 kan je prima een dagje uit, laat staan je gemiddelde normale woon-werk verkeer. Verdere reizen is een ander verhaal, maar dan is een paar keer 10-15min pauze ook niet zo’n issue lijkt me (moet je niet sowieso om de 2 uur pauze houden?)

Hebben normale auto’s trouwens 1100km range? Mijn corsaatje komt net aan de 700 als je hem helemaal leeg rijdt…

Dat binnen 5 minuten laden is denk ik niet ver weg hoor, qua techniek.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:47

Ik kan geen 1100 km op een tank, nee. Mijn focus doet 550 / 600. Is wel een oudje van 20 jaar. (Toen was de focus ook nog een stuk kleiner als nu haha)
Dus de actieradius is gewoon oké en 99 procent van de mensen zullen daar juist wel met gemak een dagje weg mee kunnen doen.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:49

MyWishMax schreef:
Ik kan geen 1100 km op een tank, nee. Mijn focus doet 550 / 600. Is wel een oudje van 20 jaar


Mijn Corolla is ook 20 jaar en ongeveer deze kilometers. Nu ik wat meer snelweg rijd haal ik dat makkelijk.

Mijn vriend heeft een Insiginia diesel, deze doet snelweg kilometers bijna 1.000 kilometer, moet hij alleen niet met 200 km/h over de snelweg knallen in DE. :+
Maar ik denk dat de meeste auto’s het niet redden.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:53

Ja, achteraf bleek dat een focus automaat benzine van dat jaar niet zuinig was. Helemaal niet omdat ik idd veel binnendoor rijd en bijna geen snelweg. Met snelweg is hij zuiniger.
Sowieso vielen veel automaten erg tegen qua verbruik. :=

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:58

germie schreef:
Ik wil een actieradius van 1100km en dan in 5 minuten vol, net als mijn diesel doet. 480km betekent voor elk wissewasje een laadpaal zoeken als je een dagje weg wilt. Beetje zonde van de tijd. Dus leuk bedacht, maar geen auto voor serieus gebruik.

Ik vind dat altijd zo'n dooddoener. Wie gaat er nu 10 uur lang aan een stuk in de auto zitten zonder even te plassen of een kopje koffie te drinken of even de benen te strekken? Dat is niet alleen oncomfortabel maar ook nog eens gevaarlijk. Het is niet voor niks dat een vrachtwagenchaffeur elke 4,5 uur een pauze moet nemen van 45 minuten.
Overigens heb je weinig aan 'een dagje weg' als je 10 uur moet rijden om daar te komen en dan weer 10 uur om terug naar huis te rijden :+

MayoNeighs

Berichten: 168
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:04

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:
Ik vind een EV gewoon helemaal niet zo leuk... Liefst zou ik een auto willen met een V8 motor erin. }:)

Zet je mp3tje maar aan voor de sound beleving :D


Heel veel wagens hebben active sound design, dus systemen die motorgeluiden optimaliseren of zelfs simuleren in de cabine. Niet alleen elektrische wagens. :Y)

https://motorandwheels.com/cars-with-ac ... nd-design/

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:06

Maar stel ik wil naar Vinkeveen, dat is 205km enkele reis. DAt zou theoretisch net aan kunnen heen en weer op 1 accu. Maar bij kou, tegenwind, enz is dat toch weer tricky. Dus dan word je verplicht om tijdens zo'n simpel tripje al weer tijd te besteden aan opladen. Normaal plan ik tanken en dan rij ik een 700-800 km en dan heb ik nog een kwart over. Bij een volle tank geeft mijn boordcomputer 1080km aan. Dat is toch wel heel wat anders. En omdat ik geen eigen oprit heb zal een eigen laadpaal ook wel niet mogelijk zijn. Dan wordt laden dus extra kilometers zijn die weer geld kosten. Nu zorg ik dat ik zelden om hoef te rijden om te tanken. Maar 2 keer zo vaak tanken, ik zou er echt niet blij van worden. Het is nu echt een klusje van 5 minuten. Kan mooi even voor wat aan. Bij 20 minuten laden zit je echt met tijdverlies en moet je iets plannen. En dan is de accu voor 80% vol, dus haal je de 480km bij lange na weer niet.

Ja, dat magnetrongeluid van die ev's is ook niet echt leuk, maar daar hebben ze gelukkig al wat op verzonnen.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:09

germie schreef:
Maar stel ik wil naar Vinkeveen, dat is 205km enkele reis. DAt zou theoretisch net aan kunnen heen en weer op 1 accu. Maar bij kou, tegenwind, enz is dat toch weer tricky. Dus dan word je verplicht om tijdens zo'n simpel tripje al weer tijd te besteden aan opladen. Normaal plan ik tanken en dan rij ik een 700-800 km en dan heb ik nog een kwart over. Bij een volle tank geeft mijn boordcomputer 1080km aan. Dat is toch wel heel wat anders. En omdat ik geen eigen oprit heb zal een eigen laadpaal ook wel niet mogelijk zijn. Dan wordt laden dus extra kilometers zijn die weer geld kosten. Nu zorg ik dat ik zelden om hoef te rijden om te tanken. Maar 2 keer zo vaak tanken, ik zou er echt niet blij van worden. Het is nu echt een klusje van 5 minuten. Kan mooi even voor wat aan. Bij 20 minuten laden zit je echt met tijdverlies en moet je iets plannen. En dan is de accu voor 80% vol, dus haal je de 480km bij lange na weer niet.

Ja, dat magnetrongeluid van die ev's is ook niet echt leuk, maar daar hebben ze gelukkig al wat op verzonnen.


Dan parkeer je je auto in Vinkeveen bij een laadpunt en het kost je geen seconde extra.

Oke, misschien 3 seconden om de stekker erin te steken :7

Ik vind het wel bizar om voor een klusje van 5 minuten zo'n eind te rijden, maargoed :Y)

[edit] Laadpalen kun je gewoon bestellen en kunnen voor je deur geplaatst worden. Je zoekt nu wel echt problemen hoor _O-
Laatst bijgewerkt door Marjo op 27-06-23 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:10

Dat is een kwestie van wachten totdat er wat meer laadplekken zijn. Dan plug je hem in bij aankomst, en bij vertrek haal je hem los en rijd je zo weer door naar huis.

Het tanken zelf kost misschien maar 5 minuten, maar het (om)rijden ervoor duurt wel heel wat langer. Plus het stinkt :+ Net als roken, als je niet meer rookt merk je pas hoe vies en vervelend het is haha :))

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:18

8nnemiek schreef:
Dat is een kwestie van wachten totdat er wat meer laadplekken zijn. Dan plug je hem in bij aankomst, en bij vertrek haal je hem los en rijd je zo weer door naar huis.

Het tanken zelf kost misschien maar 5 minuten, maar het (om)rijden ervoor duurt wel heel wat langer. Plus het stinkt :+ Net als roken, als je niet meer rookt merk je pas hoe vies en vervelend het is haha :))

En dat mag dus niet, want dan hou je een parkeerplek bezet waar een ander weer kan laden. Dus je moet er bij blijven. Dat is dus wel een dingetje.