Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:08


pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:00

Ik vind dit wel Stegeman / zijn programma aan te rekenen dat ze niet veel duidelijker hebben gemaakt dat er nu een ander zit. Dit had prima voorkomen kunnen worden :(:) Nu zijn er dankzij dat programma nog meer bewoners getraumatiseerd geraakt....

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:01

Dat vind ik ook :j
Daar hadden ze bij aanvang programma en na elke reclame met grote letters aan kunnen geven dat hier niet meer de oude eigenaren inzitten

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:14

Toch heb ik wel ook een klein beetje twijfels bij voormalig medewerkers. Hoop dat dat een dag is geweest en hij toen melding heeft gemaakt en er niet meer wilde werken.

Niet dat dat dit goedpraat, absoluut niet.

Brainless

Berichten: 29757
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:42

Die nieuwe eigenaar (oud medewerker!) is een heeeeel bijzonder iemand hoor.
Hij gelooft ook in het holistisch en antroposofisch benaderen (ook van beperkte mensen) en gelooft dat de meeste lichamelijke problemen een trauma/geestelijke oorzaak hebben die je kan weghalen.
Hij behandeld mensen met pendels en etherische oliën.
https://www.youtube.com/watch?v=WnlDe4W ... annel=RTV1

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:43

Jildau schreef:
Toch heb ik wel ook een klein beetje twijfels bij voormalig medewerkers. Hoop dat dat een dag is geweest en hij toen melding heeft gemaakt en er niet meer wilde werken.

Niet dat dat dit goedpraat, absoluut niet.

Nee, hij heeft er aan het einde een paar weken gewerkt “en toen nooit iets opgemerkt tot de inspectie ineens aan de deur stond.” Hij heeft dus ook geen melding gemaakt.

En goh ze hadden misschien inderdaad duidelijker kunnen aangeven dat er nu andere werkgever / zorgvoorziening gevestigd is. Anderzijds heeft die ex-medewerker de aflevering samen met zijn cliënten bekeken. Ik denk dat dat voor het veiligheidsgevoel en emotioneel welbevinden van de cliënten ook niet positief is….

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:46

Dat vond ik ook wel raar inderdaad. Maar we weten niet wat voor types die cliënten zijn natuurlijk.
Als ze behoorlijk bij de pinken zijn, kan ik me voorstellen dat het wel beter is dat ze zelf weten wat er rondverteld wordt over hun locatie.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:51

Het zouden cliënten met een licht verstandelijke beperking en psychiatrische moeilijkheden zijn. Met andere woorden: cliënten die wellicht de gruwel zien, de plek herkennen enz, maar die toch ook behoorlijk kwetsbaar zijn.

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:59

pateeke schreef:
Jildau schreef:
Toch heb ik wel ook een klein beetje twijfels bij voormalig medewerkers. Hoop dat dat een dag is geweest en hij toen melding heeft gemaakt en er niet meer wilde werken.

Niet dat dat dit goedpraat, absoluut niet.

Nee, hij heeft er aan het einde een paar weken gewerkt “en toen nooit iets opgemerkt tot de inspectie ineens aan de deur stond.” Hij heeft dus ook geen melding gemaakt.


Vind ik ook bijzonder hoor.. Als je ziet wat de “stagiaire” van het programma op één dag al meemaakt..

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:05

Nou ja, als deze medewerker is gekomen *nadat* men wist dat er onderzoek gedaan werd, vind ik dat best aannemelijk.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:21

Hij werkte ook in de tuin heb ik begrepen, en niet in de boerderij zelf. Maar dan nog, zou je met zoveel ervaring als hij verkondigd, moeten zien dat deelnemers overdag niet meer terug willen naar de boerderij.

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:54


pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:11

Ik snap wel dat er mensen zijn die erg boos zijn na de aflevering. Maar als je betrokkenen “een lesje wil leren” en hen bedreigt, ben je imo niet veel beter/menselijker.
Het valt te hopen dat het onderzoek naar de gebeurtenissen grondig gevoerd wordt en de daders een gepaste straf krijgen + begeleiding als ze terug integreren in de maatschappij + niet meer in de zorg / met kwetsbare mensen mogen werken.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:13

Precies. Gepaste, nette, onderbouwde straffen zoals dat hoort in een rechtstaat. En zowel de marteling van kwetsbare bewoners als een heksenjacht gewoon lekker in de middeleeuwen laten.

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:04

Pffft die ene vent heeft dus zelf een baby.... ik hoop dat die mamma niet mee deed met die martelingen maar dat dat kind nog 1 ouder met gezond verstand heeft -O-

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:55

Hoe je het ook draait of keert: een veilige omgeving voor het kind lijkt me dat niet. Zowel de vader als de grootvader van het kind hebben zich niet van hun "mooiste kant" laten zien in die zorgboerderij. Die moeder heeft misschien niet meegedaan aan wat daar gebeurd is, maar ze is ook niet uit de situatie gegaan om haar kind te beschermen.
Ok, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan om uit zo'n destructieve situatie weg te gaan, als je zelf al beseft dat je in zo'n destructieve situatie zit, maar toch heeft de moeder er wel een verantwoordelijkheid in naar haar kind toe.
Ik hoop dat zij en het kind ook passende begeleiding krijgen om om te gaan met wat zich afgespeeld heeft.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:13


Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:03

Och hemel, van de ene problematische stichting naar de andere

Rivendell

Berichten: 6839
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:29

Mars schreef:
Och hemel, van de ene problematische stichting naar de andere


Precies

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 13:44

Oei, dat is idd geen fijne zet :(

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:52

Volgende onderwerp voor het programma..

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Heftige Undercover in Nederland over Zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:30

De nieuwe zorginstelling is ook gestopt. Cliënten zijn ergens anders ondergebracht (gelukkig hebben die ergens een plekje kunnen vinden). Die nieuwe zorginstelling was pas in maart begonnen... voor de cliënten dus wellicht ook weer een negatieve ervaring erbij (na nog geen twee maand weer naar een andere plek moeten omdat het niet meer veilig was). Inderdaad alleen maar verliezers.
Hopelijk vinden de dieren een fijne nieuwe plek...
En hopelijk gaan mensen eens wat beter nadenken over de mogelijke gevolgen van hun daden....

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:56

Omg ik zit nu aflevering 2 te kijken pffff echt vreselijk….. geen woorden voor.

Maar goed het is echt met heel veel dingen in Nederland niet goed geregeld ( kijk naar in beslagnemen van dieren en de straffen etc die er in Nederland zijn) zolang we niet eens echt gaan straffen en boetes en consequenties aan dingen komen blijft het doorgaan en veranderd er niks.

FennyPower

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:11

Een van die zorgmedewerkers heeft het lef gehad om te solliciteren bij een andere zorgboerderij in dezelfde regio.
Voor de afleveringen online kwamen die zorgboerderij wist er niks vanaf. Cv vervalst en een goede VOG want het is nog een lopende zaak dus dan krijg je er gewoon nog een..

Is per direct ontslagen toen dit naar boven kwam. En ze herkend werdt op hun Facebook.
Welkom in Nederland waar alles kan, het is blijkbaar te makkelijk ook om de zorg in te komen als je er geen goed doel bij hebt.. :n

Heftig dat instanties bijna geen controles krijgen.. ik denk dat er nog zoveel zorginstellingen zijn waar wat gebeurd als ik het zo lees overal..

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:37

Zal die medewerkster zich op die andere zorgboerderij dan net zo gedragen hebben? Is die zorgboederij dan niets opgevallen? Of zijn die net zo erg? Of zal de medewerkster zich gewoon aangepast hebben aan haar nieuwe werkgever?

Het geeft allemaal toch wel te denken. Wie weet op hoeveel plaatsen het nog meer ernstig fout gaat.