Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:20

Bij een uitnodiging in de app verwacht ik dat iedereen komt. Tenzij ze zich afmelden.
Dus, als je niet kunt komen even laten weten.
Dam hoeven mensen alleen iets te doen als ze niet kunnen.

Ik reageer ook vaak niet op appjes omdat ik iets aan het doen ben. Wel even lees maar dan niet kan of wil reageren.
En vervolgens raak ik het Apple kwijt.
Als mensen me nodig hebben bellen ze maar.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:22

Ibbel schreef:
Het gaat er dus om dat (oudere?) neven en nichten met aanhang kennelijk niet naar de verjaardag van hun oom willen en geen zin hebben (niet durven?) antwoorden dat ze niet komen.

Hoe aannemelijk is het dat neven en nichten tegen de tijd dat ze aanhang hebben (en dus in de 20 zijn?) nog naar een (in hun ogen waarschijnlijk) ouwelullen feestje van oom huppeldepup willen?

Dat kan je toch zelf ook een beetje inschatten?

Hun eigen moeder antwoorden ze (kennelijk, zo te lezen) ook vaker niet dan wel. Misschien zijn ze zich heel erg aan het losweken van de (sociale) controle van ouders en andere familie :))



Haha nou zo verschrikkelijk zijn we nou ook weer niet hoor en controleren doen wij zeker niet aan. Wij dachten dat het altijd wel gezellig was/is bij ons ,maar daar kunnen zij wel heel anders over denken

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:35

Ah, vreselijk he!

Ik ben op vraag van een vriendin haar vrijgezelle aan het organiseren. Via whatsapp.
We zitten met 8 personen in het groepje, ik ken 3 van de genodigden.

Ik erger me met momenten echt rot aan het gebrek van enige reactie.
Ik heb me op den duur echt tamelijk agressief moeten opstellen, en reacties moeten afdwingen.

Kijk, mijn vriendin wilt ons er allemaal graag bij. Dan moet ik weten wie wanneer kan, wat we willen doen, hoeveel budget per persoon haalbaar is. Als de helft niet reageert, kan ik niet verder qua planning en kan ik niets reserveren.

Dus ik heb me vrij agressief moeten opstellen.. Ik voelde me nogal b*tchy haha, maar het werkte wel.

Ik heb het eerst aardig geprobeerd hoor! Ik heb mensen "een weekend de tijd gegeven" of "tot het eind van de week gewacht", want ja, ik weet natuurlijk ook niet wie wat aan het doen is, wie het te druk heeft om te antwoorden, wie misschien in the middle of nowhere zit zonder wifi, wie op zijn werk niet in de mogelijkheid is om te antwoorden oid. Maar als men dan na 3 dagen nog steeds niet antwoord, word ik daar wel kregelig van ja.. Ik had ook al aangegeven dat als iemand iets een slecht idee vind, iemand een voorstel heeft, ... ze dat gewoon lekker mag zeggen, dat ik met iedereen rekening probeer te houden etc, maar dat ik wel iéts moet horen van hen, want dat ik anders gewoonweg niet verder kan met de planning. En als dat betekent dat ik daardoor niets kan reserveren, valt het hele uitje in het water..

Soms werkt "het nog eens vragen" vragen gewoon het beste. Ik snap dat je niet staat te springen om een reminder te sturen, maar ik durf dat soms wel te doen. Ik heb ook zo'n familie-chat met 20 personen ofzo, en daar stellen we ook gerust nog eens de vraag "wie komt er wel/niet"? No hard feelings voor degenen die niet komen, maar het is gewoon wel zo netjes om iets te laten weten, zodat er deftig gepland kan worden :)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:40

In iedergeval vast gefeliciteerd voor je man en een fijne dag gewenst :)
Y)(^)

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:41

In een groepsapp kan ik me goed voorstellen dat mensen het wel lezen, thuis even willen overleggen of agenda checken en daarna gaat de groepsapp gewoon verder en vergeet men het.
Daarom werkt voor mij op ongelezen zetten van een groepsapp niet, want mensen kletsen daarin gewoon verder en dan is de uitnodiging zo naar de achtergrond verdwenen.

Dus ik zou naar de mensen die niet gereageerd hebben een herinnering sturen, persoonlijk, dus niet in de groepsapp.

Vaak maak ik voor uitnodigingen een verzendlijst, dan hoef ik alsnog het bericht maar 1x te typen en te versturen maar komt die bij iedereen 1 op 1 binnen.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:29

Yvette81 schreef:
Bij een uitnodiging in de app verwacht ik dat iedereen komt. Tenzij ze zich afmelden.
Dus, als je niet kunt komen even laten weten.
Dam hoeven mensen alleen iets te doen als ze niet kunnen.

Ik reageer ook vaak niet op appjes omdat ik iets aan het doen ben. Wel even lees maar dan niet kan of wil reageren.
En vervolgens raak ik het Apple kwijt.
Als mensen me nodig hebben bellen ze maar.




Je spreekt jezelf wel ietwat tegen hier, of hebt voor anderen andere normen dan voor jezelf?


Je verwacht dat mensen zich in een groepsapp afmelden als ze niet kunnen,
Maar zelf reageer je ook vaak niet, en moeten mensen maar bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:42

karrij schreef:
Misschien ben ik hopeloos ouderwets, zeg het me dan :(:)

Er valt mij al langere tijd op dat mensen slecht maar ook geheel niet reageren op een app berichtje.

Een voorbeeld:

Manlief is eind deze maand jarig, nu heb ik 2 weken geleden een berichtje geplaatst in de familie groeps app. Mijn schonnmoeder en schoonzus hebben gereageerd dat ze kunnen en komen op de gestelde datum.
Neef en Nicht (en aanhang) reageren allemaal helemaal niet, terwijl ik in de app vraag door te geven of je wel of niet komt. Lijkt mij duidelijk, even reageren dus, hoeft niet binnen een uur of een paar uur maar na 2 weken nog geen reactie sturen vind ik raar, een tikkie onbeschoft zelfs (iemand doet de moeite om een leuke middag te organiseren). Volgende week is het feestje en men weet wanneer hun oom jarig is.
Ik ga ook geen herhaling sturen, maar blijf het vreemd vinden. Een reactie geven dat je niet kunt is ook een reactie, toch?

Maar ik heb het meer gehad hoor, dat je iemand appt en nooit een reactie meer terug krijgt, ik vind het gek.

of ben ik ouderwets 8)7

ps en ik ben best aardig en gezellig hoor :+


Ik snap je heel goed hoor. Heb hetzelfde meegemaakt met mijn housewarming vorige maand. Dan niet in groepsapp dit keer omdat we in februari nog met z'n allen samen waren en ik zo dus kon aangeven wanneer het werd en wist wie er kwamen. Maar wel van een vriendin en een voorheen achterbuurvrouw die gewoon niet reageerden op de uitnodigingen. Zeker een van de 2 zit vastgekleefd aan haar telefoon dus dat er geen reactie kwam vond ik vreemd. Ik heb toen advies gevraagd aan iemand anders want vond het net als jou raar om nogmaals een berichtje te sturen. Uiteindelijk toch gestuurd of ze nog wouden laten weten of ze kwamen ivm boodschappen doen vooral. En toen kwam er wel dezelfde dag nog reactie.

Had sowieso vorige week ook zoiets dat ik met een kennis iets probeerde af te spreken we zouden samen naar het circus en we zitten middenin gesprek en ineens reageert ze niet meer. 2 dagen later zelf maar geappt en ze was in de veronderstelling dat het wel gepland was. Terwijl er letterlijk niks gepland is anders dan we gaan die dag om zo laat naar die voorstelling en ik reserveer wel even. Verder niet gaan we er samen heen, hoelaat gaan we erheen etc. Dat is voor mij plannen maar blijkbaar zien andere mensen dat anders.

Ik vind dat overigens niet ouderwets van je hoor. Is ook een stukje fatsoen als iemand je uitnodigt om even wat te laten weten toch?
Als je echt duidelijkheid wil zou ik gewoon nog één keer een bericht er in zetten desnoods op een beetje een zakelijke manier in de zin van na niks gehoord te hebben over de uitnodiging voor mijn man zijn verjaardag nogmaals het verzoek even te laten weten of je ook komt zodat wij daar rekening mee kunnen houden met boodschappen doen. Of zoiets. En als ze niet reageren gewoon lekker laten en ook niet weer uitnodigen..

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:47

AyDeeDee schreef:
Had sowieso vorige week ook zoiets dat ik met een kennis iets probeerde af te spreken we zouden samen naar het circus en we zitten middenin gesprek en ineens reageert ze niet meer. 2 dagen later zelf maar geappt en ze was in de veronderstelling dat het wel gepland was. Terwijl er letterlijk niks gepland is anders dan we gaan die dag om zo laat naar die voorstelling en ik reserveer wel even. Verder niet gaan we er samen heen, hoelaat gaan we erheen etc. Dat is voor mij plannen maar blijkbaar zien andere mensen dat anders.


Ik vind dit echt zo'n super concrete, duidelijke afspraak, voor mij zou die ook klaar zijn. En als je interesse hebt in eventueel samenrijden kun je toch vragen:"Hé, zal ik je om x tijd oppikken?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:55

Goof schreef:
AyDeeDee schreef:
Had sowieso vorige week ook zoiets dat ik met een kennis iets probeerde af te spreken we zouden samen naar het circus en we zitten middenin gesprek en ineens reageert ze niet meer. 2 dagen later zelf maar geappt en ze was in de veronderstelling dat het wel gepland was. Terwijl er letterlijk niks gepland is anders dan we gaan die dag om zo laat naar die voorstelling en ik reserveer wel even. Verder niet gaan we er samen heen, hoelaat gaan we erheen etc. Dat is voor mij plannen maar blijkbaar zien andere mensen dat anders.


Ik vind dit echt zo'n super concrete, duidelijke afspraak, voor mij zou die ook klaar zijn. En als je interesse hebt in eventueel samenrijden kun je toch vragen:"Hé, zal ik je om x tijd oppikken?"
Same, ik word altijd nogal narrig van mensen die, nadat je iets hebt afgesproken, nog zes keer vragen of de afspraak nog doorgaat. :') (En het liefst door mensen die zelf graag dubbele afspraken plannen, "want we hadden dit wel afgesproken, maar voor het geval dat heb ik nog wat anders gepland, dus ik kom niet meer." :x Als ik een afspraak maak en bevestig, is het bevestigd en ga ik er vanuit dat hij gewoon doorgaat.)

Lindsey_99
Berichten: 2520
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:34

karrij schreef:
....
Neef en Nicht (en aanhang) reageren allemaal helemaal niet, terwijl ik in de app vraag door te geven of je wel of niet komt. Lijkt mij duidelijk, even reageren dus, hoeft niet binnen een uur of een paar uur maar na 2 weken nog geen reactie sturen vind ik raar, een tikkie onbeschoft zelfs (iemand doet de moeite om een leuke middag te organiseren). Volgende week is het feestje en men weet wanneer hun oom jarig is.
Ik ga ook geen herhaling sturen, maar blijf het vreemd vinden. Een reactie geven dat je niet kunt is ook een reactie, toch?
.



Die kregen dan van mij een appje dat je ervanuit gaat dat ze niet komen omdat ze niet gereageerd hebben.

Als ze het vergeten zijn en alsnog aangeven te komen; prima. Maar bij ook dan geen reactie is het klaar.

Anoniem

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:55

Misschien handig dames om niet gelijk te oordelen over het voorbeeld wat ik benoem puur als voorbeeld voor ts haar situatie. Er was echt letterlijk niks afgesproken dus nee niks gepland. Volgens mij reageer ik op de ts haar vraag en vraag ik niet om andermans meningen over hoe ik iets heb ervaren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:20

AyDeeDee schreef:
Misschien handig dames om niet gelijk te oordelen over het voorbeeld wat ik benoem puur als voorbeeld voor ts haar situatie. Er was echt letterlijk niks afgesproken dus nee niks gepland. Volgens mij reageer ik op de ts haar vraag en vraag ik niet om andermans meningen over hoe ik iets heb ervaren ;)
Je kunt ook, I don't know, jezelf niet alles persoonlijk aantrekken? Dit is niet de eerste keer namelijk. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:46

Fitzroy schreef:
Een beller is sneller … pak de telefoon en vraag het ze. Een uitnodiging in een groepsapp vind ik vrij onpersoonlijk.

Ik heb zo'n hekel aan die uitspraak. Ik heb nog geen enkel telefoongesprek gehad dat sneller ging dan als het via app gegaan was. _O- Als ik geen tijd of zin heb om op een app te antwoorden neem ik ook de telefoon niet op dus. :')

anyhow: geen antwoord is ook een antwoord. Stuur een herinnering, of niet en accepteer dat ze niet komen. Maak het niet moeilijker dan het is.

paars

Berichten: 5606
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:52

Misschien vonden ze het nog veeeeel te ver weg om zich al vast te leggen. Dat kan. Andere generatie wellicht.
6 weken van te voren uitnodigen is voor een gewone verjaardag ook best aan de vroege kant…vind ik dan. Maar je mag het doen natuurlijk, maar ik zou zelf dan nog even een slag om de arm houden.
Stuur gewoon nog een berichtje in die groepsapp, de datum komt nu wat dichterbij. Ze hebben nu mss wat beter zicht op hun planning.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:58

Ik ben zelf ook niet zo van de whatsapp. Gebruik het beperkt en voor heel korte berichten. Kletsen doe ik liever persoonlijk of over de telefoon.

Aan groepsapps heb ik echt een hekel. Ik ga er direct weer uit. Gelukkig is dat inmiddels bij de meeste wel bekend dus het komt niet vaak meer voor.

Ik zie whatsapp ook niet als iets waar ik direct op moet reageren. Ik check ze wel even maar duurt dan weer even voor ik antwoord geef.

Geen idee hoe jouw familie/vrienden daar instaan TS. Misschien moet je ze het eens vragen?

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:01

Ik zou gewoon nog even een persoonlijk appje sturen

Hoi neefje
Ik weet niet of je het berichtje in de groepsapp hebt zien staan.
Maar mijn man geeft x datum zijn verjaardag.
We zouden het gezellig vinden als je er bij bent.
Maar als je geen zin hebt is dat ook goed natuurlijk.

Laat je even wat weten?

Groetjes

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:04

LWDaisy schreef:
Ah, vreselijk he!

Ik ben op vraag van een vriendin haar vrijgezelle aan het organiseren. Via whatsapp.
We zitten met 8 personen in het groepje, ik ken 3 van de genodigden.

Ik erger me met momenten echt rot aan het gebrek van enige reactie.
Ik heb me op den duur echt tamelijk agressief moeten opstellen, en reacties moeten afdwingen.

Kijk, mijn vriendin wilt ons er allemaal graag bij. Dan moet ik weten wie wanneer kan, wat we willen doen, hoeveel budget per persoon haalbaar is. Als de helft niet reageert, kan ik niet verder qua planning en kan ik niets reserveren.

Dus ik heb me vrij agressief moeten opstellen.. Ik voelde me nogal b*tchy haha, maar het werkte wel.

Ik heb het eerst aardig geprobeerd hoor! Ik heb mensen "een weekend de tijd gegeven" of "tot het eind van de week gewacht", want ja, ik weet natuurlijk ook niet wie wat aan het doen is, wie het te druk heeft om te antwoorden, wie misschien in the middle of nowhere zit zonder wifi, wie op zijn werk niet in de mogelijkheid is om te antwoorden oid. Maar als men dan na 3 dagen nog steeds niet antwoord, word ik daar wel kregelig van ja.. Ik had ook al aangegeven dat als iemand iets een slecht idee vind, iemand een voorstel heeft, ... ze dat gewoon lekker mag zeggen, dat ik met iedereen rekening probeer te houden etc, maar dat ik wel iéts moet horen van hen, want dat ik anders gewoonweg niet verder kan met de planning. En als dat betekent dat ik daardoor niets kan reserveren, valt het hele uitje in het water..

Soms werkt "het nog eens vragen" vragen gewoon het beste. Ik snap dat je niet staat te springen om een reminder te sturen, maar ik durf dat soms wel te doen. Ik heb ook zo'n familie-chat met 20 personen ofzo, en daar stellen we ook gerust nog eens de vraag "wie komt er wel/niet"? No hard feelings voor degenen die niet komen, maar het is gewoon wel zo netjes om iets te laten weten, zodat er deftig gepland kan worden :)


Als jij op whats app net zulke verhalen hebt als hier snap ik wel dat er niet op wordt gereageerd

Wellicht concreter en meer too the point?

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:07

Mkango schreef:
Ik vind dit echt zo'n super concrete, duidelijke afspraak, voor mij zou die ook klaar zijn. En als je interesse hebt in eventueel samenrijden kun je toch vragen:"Hé, zal ik je om x tijd oppikken?"
Same, ik word altijd nogal narrig van mensen die, nadat je iets hebt afgesproken, nog zes keer vragen of de afspraak nog doorgaat. :') (En het liefst door mensen die zelf graag dubbele afspraken plannen, "want we hadden dit wel afgesproken, maar voor het geval dat heb ik nog wat anders gepland, dus ik kom niet meer." :x Als ik een afspraak maak en bevestig, is het bevestigd en ga ik er vanuit dat hij gewoon doorgaat.)[/quote]


Dit!

Afspraak is afspraak
En concreet maken kan toch een dagdeel van te voren?
Of de avond ervoor?

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:24

Ibbel schreef:
Het gaat er dus om dat (oudere?) neven en nichten met aanhang kennelijk niet naar de verjaardag van hun oom willen en geen zin hebben (niet durven?) antwoorden dat ze niet komen.

Hoe aannemelijk is het dat neven en nichten tegen de tijd dat ze aanhang hebben (en dus in de 20 zijn?) nog naar een (in hun ogen waarschijnlijk) ouwelullen feestje van oom huppeldepup willen?

Dat kan je toch zelf ook een beetje inschatten?

Hun eigen moeder antwoorden ze (kennelijk, zo te lezen) ook vaker niet dan wel. Misschien zijn ze zich heel erg aan het losweken van de (sociale) controle van ouders en andere familie :))


Hoe moeilijk is het om te sturen, he ik kom niet?

Ik vind het zo asociaal om niet te reageren op een berichtje.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:29

Het kan er toch simpelweg tussendoor geglipt zijn? Er zijn al tig redenen aangegeven waarom dat gebeurt. Kan je boos om worden, maar het gebeurt. That's life. Deal with it of maak je druk om iets dat je niet kan veranderen en verander dan vooral niet wat je wél kan veranderen, namelijk je eigen gedrag en reactie.

nevica

Berichten: 1027
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:36

:') Ik zou met veel mensen hier geen vrienden kunnen zijn als jullie echt zo boos worden als er niet gereageerd word. Ik heb vaak genoeg geen zin en dan vergeet ik het, of ik druk de melding weg en vergeet het, of ik lees het, denk ik reageer later wel en vergeet het. Even een reminder en meestal opgelost. Soms moet je 5 reminders naar mij sturen. So be it. Heb ook andere dingen te doen dan Whatsapp.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:52

Lalidan schreef:
Het kan er toch simpelweg tussendoor geglipt zijn? Er zijn al tig redenen aangegeven waarom dat gebeurt. Kan je boos om worden, maar het gebeurt. That's life. Deal with it of maak je druk om iets dat je niet kan veranderen en verander dan vooral niet wat je wél kan veranderen, namelijk je eigen gedrag en reactie.


Ik heb het niet over vergeten, was niet duidelijk. Meer over,ik reageer gewoon niet ipv, ik reageer straks wel en het dan vergeten.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:55

nevica schreef:
:') Ik zou met veel mensen hier geen vrienden kunnen zijn als jullie echt zo boos worden als er niet gereageerd word. Ik heb vaak genoeg geen zin en dan vergeet ik het, of ik druk de melding weg en vergeet het, of ik lees het, denk ik reageer later wel en vergeet het. Even een reminder en meestal opgelost. Soms moet je 5 reminders naar mij sturen. So be it. Heb ook andere dingen te doen dan Whatsapp.


Als je 5 reminders nodig hebt dan waren wij idd geen vrienden, dat iemand je 1x of 2x ergens aan moeten helpen denken, dat kan. Maar 5 keer is gewoon te dom voor woorden. :')

ivy_power89

Berichten: 5861
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:09

Ik dacht dat het aan mij lag.....
Maar toevallig organiseer ik een verjaardagsfeest, waarbij we ook eten gaan bestellen dmv een foodtruck oid en dan moet ik toch wel weten hoeveel mensen er komen (zodat ik ook weet of ik mn budget ga halen of niet)
Ik wilde het zelfs met een kaartje over de post doen, maar het waren zoveel mensen die we uit wilde nodigen dat mijn man zei, stuur gewoon een uitgebreide app, en dan persoonlijk, niet in een groepsapp.

Dus dat heb ik gedaan, veel mensen reageerde de volgende ochtend meteen (want ik ben altijd lekker laat in de avond met berichten versturen haha)
Maar een groep mensen moet nog reageren....

Zelf denk ik altijd, als je de tijd hebt om een app te openen en het bericht te lezen, kun je toch ook die 10 seconden nog even in de agenda kijken en een reactie geven?

Maar ik denk dan ook meteen dat niet iedereen zo denkt, en dat ik dat gewoon moet accepteren.

Over een week maar een herinnering ofzo sturen, en daar laat ik het verder bij, als je dan nog niet reageert, dan hoef je ook niet de moeite te nemen alsnog te komen.....

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:47

ivy_power89 schreef:
Zelf denk ik altijd, als je de tijd hebt om een app te openen en het bericht te lezen, kun je toch ook die 10 seconden nog even in de agenda kijken en een reactie geven?


Maar of je naar een feestje wilt gaan of niet heeft toch niet alleen te maken met of er iets in je agenda gepland staat?
Verantwoordelijkheden zoals kinderen, hond en paard staan niet standaard in je agenda, maar is vaak wel geregel voor nodig als je weg wilt.
Of het feestje staat gepland op het moment dat je eigenlijk naar de Ikea wilde gaan omdat je al langer iets nodig hebt en je wilt even kijken hoe je dan in je planning kan schuiven dat je beide kan doen of Ikea naar een ander moment verplaatst.
Er zijn zat (kleine) redenen te bedenken waarom iemand niet binnen de 10 seconden antwoordt.