Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 10:41

Misschien ben ik hopeloos ouderwets, zeg het me dan :(:)

Er valt mij al langere tijd op dat mensen slecht maar ook geheel niet reageren op een app berichtje.

Een voorbeeld:

Manlief is eind deze maand jarig, nu heb ik 2 weken geleden een berichtje geplaatst in de familie groeps app. Mijn schonnmoeder en schoonzus hebben gereageerd dat ze kunnen en komen op de gestelde datum.
Neef en Nicht (en aanhang) reageren allemaal helemaal niet, terwijl ik in de app vraag door te geven of je wel of niet komt. Lijkt mij duidelijk, even reageren dus, hoeft niet binnen een uur of een paar uur maar na 2 weken nog geen reactie sturen vind ik raar, een tikkie onbeschoft zelfs (iemand doet de moeite om een leuke middag te organiseren). Volgende week is het feestje en men weet wanneer hun oom jarig is.
Ik ga ook geen herhaling sturen, maar blijf het vreemd vinden. Een reactie geven dat je niet kunt is ook een reactie, toch?

Maar ik heb het meer gehad hoor, dat je iemand appt en nooit een reactie meer terug krijgt, ik vind het gek.

of ben ik ouderwets 8)7

ps en ik ben best aardig en gezellig hoor :+

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:48

De meeste mensen reageren bij mij gewoon. Ik heb slechts een handjevol mensen in mijn kring die vergeten te reageren, maar van die personen weet ik het. Dat is vaak omdat ze het berichtje lezen en dan denken: 'dat moet ik later even overleggen of uitzoeken, en daarna reageer ik'. Je raadt het al, door alle drukte in het dagelijkse leven vergeten ze te reageren ;) Dan stuur ik er wel een berichtje achteraan en reageren ze dezelfde dag nog.

Maar bij hun voelt dat ook oke.

scrabbel

Berichten: 948
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:50

In een groepsapp kan ik het makkelijk vergeten als deze erg druk is. Dus even snel onder werk kijken. Dan denken ik reageer later. Ondertussen 100 nieuwe berichten en dat bericht vergeten. Heb je het ook individueel verstuurd?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:51

Tja, ik zou wel even een reminder sturen, desnoods 1 op 1 ipv in de groepsapp.

In de trant van: joh, volgende week is X jarig, laat even weten of je komt, dan weet ik hoeveel eten en drinken ik in huis moet halen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:53

Je kan ook gewoon even een herinnering sturen ipv wat je nu doet.... Het gebeurt mij ook wel, krijg ik een appje binnen die ik wel lees, maar om wat voor reden dan ook niet meteen kan/wil beantwoorden en daarna vergeet ik het gewoon. Zo loopt het soms en zeker voor feestjes en dergelijke wil men graag even overleggen met aanhang voor men antwoord en dan blijft het er gewoon bij. Niet uit onwil, maar omdat het gewoon zo werkt.

Dus je kan denk ik drie dingen doen. Of niks en je er druk over blijven maken en niet weten wie er nu wel of niet komt, of even een herinnering sturen (in de groepsapp of iedereen gewoon even prive), of je doet gewoon even écht heel ouderwets en belt mensen even op. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.


Je kan er van alles van vinden, maar soms vergeten mensen gewoon iets. En appjes die binnengekomen zijn terwijl iemand iets anders aan het doen is, staan nou eenmaal heel hoog op die lijst. Pick your battles.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:54

Inderdaad wat Ibbel zegt en reageren ze dan nog niet zou ik sturen dat je aanneemt dat degenen die niet hebben gereageerd niet komen!

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:55

Een herinnering sturen gaat sneller dan deze post plaatsen. Hoe moeilijk is het?

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 10:59

Goof schreef:
Een herinnering sturen gaat sneller dan deze post plaatsen. Hoe moeilijk is het?



Dat snap ik,maar het valt mij op dat het zoveel gebeurd,daar gaat het mij om

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:02

Ik zou ze even persoonlijk een berichtje sturen met de vraag of ze komen.
En als ik geen reactie kreeg zelfs even bellen. Maar dan zou ik wel een geïrriteerd zijn als het echt op bellen aankwam. Dan zou ik wel vragen waarom ze niet gereageerd hadden op het berichtje. Maar misschien was er wel een goede reden, dat kan.
Afhankelijk daarvan zou ik ze misschien de volgende keer niet meer uitnodigen.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:09

karrij schreef:
Goof schreef:
Een herinnering sturen gaat sneller dan deze post plaatsen. Hoe moeilijk is het?



Dat snap ik,maar het valt mij op dat het zoveel gebeurd,daar gaat het mij om


Wellicht hebben mensen er dan überhaupt helemaal geen interesse in.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:11

Misschien inderdaad dan stoppen met energie stoppen in deze mensen.
Ik heb er voorheen ook wel een paar gehad die ik steeds appte maar ik kreeg bijna nooit wat terug en op een geven moment werd het bijna zielig. Dus toen dacht ik: nou ja weet je, dan niet toch. Dus nooit meer wat gestuurd en raad eens, van hen ook nooit meer wat ontvangen.

StalNollie

Berichten: 9146
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:23

karrij schreef:
Goof schreef:
Een herinnering sturen gaat sneller dan deze post plaatsen. Hoe moeilijk is het?



Dat snap ik,maar het valt mij op dat het zoveel gebeurd,daar gaat het mij om

Ik ben zo'n flapdrol ik vergeet altijd te reageren. Ik reageer als ik bij kalender sta wel altijd meteen, maar ben ik niet thuis dus zonder kalender dan komen er apjes overheen en dan vergeet ik dit.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:34

Ik ben pas ouderwets denk ik..ik zou zeggen pak de telefoon op en bel...ik vind appjes zo onpersoonlijk

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:44

In het vervolg zou je Datumprikker kunnen gebruiken. Bij de optie 'feest' kun je ook de optie 'Afwezigheid' (RSVP) gebruiken. De uitnodiging is naar individuele e-mailadressen te sturen. Het is wat meer werk, maar je weet dat iedereen ook daadwerkelijk de uitnodiging onder ogen krijgt, in plaats van dat de uitnodiging binnen 30 minuten wegzakt in een actieve groepsapp :) .

Hoe zijn ze in het verleden geweest met het aannemen van uitnodigingen? Hebben ze een goede band met jouw man, of wordt het sociaal gezien verwacht binnen de familie dat je naar een verjaardag gaat, puur omdat het familie is?

prompter

Berichten: 11153
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:02

Ik ben nog ouderwetser want ik heb - heel bewust - geen whatsapp op mijn telefoon. Zo'n hekel aan die ongevraagde berichten, waar ik dan ook nog op moet reageren, en binnen een bepaalde tijd.

Ik bel mensen, en sms bestaat ook nog steeds als bellen niet lukt, maar die constante berichtenstroom, ik kan er niet mee omgaan. Ik zou dus ook zo'n hork zijn die niet reageert vrees ik :=

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 12:05

Een herinnering sturen gaat sneller dan deze post plaatsen. Hoe moeilijk is het?
[/quote]


Dat snap ik,maar het valt mij op dat het zoveel gebeurd,daar gaat het mij om[/quote]

Wellicht hebben mensen er dan überhaupt helemaal geen interesse in.[/quote]

Dat is ook een antwoord, toch?!

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:07

Een beller is sneller … pak de telefoon en vraag het ze. Een uitnodiging in een groepsapp vind ik vrij onpersoonlijk.

Eilinora

Berichten: 11920
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:13

Ik ben dan zo "petty" dat ik geen rekening met ze houdt met eten enzo.
Als ik vraag om een bevestiging of je komt dan is dat met een reden.
Geen reactie = ik kom niet en dan haal ik ook niks voor je op.

Te vaak dat ik met veel te veel eten en dergelijken blijf zitten en ik heb een hekel aan verspilling.

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:19

Als je een individueel antwoord verwacht, dan moet je ook individueel uitnodigen.

Op een algemene uitnodiging in een groepsapp zou ik persoonlijk ook niet reageren.


Maar wellicht dat die normen verschillend zijn bij verschillende mensen, dat kan.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:24

Ik zou wel reageren op een groepsuitnodiging maar ik voel me niet erg "uitgenodigd" als ik en masse in een groepswhatsapp uitgenodigd wordt. Het is niet heel aandachtig voor de genodigde.

Het is wat aardiger om mensen individueel uit te nodigen. Desnoods kopieer je steeds hetzelfde whatsappje maar verander je de aanhef. De kans dat mensen dan ook aandacht voor jou te hebben is dan een stuk groter.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:31

Ik vind het lastig. Recent uitnodiging gehad voor kinderverjaardag. Kind is 4 en we zijn nog nooit op het verjaardagspartijtje geweest puur omdat we echt geen kinderverjaardagmensen zijn. Er zijn kinderen van school en uit de buurt met hun mamas en papas en de ouders zelf zijn die dag gastvrouw/heer en hebben geen tijd voor een bakkie of kletspraatje jarige job zelf is druk met vriendjes en komt af en toe even wat zeggen. Wij zitten er niet op te wachten. Voorheen al eens eerlijk aangegeven dat we niet mensen zijn die zoiets leuk vinden maar toch elk jaar een uitnodiging. Ik voel me toch bijna gedwongen om een rotsmoes te bedenken terwijl ik met liefde een keer een op een daar ben met volle aandacht voor de jarige.

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:33

TS, ik zal wel net zo ouderwets zijn als jij, maar ik stoor me er ook aan. ;)

Zelfde met felicitaties, je feliciteert iemand met een appje, en krijgt geen reactie terug. Dat snap ik ook nooit. Kost misschien even wat tijd om alle felicitaties te beantwoorden (simpel "dank je wel" is al voldoende), maar dan geef je in ieder geval aan dat je het berichtje waardeert.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:33

Van degenen die zeggen zelf ook appjes te vergeten te beantwoorden: Zet niemand hier appjes op ongelezen dan? Dat doe ik altijd als ik niet meteen antwoord

Biebz

Berichten: 5517
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:35

Dorine92 schreef:
Van degenen die zeggen zelf ook appjes te vergeten te beantwoorden: Zet niemand hier appjes op ongelezen dan? Dat doe ik altijd als ik niet meteen antwoord


Kan dat? :+ Dat zou voor mij echt een oplossing zijn.
Ik lees idd vaak snel even tussen door een appje. Maar vergeet nog wel eens te reageren. Zeker in groepsappen.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:36

Hutcherson schreef:
Ik vind het lastig. Recent uitnodiging gehad voor kinderverjaardag. Kind is 4 en we zijn nog nooit op het verjaardagspartijtje geweest puur omdat we echt geen kinderverjaardagmensen zijn. Er zijn kinderen van school en uit de buurt met hun mamas en papas en de ouders zelf zijn die dag gastvrouw/heer en hebben geen tijd voor een bakkie of kletspraatje jarige job zelf is druk met vriendjes en komt af en toe even wat zeggen. Wij zitten er niet op te wachten. Voorheen al eens eerlijk aangegeven dat we niet mensen zijn die zoiets leuk vinden maar toch elk jaar een uitnodiging. Ik voel me toch bijna gedwongen om een rotsmoes te bedenken terwijl ik met liefde een keer een op een daar ben met volle aandacht voor de jarige.

Maar het gaat toch helemaal niet om jou? Het gaat om je kind, die door anderen wordt betrokken, wat sociaal en maatschappelijk gezien zeer gezond is voor een kind