Check je hack!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:12

https://nos.nl/artikel/2470265-wereldwijde-cybercrimezaak-50-000-gedupeerden-in-nederland-17-arrestaties

Een wereldwijd onderzoek naar cybercriminelen heeft de politie geleid naar een geavanceerde vorm van identiteitsfraude. Met gegevens die online te koop waren, kunnen criminelen zich precies voordoen als hun slachtoffers. In Nederland lopen tienduizenden mensen acuut gevaar, waarschuwt de politie.

Je kunt via http://www.politie.nl/checkjehack checken of jouw mailadres ook gehackt is.

Ik vind dit toch maar steeds enger worden. Nu vrijwel alles digitaal is en steeds digitaler wordt kan men met een beetje kwaad alles op internet vinden en op het darkweb.

Mijn werk is zelf het slachtoffer geworden van een hack jaren terug. En ik vond en vind het idee nog steeds creapy dat je niet weet wat er van jou op het darkweb staat.
Het is een kleine moeite om het te controleren...

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:19

Volgens mij is die site overbelast, krijg foutmelding

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:28

fjordjes schreef:
Volgens mij is die site overbelast, krijg foutmelding

Ik zal eens kijken of ik de site goed heb neergezet

Edit: hier ook een foutmelding.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:30

Ook via de homepagina van de politie doet hij het nu even niet.

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:32

Ik heb 2 mailadressen in gebruik. Via mijn gmail krijg ik geen mailtje binnen, mijn hotmail geeft steeds een foutmelding. Straks nog eens proberen.

Ik ben een paar weken geleden nog gehackt geweest en deze hackers proberen nu nog steeds mijn hotmail in te raken. Die staat nu gelinkt aan mijn gmail via 2 step verification en andersom precies hetzelfde. Hoop het hiermee toch een beetje beter beveiligd te hebben. Ze kunnen niet meer op het ene account zonder toegang tot het andere account en dat gaat dus niet lukken.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:35

poetser schreef:
Ik heb 2 mailadressen in gebruik. Via mijn gmail krijg ik geen mailtje binnen, mijn hotmail geeft steeds een foutmelding. Straks nog eens proberen.

Ik ben een paar weken geleden nog gehackt geweest en deze hackers proberen nu nog steeds mijn hotmail in te raken. Die staat nu gelinkt aan mijn gmail via 2 step verification en andersom precies hetzelfde. Hoop het hiermee toch een beetje beter beveiligd te hebben. Ze kunnen niet meer op het ene account zonder toegang tot het andere account en dat gaat dus niet lukken.

Ook de spam gekeken?
Ik ben gelukkig niet gehackt, zowel niet privé als in mijn werkmail.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:35

Ik kreeg vorige week een melding, dat mijn hotmailaccount werd opgeschort ivm niet gebruiken.
Heb mijn wachtwoord veranderd, denk dat ik ook gehackt ben >;)

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:40

sabine1979 schreef:
Ik kreeg vorige week een melding, dat mijn hotmailaccount werd opgeschort ivm niet gebruiken.
Heb mijn wachtwoord veranderd, denk dat ik ook gehackt ben >;)

Met de software die ze dus als je door die groep gehackt bent heeft dit geen zin. Dat zien ze ook gelijk.
Je zou nog volgens mij kunnen denken aan 2staps verificatie

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:52

sabine1979 schreef:
Ik kreeg vorige week een melding, dat mijn hotmailaccount werd opgeschort ivm niet gebruiken.
Heb mijn wachtwoord veranderd, denk dat ik ook gehackt ben >;)


die was tricky inderdaad. die kwam ook niet in mijn spam, maar in mijn gewone postvak in :n

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:56

purny schreef:
poetser schreef:
Ik heb 2 mailadressen in gebruik. Via mijn gmail krijg ik geen mailtje binnen, mijn hotmail geeft steeds een foutmelding. Straks nog eens proberen.

Ik ben een paar weken geleden nog gehackt geweest en deze hackers proberen nu nog steeds mijn hotmail in te raken. Die staat nu gelinkt aan mijn gmail via 2 step verification en andersom precies hetzelfde. Hoop het hiermee toch een beetje beter beveiligd te hebben. Ze kunnen niet meer op het ene account zonder toegang tot het andere account en dat gaat dus niet lukken.

Ook de spam gekeken?
Ik ben gelukkig niet gehackt, zowel niet privé als in mijn werkmail.


In zowel mijn inbox als mijn spam niks gekregen. Wel heel waardevol dit topic!

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:00

Interessante podcast om te luisteren is "ik weet je wachtwoord" geeft veel helderheid hoeveel risico we daadwerkelijk lopen en hoe je het kan voorkomen en waar je om moet denken

Yummy

Berichten: 424
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:03

Ik heb gelukkig geen mails terug.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:09

Gitana schreef:
sabine1979 schreef:
Ik kreeg vorige week een melding, dat mijn hotmailaccount werd opgeschort ivm niet gebruiken.
Heb mijn wachtwoord veranderd, denk dat ik ook gehackt ben >;)


die was tricky inderdaad. die kwam ook niet in mijn spam, maar in mijn gewone postvak in :n


bij mij ook.
Heb "nog" geen mail van de check _/-\o_

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 23:14

Dankjewel voor het plaatsen.

Heb de link ook maar gelijk in de familie app gegooid.

prompter

Berichten: 11152
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Check je hack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:17

Geen mail gekregen gelukkig. Bedankt voor het plaatsen!

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:42

Ik heb sinds 1 april 2 keer gehad dat ik mijn outlook account niet kon gebruiken wegens activiteiten die tegen de regels zouden zijn. Maar als ik controleer wat dan, dan is er niets te vinden. Er wordt wel al sinds half maart door een bot meerdere keren per dag geprobeerd in te loggen vanuit China, maar Outlook geeft aan dat het niet gelukt is en dat ik niets hoef te doen.
Ook ontploft mijn spambox sinds enige maanden met dagelijks wel 50 spammailtjes. Maar die direct naar de spam gaat dus op zich wel goed. Ik blokkeer wel veel, maar ja, ze komen meerdere keren per dag van een ander mailadres. Hier is de ellende begonnen omdat iemand mij wilde helpen met een offerte voor zonnepanelen. Gelukkig is er nooit meer gedeeld dan een emailadres.

Maar deze check levert gelukkig geen hit op.