Trein ongeluk NS

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:05

KootMiraDrum schreef:
In dat artikel zie je bij de luchtfoto dat 1 deel van de trein nog op de rails staat, daar hebben ze een grijs doek overheen gedaan, geen idee waarom.

Schijnt giftige verf te zijn op of in de NS treinen. De wagon die nog heel is proberen ze over het spoor te vervoeren, zeil erom heen is zodat er geen glas en/of gifitge verfdelen verloren worden.
Grote vooruitgang vandaag met bergen zand, maken van de paden, extra bruggen over sloten heen enz.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:21


Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:25

KootMiraDrum schreef:
De paarden zijn in ieder geval drone-proof, is gebleken.


[ [url=m/c9nJHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RuHfEm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zumOK2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Brave paarden hebben jullie. Ze zijn op die plek waarschijnlijk ook wel wat gewend maar dit is toch wel de overtreffende trap.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:39

Interessant om foto's van de opruimactie te zien, KootMiraDrum, bedankt voor het delen.

Ik ben zelf knoopcoördinator van Leiden en Den Haag, maar was afgelopen week godzijdank op vakantie, anders had ik een vroege dienst gehad op 4 april. Ik heb wel gehoord dat er in de nacht bij ons ook veel onduidelijk was. Wij wisten van niets tot de treindienstleider belde of wij wisten waarom Mariahoeve spanningsloos was. Vlak daarna hoorden we dat een trein ontspoord was, maar de omvang werd pas duidelijk toen er beeldmateriaal gedeeld werd.
Morgen de eerste dienst weer, hopelijk hebben ze de planning inmiddels alweer wat op orde kunnen krijgen.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:41

topsylover schreef:
Interessant om foto's van de opruimactie te zien, KootMiraDrum, bedankt voor het delen.

Ik ben zelf knoopcoördinator van Leiden en Den Haag, maar was afgelopen week godzijdank op vakantie, anders had ik een vroege dienst gehad op 4 april. Ik heb wel gehoord dat er in de nacht bij ons ook veel onduidelijk was. Wij wisten van niets tot de treindienstleider belde of wij wisten waarom Mariahoeve spanningsloos was. Vlak daarna hoorden we dat een trein ontspoord was, maar de omvang werd pas duidelijk toen er beeldmateriaal gedeeld werd.
Morgen de eerste dienst weer, hopelijk hebben ze de planning inmiddels alweer wat op orde kunnen krijgen.


They really haven't...
Het is nog steeds een beetje gecoördineerd freewheelen met treinen op het moment. En omdat de prognose relatief dichtbij ligt komt er ook geen planning op, maar laten ze dit bij TB in het nu moment liggen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:09

Zou zo maar kunnen dat de wind (er komt een aantal dagen windkracht 5) roet in het eten gooit, de kraan die moet gaan tillen wordt 2x zo groot als die rode op de eerste zichtbare foto. Ik had vandaag mijn 800mm lens mee, maar die was te veel tele, waardoor ik geen overzicht van de trein kon maken, alleen details, en die zijn aan de andere kant van de trein echt schokkend, de schade.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:04

Vjestagirl schreef:
topsylover schreef:
Interessant om foto's van de opruimactie te zien, KootMiraDrum, bedankt voor het delen.

Ik ben zelf knoopcoördinator van Leiden en Den Haag, maar was afgelopen week godzijdank op vakantie, anders had ik een vroege dienst gehad op 4 april. Ik heb wel gehoord dat er in de nacht bij ons ook veel onduidelijk was. Wij wisten van niets tot de treindienstleider belde of wij wisten waarom Mariahoeve spanningsloos was. Vlak daarna hoorden we dat een trein ontspoord was, maar de omvang werd pas duidelijk toen er beeldmateriaal gedeeld werd.
Morgen de eerste dienst weer, hopelijk hebben ze de planning inmiddels alweer wat op orde kunnen krijgen.


They really haven't...
Het is nog steeds een beetje gecoördineerd freewheelen met treinen op het moment. En omdat de prognose relatief dichtbij ligt komt er ook geen planning op, maar laten ze dit bij TB in het nu moment liggen.

Ik heb het gemerkt gisterochtend :') wat een ellende zeg. Ik ben nu onderweg naar ProRail om mee te kijken, volgens mij gaan ze 2 delen vandaag verplaatsen via het spoor!

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 00:02

De twee rijdbare delen (1 van de 2 heeft gisteren een ander onderstel gekregen) staan nu een paar honderd meter meer richting station Mariahoeve.
Toen ik er rond 17.00 uur was stond 1 van de weilandtreinstellen al op een dieplader, en gingen ze met de tweede beginnen.

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 05:52

Ja, ik begreep dat ze zoveel mogelijk per spoor willen vervoeren idd.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:55

Avalanche schreef:
Ja, ik begreep dat ze zoveel mogelijk per spoor willen vervoeren idd.

Ook meest logisch lijkt mij, die zijn er ook qua gewicht meer op berekend dan het laag liggende land. Plus het scheelt het vervoeren van grote onderdelen over de weg. Hele operatie om alles weg te krijgen.

Weet iemand hoe het met de gewonden is? Hopelijk iedereen herstellende?

Dorus

Berichten: 13217
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:25

Wat dacht je van de hoogte bij vervoer over de weg? De meeste wegen (en dan met name bruggen) zijn ingericht op een maximale hoogte van 4 meter. Ik schat een trein iets hoger in, en daar komt de hoogte van de dieplader dan nog bij. Ze zullen dus veel obstakels tegen komen waar ze omheen moeten rijden, iets waarbij ze bij vervoer over het spoor minder last van hebben.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:23

Als je 'm op z'n kant legt zou het wel gaan op een dieplader (trein is max iets meer dan 3 meter breed), maar ook de lengte is nog wel een dingetje en gewicht misschien ook

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:19

Een VIRM weegt 300 ton. Dat zijn dus 4 bakken. Een bak weegt dus ruwweg 75 ton.
Qua hoogte moet ik opzoeken voor je. Hoog. Dat gaat richting de 7 meter schat ik.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:07

Dorus schreef:
Wat dacht je van de hoogte bij vervoer over de weg? De meeste wegen (en dan met name bruggen) zijn ingericht op een maximale hoogte van 4 meter. Ik schat een trein iets hoger in, en daar komt de hoogte van de dieplader dan nog bij. Ze zullen dus veel obstakels tegen komen waar ze omheen moeten rijden, iets waarbij ze bij vervoer over het spoor minder last van hebben.

Voorlopig staan de 2 op de diepladers op het industrieterrein tegenover, ergens achterin. Hier zie je hoe ze het industrieterrein oprijden. https://www.omroepwest.nl/nieuws/470670 ... -afgevoerd
In 1926 was er op dezelfde plek ook een mega ongeluk. https://www.omroepwest.nl/video/4706254 ... oorschoten
2 jongens die in Utrecht lagen zijn inmiddels thuis, en de laatste patient, die in Westeinde ziekenhuis lag, is ook naar huis toe. Dat is wat ik uit allerlei artikelen haal.
De machinist is een paar dagen geleden teruggeweest naar de locatie. Dat hij het heeft overleefd is een godswonder. Hier zat hij in. Hij heeft wel vaker een engel op zijn schouder gehad, begreep ik.
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:25

Dat daar iemand levend uit is gekomen, is zowat een wonder.

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:46

Wat een heftige foto zo. Dat de machinist dit heeft overleefd zeg...

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:40

... ik vroeg me af of de meester op het laatste moment 'zag dat het mis was' en een snoekduik van de bok naar het balkon /de trap heeft gemaakt.
Brrrr....

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:27

Avalanche schreef:
Qua hoogte moet ik opzoeken voor je. Hoog. Dat gaat richting de 7 meter schat ik.


4 meter 60 :D
En die 300 ton is 6 bakken, dus een bak is 50 ton. Niet dat het veel uitmaakt, het is de lengte die over de weg het probleem is, je komt de bochten niet door. Snelweg is het probleem dan nog niet eens, maar ze moeten midden in Amersfoort in een wagenloods terecht komen. Gaat niet lukken...

Sweetgirl1
Berichten: 4557
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:51