Trein ongeluk NS

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 09:53

Vanochtend vroeg diverse appjes binnen met eigenlijk dezelfde vragen "ben jij oke?"

Ja ik ben oke..

Het nachtnet is al jaren een vast onderdeel van mijn werk als conductrice bij de NS en weten veel dat ik op dit traject zit op dat tijdstip


Afbeelding

Afbeelding

https://www.ad.nl/binnenland/dode-en-ti ... ~a4ce6a92/

"Gelukkig" was ik er niet bij betrokken maar jeetje wat moet dit heftig zijn geweest voor iedereen die betrokken was.

Mochten er bokkers bij betrokken zijn enorm veel sterkte.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:02

Heel heftig inderdaad! Dat dit kan gebeuren, ondanks alle veiligheidssystemen die het Nederlandse spoor kent, is behoorlijk eng.

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:03

Ik vind het een bizar incident en leef dan ook ontzettend mee met de slachtoffers en gewonden..

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:04

Echt verschrikkelijk dit... Ik volg het ook. Om 10:15 is een persconferentie erover.

Sterkte Bugsfunny, dit lijkt mij ook heel erg voor jou. Het is toch je werkplek, je route, je collega's. Vreselijk!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 10:04

Tiggs schreef:
Heel heftig inderdaad! Dat dit kan gebeuren, ondanks alle veiligheidssystemen die het Nederlandse spoor kent, is behoorlijk eng.


Ja het is bizar en onwerkelijk.
Dat er zo'n kraan op het spoor is is niet ongebruikelijk met werkzaamheden maar hoe dit heeft kunnen gebeuren..
Dat een trein ontspoord na zo'n klap is niet gek.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 10:05

Telpeva schreef:
Echt verschrikkelijk dit... Ik volg het ook. Om 10:15 is een persconferentie erover.

Sterkte Bugsfunny, dit lijkt mij ook heel erg voor jou. Het is toch je werkplek, je route, je collega's. Vreselijk!


Dankjewel

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:10

BugsFunny, sterkte voor jou en jouw collega's.

Heftig ongeluk. Ik begrijp uit de nieuwsberichten dat de machinisten van beide treinen oke zijn. Vraag mij af hoe zoiets kan gebeuren, er zijn toch zoveel veiligheidsmaatregelen...

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:15

BugsFunny sterkte voor jou en je collega’s!
Vreselijk wat er gebeurd is :(:)

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:48

Wij hebben het er op het werk ook al de hele ochtend over en dan zijn wij alleen nog maar werkzaam in de fietsenstalling. Ik kan me niet voorstellen hoe een shock dit moet zijn voor de mensen die op het spoor werken. Heel veel sterkte!

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:49

Sterkte collega! (Ik ben ook werkzaam bij de NS)

Heftig ongeluk.. half uurtje geleden begon de persconferentie, maar er moeten nog heel veel onderzoeken gedaan worden hoe het heeft kunnen gebeuren. Voor die tijd en wat je nu al soms leest is imo alleen speculeren.

hannelot
Berichten: 987
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:51

Wat heftig dat dit is gebeurd!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 10:54

Drico schreef:
Sterkte collega! (Ik ben ook werkzaam bij de NS)

Heftig ongeluk.. half uurtje geleden begon de persconferentie, maar er moeten nog heel veel onderzoeken gedaan worden hoe het heeft kunnen gebeuren. Voor die tijd en wat je nu al soms leest is imo alleen speculeren.


Jij ook collega, welke PE zit jij?
En inderdaad het is echt afwachten wat er is gebeurd.
Maar wat Wouter zei over de spoor familie.. absoluut.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:58

BugsFunny schreef:
Tiggs schreef:
Heel heftig inderdaad! Dat dit kan gebeuren, ondanks alle veiligheidssystemen die het Nederlandse spoor kent, is behoorlijk eng.


Ja het is bizar en onwerkelijk.
Dat er zo'n kraan op het spoor is is niet ongebruikelijk met werkzaamheden maar hoe dit heeft kunnen gebeuren..
Dat een trein ontspoord na zo'n klap is niet gek.


Dat ie is ontspoord is inderdaad niet gek, het zal toch een botsing met zo'n 130 km/h geweest zijn. Ik vind die foto ook zo heftig, dat het voorste treinstel gewoon echt is afgebroken.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:58

Ik hoorde iig van de collega's op de bijsturing dat de nachtdienst heel heftig is geweest. Ik ga zometeen om 15.00 naar binnen voor een late dienst, ben benieuwd wat ik daar aantref.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:59

Vjestagirl schreef:
Ik hoorde iig van de collega's op de bijsturing dat de nachtdienst heel heftig is geweest. Ik ga zometeen om 15.00 naar binnen voor een late dienst, ben benieuwd wat ik daar aantref.


Jij zit op de verkeersleiding toch? Meen ik me vaag te herinneren.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 11:03

Vjestagirl schreef:
Ik hoorde iig van de collega's op de bijsturing dat de nachtdienst heel heftig is geweest. Ik ga zometeen om 15.00 naar binnen voor een late dienst, ben benieuwd wat ik daar aantref.


Zal vast nog wel druk zijn. Voor jullie ook sterkte.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:08

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik hoorde iig van de collega's op de bijsturing dat de nachtdienst heel heftig is geweest. Ik ga zometeen om 15.00 naar binnen voor een late dienst, ben benieuwd wat ik daar aantref.


Jij zit op de verkeersleiding toch? Meen ik me vaag te herinneren.

Mijn afdeling is ervoor verantwoordelijk dat als er iets gebeurt in het nu moment (max 24 uur vooruit) dat alle treinen dan voorzien zijn van machinist en conducteur, dat die ook weten wat er van ze verwacht wordt en dat die een redelijke werkdruk hebben (met voldoende tijd om te eten, naar de wc te gaan, over te stappen etc).

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:11

Veel sterkte Bugsfunny en andere NS’ers hier :(:) En ook voor andere betrokkenen natuurlijk.

Ik vind de foto’s heftig om te zien. Wat een klap moet dat geweest zijn.

Avalanche

Berichten: 16060
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:25

Veel sterkte collega's op het spoor........ afschuwelijk ongeluk dit. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij ook een raadsel. Normaal gezien wordt het spoor afgesloten bij werkzaamheden.

KSHancox
Berichten: 1253
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:27

Jeetje wat heftig. Sterkte voor alle betrokkenen. :knuffel:

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:39

Sterkte aan de hele familie Spoor...!

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:41

Ik hoorde op het nieuws dat de overleden persoon een medewerker was van het bouwbedrijf van de bouwkraan, het is onbekend of hij/zij ook de bestuurder was van de bouwkraan.

Hier staat het ook, het is dezelfde link als die in de OP maar volgens mij doen ze hem blijkbaar updaten:
https://www.ad.nl/binnenland/dode-en-ti ... ~a4ce6a92/

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:45

Avalanche schreef:
Veel sterkte collega's op het spoor........ afschuwelijk ongeluk dit. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij ook een raadsel. Normaal gezien wordt het spoor afgesloten bij werkzaamheden.


Een nevenspoor niet altijd, dat mag gewoon in dienst zijn.

Mijn vent zit ook in de spoorfamillie en is er ook echt van onder de indruk. Hij had daar kunnen staan, zijn rare gedachtes.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 21:48

Telpeva schreef:
Ik hoorde op het nieuws dat de overleden persoon een medewerker was van het bouwbedrijf van de bouwkraan, het is onbekend of hij/zij ook de bestuurder was van de bouwkraan.

Hier staat het ook, het is dezelfde link als die in de OP maar volgens mij doen ze hem blijkbaar updaten:
https://www.ad.nl/binnenland/dode-en-ti ... ~a4ce6a92/


Was een medewerker van BAM,de kraanmachinist inderdaad.
Bij werkzaamheden mogen nevensporen zeker wel in dienst blijven als dit enigszins mogelijk is.
Waar het ongeluk is gebeurt zijn 4 sporen, 2 daarvan waren buiten dienst en 2 in gebruik. Dat mag ook gewoon.
Nachtnet wordt veel gebruikt ook door mensen die naar hun werk gaan.
Als het even kan blijft het dus rijden.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Trein ongeluk NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:01

Wat een bizar ongeluk. Ben heel benieuwd of het een systeemfout was of een menselijke fout. En hoe dit fout heeft kunnen gaan.