Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

1. Houden.
92 (62%)
2. Bij service balie afgeven?
55 (37%)

Totaal aantal stemmen: 147


paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:42

Ik zou het wel melden bij de balie en mijn gegevens achter laten dat diegene het kan ophalen bij mij.

Maar ik zou het niet zo in mijn zak steken en weg lopen.
Daarbij hangen er ook camera's.

DDDara
Berichten: 993
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:56

Toch grappig dat 63% het houd en hier alleen reacties staan van mensen die het melden :+ :+ }> ;(

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:14

Ik heb houden aangeklikt omdat de optie ‘houden totdat iemand zich meldt’ er niet bij staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:11

Brainless schreef:
Menino schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand om teruggaat naar een winkel om te zeggen dat ‘ie geldbriefjes kwijt is :+ . .

Er zijn mensen voor wie 50E hun hele budget is om eten te kopen voor een week.. die gaan echt wel terug om te vragen of er geld gevonden is.

Voor mij ook is dat ook zo momenteel, maar ik zou er gewoon niet in geloven dat het nut heeft tbh.

Een portomonee met inhoud terugbrengen is voor mij vanzelfsprekend, en ik heb ook wel eens een fooi van 20 euro van een hele dronken man afgewend als student, maar zelfs dat gebeurt in (meer dan) de helft van de gevallen al niet. De kans dat iemand volledig anoniem briefgeld ergens gaat afgeven (met het risico dat de kassamedewerker het in haar zak stopt) lijkt me zo nihil. Dat ik zelf echt niet meer de moeite zou doen om het terug te vragen.

Ik zou er ook niet van uit gaan dat iemand anders het wel terug zou vragen en ik zou een kassamedewerker ook niet vertrouwen met die informatie etc.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:40

8nnemiek schreef:
Ik heb houden aangeklikt omdat de optie ‘houden totdat iemand zich meldt’ er niet bij staat :+


Dit.

Ik zou het wel melden, maar de eigenaar mag na een aantal vragen het bedrag komen halen.

Komt er niemand om, dan is het bedrag uiteindelijk voor mij.

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:26

Na alles hebben gelezen, zou ik niks doen. Ik hoop dat ik nooit geld vind!

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:28

Ik heb dit jaren geleden eens gehad. Ik wilde geld pinnen en er zat nog 500 gulden in de uitgiftebak. Ik was bij een pinautomaat bij de bank. Ik ben de bank binnen gelopen en met dat ik in de rij aan het wachten was, kwam er iemand binnen hollen met de melding dat hij zijn geld vergeten was. Ik had dat dus. Man erg blij :) dat ik zo eerlijk was om het bij de bank aan te geven.