Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

1. Houden.
92 (62%)
2. Bij service balie afgeven?
55 (37%)

Totaal aantal stemmen: 147


Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 18:23

Ik was vandaag in de albert heyn om te pinnen.
Toen ik wou pinnen zag ik 2 briefjes van 50 euro in de automaat zitten.
Ik heb de 2 briefjes van 50 euro gepakt en ben naar de service balie gegaan en
heb het daar afgegeven.

Wat zouden jullie doen?

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:23

Melden dat ik het gevonden heb met mijn telefoonnummer en meenemen.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:25

secricible schreef:
Melden dat ik het gevonden heb met mijn telefoonnummer en meenemen.


Dit inderdaad :j

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:33

Bij de balie melden en mijn telefoonnummer daar achterlaten en het geld meenemen naar huis.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:38

Als ik geld vind/zou vinden bij de pinautomaat/kassa enz geef ik af.
Zou ik geld zomaar ergens vinden in bv het bos, dan zou ik tot een laag bedrag wel houden.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:41

Meenemen, en inderdaad bij de balie melden dat iemand die geld kwijt is en weet hoeveel ze kwijt zijn het bij mij kunnen ophalen.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:42

8nnemiek schreef:
Meenemen, en inderdaad bij de balie melden dat iemand die geld kwijt is en weet hoeveel ze kwijt zijn het bij mij kunnen ophalen.

Als het in de winkel ligt, is het geld voor de winkel en mag jij het niet in bewaring hebben.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:43

Als ze nog in de automaat zitten worden ze toch vanzelf weer ingeslikt? Lekker laten zitten tot ze ingeslikt worden dus :=

Vind ik het in een winkel/kroeg geef ik het af aan het personeel.

Op straat zou ik het houden tenzij er iets omheen zit wat herkenbaar zou zijn voor iemand (tasje, portemonnee of iets dergelijks).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:52

Brainless schreef:
8nnemiek schreef:
Meenemen, en inderdaad bij de balie melden dat iemand die geld kwijt is en weet hoeveel ze kwijt zijn het bij mij kunnen ophalen.

Als het in de winkel ligt, is het geld voor de winkel en mag jij het niet in bewaring hebben.


Is dat zo?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-voorwerp

Zoals ik het begrijp moet je het inderdaad melden bij de winkel, maar mag je het ook bij de gemeente of thuis bewaren.

Kidde
Berichten: 3451
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:56

In de pinautomaat kan je het beter laten zitten dacht ik? Het wordt dan van zelf weer ingeslikt. Nu is het hopen dat de persoon weet waar het geld is... Als het nog in de pinautomaat zit kan je dus beter wachten tot het ingeslikt wordt.

Geld meenemen van een pinautomaat is strafbaar staat hier: https://financieel.infonu.nl/geld/12108 ... 0ingeslikt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:01

Oh, daar zou ik dan weer niet zo snel erg in hebben. Denk dat ik het in een reflex toch uit die lade zou pakken en vooral rondkijken of ik de pinner nog zou zien lopen. Maar laten zitten klinkt dan inderdaad beter :j

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:03

Het bij de service balie melden, en als ze niks weten hou ik het gewoon, eigenlijk toch wel houden. Eigenlijk laten zitten, gewoon omdat het niet netjes is zomaar geld te pakken

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:11

Oscar schreef:
Zoals ik het begrijp moet je het inderdaad melden bij de winkel, maar mag je het ook bij de gemeente of thuis bewaren.

Dus als jij in mijn huis 500E vind en ik weet zo niet van wie het is (wonen meer meerdere in 1 huis) dan mag jij het mee naar huis nemen?
Ze bedoelen dat je verplicht bent het te melden bij de eigenaar van het huis/gebouw en deze beslist wat je ermee mag doen (meenemen of inleveren).

Wordt je bewaarder dan moet je, als je na 1 jaar eigenaar wilt worden, sowieso verplicht aangifte doen bij de gemeente.. doe je dat niet, dan wordt je nooit eigenaar van het gevonden voorwerp/geld.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:21

Kidde schreef:
In de pinautomaat kan je het beter laten zitten dacht ik? Het wordt dan van zelf weer ingeslikt. Nu is het hopen dat de persoon weet waar het geld is... Als het nog in de pinautomaat zit kan je dus beter wachten tot het ingeslikt wordt.

Geld meenemen van een pinautomaat is strafbaar staat hier: https://financieel.infonu.nl/geld/12108 ... 0ingeslikt.



Zover ik weet gebeurt inslikken wel bij een "officiele" pinautomaat. Niet bij die apparaatjes in de super.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:45

Ik zou wachten of het weer ingeslikt wordt, zo niet, dan neem ik het mee.

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:56

Ligt idd aan welk type apparaat.. of hij het inslikt op niet...

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:57

Dat inslikken gebeurt niet meer overal heb ik begrepen, dus dan kun je lang wachten. Ik zou hetzelfde doen als 8nnemiek, melden bij de balie met mijn telefoonnummer en als iemand zich zou melden mag die mij bellen met het bedrag & tijdstip. :j

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:00

Gevonden geld altijd afgegeven.

Toen ik nog een bijbaantje had in een kringloopwinkel , vond ik ooit in een setje schoenen 150 euro. Deze schoenen lagen ook al langer in de winkel.

Mijn collega zei eerst stop het in je eigen zak zou ik ook doen. Maar ik hou daar helemaal niet van. Ik heb het afgegeven aan mijn leidinggevende en het is naar een gezamenlijke pot gegaan om een keer wat van te organiseren. In mijn beleving heeft iedereen er dan wat aan gehad en dat vindt ik leuker dan het zelf te houden.

Plus zorgt voor slecht karma :o

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:02

Zo zou ik ook redeneren (melden en thuis bewaren), maar zoals Brainless het uitlegt, lijkt dat toch weer anders te liggen.

Nou ja, 't is in elk geval een hoop gedoe als je iets vindt. Ik heb zelf tot 3 keer toe (is al langer geleden) gevonden en er vooral een naar gevoel aan overgehouden. 2 keer omdat er nog niet eens eens een dankjewel af kom, en de 3e keer omdat iemand dacht dat ze beroofd was i.p.v. dat haar portemonnee gevonden was. Ik hoop eigenlijk nooit meer iets te vinden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 00:59

wel mooi dat het overgrote deel houden zegt, maar niemand hier in de reacties :D ….

Als er geen potentiële eigenaar meer in beeld is zou ik het eigenlijk houden. Om heel eerlijk te zijn, als ik alleen briefjes (geen portomonnee) zou vinden en het is naar niemand meer te herleiden zou ik het altijd wel meenemen, puur om de reden dat ik als eigenaar met verloren briefjes ook nooit meer naar zou gaan zoeken (ervan uitgaande dat dat toch wel ergens in de keten in een zak gestopt wordt ). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand om teruggaat naar een winkel om te zeggen dat ‘ie geldbriefjes kwijt is :+ .

Een portomonee met geld of iets wat herleidbaar of persoonlijk is zou ik zonder enige twijfel altijd wegbrengen.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 01:12

Als ik het in de automaat zie zitten geef ik het bij de balie aan. Vaak komen mensen daar nog voor terug, en zijn er ook nog eens camera beelden. Als ik het op straat zie liggen dan is het van mij :+

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 02:41

Menino schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand om teruggaat naar een winkel om te zeggen dat ‘ie geldbriefjes kwijt is :+ . .

Er zijn mensen voor wie 50E hun hele budget is om eten te kopen voor een week.. die gaan echt wel terug om te vragen of er geld gevonden is.

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 06:11

Afgeven bij de winkel, puur dat mijn gevoel toch zou zeggen dat ik niet kan maken het uit te geven. En als ik het aan de winkel geef, is het niet mijn probleem of het bij de rechtmatige eigenaar komt, maar dan kan ik weer rustig slapen :Y) .

Verder voor de mensen die zeiden: Ik zie niet voor me dat er echt om gevraagd wordt. Toen met die Postcode loterij actie was een klant de kaart in de winkel kwijtgeraakt en die was ook gewoon weg, maar ze was wel komen vragen of we hem niet gevonden hadden.

Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 06:43

Volgens mij heb ik wel keer mee gemaakt dat ik geld in een pinautomaat heb laten zitten. Alleen dat was nog in de tijd dat je niet zo snel op je rekening kon zien of je nou wel of niet gepind had. Van boven genoemde artikel begrijp ik dat ik achteraf gezien de bank had kunnen bellen en dat die het mogelijk voor je het kunnen oplossen.

Zelf ben ik in het leven wel eens geld verloren en ik denk eigenlijk dat we allemaal wel eens geld verliezen in het leven.
Gelukkig heb ik er nooit wakker gelegen en ik snap ook wel wanneer iemand geld vind zonder briefje er bij met een naam dat het erg moeilijk wordt er voor te zorgen dat het bij de juiste persoon weer terecht komt. Ik denk dat ik eerder de loterij win :+

DDDara
Berichten: 993
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Wat doe jij met 100 euro die je vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:32

ik zou het lekker meenemen