Midterms wat denken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:51

IMANDRA schreef:
anjali schreef:
Flauw leedvermaak. Tophengsten vechten onderling om de leiding over de kudde te krijgen. De beste overwint.



Definieer "tophengst"...

Degene met de grootste bek :')

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:01

Degenen die menen het beter te kunnen mogen zich melden. Het valt niet mee in de politiek want behalve dat je goede ideeen moet hebben, moet je ook zeer stressbestendig zijn.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:10

Ik betwijfel of "goede ideeën" een vereiste is, als ik sommige politiek leiders zie :))
stressbestendig is ook maar de vraag haha

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:15

IMANDRA schreef:
Ik betwijfel of "goede ideeën" een vereiste is, als ik sommige politiek leiders zie :))
stressbestendig is ook maar de vraag haha

Het probleem in politiek is, dat wat de een een goed idee vindt, de ander juist een slecht idee vindt.Daarom heb je verschillende partijen.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:32

Anjali heb je ook nog iets over de midterms te melden verder? :')

Deze uitslag viel mij alles mee in elk geval. Blij dat in elk geval de Trump aanhangers een pak slaag gekregen hebben, nu maar hopen dat dat doorzet tot in 2024 :D

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:34

Ik volg met grote interesse de staat Arizona. Hoop zo dat o.a. die Kari Lake verliest, maar dat blijft spannend tot de laatste stemmen geteld zijn.

Trump neemt het verlies goed op. :')

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:36

Ik heb vooral gegniffeld om de tweets/berichten van oa Trump. What a mess.

Voor 2024 hoop ik wel dat de Democraten een ijzersterke kandidaat weten te leveren. Ik denk niet dat Biden het een tweede keer redt..

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:48

Berdien schreef:
Ik heb vooral gegniffeld om de tweets/berichten van oa Trump. What a mess.

Waar kan je die vinden? Nieuwsgierig O:) ik wil ook gniffelen

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:51

Foaly schreef:
Anjali heb je ook nog iets over de midterms te melden verder? :')

Deze uitslag viel mij alles mee in elk geval. Blij dat in elk geval de Trump aanhangers een pak slaag gekregen hebben, nu maar hopen dat dat doorzet tot in 2024 :D

Ik heb daar geen stemrecht. Voor wat ik ervan vernomen heb zou ik op Ron DeSantis stemmen, als ik daar wel stemgerechtigd zou zijn.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:58

Over kwaliteit kan je niet spreken bij figuren als Trump en DeSantis.... die krijgen het alleen maar voor elkaar om op te klimmen door vooral overal tegen te zijn, anderen naar beneden te halen, heel lelijke dingen te zeggen over anderen.... waarvan het ene verzinsel nog groter is dan het andere.

Dat je het nu op beleidspunten niet met elkaar eens bent dat is 1 ding. Maar daar hèbben ze het veelal niet eens over omdat ze het te druk hebben met haat zaaien en zielig doen...

En veel verder dan belastingvoordeel voor de rijken, afpakken van rechten van andere mensen, niet willen denken over hoe ze de straten veiliger kunnen maken en lelijke dingen verzinnen over de democraten en hoe ze die eens een loer kunnen draaien, komen ze niet....

Ik vind het wel mooi om te zien hoe Trump steeds weer iets bizars doet dat bij iedereen de ogen zou moeten openen voor zijn onbetrouwbare, ongeschikte en gevaarlijke karakter. En waardoor er toch steeds weer wat Trumpets afbrokkelen van zijn meelopers en MAGA-supporters.

Nu dus weer door hij kleinzielig hij reageert op de winst van DeSantis, dat het haantje niet wil dat die wat van zijn spotlight steelt en hem naar beneden gaat zitten halen. Terecht overigens.... maar dat doet hij pas wanneer het hèm uitkomt weet je wel :=

En dat hij hiermee wederom maar weer duidelijk toont dat het geen teamspeler is, dat hij geen zak om die hele partij geeft. Ik hoop dat hij inderdaad volgende week bij zijn Mar-a-Lago gaat aankondigen dat hij zich verkiesbaar stelt :j Omdat dat nogmaals een duidelijke middelvinger nar de belangen van de Republikeinen zou zijn. Wellicht hebben die er dan eindelijk dermate genoeg van dat ze zich van hem gaan distantiëren.

Ik vind dat Biden het an sich goed doet, zijn team weet toch wel wat belangrijke stappen te maken +:)+ Maar hij is te makkelijk belachelijk te maken door de linkse media, door wat te knippen en plakken en flauw te doen over zijn leeftijd.

Het zou fijner zijn als er wat fris bloed naar voren werd geschoven waar ze minder makkelijk lelijk over kunnen doen. En dan heeft Biden gewoon goed werk geleverd als tussenfase om een begin te maken om de boel weer een beetje te ont-Trumpen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-11-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:24

Telpeva schreef:
Berdien schreef:
Ik heb vooral gegniffeld om de tweets/berichten van oa Trump. What a mess.

Waar kan je die vinden? Nieuwsgierig O:) ik wil ook gniffelen


Bij deze!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Serieus Anjali? Kun je ook toelichten waarom?

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:28

"I stopped his election from being stolen".

Toen ik dat las vanochtend vroeg dacht ik echt van WTF zegt hij daar nou... :? Praat hij daar zijn mond voorbij, heeft hij daar echt iets smerigs gedaan van election interference om zijn zin te krijgen...? (Net zoals hij bij zijn eigen verloren presidentschap probeerde)

Of is dat gewoon weer 1 of ander typisch Trump lülverhaal om zichzelf belangrijk te laten lijken.

Ik ben ook maar een mens, en kan er echt van genieten hoe ze elkaar te lijf gaan. Hun verdiende loon voor hun walgelijke gedrag en de enorm loer die ze het gewone volk draaien met hun opruiende leugens...
Kevin McCarthy zal er nu wel van langs gaan krijgen van Trump, dat het allemaal zijn schuld is, die tegenvallende resultaten, want aan Trump ligt het natuurlijk nooit :=

Ik zag trouwens gisteren ook al een stukje van een interview met Trump, voorafgaand aan de midterms, waarin aan hem gevraagd werd of hij het op zichzelf zou betrekken als de door hem gesteunde kandidaten slecht zouden presteren. Toen was hij zowaar eens eerlijk in zijn antwoord en zei gewoon dat hij graag alle eer wil als ze goed presteren, maar als het tegenvalt dan is het zeker NIET zijn schuld :')

Ook erg mooi om te zien hoe verschillende newsoutlets Trump de grootste Loser noemen, vooral dat je weet dat hij graag alles over zichzelf volgt op de TV en als een rokend vulkaantje dat allemaal langs hoort komen, heerlijk idee _/-\o_

Ik heb aan vrijwel niemand een hekel, maar die man is zó intens slecht en heeft zoveel mensen zoveel ellende bezorgd... :n
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-11-22 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:34

Tjonge zeg,wat een moddergooierij. Het is vrij onzinnig om me er al te druk over te maken want de rotzooi in onze eigen Nederlandse politiek is even groot en hier kan ik wel stemmen.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:13

Thanks Berdien!
Die man blijft mij verbazen

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:38

Arabesk schreef:
Heerlijk als Trump en z'n adepten elkaar gaan afmaken ghehehe
Precies, dit moet van binnenuit stoppen, laat ze elkaar maar de afgrond in helpen :D

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:19

Van binnenuit het hele stinkende zaakje op straat gooien is de enige manier om de ogen te openen van de volgers :j

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:33

Bij de diehards gaan de ogen nooit geopend worden. Dat heeft te maken met belangen of vermeende belangen.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:56

Het groepje om Trump heen wordt wel steeds kleiner door die nare streken in ieder geval, steeds meer ogen gaan open dat het niet zo'n toffe gast is, en dat is een super belangrijke stap voorwaarts +:)+

Dat hij dan in zijn val meteen een berg vuil naar buiten brengt over andere verachtelijke types is alleen maar mooi meegenomen *\o/*

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:43

Kelly heeft de race in Arizona gewonnen en in Nevada was het gat eerder meer dan een procent en is dat nu teruggelopen tot 0,1% (minder dan duizend stemmen, met nog ± 6% die geteld moet worden). Als de democraten Nevada om weten te draaien staan ze op 50 zetels en doet de runoff in Georgia er niet meer toe. In Georgia was het verschil heel lang 0,5%, maar zijn de democraten uiteindelijk 0,9% voor de republikeinen geëindigd op 49,4%. Bij een runoff hebben ze ook een licht voordeel dus.

Wat betreft het huis, daar was het verschil een paar dagen terug ruim 20 zetels, maar is het verschil teruggebracht tot 8 (211 vs 203 in het voordeel van de republikeinen). Zoals het er nu uitziet zou het verschil een zetel of vijf in het voordeel van de republikeinen worden. Gezien de prognoses zou dat eigenlijk een overwinning voor de democraten zijn.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:40

Ik hoop dat het bij Trump en de zijne, het uiteindelijk zal inzinken dat dit niet de weg is om verder te gaan. Hij heeft nu een rechtszaak aangespannen die tot doel heeft om niet te hoeven getuigen voor de senaatscommissie. Als de reps de meerderheid krijgen in de senaat, zal het gehele proces rondom Trump onder het vloerkleed geschoven worden. Zoveel is wel duidelijk.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:29

De senaat blijft in handen van de democraten. Trump zal nu toch echt een konijn uit de hoge hoed moeten toveren om het onderzoek naar zijn acties te stoppen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:27

nikkel schreef:
De senaat blijft in handen van de democraten. Trump zal nu toch echt een konijn uit de hoge hoed moeten toveren om het onderzoek naar zijn acties te stoppen.


Echt top! En heel ongebruikelijk blijkbaar, dus ondanks dat het feitelijk maar een minimale winst is, heeft Amerika heeft dmv stemmen wel laten zien dat ze het niet eens zijn met Trump, anti-abortus en election-deniers.

Biden behoudt waarschijnlijk ook het voordeel in het benoemen van rechters, dus dat is ook fijn.
https://nos.nl/l/2452194

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:53

IMANDRA schreef:
nikkel schreef:
De senaat blijft in handen van de democraten. Trump zal nu toch echt een konijn uit de hoge hoed moeten toveren om het onderzoek naar zijn acties te stoppen.


Echt top! En heel ongebruikelijk blijkbaar, dus ondanks dat het feitelijk maar een minimale winst is, heeft Amerika heeft dmv stemmen wel laten zien dat ze het niet eens zijn met Trump, anti-abortus en election-deniers.

Biden behoudt waarschijnlijk ook het voordeel in het benoemen van rechters, dus dat is ook fijn.
https://nos.nl/l/2452194
Vooral die laatste zin :D

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:33

anjali schreef:
IMANDRA schreef:
Ik betwijfel of "goede ideeën" een vereiste is, als ik sommige politiek leiders zie :))
stressbestendig is ook maar de vraag haha

Het probleem in politiek is, dat wat de een een goed idee vindt, de ander juist een slecht idee vindt.Daarom heb je verschillende partijen.

Zou je even niet willen doen of het twee gelijken zijn? De democraten willen democratie, en de republikeinen zijn extremisten.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:54

De democraten willen democratie, en de republikeinen zijn extremisten. Dat is onze opvatting. In America denkt men daar heel anders over. Binnen de republikeinse partij heb je ook weer diverse verschillende stromingen, net zoals binnen de democratische partij.