Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op kosten gaan en positieve berichten plaatsen

Ja
34 (7%)
Nee
417 (91%)
Anders
4 (0%)

Totaal aantal stemmen: 455


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:01

Naar aanleiding van een nieuwsbericht gister dat een groep Nederlanders op kosten van Qatar naar het wk voetbal gaat in ruil voor het plaatsen van positieve berichten op hun sociale media

Het wk is toch al omstreden vanwege de ellende met de bouw van de accommodaties, de toch wat vreemde dingen die de voetbalbond doen.

En hoewel ik niet verbaasd ben dat een feestje gaat boven mensenrechten en ellende ben ik toch ook wel verbaasd dat een land zover gaat.

De pol is om te zien hoe mensen op bokt daarin staan

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:04

Echt belachelijk, die laten zich gewoon kopen :n

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:06

In mijn ogen ook. Maar helaas verbaasd het mij ook niet de eigen plezier is belangrijker dan wat ook.

En hoe gaat dat gecontroleerd worden? Niets plaatsen is naar huis?

Maar dergelijke acties als land doen dan heb je denk ik wel door dat het wat minder fraai is verlopen allemaal vermoed ik.

Maar toch diegenen die ook zouden gaan onder deze voorwaarden wat is de reden dat je dat zou doen en zouden jullie dan ook echt promotie gaan doen positief?

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:14

Verwacht je werkelijk dat mensen op Bokt hier antwoord op geven? De mensen die gaan hebben waarschijnlijk een geheimhoudingsplicht kwam uit dat nieuwsbericht, maar moeten ook (sommigen iig) negatieve reacties rapporteren.
Die willen niet in beeld op tv.

Ik verwacht dan ook niet dat de mensen die 'schijt' hebben aan de redenen van de negativiteit rond het WK, hier gaan posten dat ze wel zouden gaan en waarom.

Anoniem

Re: Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:29

Alsof die paar gewone Nederlanders het verschil gaan maken.. Ik zou er persoonlijk meer moeite mee hebben als onze koning en andere hoge piefen erheen gaan.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:31

Was vorige week hier ook in het nieuws.
Qatar heeft aan elk deelnemend land een aantal gratis tickets + 14 dagen gratis verblijf in een hotel ter plaatse aangeboden.
De voetbalbonden kunnen die tickets dan verdelen onder hun supporters.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:32

Toen ik het las, zei ik al tegen mijn man: wedden dat de gemiddelde Nederlandse voetbalsupporter daarvoor in de rij heeft gestaan?
't Is gratis, dus we doen het, ongeacht wat de reden dan ook is.

Echt belachelijk.

Nu zou ik sowieso niet naar welke voetbalwedstrijd dan ook gaan, ook niet als ik geld toekreeg, dus mijn Nee in de poll hierboven is ongeacht van in welk land het zou zijn.

Maar als er een paarden evenement op een vergelijkbare manier in opspraak zou zijn, dan zou ik ook niet gaan als mijn hele reis betaald zou worden en ik dan op socials mooi weer zou moeten spelen :n

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:32

Relaxed schreef:
Alsof die paar gewone Nederlanders het verschil gaan maken.. Ik zou er persoonlijk meer moeite mee hebben als onze koning en andere hoge piefen erheen gaan.

Die gaan ook.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:39

Al die hoge smurfen zullen toch wel gaan ?
We moeten in deze barre tijden goede connecties houden met de oliesjeiks daar in het Midden-Oosten. Je weet nooit waarvoor het van pas kan komen in de toekomst... :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:47

Die gaan idd ook want de economische belangen waren te groot. -O-

Dat mensen gratis gebruik maken van, ik verwacht ook niks anders eigenlijk. Ik veroordeel ze ook niet . Ben hooguit nieuwsgierig naar het waarom wel.

Maar het feit dat een land dit doet is eigenlijk in mijn ogen al te sneu voor woorden. Het zou niet nodig hoeven zijn bij een dergelijk groot evenement

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:00

Tja, waarom roomser zijn dan de paus? Als je Oranjefan bent, ben je imo gek als je dit niet aanneemt. Die mensen zouden toch wel gegaan zijn. Mooi toch als dat gratis kan.

Om het voorbeeld van Marijejiplover aan te halen: als de KNHS besluit te gaan, ik die hard fan ben van de paardensport, wie ben ik dan om opeens de moraalridder uit te hangen.

Ze hadden het sowieso niet daar moeten organiseren.

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:02

Dit is toch niets nieuws onder de zon? Volgens mij gebeurd het al jaren op allerlei evenementen en bestemmingen of producten. Menig blogger geeft zijn "eerlijke" mening over een vakantiereisje, een pak hagelslag, een stofzuiger of een land. Wat in Qatar gebeurd is (helaas) ook niet uniek of ook maar zeldzaam. Bij het WK in Braziliƫ gebeurde soortgelijke zaken. En als het gaat om mensenrechten, dan zou ik de vakantie naar Turkije of de Verenigde Staten ook maar laten voor wat het is. Het is makkelijk om nu te wijzen naar Qatar, maar daarmee sluit je de ogen voor een veel breder probleem.
En voor die mensen die naar Qatar gaan, er is ongetwijfeld genoeg positiefs te schrijven zonder dat je hoeft te liegen. Dus meegaan is in mijn ogen niet meteen meewerken aan ellende al snap ik dat je dat van verschillende perspectieven kan bekijken. En inderdaad, we moeten die oliesjeiks te vriend houden, helaas niet grappig maar harde realiteit.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:04

En dan mag je geen negatieve ervaringen plaatsen dus als jij iets afgrijselijks zit moet je zeggen oohhh wat leuk.
Nou sorry, dat ik ik normaal al niet maar dan al helemaal niet.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:07

MarliesV schreef:
Verwacht je werkelijk dat mensen op Bokt hier antwoord op geven? De mensen die gaan hebben waarschijnlijk een geheimhoudingsplicht kwam uit dat nieuwsbericht, maar moeten ook (sommigen iig) negatieve reacties rapporteren.
Die willen niet in beeld op tv.

Ik verwacht dan ook niet dat de mensen die 'schijt' hebben aan de redenen van de negativiteit rond het WK, hier gaan posten dat ze wel zouden gaan en waarom.

Dit dacht ik ook al! Nee ik ga niet hoor. Op zich is het invliegen van supporters iets wat veel meer gebeurt bij allerlei evenementen van diverse aard.Ook op de tv als ze "klapvee"nodig hebben.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:09

Nu denk ik ook niet dat je tijdens je hele verblijf in Qatar ook maar iets gaat zien wat niet door de beugel kan.
Die sjeiks zijn niet dom natuurlijk :')

Elk land heeft trouwens ook 20 uitnodigingen gekregen voor de openingsceremonie. + gratis vlucht + gratis hotelverblijf van 14 dagen.
Gewoon uit sympathie :+

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:18

Groot voetballiefhebber hier, maar ik zal weinig meekrijgen van dit WK. Misschien dat ik de wedstrijden van Nederland nog kijk, maar zelfs daar heb ik m'n twijfels bij. Vier jaar terug in Rusland heb ik ook niets gezien, maar dat was dan nog iets makkelijker omdat Nederland ook niet speelde. Ter vergelijking, de twee WK's ervoor heb ik vrijwel iedere wedstrijd live gekeken.

Relaxed schreef:
Alsof die paar gewone Nederlanders het verschil gaan maken.. Ik zou er persoonlijk meer moeite mee hebben als onze koning en andere hoge piefen erheen gaan.

Die gaan. Koning is nog niet zeker, maar de regering gaat er sowieso heen. Is een paar weken terug al aangekondigd.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:25

Emj_23 schreef:
Dit is toch niets nieuws onder de zon? Volgens mij gebeurd het al jaren op allerlei evenementen en bestemmingen of producten. Menig blogger geeft zijn "eerlijke" mening over een vakantiereisje, een pak hagelslag, een stofzuiger of een land. Wat in Qatar gebeurd is (helaas) ook niet uniek of ook maar zeldzaam. Bij het WK in Braziliƫ gebeurde soortgelijke zaken. En als het gaat om mensenrechten, dan zou ik de vakantie naar Turkije of de Verenigde Staten ook maar laten voor wat het is. Het is makkelijk om nu te wijzen naar Qatar, maar daarmee sluit je de ogen voor een veel breder probleem.
En voor die mensen die naar Qatar gaan, er is ongetwijfeld genoeg positiefs te schrijven zonder dat je hoeft te liegen. Dus meegaan is in mijn ogen niet meteen meewerken aan ellende al snap ik dat je dat van verschillende perspectieven kan bekijken. En inderdaad, we moeten die oliesjeiks te vriend houden, helaas niet grappig maar harde realiteit.


Jij zegt precies wat ik denk.
Als ik die tickets aangeboden zou krijgen zou ik ze waarschijnlijk gewoon aannemen

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:11

ik zou gaan, hoor.

En dat hier 81% het niet zou doen? Daar geloof ik geen ene hol van.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:13

Degenen die hier tegen zijn ,wat op zich te begrijpen is, gaan die dan ook niet op de tv naar de wedstrijden kijken? Ik ben alleen fan van Polen en die wedstrijden ga ik dan wel zoveel mogelijk kijken. Op mijn tv.

KSHancox
Berichten: 1253
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:23

Ik zou niet gaan en ik ga ook geen wedstrijden kijken. Er is zoveel bekend over de ellende die zich daar afspeelt en wanneer je dat weet, maar je gaat toch heen dan ben je actief dat beleid aan het steunen.

Ik vind het ook slecht dat politici gaan, maargoed als het aan mij zou liggen dan zou ik er nieteens een voetbalteam heen willen sturen.

Dan maar roomser dan de paus. :D

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:29

Ik zou zeker niet gaan, iets met principes en niet te koop zijn.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Op kosten Qatar naar wk in ruil voor positief bericht op SM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:33

Ik hoorde vanochtend dat je niet alleen positieve berichten op SM moet plaatsen, maar ook mensen die negatieve berichten plaatsen moet aangeven bij de organisatie.

Maakt dat het stemgedrag nog anders?

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:37

Ik snap wat je zegt, maar gebruik je dan ook geen producten waar aardolie voor wordt gebruikt? Rijden de mensen die dit beleid niet willen ondersteunen geen auto, stappen ook niet op de bus? Want die benzine komt ergens vandaan he? Aardolie wordt ook gebruikt voor o.a. plastic, verf, diesel etc. etc. Het zal een land als Qatar een worst wezen of je wel of niet naar dat voetbal kijkt. Want hetgeen waar jullie nu ophef over maken is ook niet alleen in de aanloop naar het WK. Ze hebben een andere visie op hoe je omgaat met gastarbeiders. Ze kunnen het zich allemaal permitteren doordat we afhankelijk zijn van de aardolie die ze uit de grond halen. Wil je het beleid in zo'n land echt niet steunen? Dan heb je, helaas, nog een flinke uitdaging. Sport verbroederd en zo blijven landen met elkaar in gesprek. En dat levert hopelijk op de langere termijn veel meer winst op op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten.
Boycotten heeft in het verleden nou niet bepaald duurzame resultaten opgeleverd. Maar het blijft een lastige discussie waar je het van verschillende kanten kan beredeneren en kan bekijken.
Ik heb zelf 0 interesse in voetbal en kijk dus ook niet. (Dat scheelt alweer en afweging) Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze wel en niet willen doen. En ik denk niet dat het kijken van een voetbalwedstrijd ook meteen inhoudt dat je actief het beleid van een ander land steunt....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 13:04

KSHancox schreef:
Ik zou niet gaan en ik ga ook geen wedstrijden kijken. Er is zoveel bekend over de ellende die zich daar afspeelt en wanneer je dat weet, maar je gaat toch heen dan ben je actief dat beleid aan het steunen.

Ik vind het ook slecht dat politici gaan, maargoed als het aan mij zou liggen dan zou ik er nieteens een voetbalteam heen willen sturen.

Dan maar roomser dan de paus. :D


Ik kan me hier dus bij aansluiten.
Groot respect voor de landen die er geen team heensturen :j (edit als dat ten minste juiste informatie is die ik pas ergens las, -O- )

En helaas olie en andere grondstoffen kun je gewoon niet omheen. Maar er heen gaan en feestvieren en bewust meewerken aan die specifieke ellende.
Ik las dat er inwoners met spoed hun huis uitmoesten zelfs vanwege misschien wel de huisvesting voor deze gratis mensen -O-

https://www.parool.nl/wereld/qatar-zet- ... ~ba276206/

https://www.ad.nl/buitenland/qatar-zet- ... ~aa276206/

Maakt dat de stemming ook anders?
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-10-22 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:08

Emj_23 schreef:
Ik snap wat je zegt, maar gebruik je dan ook geen producten waar aardolie voor wordt gebruikt? Rijden de mensen die dit beleid niet willen ondersteunen geen auto, stappen ook niet op de bus? Want die benzine komt ergens vandaan he? Aardolie wordt ook gebruikt voor o.a. plastic, verf, diesel etc. etc. Het zal een land als Qatar een worst wezen of je wel of niet naar dat voetbal kijkt. Want hetgeen waar jullie nu ophef over maken is ook niet alleen in de aanloop naar het WK. Ze hebben een andere visie op hoe je omgaat met gastarbeiders. Ze kunnen het zich allemaal permitteren doordat we afhankelijk zijn van de aardolie die ze uit de grond halen. Wil je het beleid in zo'n land echt niet steunen? Dan heb je, helaas, nog een flinke uitdaging. Sport verbroederd en zo blijven landen met elkaar in gesprek. En dat levert hopelijk op de langere termijn veel meer winst op op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten.
Boycotten heeft in het verleden nou niet bepaald duurzame resultaten opgeleverd. Maar het blijft een lastige discussie waar je het van verschillende kanten kan beredeneren en kan bekijken.
Ik heb zelf 0 interesse in voetbal en kijk dus ook niet. (Dat scheelt alweer en afweging) Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze wel en niet willen doen. En ik denk niet dat het kijken van een voetbalwedstrijd ook meteen inhoudt dat je actief het beleid van een ander land steunt....


dat zou pas echt fijn zijn!!! Dan daalt de vraag dus met 90% als je de stemmers hier op bokt moet geloven, en kan ik weer voor een normale prijs mijn dieseltje volgooien :D .