Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 14:46

Pien, ik denk indd dat wij tot dezelfde categorie horen.

Cer: volgens mij valt dat reuze mee met het aantal mensen dat niet voor zichzelf kan zorgen. Ik denk dat veel mensen ervoor kiezen om die rol aan te nemen.
Neem de jonge vrouwen uit het voorbeeld van Pien. Hoe haaks staat dat op wat er steeds wordt geroepen door iedereen: vrouwen zijn sterk en onafhankelijk. Helaas zie je nog steeds veel (ook jonge) vrouwen die ervoor kiezen om afhankelijk te worden van hun partner. Loopt de relatie stuk, is het grote paniek. Want "ojee, wat moet ik nu? Ik werk al jaren niet meer, heb geen zin in al dat gedoe met solliciteren enzo".

We hebben het zelf helaas aan den lijve ondervonden, een ex-partner die het wel fijn vindt dat de ex de 24 uur aanvult tot 40 uur. Want ja, "niemand kan toch verwachten dat ik zomaar ga wérken? Ik moet heel veel verwerken (voor niemand is het leven een constant feestje), ik zit hier fijn in het verdomhoekje".

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:50

chevax: ik noem jouw voorbeelden eigenlijk ook voorbeelden van mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen... :j
En waar de grens ligt van wat wel of niet aannemelijk is, daar vind iedereen wat anders van denk :+

Overigens, wij ook hoor.. ik wil mezelf niet stom noemen, maar ik ben toch mis gegaan met bijv het zelf betalen van hulpmiddelen die je blijkbaar vergoed krijgt.. of taxi kosten die je vergoed krijgt.. Ik ben dan weer t dom om die regels allemaal te weten... Dus dan heb ik een goede baan, maar toch niet snugger genoeg... :P

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:11

Ik heb te maken met mensen die alles en iedereen de schuld geven en zichzelf zielig vinden.
Ben jaren geleden gestopt om mijzelf daar druk over te maken. Grijs haar heb ik al.
Help ze braaf en netjes met hun issues, beter in een keer goed dan alles 6x overnieuw met alle extra kosten die er dan om de hoek komen kijken.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 15:16

Cer schreef:
chevax: ik noem jouw voorbeelden eigenlijk ook voorbeelden van mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen... :j
En waar de grens ligt van wat wel of niet aannemelijk is, daar vind iedereen wat anders van denk :+

Overigens, wij ook hoor.. ik wil mezelf niet stom noemen, maar ik ben toch mis gegaan met bijv het zelf betalen van hulpmiddelen die je blijkbaar vergoed krijgt.. of taxi kosten die je vergoed krijgt.. Ik ben dan weer t dom om die regels allemaal te weten... Dus dan heb ik een goede baan, maar toch niet snugger genoeg... :P



Uhm… ja… zo zijn ze ook bedoeld
Laatst bijgewerkt door chevax op 29-09-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:18

chevax schreef:
Uhm… ja… zo zijn zo ook bedoeld

Oh, dan las ik het goed en begreep ik het verkeerd :) Excuus

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:24

En daarbij heb je gewoon luie mensen waar weinig van uitgaat. Dat klinkt onaardig maar mijn collega is zo iemand. Ik had in het begin heel veel compassie met haar overtuigd dat ik was dat ze een autistische stoornis had. Totdat ik zag hoe ze met haar man en met haar jonge collega's omging.

Toen dacht ik → OK het ligt aan mij, dat kan immers→ en toen ik daar een keer over sprak met een vrijwilligster zoals ik van mijn leeftijd die daar ook is→ barstte die bijna los in tranen want tegen haar werd ook al zo tuk gedaan . _O- En die vond het bijna onmogelijk om met haar te werken. Tja, toen kon ik het loslaten want dacht ik heb nog nooit problemen gehad in mijn werk met mensen en dan zou ik me nu als vrijwilligster me onzeker laten maken?
Ik laat het los , dus zit ik mooi als zij er ook is → 2 of 3 uur in doodse stilte naast haar , doe alle klanten en laat haar lekker spelletjes spelen op haar computer en zwanger zijn→ ik ben echt lief en bezorgd voor haar. Ik amuseer me, en zij ook want die klanten daarvoor ben ik er tenslotte. Maar raar is het wel om als je zelf oud bent vergeleken bij haar, naast iemand te werken waar 0,0 van uit gaat en die echt lui is. := ~~}>
Ik ben echt zoveel levendiger als zij en mijn vriendinnen ook.