Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje89

Berichten: 9933
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:48

chanicha schreef:
Ik zou nooit advocaat of rechter kunnen zijn als je zulke uitspraken moet doen en dan nu wetende wat je uitspraak teweeg heeft gebracht :n
Zulke lui die dit soort dingen flikken zijn hun leven niet waard en mogen nooit geen daglicht meer zien en niet net zoals Michael P. op proefverlof en weet ik het, het is klaar met dat gepamper en denken dat er in iedereen nog wel iets goeds zit, rot toch op.

Echt he.. Er moet eens ingezien gaan worden dat dit soort mensen niet beter kán worden en het ook vooral niet in zich hebben om hun leven te beteren. Verknipt voor het leven. Lekker opsluiten en het liefst weg laten rotten.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:52

Liesje89 schreef:
chanicha schreef:
Ik zou nooit advocaat of rechter kunnen zijn als je zulke uitspraken moet doen en dan nu wetende wat je uitspraak teweeg heeft gebracht :n
Zulke lui die dit soort dingen flikken zijn hun leven niet waard en mogen nooit geen daglicht meer zien en niet net zoals Michael P. op proefverlof en weet ik het, het is klaar met dat gepamper en denken dat er in iedereen nog wel iets goeds zit, rot toch op.

Echt he.. Er moet eens ingezien gaan worden dat dit soort mensen niet beter kán worden en het ook vooral niet in zich hebben om hun leven te beteren. Verknipt voor het leven. Lekker opsluiten en het liefst weg laten rotten.


Precies,
Alles verandert tegenwoordig met z'n tijd mee. Behalve dit... -O-

Fokker321
Berichten: 505
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:36


moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:37

Rust zacht Gino Y;( .

Weer het bewijs dat ons rechtsysteem (zo nu en dan) flink faalt.
Van dichtbij mee gemaakt dat een dader tot 2x toe veroordeeld is voor zedenzaken en daarmee weg kwam met een voorwaardelijke gevangenisstraf.
Serieus 8)7
Z'n familie stopte het in de doofpot en wist dat hij in contact was met vele kinderen, die dus ook stuk voor stuk slachtoffer zijn geworden.
Eindelijk kwam hij er niet meer mee weg (3e keer bewezen verklaard, meerdere slachtoffers), maar vele levens zijn ernstig beschadigd door het falen van het rechtsysteem.

Zedenzaken mogen van mij knoerhard aangepakt worden en zeker geen 2e of in mijn voorbeeld zelfs 3e kans krijgen.
:n

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:38

Menino schreef:
Kennelijk stond hij zelfs al op de wachtlijst voor een FPK (forenische kliniek met hoog beveiligingsniveau waar ook TBS uitgevoerd wordt).
Omdat hij een zeer hoog recidiverisico had.

Wat deze gozer dan los op straat deed is me echt volslagen en dan ook echt volslagen onduidelijk.

-O- -O- -O-


Mij ook. Naast los op straat ook nog eens niet gemonitord. Voor dit soort gelden m.i. geen privacybeletsels.
Het moet toch mogelijk zijn dat deze mensen bij de politie op een hoog risico lijst staan en als er dan in maart meldingen komen van kinderlokken deze mensen oppakt en insluit tot je weet of zij daarbij betrokken zijn.
Er waren getuigen die hem dus konden herkennen. Ik mis echt de urgentie bij politie en justitie. Ja de politie is in actie gekomen toen Gino verdween, maar de dader kwam pas 48 uur later in het vizier. 48 uur!! Ik vind het echt niet te bevatten.

Loretta
Berichten: 8804
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:06

Mooie ideeen om dit soort ellende te voorkomen. Maar met alle bezuinigingen, personeelstekorten, tegenstrijdig beleid en logge organisatiestructuren is het vrijwel onmogelijk geworden om dit soort monsters goed te monitoren. Heel jammer, want in dit geval was wel goed duidelijk dat Donny M goed ziek in zijn hoofd was.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:14

Loretta schreef:
Mooie ideeen om dit soort ellende te voorkomen. Maar met alle bezuinigingen, personeelstekorten, tegenstrijdig beleid en logge organisatiestructuren is het vrijwel onmogelijk geworden om dit soort monsters goed te monitoren. Heel jammer, want in dit geval was wel goed duidelijk dat Donny M goed ziek in zijn hoofd was.


Eens, maar het is wel tijd dat er iets gebeurt. Dan maar tijdelijk insluiten tot dat iemand in een instelling terecht kan. Met een PIJ of TBS maatregel. Als daarvoor dan een wetswijziging nodig is moet dat zsm gebeuren. Dit soort (mensen wil ik het niet eens noemen) mogen niet onder de radar kunnen blijven.

Heel Nederland is geschokt. Iedereen heeft het over dat zoiets niet meer mag gebeuren. Vervolgens gaat Nederland weer over tot de orde van de dag en gebeurt er helemaal niets.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:16

Precies babootje...er gebeurt niets, dan weer een keer herhaling...en weer en weer....
Want dit is niet het eerste slachtoffer van bekende van de politie die gruwelijk daden hebben gedaan.

Loretta
Berichten: 8804
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:18

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Mooie ideeen om dit soort ellende te voorkomen. Maar met alle bezuinigingen, personeelstekorten, tegenstrijdig beleid en logge organisatiestructuren is het vrijwel onmogelijk geworden om dit soort monsters goed te monitoren. Heel jammer, want in dit geval was wel goed duidelijk dat Donny M goed ziek in zijn hoofd was.


Eens, maar het is wel tijd dat er iets gebeurt. Dan maar tijdelijk insluiten tot dat iemand in een instelling terecht kan. Met een PIJ of TBS maatregel. Als daarvoor dan een wetswijziging nodig is moet dat zsm gebeuren. Dit soort (mensen wil ik het niet eens noemen) mogen niet onder de radar kunnen blijven.

Heel Nederland is geschokt. Iedereen heeft het over dat zoiets niet meer mag gebeuren. Vervolgens gaat Nederland weer over tot de orde van de dag en gebeurt er helemaal niets.


In dit geval zeker. Het is dubbel treurig als je kijkt wat voor een lange lijst aan zedendelicten Donny M al op zijn naam had staan voordat dit gebeurde. Dit had voorkomen kunnen worden als het systeem goed had gefunctioneerd. Maar wat functioneerd tegenwoordig nog goed in Nederlamd?

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:28

Loretta schreef:
Maar wat functioneerd tegenwoordig nog goed in Nederlamd?


In ieder geval niet je spellingscontrole :+
Excuus maar dit grapje moest ik even maken.

Loretta
Berichten: 8804
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Maar wat functioneerd tegenwoordig nog goed in Nederlamd?


In ieder geval niet je spellingscontrole :+
Excuus maar dit grapje moest ik even maken.


Nee dat weet ik. Als je er last van hebt wil ik wel in de instellingen kijken.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:51

Zet hem aub in een zware gevangenis zonder bescherming!
Ze houden daar absoluut niet van dit soort vieze mannetjes.

In en in triest dat hij gewoon weer de kans heeft gekregen om het gewoon weer te doen. Komen steeds meer verhalen naar boven wat hij allemaal al eerder heeft gedaan. Rechtssysteem heeft weer gefaald

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:32

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Maar wat functioneerd tegenwoordig nog goed in Nederlamd?


In ieder geval niet je spellingscontrole :+
Excuus maar dit grapje moest ik even maken.


Loretta schreef:
Nee dat weet ik. Als je er last van hebt wil ik wel in de instellingen kijken.


Welnee niet nodig hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:52

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Mooie ideeen om dit soort ellende te voorkomen. Maar met alle bezuinigingen, personeelstekorten, tegenstrijdig beleid en logge organisatiestructuren is het vrijwel onmogelijk geworden om dit soort monsters goed te monitoren. Heel jammer, want in dit geval was wel goed duidelijk dat Donny M goed ziek in zijn hoofd was.


Eens, maar het is wel tijd dat er iets gebeurt. Dan maar tijdelijk insluiten tot dat iemand in een instelling terecht kan. Met een PIJ of TBS maatregel. Als daarvoor dan een wetswijziging nodig is moet dat zsm gebeuren. Dit soort (mensen wil ik het niet eens noemen) mogen niet onder de radar kunnen blijven.

Heel Nederland is geschokt. Iedereen heeft het over dat zoiets niet meer mag gebeuren. Vervolgens gaat Nederland weer over tot de orde van de dag en gebeurt er helemaal niets.


PIJ en TBS zijn ook maar schijnveiligheid met hoe het nu is ingericht. Tijdens verloven moeten ze precies opschrijven waar ze naartoe gaan en welke route ze nemen, maar de steekproefcontroles zijn vrij zeldzaam. Dat heeft natuurlijk geen zin, zeggen waar iemand moet zijn en het niet controleren...
Ik ben zelf slachtoffer geworden van een tbs'er op verlof en dat de dader en tbs'er was is pas opgemerkt toen hij na een dna match werd opgepakt. Ze hebben er helemaal niets van gemerkt dat hij een andere route had gefietst tijdens zijn verlof en dat hij behoorlijk de fout in was gegaan.

Ik denk dat het hele systeem op de schop moet, meer controles en eerder de keuze om iemand naar de longstay te sturen. Veel mensen zijn te helpen met tbs en behandeling, maar niet iedereen.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:24

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Mooie ideeen om dit soort ellende te voorkomen. Maar met alle bezuinigingen, personeelstekorten, tegenstrijdig beleid en logge organisatiestructuren is het vrijwel onmogelijk geworden om dit soort monsters goed te monitoren. Heel jammer, want in dit geval was wel goed duidelijk dat Donny M goed ziek in zijn hoofd was.


Eens, maar het is wel tijd dat er iets gebeurt. Dan maar tijdelijk insluiten tot dat iemand in een instelling terecht kan. Met een PIJ of TBS maatregel. Als daarvoor dan een wetswijziging nodig is moet dat zsm gebeuren. Dit soort (mensen wil ik het niet eens noemen) mogen niet onder de radar kunnen blijven.

Heel Nederland is geschokt. Iedereen heeft het over dat zoiets niet meer mag gebeuren. Vervolgens gaat Nederland weer over tot de orde van de dag en gebeurt er helemaal niets.


[***] schreef:
PIJ en TBS zijn ook maar schijnveiligheid met hoe het nu is ingericht. Tijdens verloven moeten ze precies opschrijven waar ze naartoe gaan en welke route ze nemen, maar de steekproefcontroles zijn vrij zeldzaam. Dat heeft natuurlijk geen zin, zeggen waar iemand moet zijn en het niet controleren...
Ik ben zelf slachtoffer geworden van een tbs'er op verlof en dat de dader en tbs'er was is pas opgemerkt toen hij na een dna match werd opgepakt. Ze hebben er helemaal niets van gemerkt dat hij een andere route had gefietst tijdens zijn verlof en dat hij behoorlijk de fout in was gegaan.

Ik denk dat het hele systeem op de schop moet, meer controles en eerder de keuze om iemand naar de longstay te sturen. Veel mensen zijn te helpen met tbs en behandeling, maar niet iedereen.


Vreselijk om zoiets mee te maken. En onvoorstelbaar dat dit nu nog kan met alle technologie die er is om iemand te volgen. Zulke gebeurtenissen als dit moeten ook voor jou weer traumatisch zijn. Sterkte.
:knuffel:

Wat mij betreft injecteren ze een GPS tracker zodat iemand continu gecheckt kan worden. (Een enkelband is volgens mij alweer oude technologie en te omzeilen)
Direct een inventarisatie wat mogelijk is en een spoedwet om het mogelijk te maken. Lijkt me toch niet zo moeilijk.

Anoniem

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:04

Waarom moeten dat soort gevaarlijke types überhaupt met verlof?

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:05

Mindim schreef:
Waarom moeten dat soort gevaarlijke types überhaupt met verlof?


Omdat het beleid is dat ze ooit weer terugkeren in de maatschappij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:09

Mindim schreef:
Waarom moeten dat soort gevaarlijke types überhaupt met verlof?


Omdat voor 7 op de 10 tbs'ers tbs wel werkt. Tijdens verlof gaat het eigenlijk zelden fout zelfs. In ruim 20 jaar is er in de kliniek waar ik bij in de buurt woonde 1 groot incident geweest tijdens verlof. Dat is heel erg weinig op alle verlofbewegingen die er zijn.
De 3 op de 10 die wel recidiveren zijn na de tbs behandeling als ze weer buiten zijn. Dat is nog steeds de helft minder dan de recidive na een gevangenisstraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:15

Petpa schreef:
Mindim schreef:
Waarom moeten dat soort gevaarlijke types überhaupt met verlof?


Omdat het beleid is dat ze ooit weer terugkeren in de maatschappij

Tja, dan doen de mensen die bepalen of dit een goed idee is om bepaalde mensen met verlof te sturen hun werk niet goed. Want als je het nieuws volgt komt daar toch met regelmaat een tbs-er in voor die de fout weer in gaat.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:30

En niet alleen TBS-ers.
Het grote risico zit bij een groep - zoals Donny M - die strafbare feiten plegen maar om 1 of andere reden niet worden veroordeeld dan wel in ieder geval geen TBS krijgen. Die blijven onder de radar. Het zijn mensen die soms al jarenlang in de hulpverlening zitten en een dik dossier hebben.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:02

[***] schreef:
Mindim schreef:
Waarom moeten dat soort gevaarlijke types überhaupt met verlof?


Omdat voor 7 op de 10 tbs'ers tbs wel werkt. Tijdens verlof gaat het eigenlijk zelden fout zelfs. In ruim 20 jaar is er in de kliniek waar ik bij in de buurt woonde 1 groot incident geweest tijdens verlof. Dat is heel erg weinig op alle verlofbewegingen die er zijn.
De 3 op de 10 die wel recidiveren zijn na de tbs behandeling als ze weer buiten zijn. Dat is nog steeds de helft minder dan de recidive na een gevangenisstraf.

Het zal minder zijn dan na een gevangenisstraf, maar waarom zou je überhaupt gaan uitproberen of er recidive voorkomt? Waarom is ook bij daders van ernstige (zeden)misdrijven of waarbij aangetoond is dat ze psychisch niet sporen, de inzet nog steeds dat we proberen om ze in de maatschappij terug te laten keren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:20

Linnie050 schreef:
Er is ook een podcast waarin de zus en de moeder van Michael p praten.
Misschien interessant

Welke podcast is dit?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:07

Ik lees op social media (I know, niet heel betrouwbaar) dat er een 2e persoon zou zijn opgepakt. Bericht komt van mensen die hem zouden kennen. Ene Danny (a.k.a Joey) die dus met Donny zou hebben gehandeld en mogelijk de Tesla zou hebben. Hij wordt in ieder geval op FB behoorlijk aangevallen.
Ben benieuwd of dit waar is en of de politie met de bevestiging komt.

Anoniem

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:01

Niet alleen justitie faalt schromelijk, ook jeugdzorg, hebben in het verleden ook zoveel steken laten vallen.En nog steeds is het zo een enorm traag apparaat.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:49