Schelden met kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Scheld jij?

Nee
64 (14%)
Ja maar niet met kanker
316 (73%)
Ja, ook met kanker
48 (11%)

Totaal aantal stemmen: 428


fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Schelden met kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 18:08

Ik hoor en zie het vaak terug komen; schelden met kanker. Sommige zijn er heel "open" over en sommige juist echt fel tegen.

Nu heb ik een vraag voor degene die wel schelden maar niet met kanker, waarom is dat een stap te ver?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:17

Omdat ik mensen ben verloren aan kanker en veel verdriet om me heen zie om kanker. Niet om cholera of geslachtsdelen. ;)

Nu zal ik iemand ook geen poedersuiker noemen in haar gezicht, maar ik kan soms wel vloeken als een piraat. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:17

fotolijstje schreef:
Ik hoor en zie het vaak terug komen; schelden met kanker. Sommige zijn er heel "open" over en sommige juist echt fel tegen.

Nu heb ik een vraag voor degene die wel schelden maar niet met kanker, waarom is dat een stap te ver?


Dat snap je niet?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schelden met kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:19

Ik vind het altijd een beetje dom overkomen als mensen het doen. Maar van de andere kant scheld ik wel met paasei. Dat was ooit ook een ziekte

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:24

Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.

Edit: dat gaat imo ook deels op voor schelden en nog erger, schreeuwen.
Waarom mensen moeten schreeuwen om hun punt te maken is mij altijd al een raadsel gebleven.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 06-05-22 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:24

capopjekop schreef:
Ik vind het altijd een beetje dom overkomen als mensen het doen. Maar van de andere kant scheld ik wel met paasei. Dat was ooit ook een ziekte

Dat IS een ziekte, namelijk tuberculose. En dat noemden ze “de paasei” omdat je in een paar weken tijd helemaal wegteert.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:26

Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.

Gelukkig is het maar een mening en geen wetenschappelijk bewijs.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:28

janderegelaa schreef:
Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.

Gelukkig is het maar een mening en geen wetenschappelijk bewijs.

Daarom staat er imo.. :)*

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:29

Ik vind het ordinair, tokkie en ongepast.

Ik kan gerust eens schelden, maar absoluut niet met 'kanker'.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:32

Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.


Dit.
Het is altijd een bepaald type mens/niveau dat dit soort termen gebruikt.

xPabloBokt

Berichten: 9448
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:34

Ik scheld ook, en als een bootwerker als ik er zin in heb, maar niet met kanker.

Nu moet ik zeggen dat ik ziektes wel uit probeer te bannen. Tyfus gebruik ik al niet meer, paasei laat ik me nog wel eens ontvallen maar ik ben me er wel bewust van dat er nog mensen zijn die daar echt van te lijden hebben. Ik voel me dan hypocriet om wel een lijn bij kanker te trekken maar niet bij andere ziektes.

Overigens was ik al anti-kanker schelden voordat mijn moeder het kreeg. Maar ik vind het nu nog erger. Spreek daar mensen ook gerust op aan.

Lavitabella

Berichten: 1728
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:35

Ik scheld. Maar niet met kanker.

Als ik mensen het word kanker hoor gebruiken gaan mijn haren overeind staan. Ik krijg van binnen echt mega woede. Mensen die in iedere zin het woord gebruiken , daar is echt iets mis mee in mijn ogen. Vrienden van mij hoeven dit ook echt niet te proberen. Dus ja , ik ben extreem fel erop tegen.

Ik begrijp ook niet dat bokt hier nog geen leuk woordje voor heeft bedacht zoals bij paasei..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:36

Lavitabella schreef:
Ik scheld. Maar niet met kanker.

Als ik mensen het word kanker hoor gebruiken gaan mijn haren overeind staan. Ik krijg van binnen echt mega woede. Mensen die in iedere zin het woord gebruiken , daar is echt iets mis mee in mijn ogen. Vrienden van mij hoeven dit ook echt niet te proberen. Dus ja , ik ben extreem fel erop tegen.

Ik begrijp ook niet dat bokt hier nog geen leuk woordje voor heeft bedacht zoals bij paasei..


Op bokt wordt er niet met kanker gescholden.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:37

Shae schreef:
Omdat ik mensen ben verloren aan kanker en veel verdriet om me heen zie om kanker. Niet om cholera of geslachtsdelen. ;)

Nu zal ik iemand ook geen poedersuiker noemen in haar gezicht, maar ik kan soms wel vloeken als een piraat. :')

Precies dit.

Overigens scheld ik ook niet met ...verdomme .
Het is m.i. niet nodig om woorden te gebruiken waar andere mensen verdrietig van kunnen worden. En ook vrij respectloos.

Ts: verbaas me een beetje dat je die vraag stelt. Wat is de reden dat je 'm stelt?

Lavitabella

Berichten: 1728
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:39

Urbanus schreef:
Lavitabella schreef:
Ik scheld. Maar niet met kanker.

Als ik mensen het word kanker hoor gebruiken gaan mijn haren overeind staan. Ik krijg van binnen echt mega woede. Mensen die in iedere zin het woord gebruiken , daar is echt iets mis mee in mijn ogen. Vrienden van mij hoeven dit ook echt niet te proberen. Dus ja , ik ben extreem fel erop tegen.

Ik begrijp ook niet dat bokt hier nog geen leuk woordje voor heeft bedacht zoals bij paasei..


Op bokt wordt er niet met kanker gescholden.


Ik mag hopen dat dat dan getemt word. Ik zie hier overigens in de poll al 3 mensen die er wel mee schelden.

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:41

Er ontglipt mij ook wel eens een vloek, bijvoorbeeld als ik mijn kleine teentje stoot. Maar dat is dan meestal appelflap.
Kanker is geen woord om mee te schelden, nooit gedaan ook.

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:44

Ik scheld eigenlijk altijd met "appelflap", maar ik ben dat aan het af buigen naar potverdomme. Ik beland wel in de hel zo. _O-
Maar ik doe het ook alleen als ik bijvoorbeeld mijn tenen keihard stoot of me op andere wijze stoot. Mensen in het verkeer die iets doen wat mij stoort zijn sukkels, kloten of oetlullen. :=
Maar ik scheld nooit met ziektes, dat vind ik ook not done.

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 18:46

Bernoe schreef:
Shae schreef:
Omdat ik mensen ben verloren aan kanker en veel verdriet om me heen zie om kanker. Niet om cholera of geslachtsdelen. ;)

Nu zal ik iemand ook geen poedersuiker noemen in haar gezicht, maar ik kan soms wel vloeken als een piraat. :')

Precies dit.

Overigens scheld ik ook niet met ...verdomme .
Het is m.i. niet nodig om woorden te gebruiken waar andere mensen verdrietig van kunnen worden. En ook vrij respectloos.

Ts: verbaas me een beetje dat je die vraag stelt. Wat is de reden dat je 'm stelt?

Omdat ik het heel af en toe doe, als ongeluk het ontglipt mij helaas. (Niet bij onder mensen trouwens)
Ik vind het daarnaast interessant hoe iedereen er over denkt, aangezien in mijn klas er echt elke minuut er wel mee wordt gescholden omdat hen dat normaal vinden
toevoeging: ook omdat tyfus en paasei ook worden gebruikt terwijl daar ook mensen aan overlijden etc dus ik snap niet zo goed waarom dat wel en kanker weer niet :)

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:53

Mars schreef:
Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.


Dit.
Het is altijd een bepaald type mens/niveau dat dit soort termen gebruikt.

Nou.... ik ken een aantal uiterst slimme mensen (universitair geschoold) die toch echt als bootwerkers kunnen vloeken. Met kanker, met geslachtsdelen en met vanalles en nog wat. Vrij creatief ook.
Zegt weinig over niveau, meer over wat je hebt meegemaakt denk ik.

Om antwoord op de vraag te geven. Ja ik scheld ook wel eens. De laatste jaren wel minder. Misschien begin ik eindelijk volwassen en wijs te worden? :+ .

Met kanker scheld ik dan weer niet. Niet eens zo zeer omdat ik het kwetsend vind (vind ik namelijk wel), maar meer omdat het niet zo lekker bekt.
Laatst bijgewerkt door assie op 06-05-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:55

Jorex schreef:
Ik scheld eigenlijk altijd met "appelflap", maar ik ben dat aan het af buigen naar potverdomme. Ik beland wel in de hel zo. _O-
Maar ik doe het ook alleen als ik bijvoorbeeld mijn tenen keihard stoot of me op andere wijze stoot. Mensen in het verkeer die iets doen wat mij stoort zijn sukkels, kloten of oetlullen. :=
Maar ik scheld nooit met ziektes, dat vind ik ook not done.

ik heb het mezelf ook zo afgeleerd. Maar potverdomme klinkt toch wel ineens heel truttig.

Desondanks scheld ik niet met godlasterlijke dingen al ben ik zo ongelovig als de pest.

Kanker vind ik ordinair. Maar vind de emotionele lading die mensen aan het scheldwoord geven soms wel een beetje ver gaan.
Veel mensen aan kanker verloren, maar voel nooit echt een verband als iemand in zijn frustratie eens afreageert met g*tvert*fusdek*nkertjes bijv.
Dus ja. Ordinair. Zekers. Kwetsend. Mwah.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:56

Lavitabella schreef:
Ik mag hopen dat dat dan getemt word. Ik zie hier overigens in de poll al 3 mensen die er wel mee schelden.


Ja, er zullen wel bokkers zijn die het gebruiken als scheldwoord, maar op bokt zelf wordt het alleen gebruikt om de ziekte aan te duiden.

Ik begrijp dus niet zo goed waarom er dan een ander woord voor moet komen zoals bij oliebol of poedersuiker of banketstaaf.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:57

Mars schreef:
Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.


Dit.
Het is altijd een bepaald type mens/niveau dat dit soort termen gebruikt.


Lekker generaliserend :')

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:59

Lavitabella schreef:
Ik scheld. Maar niet met kanker.

Als ik mensen het word kanker hoor gebruiken gaan mijn haren overeind staan. Ik krijg van binnen echt mega woede. Mensen die in iedere zin het woord gebruiken , daar is echt iets mis mee in mijn ogen. Vrienden van mij hoeven dit ook echt niet te proberen. Dus ja , ik ben extreem fel erop tegen.


Ik second dit echt volledig. Ik wordt er woest van. Ik heb drie jaar geleden mogen aanschouwen hoe die ziekte mijn ontzettend sterke moeder in nog geen jaar tijd tot een schim van zichzelf maakte, alvorens ze euthanasie pleegde zodat ze tenminste nog íets zelf kon beslissen.

Vorig jaar had ik een college over scheldwoorden tijdens het vak 'Emoties' waarin een jongen aan mij vroeg waarom hij en anderen er rekening mee moesten houden geen kanker bij mij in de buurt te gebruiken, want dat mijn moeder eraan overleden was, was niet het probleem van de wereld. Bij het antwoorden waar dat woord me aan herinnerd begon ik al snel te huilen, en binnen de kortste keren was ik een fontein die het hele verhaal met horten en stoten vertelde en de hele klas stil (was allemaal online nog, dus ook een beetje ongemakkelijk). Het gevolg: allemaal lovende berichtjes van de klas, een docent die even duidelijk maakte dat je dus dáárom rekening met anderen te houden hebt, én die jongen durfde de rest van het vak niks meer tegen me te zeggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:00

assie schreef:
Nou.... ik ken een aantal uiterst slimme mensen (universitair geschoold) die toch echt als bootwerkers kunnen vloeken. Met kanker, met geslachtsdelen en met vanalles en nog wat. Vrij creatief ook.
Zegt weinig over niveau, meer over wat je hebt meegemaakt denk ik.

Om antwoord op de vraag te geven. Ja ik scheld ook wel eens. De laatste jaren wel minder. Misschien begin ik eindelijk volwassen en wijs te worden? :+ .

Met kanker scheld ik dan weer niet. Niet eens zo zeer omdat ik het kwetsend vind (vind ik namelijk wel), maar meer omdat het niet zo lekker bekt.


Zo zie je maar weer dat universitair geschoold nog niets zegt over diens niveau :)*

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:00

Mars schreef:
Sunnda schreef:
Imo is er een direct verband tussen IQ en het schelden met kanker.
Hoe lager het IQ, hoe meer men losgaat met kanker.


Dit.
Het is altijd een bepaald type mens/niveau dat dit soort termen gebruikt.

Het is ook een bepaald type mens die deze gedachtengang heeft.

Laat ik je uit de droom helpen, schelden met de allerergste verwensingen komt in alle lagen van de bevolking voor.

Het doet mij helemaal niets, het is een woord dat bedoeld is om je af te reageren, de emotionele lading die sommige mensen het toedichten heb ik niet. Ook niet als iemand het eens tegen mij zou zeggen.

Edit: n.a.v. wat berichtjes terug, mensen die het door iedere zin heen larderen hebben gewoon hulp nodig.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 06-05-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt