Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:02

Zijn de problemen bij de tankstations in Frankrijk inmiddels opgelost? Ik las afgelopen week dat er toeristen in Frankrijk gestrand waren en er urenlange rijen bij de tankstations stonden, maar heb niet echt meegekregen wat de reden was.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:11

Er was/is staking bij Total waardoor er geen benzine bevoorraad wordt bij de tankstations las ik.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:12

8nnemiek schreef:
Zijn de problemen bij de tankstations in Frankrijk inmiddels opgelost? Ik las afgelopen week dat er toeristen in Frankrijk gestrand waren en er urenlange rijen bij de tankstations stonden, maar heb niet echt meegekregen wat de reden was.


Nee, de stakingen bij Total gaan door. De directie kwam met een bonus van een extra maandloon maar de werknemersbonden vinden dit niet genoeg.
Dus ze gaan door waarmee ze bezig waren :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:19

Hopelijk lost dat probleem zich snel op voor iedereen daar. Ik moet vrij snel die kant op. Gelukkig haal ik het net heen en weer tot de grens met een tank diesel. Maar liever niet weer stranden in frankrijk meteen brandstofstaking, een keer is genoeg :')

De diesel zie ik hier ook alleen maar stijgen. Waar hij even rond de 185 zat is hij nu weer "fijn"tegen de 2 euro aan. Mijn bus staat nu ook even stil om die reden benzine en een zuinigere kleine auto is nu goedkoper rijden. Al heb ik mijn bus wel hard nodig dadelijk weer.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:36

Pandora2 schreef:
8nnemiek schreef:
Zijn de problemen bij de tankstations in Frankrijk inmiddels opgelost? Ik las afgelopen week dat er toeristen in Frankrijk gestrand waren en er urenlange rijen bij de tankstations stonden, maar heb niet echt meegekregen wat de reden was.


Nee, de stakingen bij Total gaan door. De directie kwam met een bonus van een extra maandloon maar de werknemersbonden vinden dit niet genoeg.
Dus ze gaan door waarmee ze bezig waren :Y)

Fransen zijn wel effectiever wat actievoeren betreft, daar kunnen Nederlanders nog iets van opsteken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:41

Dat komt omdat het hele systeem in Frankrijk anders is.
Daar is staken een onderdeel van de politiek. Niet eerst onderhandelen en dan pas staken, wel staken voor of tijdens de onderhandelingen om hun eisen kracht bij te zetten.
En dat is nodig ook want de werknemersbonden zijn veelal klein en worden nooit uitgenodigd bij overleg met de werkgevers waardoor ze veel minder in de pap te brokken hebben.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:56

Pandora2 schreef:
8nnemiek schreef:
Zijn de problemen bij de tankstations in Frankrijk inmiddels opgelost? Ik las afgelopen week dat er toeristen in Frankrijk gestrand waren en er urenlange rijen bij de tankstations stonden, maar heb niet echt meegekregen wat de reden was.


Nee, de stakingen bij Total gaan door. De directie kwam met een bonus van een extra maandloon maar de werknemersbonden vinden dit niet genoeg.
Dus ze gaan door waarmee ze bezig waren :Y)


Ja maandlaan bonus plus 6% op het maandloon.

Inmiddels zijn de prijzen flink gestegen. Diesel zat vanochtend alweer op 1,98.

Inmiddels zijn er vanuit de overheid wel een x aantal mensen gedwongen weer aan het werk te gaan zodat er weer bevoorraad word. Immers geen brandstof betekent ook geen hulpdiensten, wijkverpleging, transport etc.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:02

Ik kon vrijdag avond gewoon tanken in Duinkerken Frankrijk voor €1.71.9 aan benzine.
Maar in Calais hadden mensen wel moeite om benzine te vinden las ik en het ligt maar een klein stukje verder.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:38

Als ik naar kantoor rij kom ik altijd langs een onbemand tankstation waar ik heel goed de prijzen kan zien.
Ik zag benzine weer lekker stijgen.. -O-
Regio Veluwe zat ie al rond de 1.969

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:02

Es_ther schreef:
Als ik naar kantoor rij kom ik altijd langs een onbemand tankstation waar ik heel goed de prijzen kan zien.
Ik zag benzine weer lekker stijgen.. -O-
Regio Veluwe zat ie al rond de 1.969


Ik heb gister getankt voor 2.039 -O- Onbemand tankstation in een dorp, normaal altijd de goedkoopste in de omgeving.

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:47

De website die wordt aangegeven waar wel of geen diesel of benzine te verkrijgen is, is zeker niet actueel. Er staan daar stations op met diesel, terwijl het er niet is (nu soms wel weer omdat ik dan met mensen spreek die zeggen, ja, vandaag is er weer diesel).

In Nederland stijgen de prijzen ook flink, vanmorgen 2.08 voor diesel.

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:55

Ik zag bij ons nog 1,999 voor diesel en 1,919 voor benzine op het goedkoopste tankstation.
Gelukkig zit onze bus nog behoorlijk vol met diesel waar ik 1,819 voor betaald heb.
We hebben er sindsdien nog niet veel mee gereden, dus hoef ook voorlopig nog niet te tanken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:56

2.099 diesel net gezien in nederland alweer -O-

En de olieprijs is op dit moment dakend maar de brandstofprijs stijgt alleen maar

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:13

karuna schreef:
2.099 diesel net gezien in nederland alweer -O-

En de olieprijs is op dit moment dakend maar de brandstofprijs stijgt alleen maar

Je wordt genaaid waar je bij staat. Maar dat weten we al lang.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:06

germie schreef:
karuna schreef:
2.099 diesel net gezien in nederland alweer -O-

En de olieprijs is op dit moment dakend maar de brandstofprijs stijgt alleen maar

Je wordt genaaid waar je bij staat. Maar dat weten we al lang.


Dus?
Jezelf nóg kwestbaarder maken door langere termijverplichtingen voor EV en de nutsbedrijven of wat?

Ik heb begin zomer een goedkoop, klein, zuiniger ICE ding gekocht en probeer kilometers te beperken.
Meng gerecyclede frituurolie bij in de diesel.

In huishouden écht aan het opletten met electriciteit.
Gelukkig nu atypisch warm weer dus stellen stoken uit met nauwgezet managen van deuren/ramen open om de dagwarmte binnen te laten en de koude nacht buiten.

Is hier in het nieuws volop aandacht voor, nieuw woord; ´energietoerisme´: Dat er dit jaar een duidelijke stroom van energieprijs´vluchtelingen´ die goedkoper hier aan de kust overwinteren dan thuis. Relatief veel Nederlanders en minder Britten. Die laatste zitten nl. met Brexit en bv. max. 90 dagen.

Voor de rusteloze ondernemenden onder jullie: De Spaanse overheden hebben een heel pakket aan programmas opgestart om het lege binnenland te herbevolken. Heel gunstige voorwaardes op je te vestigen tot en met gratis woonuimte. Hoe jonger er groter het gezin hoe meer ze aanbieden.
Nee, er zijn geen laadpalen voor de deur :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:15

Laat maar, ik verkas al naar een land hoger voor weinig. Al is daar nu wel een brandstof probleem geloof ik :') en heel fijn ik moet daar ergens komende weken een keer heen en weer ook nog. En de stakingen duren nog voort. Gelukkig red ik het met een tank heen en weer tot de grens. Ik denk ook dat mijn inbreng in spanje veel toevoegd.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:26

Sterkte met het overwinteren in Frankrijk dan +:)+

p.s. vanmorgen de thermometer in de keuken op 20,4 C.
Nu 21,6 en zal tot net boven 22 oplopen.
T/m zondag overdag 26 en ´s nachts 10 in de weersverwachting.
Béétje extra opletten en we houden het 24/7 lekker binnen.
Als het wat frisser wordt eerst nog onder een dekentje op de bank.
Heb vriendin al in paniek (grapje) met de opmerking dat we het stoken to 1 december opschorten :D

Deze week de ventilatoren eens uit de haard halen en kijken of ik daar zuiniger voor kan vinden. Ze zijn bijna 10 jaar oud dus vervangen toch geen slecht idee. Met de huidige e-prijzen heb ik een ook maar een béétje zuiniger ventilatoren er fluks uit.
Alle kleine beetjes helpen is een _/-\o_ toepasselijk NL gezegde.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:13

Gelukkig geen erg koude regio. Bewust ook niet, geen hoge bergen of kronkelwegen maar goed bereikbaar ook bij beroerd weer. En winkels dichtbij ook en dagelijks de bakker die langskomt rijden en voor de deur stopt. Dat scheelt mij weer brandstof :P en het huis komt met voor minstens 3 jaar houtpellets en gewoon stookhout.

Dieselprijs vandaag voorbij zien komen 2,199 per liter en 2.059 voor de E10 -O-

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:49

Vandaag voor e10 1.989 betaald. Een paar weken terug was hij gezakt tot 1.82, dat was leuker tanken.

MyWishMax

Berichten: 25350
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:52

Ik 1.96,9, vorige week 10 cent goedkoper... Viel toch wel tegen weer.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:57

Klinkt goed Karuna.
Nu nog daar blijven en niet heen en weer brandstof stoken.
Wat dat betreft heeft Covid een zegening voor internet-werken gebracht.
Was een diep dal aan verlies van werk en opgebouwd alles wat dat betreft doch daarna heeft ´mijn´ vriendin meer/beter heropgebouwd zonder ook maar één km te hoeven maken. Alles on-line.
Via digitale certificaten en dergelijke is het hier nu een totaal andere wereld bij de overheden. Zelfs bij verrassend kleine gemeentehuizen.

Het´digitale nomade´ is hier helemaal een ding aan het worden*. Perfect voor het leeggelopen binnenland ook.
Wat ik 22 jaar geleden moest ´martelen´met een trage telefoonlijn via een antenne in mijn laptop is nu wifi en glasvezel.
Echt een voor en na Covid: van autokosten naar paar tientjes/maand vanuit huis waar dan ook.

* de ING heeft er een reclamecampagne over gericht op jonge zelfstandigen die alles via internet doen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:43

Mizora schreef:
Vandaag voor e10 1.989 betaald. Een paar weken terug was hij gezakt tot 1.82, dat was leuker tanken.


Was het effect van 50-60% korting op olie en steenkool door Rusland voor Aziatische afnemers buiten de boycot.

De stijging is het gevolg van de productievermindering door Opec exact met dat doel.