Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:14

Winged schreef:
Mét ook nog eens de kilometers die je rijdt in het buitenland erbij.

Dat zal wel om praktische redenen zijn: het is veel makkelijker iedereen aan het einde van het jaar zijn kilometerstand door te laten geven dan een hele boekhouding met bewijs eisen waar ze die kilometers precies gemaakt hebben.

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:19

8nnemiek schreef:
Ik denk ook dat elektrisch rijden alsnog goedkoper is inderdaad. Je hebt veel minder onderhoud bijvoorbeeld, en in sommige gevallen stroom van je eigen zonnepanelen.


Als de saldering er af gaat word dat ook anders.
Elektrische auto is duur, voor dat geld kun je nog veel benzine en diesel kopen.
Vorige week, met een man gepraat die een Tesla heeft.
Hij zei, als er wat met de auto was. Moest hij via een app contact zoeken via dealer. En kon wel 5 dagen duren dat hij reactie of hulp kreeg. En vond hij waardeloos, omdat hij met zijn vorige benzine auto zo naar de garage kon rijden

DuoPenotti

Berichten: 30130
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:24

Maar vervalt wegenbelasting dan helemaal? Of voor een deel?
Ik kan me niet voorstellen dat een zware auto in Nederland niet zwaarder belast word.

In principe doen we met de hoge accijnzen nu al een rekening rijden.
Maar dat zijn we voortaan zo gewend. Maar veel tanken is ook veel betalen.

Maar ik vind het prima als ze het gaan doen, ondanks dat OV hier amper bestaat zal het goedkoper zijn voor ons.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:50

mvdende schreef:
Anders wordt autorijden/ jezelf verplaatsen straks uitsluitend voor de superrijken en kunnen de minima niets meer....


Nieuwsflits; het doel is alleen reizen voor woon/werk en alles erboven óf duur óf voor economisch doel zoals voor vakantie.

In de voorzienbare toekomst is er een systeem van centraal beheerder autonome voertuigen welke je kan bestellen. Tarief afhankelijk van het doel.
Ah en uiteraard uitzonderingen net als dat er nu ook een ´Ferrari-clausule´ is voor het verbod op ICE per 2035: Fabrikanten van minder dan 1000 voertuigen/jaar zijn uitgezonderd...

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:54

Volgens mij doe ik wat fout. Ik ben geen minima maar val overal buiten ook al heb ik geen goed salaris wat in verhouding staat tot de oplopende rekeningen en toch kan ik geen auto betalen...
Hoe dan

Suzanne F.

Berichten: 49457
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:57

8nnemiek schreef:
Hartstikke goed, rekeningrijden is de meest eerlijke manier van belasting heffen. Hoe minder je rijdt, hoe minder je betaalt.

Vliegen zou inderdaad flink belast moeten worden.


Eens!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:58

enzino schreef:
Winged schreef:
Mét ook nog eens de kilometers die je rijdt in het buitenland erbij.

Dat zal wel om praktische redenen zijn: het is veel makkelijker iedereen aan het einde van het jaar zijn kilometerstand door te laten geven dan een hele boekhouding met bewijs eisen waar ze die kilometers precies gemaakt hebben.



Dat is met moderne autos al opgelost via datalogging incl. GPS gegevens. Elke auto met een gps heeft alles daarvoor al geïnstalleerd.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:59

Suzanne F. schreef:
8nnemiek schreef:
Hartstikke goed, rekeningrijden is de meest eerlijke manier van belasting heffen. Hoe minder je rijdt, hoe minder je betaalt.

Vliegen zou inderdaad flink belast moeten worden.


Eens!


Nu de cruise schepen ook nog?!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:01

Spenk schreef:
Het duurt nog even maar zoals verwacht gaan bezitters van elektrische auto's straks net zoveel betalen voor het rijden als van brandstof auto's

https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/

Het rekeningrijden willen ze toch echt gaan invoeren.

Wat een achterlijk plan! Als Nederlander moet je al overal in 't buitenland betalen voor vignetten en dan zou de NL staat je ook nog 'ns extra belasten? Doe zoals de andere EU landen en ga de toeristen belasten die in Nederland rijden als je een extra melkkoe zoekt. Of stel gewoon een gelijk tarief in voor alle EU landen zodat we nergens meer dat gezeik met vignetjes hebben.

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:04

purny schreef:
Volgens mij doe ik wat fout. Ik ben geen minima maar val overal buiten ook al heb ik geen goed salaris wat in verhouding staat tot de oplopende rekeningen en toch kan ik geen auto betalen...
Hoe dan


Ik wil met alle liefde met je ruilen hoor. Mag jij thuis zitten met alle regelingen en auto, maar dan wel ook dezelfde klachten en kosten ;)

Ik kan hem eigenlijk ook niet betalen, maar kan niet zonder. En ik had hem al voordat ik in de minimagroep viel. Kopen zal ik niet meer kunnen. Nu is de auto ipv vakantie, dat kan ik al jaren niet ook geen weekendje of nachtje, niet uit eten, kleding 1 keer in de zoveel tijd (meestal paar jaar) en verder op alles bezuinigen, dus ook op eten en medische zaken. En als die een reparatie nodig heeft heb ik pech.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:07

Ik zou zo graag een autootje willen, maar het is gewoon onbetaalbaar.
En dat is met veel dingen. Het leven is niet meer leuk

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:11

OleJon schreef:
En vond hij waardeloos, omdat hij met zijn vorige benzine auto zo naar de garage kon rijden



Ik heb een merkloze allesdoener garage op 1 km. Elke auto die hij niet kan/wil aanpakken is een NoNo voor mij.
Hier in de campo ís er gewoon geen merkdealer van welk merk ook dichtbij.
Heb voor oudere techniek wel verschillende allesrepareerders en sloperijen op fietsafstand.

Nu met de branstofprijzen is een dealer op 35, 70 kilometer afstand helemáál een NoNo. Subaru bv is 110 km.

DuoPenotti

Berichten: 30130
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:13

Maar jij gaat wel op vakantie Purny.
Verder geen idee wat je aan luxe doet zoals kleding of kapper of make-up oid.
Een auto is erg duur, maar vakantie ook.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:15

DuoPenotti schreef:
Maar jij gaat wel op vakantie Purny.
Verder geen idee wat je aan luxe doet zoals kleding of kapper of make-up oid.
Een auto is erg duur, maar vakantie ook.

Vakantie is het enige, kleding koop ik alleen als iets kapot is.
Verder helemaal niks

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:18

Huertecilla schreef:
OleJon schreef:
En vond hij waardeloos, omdat hij met zijn vorige benzine auto zo naar de garage kon rijden



Ik heb een merkloze allesdoener garage op 1 km. Elke auto die hij niet kan/wil aanpakken is een NoNo voor mij.
Hier in de campo ís er gewoon geen merkdealer van welk merk ook dichtbij.
Heb voor oudere techniek wel verschillende allesrepareerders en sloperijen op fietsafstand.

Nu met de branstofprijzen is een dealer op 35, 70 kilometer afstand helemáál een NoNo. Subaru bv is 110 km.


Ik heb een fijne garage achter mijn huis zitten. Is eigenlijk maar 50 meter, maar je moet omlopen of rijden haha. Als zij het onderhoud niet kunnen doen zou ik die auto ook niet nemen.
Als je geen verstand hebt van auto's is een betrouwbare garage wel lastig om te vinden. Ik ben best een aantal keer genaaid door andere garages met extreem hoge rekeningen.

Purny, maar vakantie is ook erg duur. Mijn laatste vakantie was 2011 oid. En dat was al een budget vakantie waarbij ik alleen maar benzine en uitgaven daar hoefde te betalen, want accommodatie was betaald als cadeau. Zonder dat was het nog langer geleden. En dat was toen ik nog lang niet onder minima viel, maar stuk hoger zat. Daarom zeg ik, ik wil met alle liefde met je ruilen. Ik ga ook liever op vakantie of gewoon normaal kleding kunnen kopen als het stuk is dan een auto, maar zonder die auto kom ik nergens. Niet eens bij de supermarkt. Iedereen heeft zijn eigen dingen die prioriteit hebben. Zonder vakanties zou je misschien wel een auto kunnen hebben. Weer een ander bezuinigd op eten bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-06-22 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30130
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:19

purny schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar jij gaat wel op vakantie Purny.
Verder geen idee wat je aan luxe doet zoals kleding of kapper of make-up oid.
Een auto is erg duur, maar vakantie ook.

Vakantie is het enige, kleding koop ik alleen als iets kapot is.
Verder helemaal niks

Maar ik denk wat jij kwijt bent aan vakantie je ook een kleine auto kunt rijden.

MWM bezuinigd op alles, omdat ze niet zonder kan.

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:23

Ik snap purny haar gedachten aan de ene kant wel hoor! En ik hen die gedachten ook echt wel eens bij mensen gehad, van wat doe ik fout als jij dat allemaal kan?! dat is misschien niet netjes, maar wel menselijk.

En ik geef eerlijk toe dat het van mij niet netjes is om het op mij te betrekken, want zat mensen zouden eventueel wel zonder auto kunnen en krijgen wel regelingen en hulp, terwijl ze dus wel die auto hebben. Er zijn altijd groepen waar het voor je gevoel niet klopt, maar daar tegenover mensen waarbij het echt niet anders kan.

En van die vakanties zou ze misschien wel een auto kunnen kopen idd. Maar ik snap wel dat als je soms voorbeelden ziet die en op vakantie gaan en een auto hebben(en nog wat uitgaven die voor anderen lastig zijn) als minima dat het lastig is voor purny om dat eerlijk te vinden. Soms is het echt krom en soms zit er wel een verhaal achter :j

DuoPenotti

Berichten: 30130
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:29

Mensen zien alleen maar wat mensen wel doen, wat ze er voor laten niet.
En dat kan meer zijn dan je denkt :)

En goed, sommige hebben een fijn salaris, ja dan gaat het gewoon beter, logisch.

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:37

Ja, dat weet ik. Maar ik ken toch ook echt mensen die er helemaal niet zoveel voor laten, van dichtbij dus weet het zeker. En dat kan echt steken, ook al is dat niet netjes van mij en weet ik dat er ook een groep is die net als ik er wel veel voor laat.

Dus wat dat betreft snap ik purny haar reactie wel. :j Niet helemaal goed, maar wel begrijpelijk.

DuoPenotti

Berichten: 30130
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:43

Herkenbaar hoor.
Ken ook mensen die zeggen dat ze niet rond komen (incl 2 kinderen op sport) maar vervolgens in de volgende zin vertellen dat ze zijn gaan lunchen, de week daarvoor zijn uit gaan eten maar was daar niet zo duur hoor.
En dat ze 4 nieuwe jurkjes hebben gekocht maar ze waren in de aanbieding....

Dat kan wel zo zijn, maar dan denk ik, snap wel waarom je niet uit komt, ook al was het in de aanbieding :D

Maar ach, mensen veroordelen ons ook op de paarden.
En uiteraard is dat ook een enorme luxe.
Maar geen kinderen die enorm duur zijn, geen vakanties, zelden kleding koopt.

Dat zijn keuzes.
En ja zoals jij die maakt om toch ergens heen te kunnen met de auto ipv beperkt te zijn door je lijf.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:08

Huertecilla schreef:
mvdende schreef:
Anders wordt autorijden/ jezelf verplaatsen straks uitsluitend voor de superrijken en kunnen de minima niets meer....


Nieuwsflits; het doel is alleen reizen voor woon/werk en alles erboven óf duur óf voor economisch doel zoals voor vakantie.

In de voorzienbare toekomst is er een systeem van centraal beheerder autonome voertuigen welke je kan bestellen. Tarief afhankelijk van het doel.
Ah en uiteraard uitzonderingen net als dat er nu ook een ´Ferrari-clausule´ is voor het verbod op ICE per 2035: Fabrikanten van minder dan 1000 voertuigen/jaar zijn uitgezonderd...


Heb je daar een bron van dan?
Want voor zover ik het ben tegengekomen is dat een vraag geweest vanuit italiaanse autofabrikanten maar heeft de EU gezegd dat ze dat niet gingen doen.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:26

purny schreef:
Ik zou zo graag een autootje willen, maar het is gewoon onbetaalbaar.
En dat is met veel dingen. Het leven is niet meer leuk


Is het de aanschafprijs? Of de maandelijkse kosten?

Want ik betaal voor mijn Fiat Panda bijvoorbeeld maar €46 per maand aan wa+ verzekering en €20 aan wegenbelasting.

Een volle tank is nu €60, gaat 30L in en daar kan ik 400-500km mee rijden.

Als je dus voorzichtig bent met hoeveel km je rijdt, kan je 1 a 2 maanden met een tank benzine doen. Dan zijn de maandelijkse kosten €66 per maand.

Onderhoud is z'n €400 per jaar, maar hij krijgt het ene jaar ern kleine beurt en het volgende jaar een grote beurt. Dit jaar moest de distributie riem vervangen worden, dus was ik in totaal €800 kwijt.

Maar de vrijheid die dit autootje mij geeft is werelds! Heb geen taxi mama of papa meer nodig, kan het nu allemaal zelf doen.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:32

Voornamelijk aanschaf. En het gehele plaatje.
Dus benzine, wegenbelasting en verzekering en onderhoud.
Maar ik ben ook gezegend met een bus voor de deur. En ik heb een fiets in de kelder

Zelfs het rijden op een 1 pk is niet meer te betalen hier :+

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:38

En ik denk dat jij ook lastig kan parkeren, purny? Eventueel nog vergunning zou moeten hebben dan?

Edit en zelfs van die goedkope auto kan je op een mooie vakantie als je het uitrekent over een jaar ;)

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:40

MyWishMax schreef:
En ik denk dat jij ook lastig kan parkeren, purny? Eventueel nog vergunning zou moeten hebben dan?

Bij mij in de straat is het nog gratis. Maar die staat ook af en toe helemaal vol