Spookslot Efteling wordt gesloopt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:50

De waterlelies zijn inderdaad ook echt op hun einde.

MarrieLeen

Berichten: 11385
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:01

Waterlelies met artrose. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:06

Ik heb niks met spookhuizen. Maar de bobsleebaan zou van mij zo weer terug mogen :j

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:09

Ik hou van horror, en als kind vond ik het spookslot echt fantastisch. Nu ik het filmpje van de show opnieuw bekeken heb (ben al meer dan 40 jaar niet meer in de efteling geweest) heb ik ook zoiets van meh...
Dit is inderdaad oubollig en niet meer van deze tijd. Het gebouw op zich is wel tof, maar je kunt met de nieuwe technieken er echt wel iets veel mooiers van maken.
Maar ik heb nergens gelezen dat ze er week een spookhuis gingen zetten?
Laatst bijgewerkt door sevke op 24-01-22 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:09

Och germ :')

Shadow0 schreef:
Oscar schreef:
Ik mis nog steeds het zwembad met de olifant.
Wij woonden op fietsafstand en we hadden allemaal een abonnement. Gingen we na school gewoon een uurtje zwemmen. Kun je je toch niet meer voorstellen he?


Zwembad met de olifant? Nu word ik wel nieuwsgierig.

(Wij woonden net wat verder, dichtbij genoeg voor schoolreisjes en uitjes maar niet om even na school langs te gaan.)


Dit was de olifant bij het kleine zwembad:
https://www.eftepedia.nl/lemma/Kinderbad

En dit was het grote zwembad:
https://www.eftepedia.nl/lemma/Zwembad

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:15

Juut schreef:
Jeugdsentiment... Maar gelukkig hebben we de videobeelden nog.

[ Video ]

Bedankt voor de video.Ik kende het niet.Jammer als dat weg zou moeten,al denk ik wel dat het iets voor de liefhebbers is. Het is nogal Gothic,ik hou daar wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:34

Sizzle schreef:
De waterlelies zijn inderdaad ook echt op hun einde.
De waterlelies, de Fata Morgana, de Droomvlucht... De laatste keer dat ik in de Efteling was, dacht ik wel vrij regelmatig: jeetje, wat is dit allemaal gedateerd. :')

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:35

Mkango schreef:
Sizzle schreef:
De waterlelies zijn inderdaad ook echt op hun einde.
De waterlelies, de Fata Morgana, de Droomvlucht... De laatste keer dat ik in de Efteling was, dacht ik wel vrij regelmatig: jeetje, wat is dit allemaal gedateerd. :')


Ik ook. Die fakir inderdaad en die grote reus waar je onder door vaart.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:38

Sizzle schreef:
De waterlelies zijn inderdaad ook echt op hun einde.


Mijn favoriete sprookje <3

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:38

Droomvlucht niet hoor, dat is de enige attractie naast de piranja die mijn dochter onthouden heeft (pre-covid) :D
Die eenhoorn is ook voor de nu kleine meisjes duidelijk nog aantrekkelijk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:41

Sizzle schreef:
Droomvlucht niet hoor, dat is de enige attractie naast de piranja die mijn dochter onthouden heeft (pre-covid) :D
Die eenhoorn is ook voor de nu kleine meisjes duidelijk nog aantrekkelijk _O-
De thematiek is nog wel cool; ik doelde ook meer op de poppen e.d. Ik zou het jammer vinden als ze de Droomvlucht en Fata Morgana af zouden breken en er heel iets anders neer zouden zetten, maar de animatronics kunnen wel een update gebruiken. :+

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:46

Hmmm volgens mij ben ik hier nooit in geweest. Althans…als dat wel zo is dan heeft het voor mij geen indruk gemaakt. Maar t gebouw van de buitenkant is voor mij wel echt Efteling sfeer dus zou t zonde vinden als dat verloren zou gaan…

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:48

Eens hoor, heel veel is gedateerd. Droomvlucht vond ik ook altijd heel leuk, werd daar altijd helemaal zen van.Rook ook altijd zo lekker...

Ik ben in 2020 in mei geweest, toen het park beperkt weer open mocht na de eerste Coronagolf. Ik moet zeggen dat toen de langste rijen voor de wc stonden, maar dat de wachttijd voor de attracties nog net te doen was. In normale tijd zou ik er niet meer heen gaan, zoveel geld betalen om voor de hele dag ergens in de rij te staan, tenzij je een verouderde attractie als het Spookslot bezoekt. Ik vond daar dus ook niks meer aan en onze jonge neefjes ook niet. Ik hoop wel dat bij vernieuwingen de Sprookjesthema's en sfeer in stand gehouden worden. Dat is toch waar het park mee bekend geworden is ;-)

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:59

Getup schreef:
Nou, als ik voor de grap eens keek wbt prijzen en beschikbaarheid in het hotel, was t altijd vol. Dus geloof best, dat ze er nog 1 bouwen.


Ze hebben al 3 overnachting mogelijkheden.

Hotel

Loonsche land

Bosrijk.


En echt piep duur!

Liever focussen ze meer op dagjes mensen, want met zoveel overnachtingen is het park gewoon al nok vol zónder de dagtoeristen.

In september nog geweest, maar wachttijden van 40-60 minuten is doodnormaal... zonde, want dan kan je maar een paar attracties doen en voor een paar attracties is het park nét ff te duur. Wil toch wel minimaal de meeste attracties gedaan kunnen hebben op een dagje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:12

mvdende schreef:
Getup schreef:
Nou, als ik voor de grap eens keek wbt prijzen en beschikbaarheid in het hotel, was t altijd vol. Dus geloof best, dat ze er nog 1 bouwen.


Ze hebben al 3 overnachting mogelijkheden.

Hotel

Loonsche land

Bosrijk.


En echt piep duur!

Liever focussen ze meer op dagjes mensen, want met zoveel overnachtingen is het park gewoon al nok vol zónder de dagtoeristen.

In september nog geweest, maar wachttijden van 40-60 minuten is doodnormaal... zonde, want dan kan je maar een paar attracties doen en voor een paar attracties is het park nét ff te duur. Wil toch wel minimaal de meeste attracties gedaan kunnen hebben op een dagje.
De wachttijden vallen normaliter best wel mee als je buiten de weekenden en vakanties gaat, alleen met corona zijn veel mensen in Nederland gebleven, dus inderdaad meer drukte in de Nederlandse pretparken.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:14

(Ik had begin maart 2020 willen gaan... Ik mis het!)

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:19

Mkango schreef:
mvdende schreef:


Ze hebben al 3 overnachting mogelijkheden.

Hotel

Loonsche land

Bosrijk.


En echt piep duur!

Liever focussen ze meer op dagjes mensen, want met zoveel overnachtingen is het park gewoon al nok vol zónder de dagtoeristen.

In september nog geweest, maar wachttijden van 40-60 minuten is doodnormaal... zonde, want dan kan je maar een paar attracties doen en voor een paar attracties is het park nét ff te duur. Wil toch wel minimaal de meeste attracties gedaan kunnen hebben op een dagje.
De wachttijden vallen normaliter best wel mee als je buiten de weekenden en vakanties gaat, alleen met corona zijn veel mensen in Nederland gebleven, dus inderdaad meer drukte in de Nederlandse pretparken.


Dat gaat alleen met kleine kindjes niet.

Dan ben je altijd gebonden aan vakantie of weekend.

En vroeger vaker in het weekend in een atractiepark geweest, maar wachttijden van regelmatig 80+ minuten (droomvlucht, baron, Joris) en de rest 40+ minuten heb ik nog niet veel eerder mee gemaakt en als dat zo blijft, zie je mij niet meer in de Efteling.

Ze laten véél te véél mensen toe op één dag.. zeker met dat reserveren van afgelopen jaar.

Aantal jaar geleden betaalde je €23 voor een entree kaartje, nu al €43. Wordt een duur grapje ondertussen en als je vervolgens uitsluitend in een wachtrij staat....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:19


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:19

Spookslot? Hebben ze een spookslot? _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:23

Het is idd wat oudbollig, maar aan de andere kant vind ik het wel mooi dat het niet zo'n 13 in een dozijn park is met dezelfde flashy attracties.
De Efteling heeft echt een eigen identiteit en uitstraling en het zou imo jammer zijn als dat verloren gaat.
Symbolica vind ik daar nog net binnen passen vanwege de buitenkant, maar Max & Moritz vind ik daar al echt buiten vallen.

Maar goed, ik vind het ook jammer dat het Diorama weg is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:28

mvdende schreef:
Dat gaat alleen met kleine kindjes niet.

Dan ben je altijd gebonden aan vakantie of weekend.

En vroeger vaker in het weekend in een atractiepark geweest, maar wachttijden van regelmatig 80+ minuten (droomvlucht, baron, Joris) en de rest 40+ minuten heb ik nog niet veel eerder mee gemaakt en als dat zo blijft, zie je mij niet meer in de Efteling.

Ze laten véél te véél mensen toe op één dag.. zeker met dat reserveren van afgelopen jaar.

Aantal jaar geleden betaalde je €23 voor een entree kaartje, nu al €43. Wordt een duur grapje ondertussen en als je vervolgens uitsluitend in een wachtrij staat....
Jij hebt toch geen kinderen? :+

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:32

Cayenne schreef:
Het is een jubileumjaar, dus je kunt voor januari, februari en maart met 25% korting boeken voor een overnachting.
https://www.efteling.com/nl/overnachten ... gen/cadeau


Goedkoopste €292 per persoon in maart.

Exclusief bijna €50 aan reserveringskosten.

Ze hebben uitsluitend 3 of 4 persoonskamer. Kan geen 2 persoonskamers vinden.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:39

Cayenne schreef:
Het is idd wat oudbollig, maar aan de andere kant vind ik het wel mooi dat het niet zo'n 13 in een dozijn park is met dezelfde flashy attracties.
De Efteling heeft echt een eigen identiteit en uitstraling en het zou imo jammer zijn als dat verloren gaat.
Symbolica vind ik daar nog net binnen passen vanwege de buitenkant, maar Max & Moritz vind ik daar al echt buiten vallen.

Maar goed, ik vind het ook jammer dat het Diorama weg is :P

Het dioroma is helemaal niet weg, dat staat gewoon nog op zijn plaats ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:40

Ik dacht dat het weg zou gaan! Wel fijn dat het er dan nog is <3

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:56

mvdende schreef:
Goedkoopste €292 per persoon in maart.

Exclusief bijna €50 aan reserveringskosten.

Ze hebben uitsluitend 3 of 4 persoonskamer. Kan geen 2 persoonskamers vinden.

Is wel incl toegang tot de Efteling :D

Ik vind 384 voor 2 personen, 2 nachten incl ontbijt (wel 4 persoonkamer) incl 3 dagen Efteling.

Afbeelding