Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:26

friezenfan2 schreef:
Er zit ondertiteling bij hé maar die moet je zelf aanzetten. (dit kan op elke youtube video maar ik geloof dat Boos hier de ondertiteling zelf heeft bij gevoegd)
Bij de video staat er rechts onderin een wieltje( net als op je telefoon) waarmee je bij de instellingen komt daar kan je naast de ondertiteling ook afspeelsnelheid en de kwaliteit aanpassen. Je kiest ondertiteling en daar vink je nederlands aan.

Dit kan pas sinds heel kort!

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:27

Volgens mij hebben ze net de video opnieuw geüpload en deze keer met ondertiteling. Ik vond het ook erg lastig te volgen (de stemvervormingen)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:27

chanicha schreef:
Ik word misselijk van die ouders die dan zien dat Marco ‘aan de billen van hun kind zit’ en dan op dat moment hem niet uit zijn schoenen trekken!


Ik neem aan dat je misselijker wordt van Marco zelf wanneer hij dat doet?

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:29

Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:31

chevax schreef:
*aanvulling* Er is imo een groot verschil tussen een hand op een bil of schouder en het zeggen dat iemand aan minderjarige meisjes zit. Want met dat laatst impliceer je misbruik.


Wat mij opvalt is dat jij hier kiest voor de omschrijving 'bil of schouder' terwijl het in de uitzending nadrukkelijk ging over aanraken aan de billen, niet de schouder. (En een getuige die het had over 'bij de heupen.')

Dat maakt nogal uit, want iemand aanraken bij de schouders is iets wat wel in normaal contact kan (al zou ik alsnog erg voorzichtig zijn als je een oudere man bent bij meiden van 13-14.)
Maar aanraken aan iemands billen is geen normaal contact, en hoort gewoon helemaal niet te gebeuren.

Citaat:
Dit is schijnbaar gebeurd waar ouders bij waren, want die zeggen nu "ja, ik heb het gezien". Als mijn dochter werkt aangeraakt door iemand op een manier die ik als misbruik ervaar, zou de wereld te klein zijn. Dat een heel jong meisje zelf geen actie onderneemt, dat kan heel goed. Dat ouders dat niet doen als ze naar eigen zeggen hebben gezien wat er is gebeurd?


Toch: dit is alweer victim blaming. Je laat de geloofwaardigheid afhangen van wat de vermeende slachtoffers wel of niet zouden hebben gedaan, en wat de ouders hadden moeten doen... niet van het gedrag dat beschreven wordt. En je versterkt het idee dat je je kans verkeken hebt als je niet meteen op de juiste manier reageert. Iets wat juist zo'n grote rol speelt waarom veel wangedrag niet gemeld wordt.

Maar daarnaast hoorde ik het als: de ouders bevestigen dat het verhaal zoals Boos het vertelt, het verhaal is wat die dochters vertellen over wat hen overkomen is. Niet dat zijzelf ooggetuigen waren.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 20-01-22 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:31

chanicha schreef:
Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.

Getuigenverklaringen van meerdere personen betekenen niks voor jou?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:34

Selina schreef:
Volgens mij hebben ze net de video opnieuw geüpload en deze keer met ondertiteling. Ik vond het ook erg lastig te volgen (de stemvervormingen)


Daar had ik ook last van. Heb sommige stukjes 2 keer moeten luisteren om het goed te kunnen volgen.

Ik lees maar gewoon over die reacties heen die dit gedrag proberen goed te praten...
Je zou het als slachtoffer in dit verhaal maar lezen -O-

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:35

Citaat:
Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.


Dat hoeft ook niet, want jij bent niet van de zedenpolitie of het OM.

Ik vind het oprecht fijn voor jou dat jij nog nooit iets grensoverschrijdends hebt meegemaakt dat je 'met je bek vol tanden' heeft achtergelaten. Je hebt vandaag echter meerdere bekentenissen gezien van dames die dat wél is overkomen.

Ik snap niet zo goed waar vandaan komt dat we mensen (jongedames, ouders van kinderen) die iets küts is overkomen moeten vertellen hoe ze hadden moeten handelen, in plaats van gewoon boos te zijn op degene die dit heeft gedaan. Voel je je dan veiliger? 'Dit overkomt mij niet, want ik zou diegene gelijk een klap voor z'n bek geven?'

Wat is het waardoor sommige vrouwen compleet gevoelloos lijken wanneer ze met zo'n verhaal geconfronteerd worden? Kunnen we het niet gewoon superkut vinden dat er zoveel mensen zijn (minder- of meerderjarig) die dit is overkomen en waarvan ze zichzelf blijkbaar de schuld geven?

Ik ken zelf ook zo'n 'alleraardigste', altijd gezellige 'familieman' die mij de meest smerige appjes heeft gestuurd. Waarom hebben mensen zoveel moeite met geloven dat mensen meerdere gezichten kunnen hebben? Ik zeg niet 'waar rook is, is vuur', maar als meerdere mensen met hetzelfde verhaal komen dan moet je op een gegeven moment ook door 'hij lijkt zo aardig' heen zien te kijken.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:39

_San87_ schreef:
chanicha schreef:
Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.

Getuigenverklaringen van meerdere personen betekenen niks voor jou?


Bovendien zegt niemand dat ze het gezien hebben! Ze bevestigen het.
Dat mensen dit goedpraten zeg, bah.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:41

Knudd schreef:
Knuffel voor iedereen die naar aanleiding van deze aflevering, of van de heisa van de afgelopen week, het nu even zwaar heeft :knuffel:


Wat attent en lief Knudd. Ik sluit me hierbij aan.

Ik heb ooit een aanranding meegemaakt toen ik op de bus stond te wachten. En omdat er toevallig een bus van de andere kant aan kwam is me erger bespaard gebleven. En rende de man weg. Ik kon zelfs niet schreeuwen; er kwam geen geluid uit. Ik dorst ook niet weg te lopen omdat ik bang was dat ie alsnog achter me aan zou komen. Ik heb maar gewoon verder gewacht op de bus. Wel aangifte gedaan, maar nooit meer wat gehoord. Slachtofferhulp was er niet.
Zo'n moment verandert je leven. Het heeft zo'n impact. Ik was 16 dus het is lang geleden, maar ik heb me nooit meer veilig gevoeld ' savonds alleen op straat of in het OV.
En ben ik overbezorgd voor mijn dochter, die daar ook niet op zit te wachten natuurlijk.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:42

Justme_Lisaa schreef:
Babootje schreef:
Ben benieuwd of Tim het contract nog noemt. Dat is toch echt beperkend.


Welk contract bedoel je?


Boeteclausule over dat ze er niets mogen zeggen, boete van €10.000 volgensmij..


Dat contract is met ITV.
En daar heeft John niks mee te maken.

sans6

Berichten: 7895
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:42

Ik vraag me oprecht af of er, nav deze uitzending, nog meer vrouwen/meiden zijn die melding gaan maken.
En hoe diegenen die deze ervaring ook hebben bij de Voice, maar er (nog) niet mee naar buiten zijn getreden, dit hele gebeuren ervaren. Dat moet een partijtje heftig zijn....

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:43

Shae schreef:
Citaat:
Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.


Dat hoeft ook niet, want jij bent niet van de zedenpolitie of het OM.

Ik vind het oprecht fijn voor jou dat jij nog nooit iets grensoverschrijdends hebt meegemaakt dat je 'met je bek vol tanden' heeft achtergelaten. Je hebt vandaag echter meerdere bekentenissen gezien van dames die dat wél is overkomen.

Ik snap niet zo goed waar vandaan komt dat we mensen (jongedames, ouders van kinderen) die iets küts is overkomen moeten vertellen hoe ze hadden moeten handelen, in plaats van gewoon boos te zijn op degene die dit heeft gedaan. Voel je je dan veiliger? 'Dit overkomt mij niet, want ik zou diegene gelijk een klap voor z'n bek geven?'

Wat is het waardoor sommige vrouwen compleet gevoelloos lijken wanneer ze met zo'n verhaal geconfronteerd worden? Kunnen we het niet gewoon superkut vinden dat er zoveel mensen zijn (minder- of meerderjarig) die dit is overkomen en waarvan ze zichzelf blijkbaar de schuld geven?

Ik ken zelf ook zo'n 'alleraardigste', altijd gezellige 'familieman' die mij de meest smerige appjes heeft gestuurd. Waarom hebben mensen zoveel moeite met geloven dat mensen meerdere gezichten kunnen hebben? Ik zeg niet 'waar rook is, is vuur', maar als meerdere mensen met hetzelfde verhaal komen dan moet je op een gegeven moment ook door 'hij lijkt zo aardig' heen zien te kijken.


Hier ben ik het ook mee eens hoor. Er zijn veel meer smeerlappen dan we denken en het zijn ook vaak genoeg degene van wie je het niet verwacht.

Als ik terug denk aan mijn tiener en twintiger jaren dan heb ik ook veel meer sexueel overschrijdend gedrag meegemaakt dan ik me bewust van was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:44

sans6 schreef:
Ik vraag me oprecht af of er, nav deze uitzending, nog meer vrouwen/meiden zijn die melding gaan maken.
En hoe diegenen die deze ervaring ook hebben bij de Voice, maar er (nog) niet mee naar buiten zijn getreden, dit hele gebeuren ervaren. Dat moet een partijtje heftig zijn....


Mijn gevoel zegt van wel. Dit zou best nog wat mensen over de streep kunnen trekken die zich niet gehoord voelden of niet hebben gedurfd.
Ik ben bang dat dit misschien wel het topje van een ijsberg was, maar ik hoop dat ik er naast zit en er niet nog meer mensen slachtoffer zijn geworden.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:45

_San87_ schreef:
chanicha schreef:
Nee want dat is nog steeds niet bewezen maar als je dan als ouders zijnde niets doet maakt het voor mij niet geloofwaardiger.

Getuigenverklaringen van meerdere personen betekenen niks voor jou?


Of er sprake is van daadwerkelijk onjuist gedrag moet nog bewezen worden (eerlijk is eerlijk, onschuldig tot tegendeel is bewezen). Maar gezien de hoeveelheid getuigenverklaringen gaat er bij Marco toch op zijn minst heel wat mis in hoe hij zich opstelt tov. de kinderen. En dat hij in the very least eens goed bij zichzelf moet nagaan of het wel zo goed is om (stel, in het onwaarschijnlijke geval dat het gaat om een onschuldig bedoelde manier van houding corrigeren tbv betere zang en niet daadwerkelijke foute aanraking) kinderen fysiek 'bij te stellen'.

Nogmaals: in the very least.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-01-22 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:45

sans6 schreef:
Ik vraag me oprecht af of er, nav deze uitzending, nog meer vrouwen/meiden zijn die melding gaan maken.
En hoe diegenen die deze ervaring ook hebben bij de Voice, maar er (nog) niet mee naar buiten zijn getreden, dit hele gebeuren ervaren. Dat moet een partijtje heftig zijn....

Het OM heeft recent nog opgeroepen dat getuigen zich kunnen melden. Ik hoop ook dat dat gedaan wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:47

IMANDRA schreef:
_San87_ schreef:

Getuigenverklaringen van meerdere personen betekenen niks voor jou?


Of er sprake is van daadwerkelijk onjuist gedrag moet nog bewezen worden (eerlijk is eerlijk, onschuldig tot tegendeel is bewezen). Maar gezien de hoeveelheid getuigenverklaringen gaat er bij Marco toch op zijn minst heel wat mis in hoe hij zich opstelt tov. de kinderen. En dat hij in the very least eens goed bij zichzelf moet nagaan of het wel zo goed is om (stel, in het onwaarschijnlijke geval dat het gaat om een onschuldig bedoelde manier van houding corrigeren tbv betere zang en niet daadwerkelijke foute aanraking) kinderen fysiek 'bij te stellen'.

Nogmaals: in the very least.

Eens, zeker. Jouw uitleg is alleen wel wat anders dan die van Chanicha.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:47

Zeker, ik ben het ook niet eens met hoe Chanicha het verwoord!
Edit: mijn reactie was ook niet eens bedoeld om tegen jouw reactie in te gaan overigens. Meer beamend en daarbij nuancerend.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-01-22 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:47

Een hele enkele x zal er best wel eens een valse of overdreven verklaring tussen zitten.
Maar dat neemt niet wet dat elke verklaring altijd serieus genomen moet worden.

Afgelopen dagen door deze heisa eens na zitten denken over de cijfers die ook voorbij gekomen zijn dat heel veel vrouwen/meisjes lastig gevallen zijn in hun leven. Van verkrachtingen, stalken tot ongewenste opmerkingen en alles dat daar tussen zit.

Bij de Me Too acties had ik die zelfreflectie behoefte niet zo maar nu ook eens naar mezelf gekeken.
En omdat Bokt tot in de eeuwigheid duurt, zet ik hier verder niets van op.
Maar het is toch eigenlijk te gek dat wij vrouwen nog steeds vinden dat we onze gevoelens/ervaringen moeten aanpassen aan de cultuur van onze samenleving. Ik ben bang dat er nog wel een paar generaties overheen gaan voordat er gelijkheid is, als die er komt.....helaas.

Ik vond de uitzending van BOOS goed, de reactie van John wat irritant op het hameren van "Zeg het". Hij moet als 1 van de beste weten dan cultuur niet zo eenvoudig is aan te passen en dat men er dus actief mee aan de slag moet gaan. Ik voel een nieuw programma opborrelen......
Laatst bijgewerkt door EllyC op 20-01-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:48

Elisa2 schreef:
Maar is het bij Marco heup of echt billen? Heup kan ik me voorstellen dat zoiets onschuldig en niet sexueel bedoeld is.

Een gemiddelde vader doet dat niet eens meer bij zijn puberende dochters.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:49

IMANDRA schreef:
Zeker, ik ben het ook niet eens met hoe Chanicha het verwoord!
Edit: mijn reactie was ook niet eens bedoeld om tegen jouw reactie in te gaan overigens. Meer beamend en daarbij nuancerend.

+:)+.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:49

Ik ben heel benieuwd trouwens, of deze aflevering(en) van BOOS ook juridische veranderingen teweeg gaan brengen. Meer communicatie van wat wel en niet kan. Meer opties voor aan de bel trekken, of dingen die wél strafbaar worden die het nu nog niet zijn.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-01-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:49

Ik vond hem deels oprecht. Ik geloof zijn gevoel over Marco.
Maar zero tolerence vanaf het begin. Zero tolerence gaat bij hem niet op als iemand al 11 jaar bij hem werkt.


En hij zou als eerste met de meisjes willen praten om ze te vertellen hoe ze in het vervolg moeten handelen dus naar die begeleiders stappen ik dacht uuhhh moet je niet zorgen dat hier gewoon geen gevolg komt?? Moet je niet zorgen dat het personeel gewoon weet dat dat zero tolerence geld en dat daar echt per direct ontslag op staat voor iedereen en als ze zich wel schuldig maken je ze desnoods de studio uit ramt en dat ze naar hun carrière kunnen fluiten als ze maar durven denken aan dikpikken sturen naar kandidaten?


Hij heeft Rietbergen alle hoeken van de kamer laten zien. Met worden want
Hij heeft hem niet aangeraakt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 20-01-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:49

EllyC schreef:
Maar het is toch eigenlijk te gek dat wij vrouwen nog steeds vinden dat we onze gevoelens/ervaringen moeten aanpassen aan de cultuur van onze samenleving. Ik ben bang dat er nog wel een paar generaties overheen gaan voordat er gelijkheid is, als die er komt.....helaas.


Ik vrees dat je gelijkt hebt, maar ik hoop van harte dat dit het op zijn minst een beetje versnelt, én mensen helpt met inzien dat het niet hun eigen schuld is wanneer zoiets je overkomt. :knuffel:

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:50

Babootje schreef:
Ben benieuwd of Tim het contract nog noemt. Dat is toch echt beperkend.

Justme_Lisaa schreef:
Welk contract bedoel je?


Boeteclausule over dat ze er niets mogen zeggen, boete van €10.000 volgensmij..

BeFunny schreef:
Dat contract is met ITV.
En daar heeft John niks mee te maken.


Het is gewoon een De Voice contract. Dat was in de tijd bij Talpa precies het zelfde. Maar dat heb ik al eerder gezegd.