Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:05

" RTL legt The Voice of Holland stil na aantijgingen seksueel grensoverschrijdend gedrag"
Bron: https://www.ad.nl/show/rtl-legt-the-voice-of-holland-stil-na-aantijgingen-seksueel-grensoverschrijdend-gedrag~aafd649b/

RTL en producent ITV hebben besloten The Voice of Holland voorlopig niet uit te zenden. De zender meldt dat er aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik zijn binnengekomen en wil tot de bodem uitzoeken wat er precies speelt. ‘De aantijgingen zijn zeer ernstig en schokkend en waren niet bekend bij RTL’, valt er te lezen in een verklaring.

Tim Hofman, presentator van BOOS, meldt op Twitter ‘ontzettend lang en zorgvuldig’ te hebben gewerkt aan het onderzoek. ‘Aankomende donderdag zenden we onze aflevering over The Voice Of Holland uit, later vandaag volgt meer info’, aldus Hofman.

Grijpt dit terug op de zaak omtrent Borsato of spelen geruchten rondom Ali B. ook een rol? Het is nogal wat om zo'n grote show stil te leggen.

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:08

Ik las het net ook ja.
En vroeg me ook af over wie het gaat. Het is idd nogal wat. Want ernstig en schokkend klinkt echt als foute boel.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:09

Het programma kan me niet zo veel schelen.
Ik hou niet van talentenshows en ik kijk toch geen tv.

Maar ik hoop van harte dat het niet waar is.
Niet omdat Borsato of Ali b me wat kunnen schelen, maar omdat er dan meer mensen zijn met nare ervaringen en dat wil ik gewoon niet..
Misbruik in welke vorm dan ook levert zulke nare wonden en littekens op waar je de rest van je leven last van kan houden en dat gun ik niemand.

Als er wel dingen zijn gebeurd hoop ik dat de betrokken mensen de volle straf krijgen die ze kunnen krijgen.

Lughnassadh

Berichten: 1808
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:32


Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:36

Het komt op me over als een soort van bedrijfscultuur, dat dit gedrag geaccepteerd wordt in deze setting -O-
Kan me niet voorstellen dat het nooit is gezien.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:41


Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:22

Het was zelfs net op het nieuws.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:24

Boras schreef:
https://www.ad.nl/show/rtl-legt-the-voi ... ~aafd649b/

Jeroen Rietbergen heeft een bekentenis afgelegd en stapt op. Hij is de bandleider. En de partner van Linda de Mol :oo

Maar hij is niet de enige die zich misdragen heeft.


Ik wist helemaal niet dat hij de partner was van Linda de Mol. Wat erg als je partner zoiets op zijn geweten heeft

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:28

Ja ik dacht ook meteen 'heh hij was toch met Linda?'. Wat een naar nieuws voor alle betrokkenen, van welke kant dan ook. Ik zou ook niet in de schoenen van -in dit geval Linda- willen staan als partner zijnde.

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:34

Ik heb laatst een filmpje gezien, een van dè filmpjes, waarmee ze Marco Borsato beschuldigen, ik denk dat ik dan mijn hele lagere en hogere school aan moet klagen!
Ik zeg niet dat er niets is gebeurd echt niet maar óf het ligt aan mij óf aan hoe men tegenwoordig denkt, ik weet het niet maar vind dat er wel ineens heel veel aanklachten naar boven komen tegen wie dan ook.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:40

chanicha schreef:
Ik heb laatst een filmpje gezien, een van dè filmpjes, waarmee ze Marco Borsato beschuldigen, ik denk dat ik dan mijn hele lagere en hogere school aan moet klagen!
Ik zeg niet dat er niets is gebeurd echt niet maar óf het ligt aan mij óf aan hoe men tegenwoordig denkt, ik weet het niet maar vind dat er wel ineens heel veel aanklachten naar boven komen tegen wie dan ook.

Dit bedoel ik niet vervelend. Echt niet.
Ik ga me voorzichtig proberen uit te drukken.

Maar door dit soort dingen te zeggen, kon je heel dicht in de buurt van victim blaming.
'Ik zie niks bijzonders'
'Volgens mij valt het wel mee'
'Je stelt je aan, dit is niks raars'

Mensen die uit komen voor het feit dat ze misbruikt zijn in welke vorm dan ook hebben het hier al heel moeilijk mee. Dit soort berichten maken het nog moeilijker.
En soms ziet het er niet ernstig uit. Maar als het een filmpje is op afstand en je niet hoort wat er gezegd is, of je weet niet wat er al eerder is gebeurd, kan je niet weten wat voor impact dit kan hebben op het slachtoffer.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:41

Ik ben heel benieuwd naar het hele verhaal.

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:46

Ik las net dat bronnen binnen het AD of bij BNNVARA (weet het niet zeker), ook zeggen dat AliB grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond :oo

Edit; het was het AD

-foto verwijderd ivm copyright-
Laatst bijgewerkt door Muiz op 15-01-22 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:52

Iedereen wordt natuurlijk genoemd op zo'n moment. Genoeg speculaties. Ik ben benieuwd waar Tim mee komt, ik durf wel te zeggen dat als hij iets heeft onderzocht, hij dat wel goed doet altijd. :j

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:55

Mensen als Tim zijn nodig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:58

Ik hoorde het eerste bericht op de radio, nieuws erna van Jeroen Rietbergen dat die al meteen is opgestapt en bekend zou hebben ook? :? En dan ligt in een keer ook de relatie met Linda de Mol onder vuur zo?

bizar verhaal en een vreemd geheel.

Wat er ook is gebeurd, ik hoop niet dat er valse beschuldigingen zijn en er mensen moedwillig kapot gemaakt worden. Dit zal wel een flinke boel overhoop halen.

Dat gezegd hebbende, durf je als man of bekende mannelijke nederlander nog wel alleen met een vrouw in een ruimte te zitten? :n Voor je het weet wordt je beschuldigt van dingen die je maar moet zien te bewijzen dat je ze niet hebt gedaan.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:59

karuna schreef:
Dat gezegd hebbende, durf je als man of bekende mannelijke nederlander nog wel alleen met een vrouw in een ruimte te zitten? :n Voor je het weet wordt je beschuldigt van dingen die je maar moet zien te bewijzen dat je ze niet hebt gedaan.


Zo werkt het gelukkig niet. Je bent altijd nog onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:05

Zo dan, heftig dit. Fijn dat RTL dit serieus oppakt, terecht natuurlijk, maar nog steeds.

Gezien de berichten en bewijzen rondom Ali B, zou het mij niet verbazen dat hij ook wat op zijn kerfstok heeft :=. Net als Marco, trouwens.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:06

Voor de wet wel ja. Alleen helaas volgens sociale media niet. -O- Genoeg mensen wereldwijd die buitenspel zijn gezet na een verdachtmaking van misbruik in welke vorm dan ook. Nog voordat een officieel onderzoek is gestart.

Zie hierboven maar weer. " men" gaat er al van uit dat die en die er ook wel bij zullen zijn betrokken. Zie dat maar weer recht te brijen als je echt niks gedaan hebt. Dan vliegen de opmerkingen als waar rook is is vuur je om de oren. Als man verlies je dat gegarandeert. -O-

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:07

Nou bij Marco was ik wel echt verbaasd hoor, ik kan het nog steeds niet geloven.
Ik vind die man zo’n sympathieke en aardige, lieve uitstraling hebben dat ik het me niet voor kan stellen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:08

karuna schreef:
Ik hoorde het eerste bericht op de radio, nieuws erna van Jeroen Rietbergen dat die al meteen is opgestapt en bekend zou hebben ook? :? En dan ligt in een keer ook de relatie met Linda de Mol onder vuur zo?

bizar verhaal en een vreemd geheel.

Wat er ook is gebeurd, ik hoop niet dat er valse beschuldigingen zijn en er mensen moedwillig kapot gemaakt worden. Dit zal wel een flinke boel overhoop halen.

Dat gezegd hebbende, durf je als man of bekende mannelijke nederlander nog wel alleen met een vrouw in een ruimte te zitten? :n Voor je het weet wordt je beschuldigt van dingen die je maar moet zien te bewijzen dat je ze niet hebt gedaan.


Ik kan gewoon geen fatsoenlijke reactie bedenken op deze post. %)

Die arme BN'ers ook he. Ugh.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:09

Hoezo? Ik ontken niks, zeker als er al iemand bekend heeft dan ben je gewoon fouter dan fout. _-:(

Alleen als man en vooral als een bekende man sta je tegenwoordig standaard al achter. Je zult elke schijn moeten vermijden. Dan is een op een met een vrouw een een ruimte eigenlijk al niet meer verstandig. :n Want ook al is er niks gebeurd dat bewijzen is gewoon heel lastig.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:10

verootjoo schreef:
Nou bij Marco was ik wel echt verbaasd hoor, ik kan het nog steeds niet geloven.
Ik vind die man zo’n sympathieke en aardige, lieve uitstraling hebben dat ik het me niet voor kan stellen.

Ja, daar was ik oprecht ook verbaasd over. Ik bedoelde dat het mij van Ali B niet verbaast.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:13

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:
Nou bij Marco was ik wel echt verbaasd hoor, ik kan het nog steeds niet geloven.
Ik vind die man zo’n sympathieke en aardige, lieve uitstraling hebben dat ik het me niet voor kan stellen.

Ja, daar was ik oprecht ook verbaasd over. Ik bedoelde dat het mij van Ali B niet verbaast.


Maar dat zijn allemaal aannames vanuit je eigen kijk op deze persoon. Laat je bias niet een verkeerd beeld schetsen van iemand voordat er daadwerkelijk aanwijzingen of bekentenissen zijn. Datzelfde geldt voor Marco, iedereen is onschuldig totdat het tegendeel wordt bewezen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:16

karuna schreef:
Hoezo? Ik ontken niks, zeker als er al iemand bekend heeft dan ben je gewoon fouter dan fout. _-:(

Alleen als man en vooral als een bekende man sta je tegenwoordig standaard al achter. Je zult elke schijn moeten vermijden. Dan is een op een met een vrouw een een ruimte eigenlijk al niet meer verstandig. :n Want ook al is er niks gebeurd dat bewijzen is gewoon heel lastig.


Complete onzin.