Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12179
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:55

Ohh dat zeker en ik bedoel ook niet zulke overtredingen hoor, die mogen ze nog zwaarder straffen maar heb het meer over een keer iets te hard rijden bv.

sterregoud
Berichten: 1867
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:57

Een parkeerboete kan je wel overkomen, dat je niet wist dat je er niet mocht staan. Mijn man had bij een hobbyavond s avonds in het donker zijn auto in een straat geparkeerd, forse boete 110 euries.

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:01

Voor mensen die veel te hard rijden en wel of niet onder invloed rijden en daarbij slachtoffers maken mogen de straffen flink omhoog.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:01

Te hard rijden is een keuze en je weet de consequentie als je gepakt wordt. Als je de consequentie te zwaar vindt, dan kan je er dus gewoon voor kiezen om een andere keuze te maken, namelijk je aan de snelheid houden. Je overtreedt de wet die we als samenleving hebben afgesproken en dan is het verder niet zo relevant of jij het wel of niet met die wet eens bent. Jij zal je er ook aan moeten houden en anders de consequenties moeten accepteren die we als samenleving afgesproken hebben.

Een XTC-producent zal het ook onzin vinden dat er een wet is die dat verbiedt, toch vinden we dat die zich aan de wet moet houden en terecht. Waarom zou dat voor jou anders zijn? Wat maakt jou zo bijzonder?

chanicha

Berichten: 12179
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:22

Joh! Het is mij een keer gebeurd óp mijn verjaardag, wilde even snel taart brengen naar mijn werk en dan heb ik het over iets van tien km te hard.
Verder nooit een bekeuring gehad maar we zijn allemaal mensen he al betwijfel ik het bij sommige wel :')

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:19

Dat kan een keer gebeuren en dan accepteer je de consequentie. Ik heb wel wat vaker een bekeuring voor een snelheidsovertreding gehad en dan gaf ik echt alleen mijzelf de schuld en accepteerde de boete die erbij hoorde.

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:24

Ik vind de boetes erg hoog, maar aan de andere kant heb je daar wel een keuze om je wel of niet aan de wet te houden. (mits goed geinformeerd)

In andere zaken hebben we helaas geen keuzes, zoals die enorme gas en energieprijzen bijv. Ik moest ook voor het eerst bijbetalen dit jaar, terwijl hier de kachel nooit hoger gaat dan 16.5 graad en s"avonds alleen bij verwarmd wordt met een electrisch kacheltje.

Daarnaast de stijgende prijzen in de supermarkt per 1-1...gewoon omdat het een nieuw jaar is en ze weer "kunnen". Lonen die niet genoeg mee stijgen met alle prijsverhogingen etc.

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 13:36

Tuurlijk moet je gewoon netjes aan verkeer deel nemen..duh!
Maar laten we niet de deugneus uit gaan hangen en doen of we perfect zijn en nooooooit eens een boete om iets stoms krijgen.

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 13:38

Karl66 schreef:
Dat kan een keer gebeuren en dan accepteer je de consequentie. Ik heb wel wat vaker een bekeuring voor een snelheidsovertreding gehad en dan gaf ik echt alleen mijzelf de schuld en accepteerde de boete die erbij hoorde.

Denk nu dat je wel ff slikt als je die zelfde boete gaat ontvangen die je toen wel eens ontving.

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:39

Popstra schreef:
Tuurlijk moet je gewoon netjes aan verkeer deel nemen..duh!
Maar laten we niet de deugneus uit gaan hangen en doen of we perfect zijn en nooooooit eens een boete om iets stoms krijgen.


Oh nee hoor :o , ik ben heel erg goed in te hard rijden. :D

Iets te goed :P , de boetes helpen me wel omdat ik het echt zonde van mijn geld vindt. Tegelijk vind ik de boetes ook veel te hoog. O:)

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 13:41

Maar het ging er om dat de staatskas gespekt moet worden en ze daarom de boetes dus verhogen en de boetes die verhoogd zijn niet meer in verhouding liggen....blablabla. Was gister wederom gewoon op het nieuws.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 29-02-24 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:41

Popstra schreef:
Karl66 schreef:
Dat kan een keer gebeuren en dan accepteer je de consequentie. Ik heb wel wat vaker een bekeuring voor een snelheidsovertreding gehad en dan gaf ik echt alleen mijzelf de schuld en accepteerde de boete die erbij hoorde.

Denk nu dat je wel ff slikt als je die zelfde boete gaat ontvangen die je toen wel eens ontving.


Gelukkig komt het niet zo vaak voor, maar de laatste was december vorig jaar. En ja dat is balen, maar ik kan dan nog steeds alleen mijzelf de schuld geven van mijn te zware rechtervoet.

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:42

Ja dat vind ik dus wel erg vervelend, want de staatskas verhogen ze echt met van alles (21% btw op diergeneeskundige zorg bijv. waardoor veel dieren niet meer de juiste zorg krijgen) en tegelijk strooien ze met miljarden. En de burger is altijd de sjaak qua betalen en prijsstijgingen.

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 13:45

Precies!

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:10

Popstra schreef:
De simpele boetes die een ieder wel eens op de mat krijgt als Parkeer boetes
Snelheids overtredingen...

Dat soort boetes maar die staan kwa hoogte er van niet meer in verhouding met andere vergrijpen.

:wow:
... hoeveel jaar heb ik mijn rijbewijs?
Ik gok 35.
Nooit één boete.

Ga nou niet goedpraten 'dat te hard rijden normaal is', in de bebouwde kom is het bijvoorbeeld niet voor niets 30 of 50.
Sinds er snelheidsbeperkingen op de snelweg gelden is het aantal doden en gewonden significant gedaald.
(Scheelt ook weer qua ziektekosten.)

Jij mag het dan 'iets stoms' vinden,
ik vind het geen mentaliteit voor achter het stuur.

chanicha schreef:
Ik vind dat ze moeten kijken hoe vaak iemand een boete rijdt en naar gelang daarvan de hoogte bepalen.


De rechter doet dit. Zo gaat het dus na heftiger overtredingen/ verkeersmisdrijven.

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 14:24

Nou goed gedaan hoor. Chapeau

Benzz
Berichten: 2913
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:28

De steun voor KLM was een lening en die is al terug betaald.

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:48

Elisa2 schreef:
Ik vind de boetes erg hoog, maar aan de andere kant heb je daar wel een keuze om je wel of niet aan de wet te houden. (mits goed geinformeerd)

In andere zaken hebben we helaas geen keuzes, zoals die enorme gas en energieprijzen bijv. Ik moest ook voor het eerst bijbetalen dit jaar, terwijl hier de kachel nooit hoger gaat dan 16.5 graad en s"avonds alleen bij verwarmd wordt met een electrisch kacheltje.

Daarnaast de stijgende prijzen in de supermarkt per 1-1...gewoon omdat het een nieuw jaar is en ze weer "kunnen". Lonen die niet genoeg mee stijgen met alle prijsverhogingen etc.


Kun je nagaan. Wij hebben hier tenminste supermarkten die altijd bevoorraad worden en er zijn altijd energiebronnen voor handen om onze huizen mee te verwarmen. Er zijn zoveel plekken in de wereld waar dat geen vanzelfsprekendheid is.
En nee, het is niet mogelijk de hele wereld in NL op te vangen en dat is ook zeker niet mijn wens. Maar in dit topic voel ik wel heel erg het sentiment, Nederland is al vol, want wij hebben het al zo slecht en mis daar wel enig relativeringsvermogen bij sommigen.

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:08

Suzanne F. schreef:
Dit is weer deels een andere discussie maar de overheid geeft maar geld uit wat de werkende burger moet opbrengen. Wat mij betreft moet er veel selectiever worden omgegaan met waar geld aan wordt uitgegeven door de overheid.
Je bent niet de enige die dat vindt ;) CPB zei daar gister o.a. dit over:
"Daarom moet de overheid niet zo zeer het aanbod van arbeid vergroten, maar de vraag naar arbeid verminderen. Het CPB zegt dat de overheid kritisch moet kijken naar haar eigen uitgaven, bijvoorbeeld aan nieuw personeel."
Zie https://nos.nl/artikel/2510692-centraal ... kt-niet-op

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:04

Qerty schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind de boetes erg hoog, maar aan de andere kant heb je daar wel een keuze om je wel of niet aan de wet te houden. (mits goed geinformeerd)

In andere zaken hebben we helaas geen keuzes, zoals die enorme gas en energieprijzen bijv. Ik moest ook voor het eerst bijbetalen dit jaar, terwijl hier de kachel nooit hoger gaat dan 16.5 graad en s"avonds alleen bij verwarmd wordt met een electrisch kacheltje.

Daarnaast de stijgende prijzen in de supermarkt per 1-1...gewoon omdat het een nieuw jaar is en ze weer "kunnen". Lonen die niet genoeg mee stijgen met alle prijsverhogingen etc.


Kun je nagaan. Wij hebben hier tenminste supermarkten die altijd bevoorraad worden en er zijn altijd energiebronnen voor handen om onze huizen mee te verwarmen. Er zijn zoveel plekken in de wereld waar dat geen vanzelfsprekendheid is.
En nee, het is niet mogelijk de hele wereld in NL op te vangen en dat is ook zeker niet mijn wens. Maar in dit topic voel ik wel heel erg het sentiment, Nederland is al vol, want wij hebben het al zo slecht en mis daar wel enig relativeringsvermogen bij sommigen.


Ik denk dat de ondertoon meer is.. Nederland begint overvol te raken en dat geeft steeds meer problemen. Op de huizenmarkt, in de zorg, in de opvangcentra etc. Mensen maken zich zorgen om de problemen die dit beleid op langer termijn nog meer gaat geven.

Uiteraard hebben Nederlanders niks te klagen vergeleken met een mens die in een land van oorlog woont. Alleen als je de welvaart wilt behouden dan is enige toekomst visie wel belangrijk.

En sommige regels zijn gewoon stom.. zoals dat werken in sommige gevallen niet lonend is. Alleen dat staat imo los van het onderwerp van dit topic.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:07

Dat mensen zich zorgen maken, dat snap ik.

... maar mag die kapotte plaat eens worden vervangen, van
"problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
etc".

En de zorg draait, zeker in de lagere regionen op 'buitenlanders (v)'.

En als iemand die (zoals een groot deel van Nederland) dichtbij een azc heeft gewoond: geen last van gehad.
Niet, nada, noppes.

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:31

Janneke2 schreef:
Dat mensen zich zorgen maken, dat snap ik.

... maar mag die kapotte plaat eens worden vervangen, van
"problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
etc".

En de zorg draait, zeker in de lagere regionen op 'buitenlanders (v)'.

En als iemand die (zoals een groot deel van Nederland) dichtbij een azc heeft gewoond: geen last van gehad.
Niet, nada, noppes.

Zolang de overheid zijn zaakjes niet op orde heeft en niets geleerd heeft van de fouten van voorgaande kabinetten zal die kapotte plaat blijven lopen

996981
Berichten: 9804
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:48

Janneke2 schreef:
Dat mensen zich zorgen maken, dat snap ik.

... maar mag die kapotte plaat eens worden vervangen, van
"problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
problemen op de woningmarkt asielzoekers, 'pok'
etc".

En de zorg draait, zeker in de lagere regionen op 'buitenlanders (v)'.

En als iemand die (zoals een groot deel van Nederland) dichtbij een azc heeft gewoond: geen last van gehad.
Niet, nada, noppes.

“Ik snap dat mensen zich zorgen maken, maar wil je het daar aub niet over hebben want dat vind ik irritant”

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:16

purny schreef:
Zolang de overheid zijn zaakjes niet op orde heeft en niets geleerd heeft van de fouten van voorgaande kabinetten zal die kapotte plaat blijven lopen


... mogen die kapotte platen nou eens vervangen worden?

Asielzoekers: ze veroorzaken niet de crisis in de woningmarkt.

En "dat de overheid haar zaakjes niet op orde heeft" - dat is wel een beetje meel in de mond. Vaagtaal.

Als je bedoelt dat de overheid gezellig mee heeft geholpen aan deze crisis kan ik er mee uit de voeten.
(Maar die kraan waar je aan zou kunnen draaien zodat er geen asielzoekers meer komen, die kapotte plaat mag ook wel eens weggegooid....)

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:20

Geen kapotte platen. Dat kun jij vinden maar het is gewoon de waarheid.