De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:12

3 zaken! De broer van Nabil B. Maar mogelijk was hij clown in het circus en vonden ze hem gewoon stom.. :+
Je weet het niet!

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:32

Moeilijke discussie. Als ik dood ga kunnen ze mij wel bij het chemisch afval storten want braaf ben ik niet bepaald (geweest). Toch vind ik niet dat ik verantwoordelijk ben voor Peter zijn dood. Het is ook een nieuw soort crimineel die zich hier aandient. Het schort meer aan de zin en regelgeving vind ik.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 21:50

Pantykous schreef:
Moeilijke discussie. Als ik dood ga kunnen ze mij wel bij het chemisch afval storten want braaf ben ik niet bepaald (geweest). Toch vind ik niet dat ik verantwoordelijk ben voor Peter zijn dood. Het is ook een nieuw soort crimineel die zich hier aandient. Het schort meer aan de zin en regelgeving vind ik.


Het is inderdaad een ‘nieuw soort’ crimineel, maar dat is nu wel al een paar jaar aan de gang (want naast deze drie is er ook -bewezen- een aantal vergismoorden gepleegd).
Wat ik daarom wel interessant vind: zou je het nu anders (niet) doen?

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:22

Heb drugsgebruik nooit echt begrepen.

Zowel de verslavingen (hoewel ik het idee achter verslaving snap, begrijp ik de begin stappen niet. De keuze om het te gaan doen.. Of eigenlijk de redenen) als de 'recreatieve gebruik mensen'.
Ik snap dat ook niet van alcohol.

Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.

Dan denk ik: waarom? Ik ging vroeger stappen met mn nicht of vriendengroep naar de disco en da dronken we twee glazen cola met moeite... Maar sommigen gaan echt mee in de groepsdruk en het moeten zuipen. Idem voor het drugsgebruik. Sneu als je het niet naar je zin kunt hebben of een toffe beleving kunt hebben zonder geestvervormende drugs.

Ooit ook gesproken met een exbajesklant die ook gewapende overvallen heeft gepleegd en mensen een wapen op het hoofd heeft gericht. Voor dieren was deze man echt een topper... Maar vanwege financiele problemen en wat cognitieve beperkingen in combinatie met drugs deed hem dit soort dingen doen. Puur uit interesse vroeg ik door, maar hij gaf aan dat zo ongeveer alle geplande misdaden ondee invloed van drank en drugs gebeuren en dat als je nog niet volledig tot je nek in de criminaliteit zat en je kwam in de gevangenis te zitten dan krijg je daar nog een groter netwerk en kom je nog slechter naar buiten.

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:27

Hutcherson schreef:
Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.


Niet voor iedereen heeft het met indruk maken van doen hoor. En het heeft ook voor veel mensen niet met 'het niet naar je zin kunnen hebben' te maken. Beetje beperkt wereldbeeld.

Ik zet alcohol overigens gelijk aan de meeste harddrugs, weinig verschil :j


Tiggs schreef:
Wat ik daarom wel interessant vind: zou je het nu anders (niet) doen?


Weet ik niet. In Mexico (onder andere) is het oorlog, al jaren, vanwege coke/hash en dat heeft me er destijds ook niet van weerhouden. Moeilijk. Om avocado's worden ook oorlogen gevoerd, die eet ik daarom niet meer.

Ik moet hier even over nadenken.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:09

DuoPenotti schreef:
Ik heb net dat filmje gekeken.
Hij wilde (bah wilde dus wil schrijven) spotjes op postbus 51 om te laten weten dat het slecht is. Net zoals met roken.

Dat is dat veel hier ook zeggen.

Hij gaf niet aan het legaal te willen hebben maar te reguleren. Wat hij daar dan precies mee bedoelde werd niet helder.

Hij gaf aan dat achteraf ingrijpen geen nut heeft. Kan ik het mee eens zijn. En dat de aanvliegroute anders moest.
Hoe kwam ook geen antwoord op.

Dus eigenlijk is dat filmje niet veel anders dan wat het merendeel hier zegt.


Uiteraard wil hij het reguleren, wat denk jij? Dat de mdma pillen bij de Appie bij de kassa gaan liggen als het gelegaliseert/gereguleerd word? Lekker hamsteren en 2 coke halen is 1 betalen?

Gebruik even je gezond verstand als mensen hier zeggen met legaliseren bedoelen we natuurlijk niet dat je het OVERAL kan krijgen.
Dan krijg je gewoon coffeeshops waar je vooralsnog 18+ moet zijn etc waar je je moet identificeren en waar er een limiet aanzit.

En als jullie denken dat die hele showbizz wereld geen coke of mdma of speed of wat dan ook gebruikt dan krab je nog maar eens achter de oren.
Dus feitelijk zeg je dan: Nou, je eigen collega's hebben je vermoord want wanneer ze een feestje van de televizier ring hebben, hebben ze vast wel eens een witte neus gehad.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 23:29

Nagini schreef:
En als jullie denken dat die hele showbizz wereld geen coke of mdma of speed of wat dan ook gebruikt dan krab je nog maar eens achter de oren.
Dus feitelijk zeg je dan: Nou, je eigen collega's hebben je vermoord want wanneer ze een feestje van de televizier ring hebben, hebben ze vast wel eens een witte neus gehad.


Daarom, ik denk ook dat er genoeg BN’ers zijn die verontwaardigde reacties hebben geplaatst na de aanval en het overlijden, die geen moeite hebben met een snuifje. En nee, ik zeg daarmee niet dat ze hem vermoord hebben of dat ze het niet erg mogen vinden, maar ik vind het ergens wel hypocriet. Want je houdt met z’n allen wel de vraag in stand.

Maar ik moet ook zeggen dat ik sowieso wel moeite had met bepaalde berichten op SM na de aanval en het overlijden van De Vries. Het kwam zo ‘kijk mij het eens erg vinden’ over. Niet degenen die de moeite namen een stukje te schrijven of herinneringen te delen, wel degenen die 1 woord plaatsen (‘verdomme’ en meer van dat).

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:31

Pfoe in eerste instantie eens met de stelling. Ja, door drugs te gebruiken houd je de keten in stand. Net zoals door puppy's te kopen bij een broodfokker. Alleen is daar het verschil dat er ook goede fokkers zijn, en met drugs heb je geen keuze.

Legalisering zou dit oplossen dus ik wilde typen dat ik voor legalisering was, totdat ik me bedacht dat het de criminaliteit niet zal laten stoppen. Ja, wel rondom drugs, maar dan gaan ze wel weer iets anders doen..

En minder criminaliteit was wel mijn insteek om pro legalisering te zijn. Ik vind het niet zo'n verkeerd signaal dat je het niet in de winkel kunt kopen eigenlijk.

Aan de andere kant, daar koop je ook alcohol, sigaretten en wiet.. Tja.

Ik kom er eigenlijk niet uit wat wijsheid is :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:36

Dat je door een x aantal keer gebruiken per jaar een bijdrage doet aan de keten? Ja. Als mensen de keus hadden om het bij de mocromaffia te halen en hun organisatie te steunen of bij de Albert Heijn waren ze wel naar de laatste gereden.

Ben je dan ook verantwoordelijk voor de dingen die zij verder doen? Nee.
Als de baas van de Primark (aangezien deze al een paar keer is aangehaald) morgen de baas van de Action laat liquideren ben jij daar niet verantwoordelijk voor omdat jij een tas hebt gekocht bij de Primark.
Zelfde geldt voor elk ander bedrijf die je ervoor kan invullen.

Ik vind dat complete onzin.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 23:42

Bij de Primark kopen is (helaas) legaal, harddrugs kopen niet. Jouw argument gaat dus behoorlijk mank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:47

Ondanks dat het legaal is weet je ook wat voor proces daarachter zit. Dus zo zie ik het niet. Dat iets legaal is betekent niet dat het oké is. Maar meningen kunnen daar uiteraard in verschillen.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:55

Jorienn schreef:
Ondanks dat het legaal is weet je ook wat voor proces daarachter zit. Dus zo zie ik het niet. Dat iets legaal is betekent niet dat het oké is. Maar meningen kunnen daar uiteraard in verschillen.


Ben ik het mee eens. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:13

Jorienn schreef:
Ondanks dat het legaal is weet je ook wat voor proces daarachter zit. Dus zo zie ik het niet. Dat iets legaal is betekent niet dat het oké is. Maar meningen kunnen daar uiteraard in verschillen.
Daarbij: dat iets legaal verkocht wordt, betekent niet dat de hele supply chain ook legaal is.

Als je echt nergens aan wilt bijdragen, moet je off grid, zonder smartphone, laptop etc. gaan wonen en je eigen eten verbouwen. Overal zijn dubieuze figuren en criminelen die flink verdienen aan (conflicten omtrent) grondstoffen. In de drugshandel ligt dat dichter aan de oppervlakte doordat drugs — overigens vrij subjectief — vaak illegaal zijn, maar vergis je niet in hoeveel bekende bedrijven gewoon zakendoen met onderwereldfiguren in andere takken van sport, al dan niet via-via. Die coltan voor je smartphone is ook geen zuivere koffie, maar het interesseert Apple, Samsung en Huawei echt geen barst hoeveel Congolezen daarvoor het leven laten, en de gemiddelde consument ook niet.

Overigens is dit geen waardeoordeel, want ik ben hierin zelf ook absoluut niet heilig, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je als consument iig bewust bent van dit soort dingen. :)

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:13

DuoPenotti schreef:
Als jij drugs gebruikt weet je wat er achter schuil gaat. En ja ben je ook medeverantwoordelijk.

Alsof elke drugsproducent/distributeur een gehardende moordlustige crimineel is. En hiermee stip je ook mijn grootste issue met de term 'drugs' aan want de ene is echt de andere niet. Zowel qua werking, schadelijkheid, bijwerkingen, verslavingspotentieel en het wereldje erachter zitten gigantische verschillen en onderdeel van een beter drugsbeleid in Nederland moet echt zijn dat we die verschillen meenemen in hoe we afzonderlijke middelen behandelen.

Nee ik wil niet bijdragen aan de uitbuiting van Colombiaanse boeren, de omkoping en intimidatie van haven- en douanemedewerkers en de georganiseerde misdaad die de distributie van cocaine verzorgen. Maar ik heb letterlijk nul bezwaar tegen de productie van bijvoorbeeld Nederlandse MDMA of LSD en zou graag zien dat de producenten hiervan gewoon omzetbelasting gaan betalen en btw heffen en hun reststoffen probleemloos aan kunnen bieden bij verwerkingsbedrijven in plaats van ze te moeten dumpen in de natuur of grote wateren. De grootste distributie hiervan verloopt gewoon via het anonieme darkweb en deze producenten doen zelf helemaal niets met straathandel omdat dit juist hun OpSec bedreigt en de kans op opsporing/vervolging gigantisch vergroot. En die darknet markets werken net zoals Amazon, Bol en Coolblue tegenwoordig met reviews, klantenservice en alles. Hier een screenshotje van een kleine markt die bijvoorbeeld in Nederland actief is. Vanavond besteld en twee dagen later ligt het in een anoniem pakketje op je deurmat via PostNL. En dit is waar veel straathandelaren gewoon hun inkoop doen dus de producenten kunnen weinig doen aan de criminaliteit die daarna ontstaat.

Dit topic zit vol mensen die geen idee hebben waar ze over praten, vol naïveteit en op angst gebaseerde ideeën over 'drugs'. Alles wat je neemt en je lichamelijke en vooral je geestelijke staat beïnvloedt is een drug. Het blijft me verbazen dat het normaal is dat je één van de meest schadelijke drugs (alcohol) die ook sociaal-maatschappelijk grote negatieve gevolgen heeft met je broccoli, bananen en wasmiddel afrekent terwijl minder gevaarlijk/schadelijke middelen illegaal zijn. Het blijft me verbazen dat mensen het normaal vinden dat ze elke dag een voorgeschreven pilletje, zoals antidepressiva of benzo's, nemen en niet doorhebben dat ze drugsverslaafd zijn gemaakt. "Missend stofje" my ass, been there and done that maar die middelen lossen niets op en gelukkig zit er eindelijk weer vooruitgang in de behandelingen met psychedelica (lsd/psylocybine/dmt), mdma en ketamine voor veel psychische stoornissen/klachten. En een beetje recreatief gebruik van veel middelen is gewoon een leuke toevoeging, een extra'tje af en toe, zolang het maar met mate gebeurt en met inachtname van de gevaren dan is er echt geen enkel probleem.

Geef volwassen mensen de keuze en de vrijheid wat ze in hun lichaam stoppen, laat mensen gecontroleerde en gereguleerde middelen kopen, geef voorlichting over de voor- en nadelen en de gevaren en help de probleemgebruikers zonder ze te criminaliseren. En ja, dit kunnen we vanwege drugstoerisme niet alleen in Nederland doen maar dit moet Europees en nog liever globaal worden gedaan... maar 1 land moet het voortouw nemen.

Wie net als Peter R. de Vries doorheeft dat de war on drugs zinloos is vraag ik om de petitie te tekenen. En wie graag meer echte persoonlijke ervaringen wil lezen kan hier terecht.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 22-07-21 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:37

Hutcherson schreef:
Heb drugsgebruik nooit echt begrepen.

Zowel de verslavingen (hoewel ik het idee achter verslaving snap, begrijp ik de begin stappen niet. De keuze om het te gaan doen.. Of eigenlijk de redenen) als de 'recreatieve gebruik mensen'.
Ik snap dat ook niet van alcohol.

Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.

Dan denk ik: waarom? Ik ging vroeger stappen met mn nicht of vriendengroep naar de disco en da dronken we twee glazen cola met moeite... Maar sommigen gaan echt mee in de groepsdruk en het moeten zuipen. Idem voor het drugsgebruik. Sneu als je het niet naar je zin kunt hebben of een toffe beleving kunt hebben zonder geestvervormende drugs.

Ooit ook gesproken met een exbajesklant die ook gewapende overvallen heeft gepleegd en mensen een wapen op het hoofd heeft gericht. Voor dieren was deze man echt een topper... Maar vanwege financiele problemen en wat cognitieve beperkingen in combinatie met drugs deed hem dit soort dingen doen. Puur uit interesse vroeg ik door, maar hij gaf aan dat zo ongeveer alle geplande misdaden ondee invloed van drank en drugs gebeuren en dat als je nog niet volledig tot je nek in de criminaliteit zat en je kwam in de gevangenis te zitten dan krijg je daar nog een groter netwerk en kom je nog slechter naar buiten.


Dan ben je dus ook tegen gebruik van medicijnen? Want veel medicijnen zijn nog erger dan wat we drugs noemen.
En ja, dat is dan legaal, nodig en wordt door een arts voorgeschreven. Maar heeeeeel veel mensen raken verslaafd aan diverse medicatie, handelen anders onder invloed van medicatie en zijn een gevaar in bijv het verkeer. Ook kan foutief gebruik mensen agressief maken bijvoorbeeld.

En geloof me........aan medicijnen wordt ook dik verdient, maar dat is dan legaal en mag opeens. Waar door de prijzen oorlog in die industrie mensen gewoon mogen doodgaan..
Maar het is voor sommige mensen een groot verschil of de verantwoordelijke in een net pak op kantoor zit of met veel goud, dikke auto's en patser gedrag zich ook laat zien als crimineel.

In de gevangenis is het allemaal niet zo heilig. Heb bewaarders gesproken die hun ogen sluiten voor roken van wiet, omdat de gedetineerden daar rustig onder blijven meestal.

En dat mensen onder druk iets nemen of gebruiken vind ik wel een heel groot vooroordeel. Artsen zeggen bijv dat kinderen die oprgroeien in een huis waar gerookt en gedronken wordt, de kinderen dit vaker overnemen. Heeft inderdaad soms ook met niveau te maken, maar dan zijn ze dus al voor die groepsdruk beinvloed.

Mensen zijn nou eenmaal schapen en volgen andere, maar om nou te zeggen dat iedereen daarom gebruikt, doe je veel mensen echt te kort.
Daarbij denk ik dat men niet eens weet waar er gebruikt wordt. Juist mensen met goede functies gebruiken op feestjes weleens wat. Gebruiken kost ook wat, dus het is dan een luxe, laten zien wat je kan uitdelen.
Maar op dat soort feestjes komen dus grote ceo's, artsen, advocaten, en beurs handelaars. Juist vaak niet de gewone man, want veel mensen hebben gewoon een saai gezins leven, met een hobby en beperkte financiele middelen.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 05:52

Nagini schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb net dat filmje gekeken.
Hij wilde (bah wilde dus wil schrijven) spotjes op postbus 51 om te laten weten dat het slecht is. Net zoals met roken.

Dat is dat veel hier ook zeggen.

Hij gaf niet aan het legaal te willen hebben maar te reguleren. Wat hij daar dan precies mee bedoelde werd niet helder.

Hij gaf aan dat achteraf ingrijpen geen nut heeft. Kan ik het mee eens zijn. En dat de aanvliegroute anders moest.
Hoe kwam ook geen antwoord op.

Dus eigenlijk is dat filmje niet veel anders dan wat het merendeel hier zegt.


Uiteraard wil hij het reguleren, wat denk jij? Dat de mdma pillen bij de Appie bij de kassa gaan liggen als het gelegaliseert/gereguleerd word? Lekker hamsteren en 2 coke halen is 1 betalen?

Gebruik even je gezond verstand als mensen hier zeggen met legaliseren bedoelen we natuurlijk niet dat je het OVERAL kan krijgen.
Dan krijg je gewoon coffeeshops waar je vooralsnog 18+ moet zijn etc waar je je moet identificeren en waar er een limiet aanzit.

En als jullie denken dat die hele showbizz wereld geen coke of mdma of speed of wat dan ook gebruikt dan krab je nog maar eens achter de oren.
Dus feitelijk zeg je dan: Nou, je eigen collega's hebben je vermoord want wanneer ze een feestje van de televizier ring hebben, hebben ze vast wel eens een witte neus gehad.

Ga je lekker?
Nee natuurlijk ligt het dan niet bij de appie.
Sterke drank ligt ook bij de slijter. Maar alleen maar even laten zien je bent 18..zo wauw das veel..

En wat die showbizz er ineens mee te maken heeft?
Je bedoeld dat Peter snoof? Of rtl boulevard of? Dat hij het daarom wilde regulieren? Wat bedoel je nou?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:16

Nagini zegt niet dat Peter snoof, ik heb ook geen idee of hij snoof. Zijn collega's, de media, acteurs, presentatoren etc uiteraard zit daar cokegebruik.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:19

Ik zit me te bedenken of er wereldwijd nog iets vergelijkbaars is aan bepaalde drugs, qua verbod..
Ik kan het zo snel niet bedenken, maar verder mag je bijna alles kopen toch? Behalve mensen en bedreigde dieren... (het is nog vroeg, dus ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd)
(hoewel ik me afvraag of er ergens ter wereld nog een soort van legale mensenhandel is.. even uitbuiting daargelaten)

Maar dan zou drugs de enige substantie zijn die je wereldwijd niet mag kopen / verhandelen... (ik vergeet echt wat maar ik kan het niet verzinnen ... )

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:29

Ik ben van mening dat het sowieso een utopie is om te denken dat je de criminaliteit "weghaalt" door het legaliseren van drugs.. Men zal zich dan op andere zaken gaan richten, want er zijn altijd zaken illegaal, die men toch zal willen.. En of dat dan ineens puppies gaan zijn, mensen, goederen, maakt niet uit.. Dat wat geld opbrengt, daar zullen ze zich dan op richten..

In welke tak van de criminaliteit je het zoekt, er zijn altijd mensen zwaar de dupe.. Dat zul je nooit kunnen veranderen..

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:01

En niet denken dat het iets nieuws is dit soort crimineel gedrag. Andere tijden andere middelen. Dat wel, maar dit is van alle tijden.

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:01

rien10 schreef:
Neetoch, het is geen schuldgevoel willen aanpraten. Het is duidelijk maken van het in stand houden van de keten. Maar dat is lastig om te horen voor de mens.


Echt niet lastig om te horen hoor, dat zal per persoon verschillen ipv 'de mens'.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:04

https://www.ad.nl/rotterdam/gevluchte-d ... ~ab013bc5/
Haha, sorry vind dit wel grappig.
Zware drug crimineel vlucht want twaalf jaar hotel bajes Nederland vind hij teveel.
Nu krijgt hij 1482 jaar in Turkije in een streng bewaakte gevangenis. En nu wil hij met hangende pootjes terug naar Nederland. Hoop dat ze daar niet intrappen.
Dat schiet tenminste op 1482 jaar, als ze dat nu bij elk van die criminelen doen, delicten optellen, dan schiet het straffen wel wat beter op.
Uitroeien kan het niet, maar hoe meer er uit de samenleving weg zijn hoe beter het toch is.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:06

IMJ schreef:
Nagini zegt niet dat Peter snoof, ik heb ook geen idee of hij snoof. Zijn collega's, de media, acteurs, presentatoren etc uiteraard zit daar cokegebruik.

daarom vraag ik ook wat ze bedoelde.
Dat er in de media gebruikt word lijkt me wel, er word ook gebruikt onder artsen, onder piloten, onder OS ruiters, onder studenten, onder... gewoon alle groepen mensen.
Dus begrijp daarom het bericht nog steeds niets met wat ze nu bedoeld.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:12

De Nederlandse afzetmarkt voor drugs is niet zo interresant voor de grote jongens. Vanwege het gedoogbeleid zijn de prijzen voor zowel soft als harddrugs (met uitzondering van cocaïne) in Nederland vrij laag, voor een paar euro kun je al je fix krijgen. Daarom is het drugsgebruik vrij hoog onder jongeren; alcohol is in vergelijking duurder dan drugs.

Het geld wordt vooral verdiend in de export. Daar zijn de Nederlandse topcriminelen baas in. Althans dat heb ik ooit in een docu gezien, heb al gezocht maar kan die niet zo 1,2,3 terugvinden. Colombia en Mexico zijn heer en meester in coke en marihuana, Nederland in synthetische drugs en marihuana. Je kunt je dus afvragen of dit soort criminaliteit kan blijven bestaan als iedereen het gaat legaliseren, net als alcohol of bepaalde medicatie.

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:15

MarcoBorsato schreef:
Fitzroy schreef:
Het zou je sieren om te bedenken dat je die keten in stand houdt, zelfs met 2 x per jaar. En fijn voor jou dat je je niet schuldig voelt over Peter R. Maar indirect ben je wel schuldig.


Daar moet ik een beetje om lachen. Is hij dan ook indirect schuldig aan zijn eigen dood omdat hij vóór legaliseren was?


Buiten het feit dat het illegaal is, hebben mensen ook in de gaten dat wanneer deze illegale handel stopt, dat er indirect hele bevolkingsgroepen zonder inkomsten komen te staan?

Ik wil het niet bagatelliseren, maar zoek er maar eens een aantal docu's over op.